How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019)

Alternatieve titel: Hoe Tem Je een Draak 3

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Dean DeBlois
met de stemmen van Jay Baruchel, Cate Blanchett en Gerard Butler

Hiccup probeert zijn droom te vervullen door een vreedzame draken-utopie te creëren. Ondertussen ontdekt Toothless een ongetemde, ongrijpbare partner die ervoor zorgt dat de Night Fury vertrekt. Wanneer het gevaar thuis groter wordt en Hiccup als dorpshoofd op de proef wordt gesteld, moeten zowel draak als ruiter onmogelijke beslissingen maken om hun soort te redden.

• Vanaf 16 januari in de bioscoop

avatar van Kondoro0614
In Film > Nieuws > How to Train Your Dragon 3 (2019):

Jaja, na twee super goeie films. How to Train Your Dragon (2010) & How to Train Your Dragon 2 (2014) komt ook nummer drie uit.

Deze is tot nu toe nog gepland in 2017!

Hij is al vrijgeven op IMDb : How to Train Your Dragon 3 (2017) - IMDb

En nu.nl heeft er ook nog eens een artikel over geschreven.
How to Train Your Dragon 3 naar 2017 | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ik hoop dat ook deze film een goeie film word, net zoals zijn voorgangers!

Release is verplaatst naar 2019:
How to Train Your Dragon 3 (2019) - imdb.com

Vanaf 23 januari 2019 in de bioscoop (Universal)

avatar van Thorongil
Ziet er goed uit !

De afsluiter met tandloos is een beetje zoutloos naar mijn mening. Verhaal is niet slecht, maar het kabbelt een beetje voort naar het einde, wat wel goed was. Van mij had het ook wat donkerder mogen zijn aangezien het publiek van deel 1 inmiddels al wat ouder is. De slechterik komt ook niet echt sterk over.

Al met al niet de afsluiter waar ik op gehoopt had.

avatar van mjk87
Matig slot van een aardige reeks. Waar de vorige twee films nog wel een fijne wat volwassenere toon hadden valt die nu vaak weg met veel kinderlijke nonsens en humor daarbij die ook mis slaat. Het schuurt ook met de stukken die wel wat duisterder zijn en lijken gewoon niet echt bij de film te horen.
De plot is enorm dun en lijkt eerder een kapstok om enkele langgerekte scènes in te voegen waar de animatoren helemaal los konden gaan met mooie wolkenpartijen of een lichtgevende ruimte. En die scènes duren maar en duren maar, maar dat geeft wel een zeker kijkplezier en rust. Jammer bijna dat er nog plot in zit, want door die andere scènes blijft er weinig tijd over. Aan het eind komt de onvermijdelijke gevangenneming van de Night Fury, 1 minuut later begint de tegenaanval en nog eens 5 later is het alweer voorbij. En in dat tempo zonder verder uitdieping gaat de hele film. Had dan de plot losgelaten en je gericht op de sfeer en relatie tussen mens en draak met meer van die lange scènes zoals net beschreven, dan was de film een stuk beter geweest. 2,0*.

avatar van predator
Leuk slot (??) van een toffe serie. Vooral de chemie tussen de hellevegen is fraai in beeld gebracht. Hier en daar wel wat weinig tempo in het verhaal.