How to Train Your Dragon (2010)

Alternatieve titel: Hoe Tem Je een Draak

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Dean DeBlois en Chris Sanders
met de stemmen van Jay Baruchel, Gerard Butler en America Ferrera

De jonge viking Hiccup woont op het eiland Berk, waar draken bevechten een manier van leven is. De intelligentie en de eigenwijze humor van de tiener vallen niet in goede aarde bij de stamleden en het stamhoofd... niemand minder dan de vader van Hiccup. Maar wanneer Hiccup samen met andere vikingjongens drakentraining krijgt, ziet hij zijn kans schoon om te bewijzen dat hij uit het goede hout gesneden is om krijger te worden. Wanneer hij echter een gewonde draak ontmoet, wordt zijn wereld ondersteboven gegooid, en wat begon als de enige gelegenheid voor Hiccup om zichzelf te bewijzen, verandert in een kans op een nieuwe toekomst voor de hele stam.

avatar van popsiclesuicide
Dreamworks maakt vooruitgang! Eindelijk!
Het heeft humor EN een verhaal.

De kenners herkennen de stijl van de ontwerper van Lilo en Stitch natuurlijk ook
Ik heb genoten!

avatar van Biancasmit
wat een heerlijke film, leuk verhaal.

en die vikings zijn leuk gedaan!

eindelijk weer is een leuke animatiefilm

popsiclesuicide schreef:
Dreamworks maakt vooruitgang! Eindelijk!
Het heeft humor EN een verhaal.

Ik heb genoten!

Hoewel niet in 3D want ik ben niet zo van die 3D hype.

toch van grote meerwaarde het 3D effect vond ik ik heb de film daarna nog in de orginele versie 2D gezien ook steengoed maar het 3D is toch een aparte ervaring

avatar van esme010
Ik moet zeggen dat ik dacht dat dit een animatieversie zou zijn van Eragon. Maar na het zien van de film moet ik mijn mening herzien. Het is een geweldige film en ik heb me prima vermaakt. Het heeft juist een andere twist dan Eragon en duidelijk veel beter. Ja ik heb deze film dan ook 5 sterren gegeven en het feit dat ik nooit een review plaats na het zien van een film wil wat zeggen. Moest het toch kwijt aan al die mensen die deze film nog niet hebben gezien.....het is het waard...

veel kijkplezier peeps ESME rdam010

avatar van mrron
Ik heb deze niet 3d gezien maar op de pc en ik vond hem echt goed. Ik had een echte kinderfilm verwacht maar dit viel mee. Het lijkt inderdaad wat op eragon en dan met een snufje asterix & obelix figuren erin. Goede combo.

ontzettend leuke film!
hier en daar wat mooie beelden (petje af voor dreamworks) en er zit veel leuke humor in!
heb hem in 2D bekeken, maar ben toch niet zo'n fan van dat 3D dus hij zal er verder niet minder op zijn.
heb van het begin tot het eind genoten van deze animatie-film, daarom krijgt hij van mij in dit genre ook een dikke 10!

avatar van Materny
Waarom pas 3 pagina's gevuld......
Geweldige film, nog betere soundtrack! Imax 3D blaast je werkelijk omver, hele mooie ervaring. Dus gaat dat zien!

avatar van nlanaconda
killerbee schreef:

Omdat...?

Ik vond hem zeker goed. De muziek is ook erg mooi naar mijn mening.

avatar van _manga_
hoge score voor een dreamworks film!

Wat een heerlijke film! Jammer dat er weinig grapjes voor volwassenen inzitten, maar kijkt desondanks goed weg. Echt zo'n film waarvan je het jammer vind wanneer hij is afgelopen.

_manga_ schreef:
hoge score voor een dreamworks film!

killerbee schreef:

lijm gesnoven

avatar van _manga_
Wa The Fu schreef:

wat is er? noem nog maar een paar dreamworks films op met deze score dan...

avatar van Near_Dark
Deze was ik al zo lang van plan om in de cinema te gaan zien, uiteraard in 3D. Maar het BIFFF-Filmfestival ( http://www.bifff.org ) had daar een stokje voor gestoken, dat kreeg van mij voorrang. Ik heb hem nu gezien in de normale versie (géén 3D) nadat hij al vier weken in de cinema speelt en moet toegeven dat hij zo goed is als ik er van verwacht had !

In't begin had ik nog even mijn twijfels of het wat ging worden, maar vanaf het moment dat de jonge tiener-viking 'Hiccup' de gewonde 'Night Fury'-Draak uit de nood helpt, neemt het verhaal een positieve wending en is vanaf dan het hek van de dam.

Je leeft écht mee met wat de personages overkomt en grafisch ziet het er schitterend uit met spectaculaire actiescènes in wondermooi vormgegeven locaties. De muziek klinkt aangenaam in de oren en de geluidseffecten zijn AF !

