• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.542 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.155 gebruikers
  • 9.381.303 stemmen
Avatar
 
banner banner

Kick-Ass (2010)

Actie / Komedie | 117 minuten
3,72 4.685 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Speelduur: 117 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Matthew Vaughn

Met onder meer: Aaron Taylor-Johnson, Christopher Mintz-Plasse en Chloë Grace Moretz

IMDb beoordeling: 7,6 (618.211)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 april 2010

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Kick-Ass

"Shut up. Kick-ass."

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Dave Lizewski / Kick-Ass

Mindy Macready / Hit Girl

Damon Macready / Big Daddy

Katie Deauxma

Frank D'Amico

Chris D'Amico / Red Mist

Sergeant Marcus Williams

Detective Gigante

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Co Jackso schreef:

(quote)
Lijkt mij logisch dat de meeste regisseurs daar heel nauw bij betrokken zijn. Ik noem een Peter Jackson, Scorsese of Kubrick. Allen maken ze vele overuren bij het maken van hun meesterwerken.

True. Ik noemde er ook maar gewoon een director op die in me op kwam.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leland Palmer schreef:

Vind het trouwens totaal overbodig om nu te gaan zeggen dat Ritchie deze film beter had kunnen maken, of in ieder geval een betere kandidaat had geweest.

Good for you.Vond het cinematografisch te pover, niet zo gek dat er dan directors opgenoemd worden die dat veel beter beheersen. Bovendien denk je bij Vaughn al gauw aan Ritchie.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Lekker leuk (en makkelijk) dat nagepraat welke regisseurs het allemaal wel niet beter hadden gekund natuurlijk, maar het gaat nergens over. Dat weet je toch niet. Misschien had Ritchie er op andere vlakken wel een behoorlijk minder totaalplaatje van gemaakt.


avatar van Co Jackso

Co Jackso

  • 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Daar heb je gelijk in. De film kent zijn zwakke punten (hoewel niet iedereen het daar mee eens is, gezien het gemiddelde), wat mij interessanter lijkt om over te discussiëren. En een remake van Ritchie binnen enkele jaren is trouwens ook weer iets teveel van het goede


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leland Palmer schreef:

Lekker leuk (en makkelijk) dat nagepraat welke regisseurs het allemaal wel niet beter hadden gekund natuurlijk, maar het gaat nergens over. Dat weet je toch niet. Misschien had Ritchie er op andere vlakken wel een behoorlijk minder totaalplaatje van gemaakt.

Tuurlijk. Maar stijlkenmerken komen bij veel directors constant terug. Al zijn er idd teveel variabelen.


avatar van teaser

teaser

  • 210 berichten
  • 511 stemmen

Mr_White schreef:
(quote)


Ze hebben het vergeleken met de comic al behoorlijk beperkt. In de comic was het gerucht niet alleen dat Dave homo was, maar dat hij als homo-prostituee werkte en was afgeranseld/beroofd.


Wordt dit al niet terloops verteld door zijn maatjes? Dat dat het gerucht op school is?

Maakt ook verder niet uit. In mijn beleving had dit er ook wel uit gekunt. Misschien dat ik als nuchtere Hollander dit soort flauwe plotlines onderhand weinig grappig meer vind. Hetzelfde met stoner-comedies. Amerikanen smuller er natuurlijk van


avatar van louisvf

louisvf

  • 1462 berichten
  • 2523 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Good for you.Vond het cinematografisch te pover, niet zo gek dat er dan directors opgenoemd worden die dat veel beter beheersen. Bovendien denk je bij Vaughn al gauw aan Ritchie.

Dus jij zegt dat Ritchie zijn werk cinematografisch pover is?


avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

  • 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Deze zat er ff goed naast

5,0 geplaatst: sharkey111

geplaatst: vandaag 21:39 uur, stem was: 0,5


avatar van louisvf

louisvf

  • 1462 berichten
  • 2523 stemmen

Hehe

Wat, wat manipulatie toch wel niet teweeg kan brengen


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

louisvf schreef:

(quote)
Dus jij zegt dat Ritchie zijn werk cinematografisch pover is?

