• 8.229.880 stemmen

Releasedatum: 14 juli 2016

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Marauders

"The rich will pay"

Wanneer er een brute overval plaatsvindt op een bank, wijst al het bewijsmateriaal naar de eigenaar en zijn machtige klanten. Als een groep FBI-agenten dieper gaan graven - en er nog meer dodelijke overvallen volgen - wordt het al snel duidelijk dat er een grotere macht achter zit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van schumacher

schumacher

Uiteraard geene topfilm maar slecht? Zeker niet, vooral vermakelijk en dat is voor mij een vereiste bij een film, keek lekker weg. Degelijke en leuk aktie filmpje, meer niet, leuke nacht gehad .

avatar van PCTERN

PCTERN

Film zonder goed begin en zeker zonder goed einde.

Verhaal begint goed met een paar mysterieuze professioneel uitgevoerde bankovervallen die me kort aan Heat deden denken. Dat in combinatie met de wat sluw aandoende bankdirecteur.

Maar gaandeweg worden er bochten afgesneden, wordt het verhaal rommeliger, moeilijker te volgen en is het onduidelijk wat nu eigenlijk het plot is, wie wat op zijn geweten heeft. Ook het dramatische verhaal van de zieke vrouw wordt er half in gefrot. Maar vooral het stompzinnige einde is een misser.

Jammer, film zonder duidelijk plot, slecht in elkaar vallende verhaallijnen, visueel niet top en met een script dat aan alle kanten rammelt. Met een Willis die voor de 100e keer zijn voorspelbaar stoicijns acteerwerk laat zien.

avatar van Yar90

Yar90

De film begon veelbelovend met de overval en hoe de overval in elkaar was gezet. Dit deed me een beetje denken aan de film "Inside Job" Helaas werd het verhaal naarmate de film vorderde steeds warriger doordat je van sommige personages nou niet wist of ze bij de goeden of de slechten hoorde en wat de relatie tussen verschillende personages was. Een half uur tegen het einde was ik compleet het verhaal kwijt. Wel uitgekeken maar het werd er niet beter op. Geen aanrader wat mij betreft.

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

“I don't care if you smoked last week.

What I care about is honesty.

If you lie, you withhold facts to get ahead, I'll cut off your balls and bury you.”

Als je me nu gaat vragen waarover “Marauders” ging, zal ik je het antwoord schuldig moeten blijven. Want om eerlijk te zijn was dit zo’n ingewikkeld verhaal dat ik er tijdens het kijken niet eens aan uit kon. Laat staan dat ik het nu nog zou kunnen navertellen. Het kluwen van verhaallijnen is net zo onontwarbaar als een visser wiens vislijn verstrikt is geraakt in een achter hem bevindende struik. Nochtans was het begin veelbelovend. Een actierijk en puik in beeld gebrachte bankoverval waarbij de gemaskerde overvallers consequent te werk gingen met behulp van hightech snufjes. Maar spijtig genoeg is dit het enige dat voor opwinding zorgt. De rest is gewoonweg te saai en te rommelig.

En wie kan je verwachten in een middelmatige misdaad-actiefilm? Inderdaad is Bruce Willis weer van de partij. Deze keer is het niet zijn lamentabel acteren dat hem de das omdoen want hij krijgt zelfs de kans niet om daar in te falen. Zijn rol is uiterst beperkt waardoor we hem maar enkele keren in beeld krijgen. En de verveling is probleemloos van zijn gelaatsuitdrukking af te lezen. Hij is dan wel de spilfiguur waar alles om draait maar verder dan wat bedenkelijk gefrons komt hij niet. Dat ligt in de lijn van eerdere rollen die hij toegewezen kreeg. Dat is dan ook de enige constante in zijn carrière op dit moment. Zijn afbeelding op de filmaffiche is grootser dan zijn personage in de film is.

De enige waar ik toch eventjes van genoten heb is Christopher Meloni als FBI agent Montgomery. Een imponerend persoon die tracht te achterhalen waarom de bankovervallen op filialen van Hubert International (waar Bruce Willis de president van is) uitgevoerd worden. Maar zoals ik al eerder zei, leidt dit tot een redelijk ingewikkeld kluwen van plots en subplot. Voor je het weet gaat het over een mislukte militaire operatie in Afghanistan waarbij een militair al of niet vermoord werd, een groepje corrupte agenten, corruptie op politiek vlak en een aan kanker lijdende politievrouw. Genoeg om een nieuw seizoen te verzinnen voor één of andere politieserie.

Marauders” is weeral zo een film die je beter snel kan vergeten. Het enige dat me is bijgebleven, is dat het de gehele film bleef regenen.

rikker schreef:

Top film, een echte Bruce Willes film, zeer goede actie en mooie scenes.

De man draagt niets bij aan de film...

frans123

Met thriller/actie is het verhaal wel eens moeilijk te volgen...Deze film is helemaal niet te volgen..Een rommeltje. Een kussende Willis met een senator....toch??...Een partij melodrama met een terminale vrouw... O ja en actie....veel actie...En het verhaal?? Dat begrijpen de makers zelf niet, dus je hoeft ook geen moeite te doen om het te berijpen. "Hey Bruce...what about Marauders? "...Bruce "Fun man.. no one understood the story ..."Zo iets.

En toch kan je zien aan de beelden dat het door profs gemaakt is.....en toch zo'n rommelverhaal

Kon het geen onsje minder???

