• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.712 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.610 acteurs
  • 199.198 gebruikers
  • 9.383.885 stemmen
Avatar
 
banner banner

Kick-Ass (2010)

Actie / Komedie | 117 minuten
3,72 4.686 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Speelduur: 117 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Matthew Vaughn

Met onder meer: Aaron Taylor-Johnson, Christopher Mintz-Plasse en Chloë Grace Moretz

IMDb beoordeling: 7,6 (618.377)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 april 2010

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Kick-Ass

"Shut up. Kick-ass."

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Dave Lizewski / Kick-Ass

Mindy Macready / Hit Girl

Damon Macready / Big Daddy

Katie Deauxma

Frank D'Amico

Chris D'Amico / Red Mist

Sergeant Marcus Williams

Detective Gigante

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Insignificance schreef:

Hiervoor had ik het idee dat je het per definitie ongeloofwaardig vond, maar nu zou het onder bepaalde omstandigheden dus wel aannemelijk kunnen zijn?

Ja, als Mindy van de planeet Krypton afkomstig was en op Aarde terechtkwam om vervolgens criminelen met 1 trap metersver door de lucht te laten vliegen, dan had ik er wellicht minder moeite mee gehad.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87601 berichten
  • 12864 stemmen

Reinbo schreef:

Kom op zeg Moretz doet het op geniale wijze. Ik vond haar spot on, briljant. Wat had ze beter/ anders moeten dien volgens jou?

Delivery van de oneliners was ronduit zwak en geforceerd, daarbij mist ze alle uitstraling van een gecontroleerd vechtertje. Dat haar gestalte het niet echt toelaat om zware klappen uit de delen wil ik best voor lief nemen, maar dat de klappen zelf er enorm duf en ongevaarlijk uitzien da's haar wel aan te rekenen (samen met de editor en cameraman dan).

Zij is de grote zwakte van deze film.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

@ Nomak Jij vond Mindybeen typische 12 jarige...,, moet je echt alkes voorgekauwd krijgen? Aan haar openingsscene zie je toch dat dit niets met onze realiteit van doen heeft. Of schiet jij ook op je eigen kinderen?

@OH iidem, het is een komedie, wat een onzin om een martial arts uitstraling te verlangen, de humor zit er juist in dat het een klein meisje is.


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11819 berichten
  • 3319 stemmen

Er moet idd meestal onderschijt gemaakt worden van film en realtiteit.

En we love Hit Girl/Moretz !!!! (ik wel tenminste)


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

sinterklaas schreef:

Er moet idd meestal onderschijt gemaakt worden van film en realtiteit.

Pardon sinterklaas ?


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Jij vond Mindybeen typische 12 jarige

Dat is ze toch ook. Het is en blijft een gewoon meisje zonder superkrachten.

Reinbo schreef:

Aan haar openingsscene zie je toch dat dit niets met onze realiteit van doen heeft.

Heb ik niet opgemerkt.
Reinbo schreef:

Of schiet jij ook op je eigen kinderen?

Neen, maar het zou wel kunnen, daarvoor moet ik me echt niet in een andere wereld bevinden.

Ik vond het wel een flauwe scène. Wat een debiele communicatie tussen Cage en zijn dochter. Dat moest grappig zijn ofzo?

Reinbo schreef:

de humor zit er juist in dat het een klein meisje is.

Erg flauwe humor.

sinterklaas schreef:

Er moet idd meestal onderschijt gemaakt worden van film en realtiteit.

Het wordt echt vervelend. Je blijft realiteit met geloofwaardigheid verwarren. Niemand hier die kritiek heeft op het gebrek aan realiteit.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87601 berichten
  • 12864 stemmen

Reinbo schreef:

@OH iidem, het is een komedie, wat een onzin om een martial arts uitstraling te verlangen, de humor zit er juist in dat het een klein meisje is.

Ik hoef geen martial arts uitstraling, ik wil wel dat een klap die hard hoort aan te komen er ook uitziet alsof hij hard aankomt.

