Marauders (2016)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Steven C. Miller
met Christopher Meloni, Bruce Willis en Dave Bautista

Wanneer er een brute overval plaatsvindt op een bank, wijst al het bewijsmateriaal naar de eigenaar en zijn machtige klanten. Als een groep FBI-agenten dieper gaan graven - en er nog meer dodelijke overvallen volgen - wordt het al snel duidelijk dat er een grotere macht achter zit.

Uiteraard geene topfilm maar slecht? Zeker niet, vooral vermakelijk en dat is voor mij een vereiste bij een film, keek lekker weg. Degelijke en leuk aktie filmpje, meer niet, leuke nacht gehad .

Film zonder goed begin en zeker zonder goed einde.

Verhaal begint goed met een paar mysterieuze professioneel uitgevoerde bankovervallen die me kort aan Heat deden denken. Dat in combinatie met de wat sluw aandoende bankdirecteur.

Maar gaandeweg worden er bochten afgesneden, wordt het verhaal rommeliger, moeilijker te volgen en is het onduidelijk wat nu eigenlijk het plot is, wie wat op zijn geweten heeft. Ook het dramatische verhaal van de zieke vrouw wordt er half in gefrot. Maar vooral het stompzinnige einde is een misser.

Jammer, film zonder duidelijk plot, slecht in elkaar vallende verhaallijnen, visueel niet top en met een script dat aan alle kanten rammelt. Met een Willis die voor de 100e keer zijn voorspelbaar stoicijns acteerwerk laat zien.

De film begon veelbelovend met de overval en hoe de overval in elkaar was gezet. Dit deed me een beetje denken aan de film "Inside Job" Helaas werd het verhaal naarmate de film vorderde steeds warriger doordat je van sommige personages nou niet wist of ze bij de goeden of de slechten hoorde en wat de relatie tussen verschillende personages was. Een half uur tegen het einde was ik compleet het verhaal kwijt. Wel uitgekeken maar het werd er niet beter op. Geen aanrader wat mij betreft.

avatar van ikkegoemikke
“I don't care if you smoked last week.
What I care about is honesty.
If you lie, you withhold facts to get ahead, I'll cut off your balls and bury you.”

Als je me nu gaat vragen waarover “Marauders” ging, zal ik je het antwoord schuldig moeten blijven. Want om eerlijk te zijn was dit zo’n ingewikkeld verhaal dat ik er tijdens het kijken niet eens aan uit kon. Laat staan dat ik het nu nog zou kunnen navertellen. Het kluwen van verhaallijnen is net zo onontwarbaar als een visser wiens vislijn verstrikt is geraakt in een achter hem bevindende struik. Nochtans was het begin veelbelovend. Een actierijk en puik in beeld gebrachte bankoverval waarbij de gemaskerde overvallers consequent te werk gingen met behulp van hightech snufjes. Maar spijtig genoeg is dit het enige dat voor opwinding zorgt. De rest is gewoonweg te saai en te rommelig.

En wie kan je verwachten in een middelmatige misdaad-actiefilm? Inderdaad is Bruce Willis weer van de partij. Deze keer is het niet zijn lamentabel acteren dat hem de das omdoen want hij krijgt zelfs de kans niet om daar in te falen. Zijn rol is uiterst beperkt waardoor we hem maar enkele keren in beeld krijgen. En de verveling is probleemloos van zijn gelaatsuitdrukking af te lezen. Hij is dan wel de spilfiguur waar alles om draait maar verder dan wat bedenkelijk gefrons komt hij niet. Dat ligt in de lijn van eerdere rollen die hij toegewezen kreeg. Dat is dan ook de enige constante in zijn carrière op dit moment. Zijn afbeelding op de filmaffiche is grootser dan zijn personage in de film is.

De enige waar ik toch eventjes van genoten heb is Christopher Meloni als FBI agent Montgomery. Een imponerend persoon die tracht te achterhalen waarom de bankovervallen op filialen van Hubert International (waar Bruce Willis de president van is) uitgevoerd worden. Maar zoals ik al eerder zei, leidt dit tot een redelijk ingewikkeld kluwen van plots en subplot. Voor je het weet gaat het over een mislukte militaire operatie in Afghanistan waarbij een militair al of niet vermoord werd, een groepje corrupte agenten, corruptie op politiek vlak en een aan kanker lijdende politievrouw. Genoeg om een nieuw seizoen te verzinnen voor één of andere politieserie.

Marauders” is weeral zo een film die je beter snel kan vergeten. Het enige dat me is bijgebleven, is dat het de gehele film bleef regenen.

rikker schreef:
Top film, een echte Bruce Willes film, zeer goede actie en mooie scenes.

De man draagt niets bij aan de film...

Met thriller/actie is het verhaal wel eens moeilijk te volgen...Deze film is helemaal niet te volgen..Een rommeltje. Een kussende Willis met een senator....toch??...Een partij melodrama met een terminale vrouw... O ja en actie....veel actie...En het verhaal?? Dat begrijpen de makers zelf niet, dus je hoeft ook geen moeite te doen om het te berijpen. "Hey Bruce...what about Marauders? "...Bruce "Fun man.. no one understood the story ..."Zo iets.
En toch kan je zien aan de beelden dat het door profs gemaakt is.....en toch zo'n rommelverhaal
Kon het geen onsje minder???

PCTERN schreef:
Film zonder goed begin en zeker zonder goed einde.

In de eerste twee regels spreek je je zelf tegen...lees maar

avatar van Atheistus
Slap verhaal en acteurs van anabolen-casting bv.

avatar van max cady
Hmm.. er wordt een hoop geprobeerd maar ze slaan de plank aardig mis. Zichtbare microfoon rond 1 uur 12 min was ook lachwekkend Haha ..