Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sylvester Stallone
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li
IMDb beoordeling:
6,4 (380.137)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 19 augustus 2010
On Demand:
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Expendables
"Choose your weapon."
'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
James Monroe
Toll Road
Paine
General Garza
Sandra
Lacy
Reviews & comments
FunkStarr
-
- 1931 berichten
- 720 stemmen
Zo moet je hem ook zien denk ik, een actiefilm met de beste cast aller tijden en een humoristisch tintje. De vergelijking met the A-Team (welke al meerdere malen gemaakt is) zie ik alleen niet. Bij the A-Team is er nooit een druppeltje bloed of wat dan ook te bekennen, de gevechten zijn te lomp en nep voor woorden, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vergeleken met dit is de A-Team echt een kinderserie.
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Nou dit is absoluut niet de beste cast aller tijden vind ik, zelfs niet voor een actie film. Wel een sterrencast voor een circusact inderdaad.
A-Team vooral wegens het verhaal, de overdreven explosies, de personages (generaal Batista uit Dexter haha), nepleger ga maar door.
FunkStarr
-
- 1931 berichten
- 720 stemmen
Bedoelde ook eigenlijk in een actiefilm. Maar als ik het dus goed begrijp mag een actiefilm geen overdreven explosies bevatten? En voor het verhaal moet je dit soort films al helemaal niet kijken. Er is amper een verhaal. Het gaat om de actie. Ik snap echt niet dat mensen dit zo serieus zien allemaal. De "actie" is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met the A-Team. Dan kun je van iedere overdreven explosie in iedere willekeurige actiefilm wel zeggen dat het op the A-Team lijkt. Ik heb nu nog steeds geen enkele duidelijke vergelijking kunnen ontdekken.
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Van mij mag een actiefilm best overdreven explosies bevatten, maar ik laat me daar niet door inpalmen. Niet elke explosie is een A-Team explosie, dingen kunnen exploderen dat is normaal. Hou het gewoon bij een realistische explosie en blaas geen dingen op voor het plaatje, slaat nergens op.
Het gaat ook om de actie en het verhaal is ook kinderachtig, volledig mee eens...dus? 
FunkStarr
-
- 1931 berichten
- 720 stemmen
Ik was alleen maar benieuwd naar de overeenkomsten omdat ik die zelf niet heb kunnen ontdekken. Wat mij betreft boor je deze film helemaal de grond in, daar is deze site voor, om discussies te voeren over een film. Maar als mensen gaan roepen het is net the A-Team vind ik dat persoonlijk net iets te kort door de bocht.
Het gaat ook om de actie en het verhaal is ook kinderachtig, volledig mee eens...dus?
Mooi dat we het daarover dan in ieder geval eens zijn 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vergelijking met the A-Team is toch niet zo moeilijk te vinden. Je hebt een handvol actiehelden en die mannen schakelen zonder enig probleem moeiteloos alle vijanden uit.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Van mij mag een actiefilm best overdreven explosies bevatten, maar ik laat me daar niet door inpalmen. Niet elke explosie is een A-Team explosie, dingen kunnen exploderen dat is normaal. Hou het gewoon bij een realistische explosie en blaas geen dingen op voor het plaatje, slaat nergens op.
Het gaat ook om de actie en het verhaal is ook kinderachtig, volledig mee eens...dus?
... En weer iemand die niks snapt van de anatomie van dit soort actiefilms. Waarom moet zo'n explosie nu plots weer realistisch zijn?! Tuurlijk draait het om het plaatje. Tuurlijk draait het om de actie. Maar dat maakt het daarom nog niet meteen kinderachtig. Er is nogal een verschil tussen entertainment voor volwassenen en een brave actieserie die voor de buis gemaakt wordt.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Vergelijking met the A-Team is toch niet zo moeilijk te vinden. Je hebt een handvol actiehelden en die mannen schakelen zonder enig probleem moeiteloos alle vijanden uit.
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
... En weer iemand die niks snapt van de anatomie van dit soort actiefilms. Waarom moet zo'n explosie nu plots weer realistisch zijn?! Tuurlijk draait het om het plaatje. Tuurlijk draait het om de actie. Maar dat maakt het daarom nog niet meteen kinderachtig. Er is nogal een verschil tussen entertainment voor volwassenen en een brave actieserie die voor de buis gemaakt wordt.