En belabberd wat movejes doen is niet meteen gelijk aan comedy. Als er geschoten wordt in deze film ziet het er ook aardig bad-ass uit, ik heb ook helemaal niet het idee dat het de bedoeling was om de moves van Hit Girl er frullig uit te laten zien.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Dat het er 'bad-ass' uit ziet als er geschoten wordt door een klein meisje, is zeker niet de verdienste van Moretz. Hier had je elk willekeurig kind voor kunnen nemen (bij wijze van spreke).

Moretz vind ik zeker niet onvervangbaar.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

[Neen, maar het zou wel kunnen, daarvoor moet ik me echt niet in een andere wereld bevinden.

Ik vond het wel een flauwe scène. Wat een debiele communicatie tussen Cage en zijn dochter. Dat moest grappig zijn ofzo?

Nee, het was doodserieus, het speelde zich immers af in onze alledaagse werkelijkheid.... Vooral niet om lachen, maar een review schrijven a la Tookey. Schandalig, dat is het!


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11819 berichten
  • 3319 stemmen

chevy93 schreef:

Dat het er 'bad-ass' uit ziet als er geschoten wordt door een klein meisje, is zeker niet de verdienste van Moretz. Hier had je elk willekeurig kind voor kunnen nemen (bij wijze van spreke).

The Terminator had ook Sylvester Stallone kunnen zijn.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Ik volg de hele discussie nu al een poosje, en ik kan alleen maar concluderen dat het jammer is dat sommige de film als ongeloofwaardig ervaren. Ik begrijp ook dat ongeloofwaardigheid iets anders is dan realiteit. Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat je terwijl je Hit-Girl aan't werk ziet, er bij je boven komt: He! Dat kan helemaal niet! Ze weegt maar 30kg!

Maar goed iedereen is anders natuurlijk. Als dat gevoel bij je boven komt kan je daar waarschijnlijk niet veel aan doen.


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11819 berichten
  • 3319 stemmen

Case Closed!.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Vooral niet om lachen, maar een review schrijven a la Tookey. Schandalig, dat is het!

Ach man, ga toch weg met je Tookey. Ik weet niet eens wie dat is.

Ik heb gewoon mijn eigen mening opgeschreven, zoals ik dat altijd doe.


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11819 berichten
  • 3319 stemmen

6 pagina's verder....


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

sinterklaas schreef:

The Terminator had ook Sylvester Stallone kunnen zijn.

Met die scheve mond en die droevige hondenogen? Tuurlijk niet!


avatar van movieminder

movieminder

  • 89 berichten
  • 5472 stemmen

Toppertje!

Zit al een tijdje tegen deze aan te hikken om em te zien, en nu toch maar gedaan.

Gelukkig maar!

Kijkt erg lekker weg, zit goed in mekaar, wordt af en toe serieus maar blijft dan toch weer luchtig, alles op een goede manier.

Al met al een geslaagde film.

4*


avatar van goongumpa

goongumpa

  • 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Nomak schreef:

Het wordt echt vervelend. Je blijft realiteit met geloofwaardigheid verwarren. Niemand hier die kritiek heeft op het gebrek aan realiteit.

Beste meneer Miyamoto Musashi uit Maasmechelen,

Dat onderscheid begrijpt iedereen wel, het is heus niet zo moeilijk...

Als ik naar je stemlijsten kijk, denk ik dat jij gewoon alleen belangstelling hebt voor films die zichzelf heel serieus nemen; en neem jij films ook graag heel serieus.

Zelfbewuste films die speels / tongue-in-cheek zijn, lijken me niet meteen je genre.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

goongumpa schreef:

Dat onderscheid begrijpt iedereen wel, het is heus niet zo moeilijk...

Dat blijkt toch niet uit de reacties van bepaalde mensen, dat moet jij toch ook zien.

