The Librarian: The Curse of the Judas Chalice (2008)

Alternatieve titels: The Librarian 3: Curse of the Judas Chalice | The Librarian 3

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jonathan Frakes
met Noah Wyle, Bob Newhart en Stana Katic

De wereld loopt gevaar door vampiers. Flynn Carsen is de enige die redding kan brengen. Hij wordt naar New Orleans gestuurd, waar hij met behulp van de mooie Simone, een gekidnapte professor moet zien te redden en de vampieren te lijf moet gaan.

logghe
pff... wrr zou je naar deze film kijken? het acteren is slecht en overdreven, De humor is niet grappig, de special effects zijn middelmatig en de facts zijn zo vergezocht. Naar the librarian zou je kijken als je national treasure te moeilijk vindt om te volgen.

logghe schreef:

Wat is dat nou weer voor onzin, het zijn beide Indiana Jones rip offs maar dat maakt niet uit, persoonlijk vind ik Wyle ook veel charimatiser en leuker om naar te kijken dan de droge Cage met 1 gezicht

avatar van rep_robert
Enige verschil tussen NT en Librarian is het budget, vanwege de cast hoef je het inderdaad niet te doen.

avatar van Q Jones
Idd ik denk als je Wyle een groot budget geeft dat hij er nog wel een leukere film mee kan maken dan Indy 4

avatar van akira124
Q Jones schreef:

Sweet Dreams

avatar van Q Jones
Die heb ik ook, maar deze reeks heeft zeker potentie en al helemaal met een hoger buget.

avatar van akira124
Als ik naar Wyle kijk lijkt het wel of ik naar Show Nieuws aan het kijken ben. Dit deel is weer erg teleurstellend. 2.5**

avatar van Q Jones
Ik kijk nooit naar show nieuws dus dat zou ik niet weten, maar Wyle is een hele charismatische man die nog nooit in een echte grote blockbuster heeft gespeeld, als hij die kans kreeg zou het zeer goed voor hem uitpakken denk ik

De eerste Librarian die ik heb gezien. Leuk, onderhoudend, professioneel en met humor. Niet zo origineel, doet denken aan Indiana Jones.

avatar van DragQueen
Toch een vermakelijke avonturenfilm, die het vorige deel overtreft. wyle brengt zijn rol weer aardig, evenals de rest van de cast. verder is het verhaaltje wel leuk uitgewerkt, en zijn de effecten wat beter dan in voorgaande delen. 2,5 sterren.

avatar van Decec
Ik vond een goede avonturenfilm...
Het is al derde deel en het blijft leuk... (volgens mij er komt geen nieuw deel...)
Prima acteerwerk...
Acteur Noah Wyle speelt goed...
Prima 3,5 sterren!

avatar van 606
Beter, duister, en overtreft het 2de deel glansrijk.
Mooi en leuk verhaal en goed geacteerd.
Effecten waren ook mooi.

3,5 ster

avatar van Lennert
Na het matige tweede deel is het derde deel een verademing. Sterker nog: het overtreft de eerste film met gemak. Wyle's geeft zijn personage op perfecte wijze vorm, terwijl Bob Newhart eveneens zoals altijd een fijne, aandoenlijke rol neerzet. Stana Katic is daarnaast de beste vrouwelijke sidekick die Wyle in alledrie de films heeft gehad met haar aandoenlijke accent en tegelijkertijd stoere rol.

De Librarian films horen absoluut thuis op de plank der B-films, maar doen dit met zoveel liefde en knipogen dat ze op zichzelf ook weer kunst zijn. Dit derde deel heeft een over the top script wat tegelijkertijd zoveel originele uitgangspunten bevat (Judas als eerste vampier bijvoorbeeld en prettig acteerwerk van de immer charismatische Wyle, dat het waar genieten is op een manier zoals ik ook naar Indiana Jones films kijk. Die films hebben dan misschien een hoger budget en een bekendere cast, maar maken op een zelfde manier gebruik van al die typische avonturenfilmclichées, dat ze in principe niet heel veel beter zijn. En het zijn precies die clichées en de 'het zal ons allemaal wat' houding die het kijkplezier zo hoog maken!

Hopen dat ze nog snel een vierde deel kunnen maken voor Bob Newhart overlijdt, die man is in de tussentijd ook al behoorlijk oud.

avatar van eavymetal
De film is zeker geen toppertje, maar vermakelijk is hij wel.

avatar van MovieHolic
Ik heb wel eens slechtere rip offs gezien! Maar het is natuurlijk geen superfilm, wel vermakelijk.
Sluit me eigenlijk aan bij eavymetal maar dan met een lagere waardering.

avatar van b00ts
Aardige effecten.....flauwe humor.

avatar van The Eye
Belachelijke film, slecht geacteerd, knullige special fx, domme plotwendingen en over-the-top ontsnappingen, en door z'n stompzinnigheid af en toe nog grappig ook...

eldodo
Leuke film. In haar pretentieloosheid zeer vermakelijk.
De film zou dan ook zodanig beoordeeld moeten worden.