Ik heb niet gezegd dat een explosie realistisch MOET zijn (als dat niet zo is definieer ik het gewoon als A-Team explosie voor kinderen) en ik zei dat het verhaal kinderachtig was of beter nog het hele concept.
Ik snap de bedoeling van deze film maar al te goed, maar jij snapt de essentie van smaak en mening niet.
Er is een team dat graag oorlogje wilt spelen en de held wilt uithangen, waar doet me dat aan denken
ehhh A team?
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Ik blijf erbij dat de beste vergelijking die je zou kunnen maken Men Of War zou kunnen zijn, The A-Team lijkt me gezien de inhoud van deze film en het gigantisch gewelddadige karakter wat vergezocht inderdaad.
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Het zijn gewoon dezelfde concepten, niet vergezocht, zo gevonden. Kan ook vergelijk maken met bijv. Red of bijv. Rambo. Wat jij wilt.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Hou het gewoon bij een realistische explosie en blaas geen dingen op voor het plaatje, slaat nergens op.
Nee je hebt het nergens over realisme...
Alle respect voor smaak en mening verder, maar als ik een mening zie die gefundeerd is op verkeerde opvattingen of een te serieuze bril reageer ik weleens. Wat is hier kinderachtig aan leg uit? Ja het is een simpel verhaal puur als kapstok om een hoop actiescenes op het scherm te toveren, inclusief grote explosies die nuchter bekeken in principe misschien niet nodig zijn... Maar dat is nu eenmaal het soort entertainment waarover het hier gaat.
Als je vindt dat je daar te volwassen voor bent ofzo, zet die serieuze bril dan af en geniet van de bijeenkomst van sterren, de nostalgie met schwarzenegger, de vele oneliners en hoge bodycount in plaats van onzinnige vergelijkingen te maken met een doordeweekse tv serie over een team die meer tijd besteedt aan koffieklets dan effectieve 'actiescenes' en slechterikken eerder zullen overmeesteren met een waterslang dan hen een kogel door het hoofd te boren.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Nou dit is absoluut niet de beste cast aller tijden vind ik, zelfs niet voor een actie film. Wel een sterrencast voor een circusact inderdaad.
A-Team vooral wegens het verhaal, de overdreven explosies, de personages (generaal Batista uit Dexter haha), nepleger ga maar door.
Welke acteurs zou jij dan inzetten?
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Nee je hebt het nergens over realisme...
Alle respect voor smaak en mening verder, maar als ik een mening zie die gefundeerd is op verkeerde opvattingen of een te serieuze bril reageer ik weleens. Wat is hier kinderachtig aan leg uit? Ja het is een simpel verhaal puur als kapstok om een hoop actiescenes op het scherm te toveren, inclusief grote explosies die nuchter bekeken in principe misschien niet nodig zijn... Maar dat is nu eenmaal het soort entertainment waarover het hier gaat.
Als je vindt dat je daar te volwassen voor bent ofzo, zet die serieuze bril dan af en geniet van de bijeenkomst van sterren, de nostalgie met schwarzenegger, de vele oneliners en hoge bodycount in plaats van onzinnige vergelijkingen te maken met een doordeweekse tv serie over een team die meer tijd besteedt aan koffieklets dan effectieve 'actiescenes' en slechterikken eerder zullen overmeesteren met een waterslang dan hen een kogel door het hoofd te boren.
Als ik hierop inga moet ik mezelf gaan herhalen dus dat doe ik niet. Zoals gezegd snap je de essentie van smaak en mening niet en dat onderstreep je nu alleen maar door te zeggen dat ik met andere ogen naar de film moet kijken. Vergelijking met A Team heb ik ook al toegelicht (identiek concept) maar daar ga je niet op in
@RuudC: Ik zou deze film niet uitbrengen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vergelijking met the A-Team is toch niet zo moeilijk te vinden. Je hebt een handvol actiehelden en die mannen schakelen zonder enig probleem moeiteloos alle vijanden uit.
Ja maar de ateam is voor kinderen, daar vallen geen doden. Bovendien zijndie personages veel veelzijdiger om zo een ruime doelgroep aan te spreken. Types als Murdoch, Hannibal, Face en BA zijn kinderachtig en verre van stoer. (dat alles binnen de context van de puberale actiefilm).