Ik zeg bijvoorbeeld: 'Ik slik niet dat een meisje van 30 kilo een volwassen man metersver kan laten vliegen met één trap. Niet alleen vind ik het ongeloofwaardig, maar het komt ook niet overtuigend over.'

Iemand anders zegt dan: 'Er moet onderscheid gemaakt worden tussen film en realiteit.'

Vreemde opmerking die hier niet op zijn plaats is. Men haalt realisme erbij om mijn kritiek op de geloofwaardigheid van bepaalde scènes te weerleggen. Het zijn twee totaal verschillende zaken.


avatar van goongumpa

goongumpa

  • 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Als jij geloofwaardigheid mist, mag dat. Persoonlijk heb ik totaal geen behoefte aan geloofwaardigheid bij dit soort ongein.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

goongumpa schreef:

Als ik naar je stemlijsten kijk, denk ik dat jij gewoon alleen belangstelling hebt voor films die zichzelf heel serieus nemen; en neem jij films ook graag heel serieus.

Over het algemeen wel ja, al zijn er uitzonderingen. Een film als Kitano's Getting Any? neemt zichzelf ook totaal niet serieus. Maar daar wordt de humor zo geniaal gebracht dat ik het een erg goede film vind.

Zo staan er nog wel wat films die zich niet serieus nemen hoog in mijn stemlijsten.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Zozo, lange discussie al weer. Laat ik dan ook maar meedoen.

Ik snap best het verschil tussen realisme en geloofwaardigheid, en de behoefte van sommigen aan geloofwaardigheid. Alleen dat vind ik eerder opgaan voor een serieus drama dan deze film. Binnen de toon van deze film (die erg onserieus is) is dit allemaal goed geloofwaardig. Enige puntjes die m.i. nog voor ongeloofwaardigheid zouden kunnen zorgen zijn de cast (die het gewoon goed brengt in lijn van de film) en sentimentjes e.d. die nauwelijks eraan te pas komen in dit geval.

Klagen over Hit-Girl die zogenaamd te sterk is, is het zoeken van uitleg, iets dat het meer naar een serieuzer filmpje zou trekken en ik hier ook niet vind thuishoren. In een serieus actiefilmpje is het misschien goed om jarenlange training te zien, hier zou dat juist zorgen voor minder geloofwaardigheid. Dus zitten sommigen toch met realisme?

Geklaag over de martial arts vind ik helemaal vreselijk (evenals de vergelijking met Chocolate, geen enkele reden om deze film daarmee te vergelijken, totaal andere toon). Het hopen op betere martial arts is als hopen bij The Pacifier dat het spannend zal zijn, bij Coraline dat het schokkend en bloederig zal zijn and so on. Misschien wat overdreven, maar je kan zelf ook wel bedenken dat dat niet de soort gevechten zijn die je hier voorgeschoteld zal krijgen. Dat men wilt dat een klap die hard aankomt, er ook zo uitziet, kan ik nog in mee gaan.. misschien. Maar wat is hard? Wil je de klap zo erg aan zien komen dat je hem bijna voelt (misschien ook nog een slow-motion of al het andere geluid dat wegvalt met een shot waarin je diegene serieus geacteerd pijn ziet lijden)?. Dan zit je toch met de verkeerde bril op te kijken. Bij een willekeurige onserieuze cartoon zul je dat ook niet vinden, zelfde geldt voor dit soort over-the-top live-action films. Die hebben ook geen enkele intentie om de stoten zo hard en daarmee vooral serieus over te brengen.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12755 berichten
  • 1325 stemmen

DonOswaldo schreef:

Het hopen op betere martial arts is als hopen bij The Pacifier dat het spannend zal zijn, bij Coraline dat het schokkend en bloederig zal zijn and so on.

Meer dan 'een beetje overdreven' hoor. De keuze voor martial arts wordt gemaakt. Er had evengoed voor vuurgevechten gekozen kunnen worden. Iets wat het een stuk geloofwaardiger zou hebben gemaakt.


