Fool's Gold (2008)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Andy Tennant
met Kate Hudson, Matthew McConaughey en Donald Sutherland

Tess en Ben Finnagan zijn een getrouwd koppel dat hun geld verdient met het zoeken naar schatten. Helaas hebben ze al jaren niets meer gevonden en zitten ze dus ook aan de rand van bankroet. Als gevolg daarvan loopt hun huwelijk ook niet bepaald soepel meer en ze besluiten een scheiding aan te vragen. Maar op dat moment komen ze in aanraking met een aanwijzing die leidt naar een enorme schat...

Reinbo
Lekkere niets aan de hand film. Heeft weinig om het lijf, maar kijkt lekker weg. 3*

avatar van Blokland
Kijkt inderdaad lekker weg maar is ook als niets-aan-de-hand film toch niet helemaal succesvol. Vooral het laatste half uur of zo is er weinig leuks meer te beleven.

Mooie beelden en prachtige locaties, dat wel.
Maar wat het verhaal betreft heeft deze film niet veel te bieden, dit is al zovele malen in een prent verteld, een schattenjacht zoals zovelen.
Ben eigenlijk een beetje verbaasd dat Donald Sutherland zich tot deze film heeft laten verleiden.
Tekst op de hoes: "...geweldige oneliners..." als iemand me kan zeggen waar die ergens zijn, dank bij voorbaat...
Alleen voor de mooie locaties en het in beeld brengen ervan is deze prent wel het bekijken waard en daarvoor geef ik zelfs nog 2,5 sterren...

avatar van Ciai
Deze film had ik gezien op het moment dat het weer het beste te omschrijven viel als: grauw. Opzich leverde dat wel een mooi contrast op: de enorme overvloed aan zon, geel, strand, licht en zomersheid op het beeldscherm, tegenover een grijs, dampig, nat en deprimerend uitzicht vanuit het raam.
Nu lees ik hier allemaal negatieve berichtjes, en ik vraag me af: waarom? Wat ik zag was een heerlijke film, met een perfecte sfeer en een grote dosis humor. Ik vond zelfs Matthew McConaughy, alhoewel t-shirts voor hem toch wel een ondraaglijke last zijn, te pruimen.

De soundtrack is echt onwijs chill om naar te luisteren, en de film om naar te kijken: een zomerse opvolging van amateur-schatzoekers, stranden, stereotypische boeven, zeewater, grappige bijpersonen (die Gemma), flauwe grapjes die toch grappig zijn en natuurlijk ook een hoop zongebruinde lichamen.

Vandaar dan ook een 3*.

avatar van Killerbert
redelijke film, een aantal goede scènes
iets meer van verwacht

13 in een dozijn film. Het eerste uur is best nog aardig (vooral grappig door Matthew McConaughey) maar daarna valt er weinig lol meer aan te beleven. Regisseur Andy Tennant houdt volgens mij van vrouwen met kleine of geen borsten gezien de keuze van vrouwen in deze film, te weten Kate Hudson en Alexis Dziena. Vooral de eerste heeft niets op de plank. Kate Hudson vond ik overigens ook slecht en irritant spelen in deze film. Dat Donald Sutherland zich heeft laten strikken voor deze film verbaasd me want zijn rol was echt belachelijk.

Dankzij Matthew McConaughey (hij mag best wel eens een keertje zijn kleren aanhouden) en de soms fraaie locaties is deze film nog enigszins te redden.

P.S. de cover van de film heeft men flink bewerkt want daar lijkt het net alsof Kate Hudson een redelijke cup (B+) heeft terwijl ze in werkelijkheid niets op de plank heeft (A-).

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Doorsnee.

Iets anders komt er even niet in me op. Je zult je er geen buil aan vallen, maar goed wordt het helaas nergens. Puur verstand op 0 vermaak.

Flauwe grapjes, veel actie en vooral heel veel voorspelbaarheid. Zo'n film waarvoor het woord cliché lijkt te zijn uitgevonden.

De reggae-soundtrack is overigens wel erg leuk.

avatar van Aapje81
Routinematig filmpje dat helemaal drijft op het charisma van de twee hoofdrolspelers. Sutherland doet het nog wel aardig op zijn oude dag maar de rest van de bijfiguren zijn overbodig. Het is dat ik de hoofdrolspelers kan waarderen dus daarom een kleine voldoende

avatar van horrorfreak23
Ik vond dit een amusante film, leuk om eens gezien te hebben. Hij deed me op sommige vlakken wel denken aan 'Into the Blue' wat het totale concept wel minder origineel maakt maar met deze kun je niet missen, hij bevat: humor, actie, romantiek, ...

avatar van Sarasani
Lekker wegkijkertje en het acteer werk viel me ook niet tegen.

