Fool's Gold (2008)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Andy Tennant
met Kate Hudson, Matthew McConaughey en Donald Sutherland

Tess en Ben Finnagan zijn een getrouwd koppel dat hun geld verdient met het zoeken naar schatten. Helaas hebben ze al jaren niets meer gevonden en zitten ze dus ook aan de rand van bankroet. Als gevolg daarvan loopt hun huwelijk ook niet bepaald soepel meer en ze besluiten een scheiding aan te vragen. Maar op dat moment komen ze in aanraking met een aanwijzing die leidt naar een enorme schat...

avatar van Dennissssss
Leuk, vermakelijk filmpje. Met mooie natuur, zon, zee en avontuur. Gewoon leuk om een keer te kijken. Soms wat over de top, vooral de rol die Alexis Dziena speelt is erg overdreven soms zelfs irritant. Verder valt er niet echt veel te lachen voor een komedie.

avatar van Timothyvdmeer
Donkerwoud schreef:
Vermakelijke avonturenkomedie die ergens wel zijn charme heeft maar toch net een slag te vaak over de irritatiegrens heen gaat.

komt bij mij vooral door Kevin Hart. Wat een verselijke acteur (als je het zo mag noemen) vindt ik dat.

avatar van Tun-89
2 van mijn favoriete acteurs Kate Hudson en
Matthew McConaughey weer samen
in een film Hele leuke komedie,
met veel mooie plaatjes van het natuur en de zee,
dat doet het altijd goed.
Kijkt lekker weg, veel avontuur.

3 *

Fastfoodmovie die nergens interessant wordt.

Aardige komedie waarin een vers-gescheiden echtpaar op zoek gaat naar een gezonken schat. Ondanks dat de film gerust wat korter had gekund, verveeld deze eigenlijk nergens. Een avontuurlijk verhaal op een mooie, zonnige locatie. Ook de personages zijn wel leuk, waarbij Donald Sutherland en Alexis Dziena als zijn dochter voor een aantal grappige momenten zorgen.

avatar van RuudC
Het begon matig en het werd alleen maar slechter. Echt avontuurlijk is het niet te noemen en grappig is het in de verste verte niet. Dat kan eigenlijk ook niet met Matthew McConaughey. De enige film waarin ik die gozer nog enigszins kan tolereren is U-571 en een eenzaam hoogtepuntje had met Reign Of Fire. Ewen Bremner maakt het soms nog dragelijk. Donald Sutherland doet zoals gewoonlijk waar hij vreselijk slecht in is. Alexis Dziena speelt het meest afgrijselijke typetje dat ik toch sinds behoorlijk lange tijd gezien heb. En Kate, wat doe je me aan? Ik vond je fantastisch in Almost Famous en The Skeleton Key, maar hier ben je geen schim van je potentie.

Het plot wordt nergens echt leuk en wordt met de seconde voorspelbaarder. De ontknoping die aan vijf minuten genoeg had, duurde verdomme nog een half uur. En dan al die verwijzingen naar gems... bah.

avatar van Zadel
Een film die her en der de mist ingaat. acteerwerk van hele cast onder de maat behalve hudson. Verder leuke film. ook het ultieme happy/feel good einde

avatar van erpunited
Leuke film. Leuke acteurs en actrices. Een vermakelijke film om naar te kijken

avatar van Daan258
Slechte film.

het begon allemaal wel oke maar later werd het zo onwijs saai en langdradig
ben het laatste half uurtje ook maar gestopt. het wist me niet meer te boeien
en vooral het acteren van dat meisje Gemma irriteerde me heel erg, zo onwijs slecht zeg.

1,0* voor deze film.

avatar van vivje
Gisteravond gezien op tv, zag steeds voorstukjes en het leek me wel een leuke film (met mooie beelden). Maar het is me erg tegengevallen. Vooral veel gevechten en de grappige stukjes kon ik ook niet echt om lachen.
De beelden van de zee, onder water etc vond ik wel weer mooi.
(gezien op 29 augustus 2011, op SBS6)

avatar van snivoos
Was het een komedie of actie film?
Beide kwamen ieg niet uit de verf.

avatar van elandenburg

elandenburg schreef:
Leukste film die ik dit jaar heb gezien.