Nee, integendeel. Dat vind ik van Vaughn.


avatar van $pecial

$pecial

  • 1147 berichten
  • 553 stemmen

Ik wist niet wat ik moest verwachten van deze film, maar wat issie heerlijk zeg ! Heb er van genoten, erg droog allemaal.

Erg leuk om Cage in een rol als deze te zien en de rest van de cast deed het zeker niet minder.

Geweldige humor, afwisselend met lekker harde aktie en die Red Mist

Alleen die jetpack op het einde, tja wat moet ik daar nu van denken haha.

Nu volgt de twijfeling... 3.5 * of 4.0 *


avatar van grid8400

grid8400

  • 669 berichten
  • 603 stemmen

Net terug van Pathe Arena, en wat een HEERLIJKE FILM!!!!

Geniaal gewoon en zitten genieten.

Dikke 4,5* voor dit juweeltje.


avatar van louisvf

louisvf

  • 1462 berichten
  • 2523 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Nee, integendeel. Dat vind ik van Vaughn.

Leuk en tegelijk ook vreemd dat je dit zegt want Vaughn is net volgens velen het brein achter de films van Ritchie...!

( de enige films van Ritchie die echt heel goed zijn, zijn dan ook die waarin Vaughn aan geholpen heeft... terwijl de films van Vaughn alleen wel nog heel goed zijn...). Wat trouwens niet wil zeggen dat ik Ritchie slecht vind maar zeggen dat Vaughn pover is in vergelijking met Ritchie lijkt me heel vreemd om te zeggen...

Btw, leuk artikel hierover is te vinden in één van de oudere filmvalley's. Als je dit geweldig Hollands filmtijdschrift kent? (bestaat wel jammer genoeg niet meer)


avatar van SpooXxX

SpooXxX

  • 122 berichten
  • 124 stemmen

Niet echt een Superfilm.....

De film is een beetje te lang voor mijn gevoel en ik ervoer veel dooie momenten. Het is ook niet echt een komedie. In ieder geval niet het soort waar je rollend over vloer huilt van het lachen.

N.Cage vind ik een schijtacteur en dat zorgde er ook voor dat ik de film steeds minder leuk begon te vinden. Ik weet niet wat hij probeerde neer te zetten. In mijn ogen was het alles behalve geslaagd.

Is er dan niets goed aan deze film? Zeer zeker wel!

Ik ben blij dat er weer eens film op het scherm te zien die op zijn eigen manier niet nog eens meer van het zelfde brengt.

Ook heeft de film vette en goed gechoreografeerde vechtscenes. Veel van deze actiescenes zijn heel mooi geschoten.

Hier en daar een leuke grap.

Daarbij kun je ook nog een soort van linkje leggen naar het onderwerp wat in The Dark Knight werd aangesneden.

Zorgt een superheld nou voor vermindering van criminele activiteiten. Of draagt het juist bij aan de verhoging van de intensitieit hiervan?

Tjek zelf maar of je deze film gaat zien


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

louisvf schreef:

Leuk en tegelijk ook vreemd dat je dit zegt want Vaughn is net volgens velen het brein achter de films van Ritchie...!

Kan ik voor de rest weinig mee, ik geef de credits aan de regisseur en de films die Vaughn geregisseerd heeft waren cinematografisch gewoon pover. Bij mij gaat het er dus niet in dat Vaughn grote invloed heeft op de stijl van Ritchie.

de enige films van Ritchie die echt heel goed zijn, zijn dan ook die waarin Vaughn aan geholpen heeft...

Ik vind Revolver zijn beste, vooral qua stijl. Ik kan Vaughn nergens in de credits vinden overigens. Dat Vaughn bij zijn goede films betrokken is, zegt ook niet veel natuurlijk. Ritchie gebruikt bij al zijn films ook dezelfde P.A., is zij nu ook het masterbrein achter zijn films?

terwijl de films van Vaughn alleen wel nog heel goed zijn...)

Vond ik niet. Layer Cake was we leen leu kactiefilmpje en Stardust was gewoon slecht. Maar ik heb in die films totaal geen audiovisuele hoogstandjes gezien.

zeggen dat Vaughn pover is in vergelijking met Ritchie lijkt me heel vreemd om te zeggen...