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

chevy93 schreef:

De keuze voor martial arts wordt gemaakt. Er had evengoed voor vuurgevechten gekozen kunnen worden. Iets wat het een stuk geloofwaardiger zou hebben gemaakt.

Maar dit is toch een comic book film? In comic books wordt meestal toch geknokt?


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

AC1 schreef:

Maar dit is toch een comic book film? In comic books wordt meestal toch geknokt?

Ja en? Wil dat dan zeggen dat de regisseur de martial arts scènes niet overtuigend hoeft laten over te komen?


avatar van chevy93

chevy93

  • 12755 berichten
  • 1325 stemmen

AC1 schreef:

Maar dit is toch een comic book film? In comic books wordt meestal toch geknokt?

De regisseur kiest voor een verfilming van specifiek deze comic. Of is 'maar zo staat het in het boek, dus zo moet het' tegenwoordig een goed argument?


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Meer dan 'een beetje overdreven' hoor. De keuze voor martial arts wordt gemaakt. Er had evengoed voor vuurgevechten gekozen kunnen worden. Iets wat het een stuk geloofwaardiger zou hebben gemaakt.

Ik geef het overdreven aan om mijn punt duidelijk te maken. De keuze wordt gemaakt, maar je moet ook kunnen weten wat voor martial arts je kan verwachten. Ik ga bij een over-the-top onserieuze superhelden-film geen Bruce Lee gevecht of meeslepend samoerai-achtig gevecht verwachten.

Dat je vuurgevechten liever ziet, oke, maar zeg dan dat je dit soort over-the-top (onserieuze) actie niet fijn vind en ga het niet op geloofwaardigheid schuiven waar het niks mee te maken heeft.

Vuurgevechten zitten er overigens ook.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Ja en? Wil dat dan zeggen dat de regisseur de martial arts scènes niet overtuigend hoeft laten over te komen?

Hoezo niet overtuigend? Zien we een voet mistrappen, zien we iemand naar z'n kruis grijpen terwijl hij in z'n gezicht geraakt wordt? Zeg gewoon dat het niet jouw soort actie is en loop het niet de hele tijd op overtuigend te schuiven, want voor comic-achtig over-the-top vermaak met een onserieuze toon is het gewoon overtuigend.


avatar van goongumpa

goongumpa

  • 3057 berichten
  • 4083 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
De regisseur kiest voor een verfilming van specifiek deze comic. Of is 'maar zo staat het in het boek, dus zo moet het' tegenwoordig een goed argument?
De film (en ook de comic) is dan ook een pastiche op het superheldengere. Als je een pastische op een genre maakt, moet je er uiteraard ook wel de bekendste elementen uit dat genre (in dit geval: vuist-op-vuistgevechten) instoppen.


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

Nomak schreef:

Ja en?

Ja en?! In comic books weet je dat er geknokt zal worden. Het hoort bij het genre. Het knokken vervangen door schieten zal de comic book niet geloofwaardiger maken.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12755 berichten
  • 1325 stemmen

DonOswaldo schreef:

Ik ga bij een over-the-top onserieuze superhelden-film geen Bruce Lee gevecht of meeslepend samoerai-achtig gevecht verwachten.

DonOswaldo schreef:

en ga het niet op geloofwaardigheid schuiven waar het niks mee te maken heeft.

Volgens heb je nog steeds niet door dat er, ook binnen over-the-top films, nog wel enige geloofwaardigheid verwacht mag worden.

goongumpa schreef:

De film (en ook de comic) is dan ook een pastische op het superheldengere. Als je een pastische op een genre maakt, moet je er uiteraard ook wel de bekendste elementen uit dat genre (in dit geval: vuist-op-vuistgevechten) instoppen.

Het knokken had evengoed door de vader gedaan kunnen worden of een andere volwassene. Desnoods had je het kind speciale wapentechnieken kunnen leren (met zwaarden, messen of zelfs naalden). Desnoods had je haar superkrachten gegeven.