PCTERN schreef:

Film zonder goed begin en zeker zonder goed einde.

In de eerste twee regels spreek je je zelf tegen...lees maar

avatar van Atheistus

Atheistus

Slap verhaal en acteurs van anabolen-casting bv.

avatar van max cady

max cady

Hmm.. er wordt een hoop geprobeerd maar ze slaan de plank aardig mis. Zichtbare microfoon rond 1 uur 12 min was ook lachwekkend Haha ..

avatar van IH88

IH88

Marauders

Marauders begint zeer sterk en ik zat al helemaal klaar voor een ouderwetse heistfilm. Maar daarna worden er ongelooflijk veel verschillende personages en verhaallijnen geïntroduceerd, waardoor het een warrige en rommelige bende wordt. De film ontspoort volledig, alhoewel het nergens echt saai en vervelend wordt. Maar het is allemaal zo inspiratieloos en pure middelmaat, en door het prima begin verwachte ik er gewoon veel meer van.

Onderhond

Flauwe politiethriller.

Start nochthans naar behoren. De opening was wel de moeite, niet dat het een héél bijzondere film belooft, wél een genrefilmpje dat zou kunnen teren op uitvoering. Jammer genoeg blijft het daarbij, de film glijdt al snel af en weet dat nooit meer recht te zetten.

Politiefilm met wat complotjes. Heel boeiend is het allemaal niet, maar Miller lijkt het daar niet mee eens te zijn. In plaats van het een beetje luchtig te houden, gaat hij redelijk serieus te werk. Daar heeft hij alleen de acteurs én het regietalent niet voor, maar daar trekt hij zich niks van aan.

Het ligt er allemaal wel heel dik op, actiescenes stellen teleur en het complot zelf weet ook amper te boeien. Rest een filmpje zoals er zovelen zijn, met erg povere acteurs, een paar actiescenes en een plot dat nergens interessant weet te worden. Buiten de intro valt er jammer genoeg niet zo heel veel te beleven.

avatar van TronMan

TronMan

Zeer jammer. De overvallen zelf zien er best gaaf uit, (mooie outfit's) echter het gehele verhaal is niet te volgen. Dan zie je ook nog (door spiegeling van een raam) een microfoon in beeld, dan heb je het helemaal gehad. Willis is ook niet veel in beeld.Tegenvaller.

avatar van princesspeach

princesspeach

Begon goed. erna werd ik verward.. wie is wie? Jammer.

avatar van pierre18

pierre18

Zoals vaker gezegd op deze site, het begon allemaal wel aardig maar na verloop van tijd wist ik niet goed wie nu wie is. Laat staan dat het verhaal goed te volgen was. Op een gegeven moment vraag je je toch af 'waar zit ik naar te kijken'. Helaas geen boeiend schouwspel dus

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/misdaad/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Bruce Willis en Christopher Meloni spelen goed...

Onrustig camerabeweging (jammer)…

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...

Heerlijke genoten...

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Wat was deze film een rommeltje. Hij begint overigens wel ijzersterk met een overval. Dit lijkt een opmaat voor een geweldige film. Maar helaas daarna ontspoort hij volledig. Er was op een gegeven moment geen touw meer aan vast te knopen. Als dat de bedoeling was, is die missie in ieder geval geslaagd. Meloni schiet volledig tekort als rechercheur. En dan Bruce Willis, pffff. Wat is er in hemelsnaam met mijn actieheld gebeurd? Waar is de Willis van Die Hard? Hij komt nu niet veel verder dan wat gemompel. Door het geweldige begin nog 1,5*. Eigenlijk was 1* meer dan voldoende voor dit gepruts.

avatar van nadrin

nadrin

Viel zeer goed mee

avatar van Antinous

Antinous

In begin dacht ik dat word goed maar gaandeweg werd het helemaal niks meer tot iets voor het einde. heb me echt zitten vervelen in deze film en met moeite uitgekeken. als je enkel het laatste stukje van de film zou kijken dan heb je eigenlijk gelijk ook heel de film gezien. dus bespaar je zelf de moeite..

avatar van klara

klara

Enkele redelijke actiescenes zijn het enige bescheiden pluspunt aan deze film. Helaas oogt

gedurende de hele film alles goedkoop en lelijk en heeft de algehele vertoning veel weg van

een ordinaire tv-film. Huilen met de pet op zijn vooral vrijwel continu de dialoogscenes met

gewoonweg een achterlijke positievoering van de camera (Over de schouder van een tegenspeler

kijken bijvoorbeeld naar een pratende Willis). Het stikt ervan, en is mateloos irritant. En

geeft eens te meer aan dat we hier te maken hebben met een klakkeloos geregisseerde film.

Hebben we het nog niet eens over de dialogen op zich. Die vaak ook tenenkrommend zijn.

En verzuipt de film daarenboven al gauw in een totaal gebrek aan richting en zich ook als een

amateuristisch rommeltje naar de finale toe beweegt, zo bedoeld met nog een 'onverwachte'

verrassing in petto.

Zijn voor mij toch wel stupide en spuuglelijk de kernwoorden na het kijken van deze film. Toch

nog een 2.0 waardering. Vanwege de redelijke actiescenes.

avatar van Timk

Timk

Yar90 schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan, zeer veelbelovend begin, maar daarna met moeite uit gekeken. En wel heel erg donker allemaal gefilmd.