Hoezo? Vaughn laat in zijn films waar hij op de regiestoel zit niet zien dat hij een bovengemiddeld regisseur is.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Laat ik voorop stellen dat ik een fan ben van Ritchie, maar veel verder dan een paar hippe trucjes( gimmicks) komt hij ook niet! Leuk hoor zo'n shot uit een pan in de keuken. Of een ellenlange slowmotion van iemand die van een trap lazert, maar om nu een film die die tierenlantijnen niet heeft pover te noemen gaat wat ver.

Kick-ass zit gewoon goed in elkaar, en laat ons, op een hele brutale manier, iets zien wat we nog niet eerder gezien hebben. En dat wordt gewaardeerd.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wimnoot schreef:

maar veel verder dan een paar hippe trucjes( gimmicks) komt hij ook niet!

Welke herhalende gimmicks gebruikt ie dan? Beetje gek commentaar van iemand met twee QT's in zijn top 10 maar goed.

maar om nu een film die die tierenlantijnen niet heeft pover te noemen gaat wat ver.

Alsof het alleen daarom gaat. En mag ik alsjeblieft zelf bepalen waarom ik Ritchie zoveel beter vind dan Vaughn. Ik vind Vaughn op audiovisueel vlak gewoon zwak, erg zwak. En Ritchie is daarop een vooruitgang, net als Suzuki en Ishii. En zo kan ik er nog wel tig regisseurs noemen die cinematografisch gewoon veel beter zijn.

Kick-ass zit gewoon goed in elkaar, en laat ons, op een hele brutale manier, iets zien wat we nog niet eerder gezien hebben.

Ons? Jou misschien. Ik heb niets gezien wat ik nog nooit gezien heb.


avatar van mauricedb

mauricedb

  • 5 berichten
  • 449 stemmen

Hele vette film, 1 ding die me opviel:

Wanneer Red Mist en Kick-Ass naar een opslag gebouw rijden, zien ze op een gegeven moment het gebouw in brand staan. Ze parkeren de auto voor het pand en rennen erheen. Eventjes later, wanneer Red Mist en Kick-Ass nog in het gebouw zitten, komt die vader van Red Mist aanrijden en ziet hij ook het gebouw in brand staan, waarna ze weer wegrijden. Wat me dan opviel: waarom ziet die vader niet de auto van Red Mist?


avatar van H1905

H1905

  • 10 berichten
  • 322 stemmen

mauricedb schreef:
Hele vette film, 1 ding die me opviel:

Wanneer Red Mist en Kick-Ass naar een opslag gebouw rijden, zien ze op een gegeven moment het gebouw in brand staan. Ze parkeren de auto voor het pand en rennen erheen. Eventjes later, wanneer Red Mist en Kick-Ass nog in het gebouw zitten, komt die vader van Red Mist aanrijden en ziet hij ook het gebouw in brand staan, waarna ze weer wegrijden. Wat me dan opviel: waarom ziet die vader niet de auto van Red Mist?


Viel mij ook al op...


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Flink gemiddelde na zoveel stemmen!


avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

  • 4687 berichten
  • 2243 stemmen

mauricedb schreef:
Hele vette film, 1 ding die me opviel:
Wanneer Red Mist en Kick-Ass naar een opslag gebouw rijden, zien ze op een gegeven moment het gebouw in brand staan. Ze parkeren de auto voor het pand en rennen erheen. Eventjes later, wanneer Red Mist en Kick-Ass nog in het gebouw zitten, komt die vader van Red Mist aanrijden en ziet hij ook het gebouw in brand staan, waarna ze weer wegrijden. Wat me dan opviel: waarom ziet die vader niet de auto van Red Mist?


Hij dacht dat zijn zoon was vergaan samen met Kick-Ass in de vuurzee.
Hij had zijn zoon dus opgegeven en vertrok naar huis!