Dan zul je waarschijnlijk nauwelijks een film gezien hebben dit jaar

avatar van Daan258
elandenburg schreef:

HUH?
wat is hier leuk aan???
en precies wat Theunissen al zei, dan moet je weinig films dit jaar hebben gezien als dit je leukste is

Waardeloze film waar ik eigenlijk niets positief over kan zeggen. De vertolkingen zijn slecht (wat doet Sutherland hier?), de dialogen tenenkrommend, de humor komt totaal niet uit de verf en de scenes duren veel te lang en zijn ronduit saai. Dit alles in combinatie met het afgezaagde verhaal maakt het een groot fiasco.

avatar van Roger Thornhill
En mijn hemel wat is die McConaughey irritant met de hele tijd die Southern drawl. En als ik hem dan weer eens half bloot zie moet ik steeds opnieuw denken aan dat clipje op YouTube met Matt Damon: "Eh, Mr Soderbergh, eh... today's scene I think would be a good opportunity for me to take my shirt off."

Een film die weinig stof doet opwaaien. De actiemomenten zijn doorladen met spot, maar dat gebeurd op zo'n lompe manier dat het geen moment uit de verf komt zoals bedoeld wordt. Met de humor is het al niet veel beter gesteld. De cast kan eveneens geen potten breken, met een overacterende McConaughey als stralend middelpunt. De bij vlagen fraaie beelden vergoeden nog enigszins iets, maar als je het daar van moet hebben.... Twee sterretjes, en dan ben ik voor mijn gevoel nog tamelijk mild.

avatar van tristanrc1
Heerlijke film voor tussendoor, zeker als je een aantal zwaardere films gekeken hebt. Natuurlijk is dit geen goede film, maar ik werd vanzelf vrolijk van de kleurrijke opnames. Ook McConaughney vond ik op dreef, beter dan de rest van de cast in ieder geval. Heb zelfs af en toe gelachen. Natuurlijk zitten er irritante typetjes tussen, maar dat zie ik voor deze keer door de vingers.

avatar van Pantoffel
Naar het einde toe vond ik de film wat beter worden. Maar al bij al maar een heel matig filmpje.

avatar van Masterbrain
I LOVE KATE HUDSON

avatar van VforVictor
Weinig verrassends om het lijf en een voorspelbaar einde maar hij keek wel lekker weg..

avatar van missl
Matthew McConaughey in een nat shirt, Matthew McConaughey in een strak shirt en Matthew McConaughey zonder shirt. Dat is prima om een kleine 2 uur mee te vullen. Voeg hierbij nog prachtige beelden van de zee en je hebt een film, moeten de makers gedacht hebben. En dat klopt ook wel, verwacht geen diepgaande verhaallijnen maar een prima wegkijkertje. De dochter van de rijke man was wel hoogt irritant overigens maar verder is het prima.

Zeer matig avonturenfilmpje met vooral een ellendige montage.
Pitloos erg ingewikkelde historie die amper kan boeien.
Actiescenes tot daar dan toe en de acteurs zitten wel goed in hun rolletje, maar ook dat kan de film niet tot op een behoorlijk niveau tillen.

avatar van Lennert
Hitch was volgens mij een eenmalige hit, want het lijkt er toch vooral op dat Andy Tennant vooral troep regisseert. Ik begrijp ook niet echt voor wie deze film bedoeld is, aangezien ik toch redelijk zeker weet dat het publiek dat McConaughey in dit soort rollen graag ziet weinig interesse heeft in de overmatig aanwezige hoeveelheid saaie dialogen. Verdomd nog aan toe, wat heb ik me zitten vervelen bij de enorme hoeveelheid expositie over schatten die niemand iets boeien, uitgesproken door acteurs die beter hadden moeten weten. Zowel McConaughey als Hudson heb ik vaak zat goed zien acteren, maar hier was het allemaal behoorlijk dramatisch. Sutherland komt vooral seniel over en de actrice die zijn dochter speelt van wie ik de naam niet eens wil weten was werkelijk waar een van de meest verschrikkelijke typetjes ooit. Dat iemand als Ray Winstone zich hier dan ook voor leent is me dan helemaal een raadsel.