Het viel me op dat een heleboel scènes duidelijk in beeld waren gebracht om een maximaal 3D effect te bekomen. In de gewone versie die ik gezien heb ben je daar niet veel mee, maar echt storen deed het niet. Het zijn enkel muggenzifters die zich daaraan laten vangen

Enig minpuntje...? Toch wel !
De stem van het hoofdpersonage 'Hiccup' vond ik serieus verkeerd gekozen !
Die klonk véél te oud voor zo'n jonge kerel.

Ik vergelijk zulke films graag met een lekker pak friet met een snack er bij. Je weet op voorhand perfect waaraan je je mag verwachten, maar telkens weer geniet je er met volle teugen van. Het smaakte zelfs naar meer !

8,5/10.
Je moet er even 'in' komen, maar daarna word je beloond met een prachtig Animatie-Avontuur dat je met een goed gevoel achter laat. Een vette aanrader, ook in 2D

Filmsite : http://www.howtotrainyourdr...

avatar van Q Jones
Leuke film met een mooi verhaal en een flinke dosis humor. Deze film is geschikt voor zowel kleintjes als oudere.

Ik heb hem in 2D gezien en ik vond hem gewoon goed. Meer niet deze film stijgt niet uit boven de gemmiddelde film maar is ook niet slecht dus gewoon goed.

Het is z'n film van als je hem 1 keer gezien hebt dan is het goed. Tenminste dat gevoel had ik

als filmliefhebber en omdat deze film een vrij hoge rating had toch maar eens gaan kijken.
tot mijn eigen verbazing heb ik gewoon zitten genieten, leuk, spannend en leuk gemaakt.
waarom verbazing? ben 62 jaar!
daar blijkt maar weer uit,
een goede film is niet aan leeftijd gebonden.

grt Albert

exaliber schreef:
waarom verbazing? ben 62 jaar!
daar blijkt maar weer uit,
een goede film is niet aan leeftijd gebonden.

grt Albert

Zo is dat !!

avatar van Moemsie
Geweldig leuke film! Samen met mijn zoon gekeken in de bios in 3D en zeker zijn geld waard: humor ,aktie, mooie effecten,emotie...allles zat erin.

avatar van nlanaconda
Near_Dark schreef:
Enig minpuntje...? Toch wel !
De stem van het hoofdpersonage 'Hiccup' vond ik serieus verkeerd gekozen !
Die klonk véél te oud voor zo'n jonge kerel.

Mee eens, Hij praat ook vrij monotoon vindt ik. Vooral in de nederlandse trailer [film alleen in het engels gezien] viel me dat op... Maar dat viel me alleen op als je gaat zoeken op foutjes/negatieve eigenschappen.

Dus toch mijn stem maar aangepast naar 4.5 sterren ipv 5

nlanaconda schreef:

Dus toch mijn stem maar aangepast naar 4.5 sterren ipv 5

Aaaaargh !! Dat stemmetje klinkt nog slechter dan de Engelse originele, nie te doen

avatar van TrickySmalls
Niet echt een leuk verhaal als je het mij vraagt.
Beetje het zwarte schaap moet zich weer bewijzen verhaal.
kon mijn aandacht er niet echt bijhouden jammer genoeg.

avatar van DiStefanO
Aardig stukje entertainment van Dreamworks.
Leuk verhaal, met mooi artwork. Het stemmetje deed me denken aan
Mickey van Orange County Choppers, op één of andere manier

DavyJones
- How to Train Your Dragon - DreamWorks doet het steeds beter! Heb voor deze film paar keer een traantje laten vallen .. vooral dat 'Friendship' moment. De beweging van die Draak vind ik leuk gedaan (wel gebaseerd op natuurlijk physics).

Ik kan er niet omheen ..

avatar van Q Jones
Jammer dat er weer een vervolg komt en zoals gewoonlijk weer beginnen met uitmelken

avatar van mandy7
Had hem al in het Engels gezien.
En heb hem dit weekend ook in het NL gezien.
Met mijn neefje van 7. Hij vond hem geweldig.
En ik vond hem in het NL ook best leuk.
In het Engels is ie wel leuker.

avatar van tal1b
zojuist in de bios gezien 3d... , mooie effecten erg leuk verhaal, en de draak super gedaan!
Geweldig, en een aanrader om deze te zien in 3d.

popsiclesuicide schreef:

Hoewel niet in 3D want ik ben niet zo van die 3D hype.

vd animaties die ik 3d heb gezien, is dit wel echt een topper hoor, de 3d techniek, gaat echt met sprongen vooruit. En dat is te merken in deze film.

Vandaag de 3D versie (NL) gezien met de kinderen, erg leuke film, verhaal, 3D effecten heel gaaf, mijn kinderen probeerden op een bepaald moment wat uit de lucht te pakken!

4.5* (animatie film lijstje)

avatar van olimar777
Dreamworks in topvorm.
Leuk verhaal, setting, en vlotte film.
Duurt 1 uur 25 net genoeg voor de kleintjes om de aandacht vast te houden.

avatar van shockdog
Wat is er zo bijzonder aan deze film? Ik vond hem leuk om te zien, net als de andere Dreamworks-producties, maar niet geweldig mooi of grappig. 4,01 sterren is veel te hoog naar mijn mening