Red Mist was echter nog harstikke levend en kwam later gewoon weer thuis bij pa aanzetten!


avatar van Minotaures

Minotaures

  • 7810 berichten
  • 2540 stemmen

Een goed gemiddeld inderdaad! Het wordt eens tijd om de bende van belachelijkheid bij elkaar te roepen en een bezoekje naar de bios in werking te zetten


avatar van Moonshade

Moonshade

  • 49 berichten
  • 103 stemmen

Verrassend, ass-kicking good film.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vind Vaughn op audiovisueel vlak gewoon zwak, erg zwak...

Begin nou niet zo overdreven te doen. Deze film zit op audiovisueel vlak gewoon uitstekend in elkaar. En dat vind je zelf ook gewoon volgens mij, aangezien je dat in je stukje (mening) voor deze film aangeeft.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Naomi Watts schreef:
Beetje gek commentaar van iemand met twee QT's in zijn top 10 maar goed.


Tarantino heeft hier helemaal niets mee te maken. Jij zei dat Vaughn's werk pover was in vergelijk met Ritchie. Ik zeg dat behalve een paar hippe trucjes in Ritchie's films ze helemaal niet zo veel verschillen.

Naomi Watts schreef:

Alsof het alleen daarom gaat. En mag ik alsjeblieft zelf bepalen waarom ik Ritchie zoveel beter vind dan Vaughn. Ik vind Vaughn op audiovisueel vlak gewoon zwak, erg zwak. En Ritchie is daarop een vooruitgang, net als Suzuki en Ishii. En zo kan ik er nog wel tig regisseurs noemen die cinematografisch gewoon veel beter zijn.


Ja dat mag je allemaal zelf bepalen. Alleen ben ik het niet met je eens. Er is volgens mij ook niemand die beweerd dat Vaughn de beste is op "audio-visueel" gebied (om die interessant klinkende term maar te gebruiken).

Naomi Watts schreef:

Ons? Jou misschien. Ik heb niets gezien wat ik nog nooit gezien heb.


Hoeveel films heb jij gezien waar een meisje van een jaar of elf, twaalf schietend en hakkend door een groep slechterikken heen werkt. Of waar een vader zijn dochter neerschiet om haar te laten wennen aan een kogelvrij vest?

Sorry hoor maar daar had ik het over!


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leland Palmer schreef:

(quote)
Begin nou niet zo overdreven te doen. Deze film zit op audiovisueel vlak gewoon uitstekend in elkaar. En dat vind je zelf ook gewoon volgens mij, aangezien je dat in je stukje (mening) voor deze film aangeeft.

Tuurlijk zit het wel redelijk goed in elkaar al blijft het camerawerk wel conventioneel. Al schiet Vaughn veel te veel tekort qua sfeer en kleurengebruik. Vaughn wordt door Millar wel flink in het zadel geholpen.


avatar van tommy_movies

tommy_movies

  • 34 berichten
  • 138 stemmen

verrassend een zeer goeie film.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ik vond het ondanks de onvermijdelijke clichés wel een toppertje.

Het is alleen jammer dat ze de soundtrack van For a Few Dollars More in een van die laatste scenes gebruikten.


avatar van timbo_

timbo_

  • 13116 berichten
  • 3871 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Welke herhalende gimmicks gebruikt ie dan? Beetje gek commentaar van iemand met twee QT's in zijn top 10 maar goed.

(quote)

Alsof het alleen daarom gaat. En mag ik alsjeblieft zelf bepalen waarom ik Ritchie zoveel beter vind dan Vaughn. Ik vind Vaughn op audiovisueel vlak gewoon zwak, erg zwak. En Ritchie is daarop een vooruitgang, net als Suzuki en Ishii. En zo kan ik er nog wel tig regisseurs noemen die cinematografisch gewoon veel beter zijn.

(quote)

Ons? Jou misschien. Ik heb niets gezien wat ik nog nooit gezien heb.

Lol een vijf geven en dan de regisseur afmaken. Leuk paradox.


avatar van PascaL

PascaL

  • 203 berichten
  • 2282 stemmen

Wat mij vooral verraste.. waren de gevechten en de acteerprestaties..

Had ik niet verwacht.. Maar soms is het misschien beter.. weinig over een film te weten wanneer je hem bekijkt..