How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019)

Alternatieve titel: Hoe Tem Je een Draak 3

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Dean DeBlois
met de stemmen van Jay Baruchel, Cate Blanchett en Gerard Butler

Hiccup probeert zijn droom te vervullen door een vreedzame draken-utopie te creëren. Ondertussen ontdekt Toothless een ongetemde, ongrijpbare partner die ervoor zorgt dat de Night Fury vertrekt. Wanneer het gevaar thuis groter wordt en Hiccup als dorpshoofd op de proef wordt gesteld, moeten zowel draak als ruiter onmogelijke beslissingen maken om hun soort te redden.

avatar van Kondoro0614
In Film > Nieuws > How to Train Your Dragon 3 (2019):

Jaja, na twee super goeie films. How to Train Your Dragon (2010) & How to Train Your Dragon 2 (2014) komt ook nummer drie uit.

Deze is tot nu toe nog gepland in 2017!

Hij is al vrijgeven op IMDb : How to Train Your Dragon 3 (2017) - IMDb

En nu.nl heeft er ook nog eens een artikel over geschreven.
How to Train Your Dragon 3 naar 2017 | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ik hoop dat ook deze film een goeie film word, net zoals zijn voorgangers!

Release is verplaatst naar 2019:
How to Train Your Dragon 3 (2019) - imdb.com

Vanaf 23 januari 2019 in de bioscoop (Universal)

avatar van Thorongil
Ziet er goed uit !

De afsluiter met tandloos is een beetje zoutloos naar mijn mening. Verhaal is niet slecht, maar het kabbelt een beetje voort naar het einde, wat wel goed was. Van mij had het ook wat donkerder mogen zijn aangezien het publiek van deel 1 inmiddels al wat ouder is. De slechterik komt ook niet echt sterk over.

Al met al niet de afsluiter waar ik op gehoopt had.

avatar van mjk87
Matig slot van een aardige reeks. Waar de vorige twee films nog wel een fijne wat volwassenere toon hadden valt die nu vaak weg met veel kinderlijke nonsens en humor daarbij die ook mis slaat. Het schuurt ook met de stukken die wel wat duisterder zijn en lijken gewoon niet echt bij de film te horen.
De plot is enorm dun en lijkt eerder een kapstok om enkele langgerekte scènes in te voegen waar de animatoren helemaal los konden gaan met mooie wolkenpartijen of een lichtgevende ruimte. En die scènes duren maar en duren maar, maar dat geeft wel een zeker kijkplezier en rust. Jammer bijna dat er nog plot in zit, want door die andere scènes blijft er weinig tijd over. Aan het eind komt de onvermijdelijke gevangenneming van de Night Fury, 1 minuut later begint de tegenaanval en nog eens 5 later is het alweer voorbij. En in dat tempo zonder verder uitdieping gaat de hele film. Had dan de plot losgelaten en je gericht op de sfeer en relatie tussen mens en draak met meer van die lange scènes zoals net beschreven, dan was de film een stuk beter geweest. 2,0*.

avatar van predator
Leuk slot (??) van een toffe serie. Vooral de chemie tussen de hellevegen is fraai in beeld gebracht. Hier en daar wel wat weinig tempo in het verhaal.

avatar van Ajax&Litmanen1
Prima afsluiter van de reeks die ik vorige week maar even mee heb gepakt. Ik vind dit sowieso al een hele amusante reeks, maar een derde deel kan ook too much zijn natuurlijk. Gelukkig valt dit reuze mee, al is het wel goed dat ze er nu mee stoppen, want het verhaal is gewoon dubbel en dwars verteld.

Dat is lange tijd ook het minpunt van deze film. Eigenlijk hoeft Hiccup nergens voor te strijden, want het gaat goed met iedereen, ook al voelen ze dat het beter is om te vertrekken uit hun huidige woongebied. Maar de film kabbelt zich wel lange tijd een beetje voort. Niet dat het saai of vervelend was, maar de inspiratie leek weg. Gelukkig maakt dat laatste uur wel heel veel goed. Dan wordt het toch geregeld bijzonder spectaculair (zo'n enorme vloot in het water of honderden draken in de aanval maakt echt wel indruk), visueel imponerend en richting het einde zelfs gevoelig bij het onvermijdelijke, voorspelbare maar ook gewenste einde.

Ik heb me trouwens wel gestoord aan het belachelijke vertaalwerk in de ondertiteling. Het koosnaampje van Hiccup wordt dan vertaald naar Hikkepikkie. Tja. Kunnen ze niemand vinden die een beetje gevoel bij dit werk heeft? Sowieso snap ik nog steeds nooit waarom ze altijd namen naar het Nederlands willen vertalen. Noem ze gewoon Hiccup en Toothless. Na drie keer uitspreken weten ook kinderen niet meer anders. En dan zat ik nog bij de Engelse versie, je moet er niet aan denken hoe de Nederlandse stemmen klinken.

Helaas vond ik hem ook wat tegenvallen. Ik kan er eigenlijk niet precies de vinger op leggen waarom precies. Mogelijk door de eerste helft, die schoot niet echt op. Het verhaal is ook niet om over naar huis te schrijven. Het voelt allemaal wat ongeïnspireerd. De drakenwereld is daarentegen wel prachtig en ook de opbloeiende relatie tussen de nightfuries is mooi gedaan. Wel aardig maar niet wat ik gehoopt had.