avatar van K. V.
Deel 3 en hij viel eigenlijk heel goed mee. Een beetje een andere film dan de twee vorige. Dit keer misschien wat minder avontuur en wat meer verhaal. Ook minder speciale effecten, maar dit kwam de film ook ten goede.
Vond dit zeker geen slechte film.

avatar van zgfproduction
persoonlijk vind ik deze film leuker dan deel 1 en 2. *3.5

avatar van Phjd
Lennert schreef:

hetlijkt er op alsof er nog een 4de zou komen.
voor mij niet gelaten hoor, ik zou het zelfs tof vinden.
het is geen indy maar toch gelijkwaardig.
zijn er al geruchten voor een 4de?

avatar van RuudC
Ik zou God op mijn blote knieën danken als het bij deze drie films zou blijven. Behalve pure heiligschennis, laat Jonathan Frakes zijn met aambeien gevulde, harige aars zien aan de geschiedenistak der wetenschappen. Net als in het tweede deel meent de knutselaar Frakes voldoende te hebben aan enkele blikken in een kinderencyclopedie om daar dan vervolgens een suf plotje mee te vullen. De toon wordt al gezet met die tenenkrommend slechte veilingscene. Ik kan er ook niet helemaal bij dat je klaagt over de prijs, als blijkt dat je met de aanschaf de steen der wijzen in bezit hebt. Flynn Carsen is inmiddels een ronduit vervelend personage geworden die aan de lopende band onzin uitkraamt. Verder barst ook deze film van de slordigheden. Het is ook een extreem suf onderwerp: de kelk van Judas. Een zeldzaam ongenietbaar product dat goed is voor een bestemming: de kernreactor van Fukushima.

Zelfde film als de eerste 2 films, niet slechter maar mss wel iets beter.
Verhaal valt mee. acteurs doen het goed.
Stana Katic Speelde erg goed vond ik, Ik word altijd maar meer fan van haar.

Confusie
Ik heb het niet helemaal gekeken maar wat ik wel weet is dat het zogenaamde afscheid van de vampiervrouw in de opkomende zon een van de meest corny dingen is die ik ooit op film heb gezien.

avatar van ILDIB
Met de minuut meer stupide, de effects waren ook niet al te goed. Eerder een slapstick. Ach ja.. whyle deed zijn best, stanict was wel grappig..

avatar van jippie2010
Oei... veel ging mis in deze film.
Overdreven personages, matig acteerwerk, sommige SFX waren echt kansloos.
Het hoge avontuurgehalte weet de film nog enigszins te redden. *2.0

Bantavoer
Deel 3 van deze trilogie. Cast was goed, verhaal ging, special effects? Wat je allemaal met photoshop kan doen. Of hadden ze windows paint gebruikt of zo? Afijn, vond deze totaal niet op Indiana Jones stijl lijken. Wat de vorige twee delen wel iets van hadden. Idee met bibliotheek is vet, maar de uitvoering als hij op pad moet, kon beter. Het is meer avontuur/horror geworden dan avontuur/actie met die vampieren. Jammer. Hopelijk komt er geen deel vier. Laat het maar bij deze drie delen.

Noah Wyle draait voor de derde keer op als de boekenwurm uit de titel die in zijn vrije tijd een Indiana Jones weggeeft.

Bibliothecaris Flynn Carsen (Noah Wyle) zit enorm in de put. Hij is er weliswaar in geslaagd om zijn meest recente opdracht tot een goed idee te brengen, maar is ondertussen wel zijn vriendin kwijtgeraakt. Op aanraden van zijn beste vrienden besluit hij op vakantie te gaan naar New Orleans, waar hij meteen in de ban raakt van de charmante Franse zangeres Simone Renoir (Stana Katic). Wat hij echter niet weet, is dat zijn nieuwe droomvrouw de beschermer van een sleutel is waarmee vampiers opnieuw tot leven kunnen worden gewekt.

Deze luchtige en ook enigszins spannende avonturenfilm, met mooie speciale effecten en vol historische wete dingetjes, heeft een charmante hoofdrolspeler in Noah Wyle en een vrolijke aangever in Bob Newhart. De laatste werd voor zijn bijrol genomineerd voor een Emmy.

Tarkus schreef:
Van de drie filmen die er (tot nu toe ??) van deze reeks zijn, vind ik deze derde de beste.
Ook de special effects zijn hier goed, wellicht is dat ook te danken dat men er niet mee heeft overdreven en ze daar alleen heeft gebruikt waar het echt nodig was.
Ook het verhaal kon me wel boeien, is af en toe grappig en spannend.
En van de 3 meisjes die in de filmen een bijrol hadden is Stana Katic in deze film wel de beste van de drie.
Kortom, goede en leuke film die zorgt dat het in stijgende lijn gaat met de reeks, benieuwd of er nog een vierde komt ?

Na het mindere tweede deel is het een plezier om dit derde deel te bekijken, dat weer wat scenario betreft van goede kwaliteit is.
Ondertussen weten we ook dat er geen vierde deel meer is gekomen.