De films is daarnaast ongelooflijk onevenwichtig. Is het romantische komedie of avontuur? Is het grappig en lichtvoetig of moet het toch spannend en ineens bij vlagen weer vrij hard zijn? En waar gaat dit verhaal heen? Waarom zouden we iets om de personages geven? Zoveel vragen, zo weinig antwoorden en bovenal verdomd weinig vermaak. Net zoals The Bounty Hunter een verschrikkelijk zinloze film.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/komedie/romantiek/thriller film...
Leuk verhaal...
Gewoon goed acteerwerk...
Bekende acteurs Matthew McConaughey en Donald Sutherland...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Een typische zomerfilm over een begraven oude schat, met mooie mensen in een nog mooiere omgeving. Deze luchtige avonturenkomedie met een paar leuke scènes, die zo nu en dan deed denken aan 'Romancing the Stone, was op zichzelf onderhoudend maar je was 'm ook weer snel vergeten. De filmopnames op de Bahama's en in Australié deden Kate Hudson en Matthew McConaughey zichtbaar goed.

Dick2008
Ja dit is toch wel weer dat de lange speelduur de film nekt. Kate Hudson, ben ik niet zo weg van maar ze is hier redelijk rustig wat een pluspunt is. Matthew McConaughey is goed op dreef. Verder is de film mooi gefilmd met onderwateropnamen, met die jacht iedere keer in beeld en met zonnige opnamen (Bahama's/Australië). Het begint ontwapend en relaxed. Hudson en McConaughey na How to lose a guy in 10 days weer samen in een film. Maar daarna komt de klad erin. Alexis Dziena speelt overdreven maar ik vind het eigenlijk wel grappig en een knapperd ook. Daarna wordt het avontuurlijker.
Het had allemaal wat korter gemogen want ik begrijp niet waarom dit twee uur moet duren. Maar verder niet echt slecht en weet eigenlijk niet precies wat er van te vinden. Lastig hoor met die lange films altijd. Maar visueel toch prachtig gemaakt en er zitten ook best grappige gedeelten in. Zorgeloos vermaak, meer niet. 3.0

avatar van IH88
“It's difficult to maintain enthusiasm for your leadership when you keep getting beat up by that old man.”

Genoeg potentieel. Schitterende locaties, Kate Hudson en McConaughey, Donald Sutherland, een verborgen schat etc. Prima materiaal voor een onbekommerde en avontuurlijke romcom met wat actie. Helaas is het script erg matig en is schatzoeken nog nooit zo saai geweest. En wie heeft bedacht om Hart als bad guy te casten moet ontslagen worden. Gelukkig doen de zomerse temperaturen en tropische locaties de acteurs goed, en vooral McConaughey is goed op dreef. Het samenspel met Hudson is weer uitstekend, en Sutherland en Dziena hebben ook een aantal aardige scènes. Jammer genoeg is er te weinig aandacht aan het script besteedt.

avatar van Shadowed
Vrij flauw.

Flauw film met een toch opvallend goede cast. Het verhaal hebben we eigenlijk al veel vaker gezien, maar dit keer is het wel op een lekker warme zomerlocatie. Dit zorgt tenminste voor een mooi warm gevoel. Maar ja, en dan.

Hudson is een mooie vrouw en dus ook wel een mooie verschijning hier. McConaughey speelt een beetje een rol die hij meestal speelt. Dit doet hij wel overtuigend, maar briljant speelt hij zeker niet. Naast de mooie locatie is het verhaal vrij voorspelbaar en flauw gebracht.

De film duurt echt te lang, en was lang niet altijd even boeiend. Sowieso met zo'n verhaal heb je in het algemeen weinig kans om echt een goede film te maken, en Tennant slaagt daar niet in om iets bijzonders op het scherm te toveren.