Een leuke actie / komedie / avontuur. Het bevat een lekker tropisch sfeertje en mooie beelden van een tropisch eiland.

Het verhaal is vlot en de komische momenten worden afgewisseld met actie.

Eentje die een goede en vrolijke indruk achterlaat.

avatar van hellboy.ray
Simpele actie/avonturen film met Kate Hudson en Matthew McConaughey.
McConaughey krijgt een klap voor zijn hoofd met een wandelstok (komt ook voor in de trailer ), met een cricketslaghout en nog veel meer dingen.
Het einde is een beetje voorspelbaar, maar wel ontzettend leuk.
Finnegan bestuurt een Cessna watervliegtuigje, Tess vraagt waar hij dat geleerd heeft en hij antwoordt: Playstation!
Misschien ben ik dan wel een sucker voor dat soort flauwe humor, maar dat was wel een ontzettende leuke opmerking!
Eigenlijk kan ik deze film wel aanraden aan iedereen die even gewoon een simpele weg-kijk-film wil kijken! 3*

avatar van aburex
Film in de stijl van Sahara en Into the Blue. Leuk filmpje waar ik me niet heb mee verveeld.

avatar van leandra6
gewoon een leuke film, die je lekker wegkijkt. leuke grappen. en er zit een verhaal in.

avatar van DeCol
Weer een standaard, maar wel leuk filmpje. Het duo Hudson en McConaughey staan weer zij en zij, deze keer om een schat te vinden. En dat schatzoeken was juist de kracht van de film. Waar veel scènes cliché zijn, vond ik het bij elkaar rapen van de raadsels best interessant. Verder is een leuke afwisseling van avontuur, actie, humor en een vleugje romantiek. De domme Gemma was erg flauw, maar ik kon er wel om lachen. Tenslotte nog een omgeving waar je in mijn ogen altijd vrolijk van wordt. Gooi er nog een lekker soundtrack bij en je hebt een relaxed filmpje.

avatar van movie acteurs
Heb deze film 2 keer gezien. Eerste keer was in het vliegtuig en de tweede keer zag ik hem in een warm Motel in Las Vegas . Toen vond ik hem beter dan de eerste keer. Zou het aan de warmte hebben gelegen ? Goede avonturenfilm maar meer ook niet. 2,5.

Ik hoopte eigenlijk op een film als Into the Blue.

Helaas komt deze film er nergens bij in de buurt. Het verhaal wordt nergens spannend, het script slaat nergens op en de typetjes... Ik heb het zo onderhand wel gehad met verwijfde homofielen. Ik weet dat ze in Amerika homofoob zijn, maar moét er dan altijd weer zulke typetjes tussen zitten om het acceptatie nivo voor homo's op te krikken?

Gemma vond ik dan nog een meevaller. Zag er niet te slecht uit en de ik-ben-dom humor was eigenlijk zó flauw, dat het weer grappig was.

De dames hadden wel iets meer in bikini mogen doorbrengen, zeker voor zo'n feel good wegkijk film. Helaas voelde ik me na de film niet veel beter, ondanks de leuke locaties.

Kwestie van leuk geprobeerd, maar ik heb het beter gezien. Geen complete verspilling van mijn avond, maar ik was toch blij dat hij afgelopen was.

Matig, dus ** sterren

Heb hem op prime gezien en vond hem zwaar tegenvallen, heb hem afgezet maar direct terug opgezet of ik kreeg ruzie met mijn zus.

avatar van soom
Leuke komische film, met sprankelende Kate (altijd leuk om haar te zien, echt een toffe noot met haar in een film ), en leuke man Matthew McConaughey.
Natuurlijk was de domheid van dochter Gemma, irritant en misplaatst, maar verder was het okay om alles te zien. Geen hoogvlieger, verre van, maar zeker leuk genoeg.

avatar van mnrk
hellboy.ray schreef:
Simpele actie/avonturen film met Kate Hudson en Matthew McConaughey.
Het einde is een beetje voorspelbaar, maar wel ontzettend leuk.

Helemaal mee eens....en dan de rollen van Ray Winstone en Ewen Bremner .

Leuke film om gewoon lekker onderuit op de bank te kijken.

avatar van Tranquiloz
Ik snap echt niet waarom er zoveel negatieve reacties zijn. Het is een geweldig leuke film! Goede acteerprestaties, goede casting, mooie locaties, lekkere muziek, goed opgebouwde spanning... wat wil je nog meer? Ja, het eind is cliché, maar dat is bij meeste films zo. So what?