Mensen die dit met de A Team assossieren hebben gewoon weinig kijk op het genre. Deze film komt voort uit de geweldadige actie cinema van de jaren 80 A Team is daar de light tv versie van. Vergissing is dus wel begrijpelijk.
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Denk eerder dat jij weinig kijk hebt op vergelijkingen, je zou namelijk ook makkelijk een vergelijking kunnen trekken me de verfilming van The A-Team.
Daarbij komt je weer aan met de uitvoering (het geweld) terwijl ik al zei dat het concept identiek is. Personages in deze film zijn ook gewoon kinderachtig, verre van stoer en samengesteld om breed publiek aan te spreken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geen moeite met vergelijkingen. Ik snap de vergelijking zelfs prima en geef ook aan dat de vergissing begrijpelijk is. Maar als je er een iets genuanceerdere kijk op hebt, kan je niet anders dan vaststellen dat de vergelijking niet echt opgaat, als je iets dieper kijkt.
Verder geef ik aan dat je mijn opmerking moet zien binnen het kader van de puberale actiecinema. Maar aan die nuancering lijk je dus ook al voorbij te gaan.......
Maar als jij het wil gelijkstellen met de A-Team prima, de echte kenner weet echter beter.
[edit mod; off-topic verwijderd]
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Ow wacht jij zijn fan van deze film, denk dat ik het wat simpeler moet uitleggen dan 
Men nemen een groepje kerels, geven ze elk een uniek karakter en unieke skills en ieder zijn eigen speeltjes. Neem een corrupte generaal met een persoonlijk leger.
Brei er een begin aan met een flut verhaal en aaaanvalluuuhhhh alles kapot!!! 
Heb ik het dan over The Expandables of over The A-Team? Kan allebei! zie daar..
Trouwens een gelijkstelling waar jij het over hebt is toch wat anders dan een vergelijking hoor...
Hoezo die laatste vraag?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben niet enkel fan van deze film maar ook liefhebber en kenner van het genre. 
Expendables, want bij de A Team zouden ze nog een kwartiertje bouwen. 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
De vergelijking tussen The Expendables en The A-team is wel extreem simplistisch. Beide films zijn totaal niet te vergelijken afgezien van dat het beiden aktiefilms zijn.Op die manier kun je bijna iedere film wel met elkaar vergelijken.
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Ja extreem simplistisch, zo zou ik The Expendables graag willen omschrijven 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Je weet best dat ik het over je vergelijking heb. Het enige dat je met deze opmerking bewijst is dat je een knap bord voor je kop hebt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat de film een zeker simplisme kent op dramatisch vlak, wil niet zeggen dat het allemaal extreem simplistisch is. Er zit gewoon veel meer in dan de oppervlakkige kijker zal zien. (Verwijzingen, citaten, odes, vernieuwingen) Ook zie ik geen enkele reden om bij de analyse van het genre de botte bijl te gebruiken, enkel omdat de hoofdrolspelers dat wel doen. Actie en horror kent minstens zoveel nuance als drama of thriller.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Ik heb je eerdere berichten gelezen en heb daar totaal niets zinnigs in gelezen.
The A-team en The Expendables gelijkwaardig? Tja vandaar dat ik de een een 0,5* en de ander 4,5* geef natuurlijk.... 
2 totaal andere films, zoals ik al eerde typte, de enige overeenkomst is het aktie genre, verder echt niets.
Als anderen dat ook zeggen zou je toch eens bij jezelf te rade moeten gaan, anders heb je dus daadwerkelijk dat bord voor je kop.
Overigens is er op MM inderdaad geen ander die zoveel kennis heeft over aktiefilms van de afgelopen decennia (dus niet alleen de afgelopen jaren) als Reinbo. Ik ben het bij lange na niet altijd met hem eens, maar als het om aktiefilms gaat kun je dat wel aan hem overlaten.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Ik vind de vergelijking tussen The A-Team en The Expendables juist treffend. Vooral het concept zoals gezegd. weinig verhaal, weinig diepgang in personages, veel onnodige explosies, slappe grappen, onrealistisch, veel schieten, team dat ongeveer een circusact is alles bij elkaar.
The Expendables is niets meer of minder dan een recht-toe-recht-aan aktiefilm. Het verhaal, dat inderdaad simpel is, heeft geen enkele funktie behalve te dienen als kapstok voor veel aktie. Tevens is de aanwezigheid van de aktiehelden van de afgelopen decennia een ode aan de jaren '80.