Iemand trouwens nog de Alfa draak gezien tussen de rest van de draken?

de kiddie humor is inderdaad het enige wat de film minder maakt. De eerste blijft mijn favoriet omdat het net zeer volwassen overkomt. Maar de hilarische en tevens mooie scene met de nieuwe draak en Toothless en het ronduit magische einde maakt veel goeds. En ik ben een echte filmmuziek liefhebber, en John Powell's score is gewoonweg briljant.

avatar van cinemanukerke
goede afsluiting voor de reeks. berk is veel veranderd in het begin met veel nieuwe draken grote en klein en een licht fury een nieuwe vijand en nieuwe landen bv: de verborgen wereld aan de rand van de wereld en nieuw berk maar ook de grote plaats waar alle draken gevangen zitten tandloos met een nieuwe kracht .en een episch laatste gevecht tussen draken jagers en draken.tandloos die in de verborgen wereld koning is ook wel de alfa genoemd aan het einde verlaten ze de draken. Hiccup en Astrid trouwen aan het einde en krijgen kinderen tandloos en de licht fury ook en laten hun kinderen zien hoe het is om op een draak te rijden
en oude herinneringen komen terug. ik vind de film geweldig en droevig einde.
mijn dochter is alvast grote fan.

avatar van Henry Spencer
Behoorlijke afsluiter van de reeks. Verstandig om de franchise hiermee af te ronden: de inspiratie qua verhaal en personages raakt zo stilaan een beetje op, merk ik in deze episode. Niet dat ze slecht is, maar wat minder geïnspireerd en meeslepend. Een zelfde type villain, geen verdere verdieping van de personages. Wel visueel fraai en een acceptabele afronding van het verhaal als finale verklaring voor het verdwijnen van de draken.

avatar van schenkowiets
Deel 1 & 2 waren geweldig maar deze viel me toch erg tegen.
Kwa verhaal kan deel 3 niet tippen aan 1&2 want er zat totaal geen spanning/drama ofiets in en continu flauwe humor .
Ja de animaties waren weer fantastisch maar dat kan ook niet anders want dat waren 1 & met name 2 ook .
Maar het zal wel weer om de opbrengst alleen gaan ipv een goed verhaal maar dat is vaker het geval als men gaat uitmelken. Dat is jammer want je kan ook veel winst maken en er ook een goed verhaal van maken,maar dat interesseert ze toch geen ene ...... Als ze hun knaken maar kunnen tellen
Ik zal toch 2,5 geven voor de mooie animaties en t aller laatste stukje wat wel aardig was.

Heel zonde van dit deel !

avatar van Psycho-M
Ach wat kan ik zeggen ik ben een sucker voor de films van Hiccup en Toothless.
Je kunt iets vinden van het dunne verhaallijntje en de matige schurk.
De prachtige witte draak en de scènes in het drakenrijk zijn adembenemend.
Een waardig afscheid voor de grappige zwarte draak.
En ik ben het met tommy_boy eens de score van deze film is prachtig

Niet zo best, net geen draak van een film maar veel scheelt het niet. Vermoeiend vooral, zo een film die je eigenlijk al weer vergeten bent als je de zaal uitloopt. Redelijke animatie en prettig herkenbare stemmencast, maar zwak verhaaltje zonder veel nieuwe elementen. Bovendien zullen diegene welke de eerste twee hebben gemist er weinig touwtjes aan vast kunnen knopen. Positief is wel dat het merkbaar de laatste is van wat dus waarschijnlijk als trilogie bedoeld is. Had niettemin beter niet gemaakt kunnen worden, dit clichématig en tamelijk futloos gebeuren.

Prima film maar vond hem wel de minste van de 3.

avatar van Rico120
een waardige afsluitende film?!
nee
hij snakt naar meer van wegen een open einde
eerlijk vond ik hem een tikje slechter dan de voorgaande 2

ik mag niet klagen ik heb genoten

avatar van IH88
“It's you and me bud. Always.”

Prima afsluiter van een uitstekende trilogie. The Hidden World is wel het minste deel, maar dat komt vooral omdat de verrassing eraf is en er wordt gekozen voor een bijna identieke opzet als de eerste twee delen. De relatie tussen Hiccup en Toothless, een weinig indrukwekkende bad guy, de relatie tussen Hiccup en Astrid, de gekke personages in de bijrollen etc. We kennen het allemaal zo onderhand wel.

The Light Fury is wel een nieuw personage, en de momenten dat Toothless indruk op haar probeert te maken zijn eigenlijk het leukst. Ook de animatie ziet er weer schitterend uit, en vooral wanneer Toothless en the Light Fury door de lucht vliegen is het genieten geblazen. Het is bijna jammer dat er weer zo’n inspiratieloze bad guy in zit, maar gelukkig wordt alles wel op een bevredigende manier afgerond.

avatar van Filmkriebel
Laatste deel van de trilogie. Vind dit echt films van topniveau wat animatie betreft. Veel beter kan het niet worden. Wat een magische beelden en prachtige kleuren. Voor dit derde deel vind ik de bewegingen van de karakters beter dan tevoren. Indrukwekkend hoe animatie en realiteit elkaar soms bijna raken. Het is wel het minst interessante verhaal van de drie films en ook de humor laat het wat afweten; drakenromantiek tussen Toothless en de vrouwelijke Light Fury effenen de weg naar een logische conclusie. Toch heb ik me voor de derde keer vermaakt met de mooie vriendschap tussen Toothless en Hiccup en de vele indrukwekkende beelden.

How To Train a Dragon - 4,5*
How To Train a Dragon 2 - 4*