Definitely een 4* voor mij!

avatar van DonOswaldo
Oké.

Best een vermakelijk avontuurtje met wat leuke locaties, al mocht het qua avontuur-vlak wel ietsje meer. Er hangt een relaxed, meegaand sfeertje ondersteund door dito muziek. Op humor vlak wat flauwtjes, maar laat dat nu net iets zijn wat ik soms goed weet te waarderen!

Kent natuurlijk de clichés en voorspelbaarheid die we van zoveel andere films kennen, maar weet daar leuk mee om te gaan en weet daar dan ook niet in te storen. Wil gelukkig ook niet teveel zijn, en gaat dan ook niet al te diep op de sentimentjes in zodat het vermaak-vlak ook goed op peil blijft.

Cast is ook oke, enkel Ewen Bremner is soms irritant in z'n rol.

Geen uitblinker, zeker niet, maar vermakelijk voor een keertje, zonder meer.

Krappe 3,5*

avatar van klapgeest
Wel erg veel toevalligheden in deze film. Als je er niet teveel over nadenkt is deze wel te bekijken - hapklare brok.

avatar van Bloe-Reej
Erg leuke en vermakelijke film

Deze film heb ik met veel plezier gekeken.

Het verhaal is erg leuk, ze gaan op zoek naar één van 's-werelds grootste ongevonden schat.
Dat viel bij mij sowieso al meteen in de smaak.
De omgeving is erg mooi en aantrekkelijk en dat maakt het kijken ook een stuk plezieriger.
De personages zijn goed, maar het acteren was iets minder, wel goed, maar had beter gekund.

De actie is vermakelijk, er zit wat spanning in en verder gewoon genieten van wat je ziet.

3 sterren.

avatar van 606
Gewoon heerlijke popcorn film en geweldige omgeving.
Het verhaal is gewoon genieten.

3 sterren

avatar van Donkerwoud
Vermakelijke avonturenkomedie die ergens wel zijn charme heeft maar toch net een slag te vaak over de irritatiegrens heen gaat.

avatar van donkied
Lekker luchtig vermaak is het maarja veel meer niet echt natuurlijk

Ik had hier eigenlijk meer van verwacht. Ok, het gaat om een romantische komedie feel-good zaterdagavondfilmpje maar sommige scènes bereikten toch wel een niveau van ver onder de zeespiegel.
Betrapte er mezelf op dat ik niet ontevreden was toen het einde in zicht kwam.
Donald Sutherland was wel leuk als multi-miljardair en was plezierig om Theo Huxtable nog eens terug te zien

Voor mij slechts met veel moed een 2

avatar van TragieStar.*
Wou de film al een tijdje bekijken, en gelukkig kwam deze pas geleden op tv. Heb het vandaag pas helemaal gezien en vond het een middelmatige film met net een negatief randje eraan.

De film begon erg leuk, ik kwam niet gelijk in de film maar er werd wel vanalles getoond aan de kijker. Natuurlijk de altijd charmante en aantrekkelijke Matthew McConaughey En Kate Hudson is natuurlijk ook een plaatje, en ze zijn een perfect duo. Allebei beschikken ze over een aardig/goed acteertalent. Het verhaal sloeg natuurlijk nergens op, en het werd ook erg slecht uitgewerkt, heb me daarom nauwelijks vermaakt. Dik na een half uur begon het me erg te vervelen, en werd alles erg overdreven. Heb ook nergens gelachen of echt op het puntje van mijn stoel gezeten. Begreep ook de dialogen niet erg, en daarom kon ik me ook moeilijk bij de film houden.

Gewoon een standaard filmpje die je moeilijk wegkijkt. Toen eemaal die oude man in beeld kwam (wat een engerd) begon ik al aan hem te irriteren, en dan helemaal van zijn extreem jonge dochter die bloed irritant was en wel 14 jaar leek.

De poster is btw wel erg mooi vind ik, en daar ben ik dan ook een beetje op afgegaan, en natuurlijk de 2 hoofdrolspelers. Daarvoor moet je het doen, en de prachtige locatie uiteraard. Heb nu al meteen een vakantiegevoel. Ik wacht al zolang op de zomer.

Eigenlijk hoopte ik op meer, maar kreeg nooit het gevoel dat het zou komen, en dat het goed uitgewerkt was. Een hoop cliche en drama om niks, en we weten toch allemaal wel hoe het afloopt.

2,0* helaas.