The A-team is een heel erg belabberde 'remake' van een succesvolle kinderserie uit de jaren '80. Dit is een film die dapper probeert komedie te mixen met aktie, thriller en avontuur. Deze film pretendeerd veel meer te zijn dan het is. Dan heb je nog de heel erg slechte stunts en de fysiek onmogelijke akties met de tank, vliegtuig en de helicopter. Dit tegenover 1 vliegtuig scène in The Expendables, die hoewel onwaarschijnlijk, fysiek wél mogelijk is. Beide films zijn overdreven ja, maar daar zit genoeg nuance verschil in en zeker wat betreft 'het onmogelijke'.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Welke acteurs zou jij dan inzetten?
@RuudC: Ik zou deze film niet uitbrengen
Ah, komop, je kunt toch wel beter dan dat?
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Er is natuurlijk wel een verschil of je het realisme en de dramatische ontwikkeling niet serieus moet nemen of de plek die de film inneemt in het filmlandschap
We hebben het nog steeds over dezelfde film toch?
Er zit helemaal geen dramatische ontwikkeling in deze film dat snap ik niet 
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Ik bedoelde uiteraard het verschil is overduidelijk!
Als je iets vergelijkt met elkaar kan de conclusie net zo goed zijn dat ze totaal verschillend zijn, zoals hier dus ook het geval is. Ik snap het zeker wel, jij duidelijk nog steeds niet.
Je 'originele mening' raakt overigens kant nog wal en ik kan er ook niet vanuit gaan of dat wel je 'originele' mening is aangezien je nogal eens je berichten achteraf veranderd.
Ik heb in mijn mening gewoon gezegd dat het verhaal echt een lachertje is en wel het verhaal van een aflevering van The A-Team lijkt, verder heb ik gezegd dat die overdreven en onnodige A-Team explosies nergens op slaan. Lijkt me duidelijke toch? Dat de fanboys nu op hun teentjes getrapt zijn en kosten wat het kost de vergelijking tussen The A-Team en deze film onderuit willen halen zal me echt een rotzorg zijn.
En ja dat is mijn originele mening, kan hem niet eens meer veranderen. En als ik dat wel gedaan zou hebben zou dat nog niet uitmaken want een mening kan veranderen. Dat jij vindt dat hij kant nog wal raakt heeft verder geen waarde als je geen reden geeft.
Anyway ik lees veel excuses in de zin van ja maar deze film is een ode aan de jaren 80 actiefilm of het is nostalgie als reden waarom het zo'n bagger is. Dit vind ik echt nergens op slaan, net alsof je nu een nog met dat soort onzin aan kunt komen. Deze film is voor mensen die in het verleden zijn blijven hangen. Zelfde als een gamesproducent die nu Tetris uit gaat brengen.
The A-team en The Expendables gelijkwaardig? Tja vandaar dat ik de een een 0,5* en de ander 4,5* geef natuurlijk.... 
2 totaal andere films, zoals ik al eerde typte, de enige overeenkomst is het aktie genre, verder echt niets.
Als anderen dat ook zeggen zou je toch eens bij jezelf te rade moeten gaan, anders heb je dus daadwerkelijk dat bord voor je kop.
Nee niet gelijkwaardig, maar de enige overeenkomst is actie? Wie heeft er nou een bord voor zijn kop.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Het zijn 2 films die beiden bol staan van de aktie, daarmee heb je de overeenkomsten ook gelijk gehad. Beide films hebben een compleet ander uitgangspunt, maar dat kun/wil jij niet in zien. Waar The Expendables terug gaat naar de roots van de 80's roots, probeert The A-team een oude serie te moderniseren. Dat is zo'n beetje al het tegenovergestelde.
De verschillen in beide films zijn net zoiets als Bambi en Akira, beiden animatiefilms, maar verre van hetzelfde!
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
397 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables 2
2012
3.229 reacties
Gerelateerd nieuws

Ode aan actiehelden uit jaren 80: 'The Expendables' met Sylvester Stallone vanavond te zien op tv

Actiefilm 'The Expendables' met Sylvester Stallone en Jason Stratham vanavond te zien op televisie

Deze toptitels worden binnenkort verwijderd van Netflix
Bekijk ook

Die Hard
Actie / Thriller, 1988
909 reacties

Yip Man
Actie / Biografie, 2008
398 reacties

The Bourne Identity
Thriller / Actie, 2002
647 reacties

Kick-Ass
Actie / Komedie, 2010
2.956 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties

Taken
Actie / Thriller, 2008
1.747 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








