The Librarian: Return to King Solomon's Mines (2006)

Alternatieve titel: The Librarian 2

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jonathan Frakes
met Noah Wyle, Gabrielle Anwar en Lisa Brenner

Deze film is het vervolg op The Librarian: Quest for the Spear. Bibliothecaris annex avonturier Flynn Carsen (Noah Wyle) gaat ditmaal op zoek naar de mijnen van koning Solomon, diep in het Afrikaanse continent. Maar er zijn meer kapers op de kust. De vraag is of Flynn dit tot een goed einde weet te brengen.

Tenenkrommend slecht....

Beter dan de eerste film. Maar toch niet echt goed.
De film is goed voor een keer te zien.
Verhaal valt mee. Acteurs doen het redelijk.
Special effects zijn beter dan in de 1ste film maar soms zijn ze toch vreselijk.

Bantavoer
Begin van de film was erg saai. Maar werd, naarmate de film vorderde, steeds beter. Vooral als ze in de tempel zijn, leek het veel op Indiana Jones Raiders of the Lost Ark. Cast was prima, verhaal ook, maar special effects was soms goed, maar soms ook amateuristisch. Hoewel ik eerste film meer een jeugdfilm vond, is deze dat juist niet. Het is wel geen topfilm, zoals die van Indiana Jones, maar echt slecht vond ik 'm nou ook weer niet. En je kan geen oordeel geven over een film als je deze niet helemaal hebt bekeken, laat staan twee minuten. Hopelijk overtreft deel drie deze twee delen.

Dit vervolg is een duidelijke rip-off van "Indiana Jones" en dat met een scheutje "Allan Quartermain".

Noah Wyle is wederom bibliothecaris Flynn Carsen, die voor de tweede keer achter een historische relikwie aan gaat. Ook dit keer dreigt het in verkeerde handen te vallen, waarna hij hulp krijgt van Emily Davenport (Gabrielle Anwar) en op zoek gaat naar de mijnen van koning Solomon, diep in het Afrikaanse continent.

Technisch gezien een verbetering op "The Librarian: Quest for the Spear (2004)" en het verhaal zit opzicht ook best aardig in elkaar, maar het geheel ziet er net wat te goedkoop uit en er ontbeert een aansprekende slechterik. Ook hebben de bijrolspelers minder uitstraling dan hun collega's in het origineel.

avatar van redmirow
Lekkere film om even in ‘ weg’ te zakken, lekker no nonsens

Tarkus schreef:
Net als in de eerste film zijn ook hier de special effects van zeer slechte kwaliteit.
En ook het scenario van dit tweede deel is een pak minder dan in de eerste film, ik mis een beetje de actie die je wel had in het origineel.
Ondertussen is er al een derde deel ook een regie van Jonathan Frakes, en ik hoop dat dat wat beter wordt.

Duidelijk een minder goede film dat de vorige, de oorzaak is vooral het mindere scenario.