Bleed for This (2016)

Biografie / Sport

geregisseerd door Ben Younger
met Miles Teller, Aaron Eckhart en Ciarán Hinds

Film over het leven van bokslegende Vinny Pazienza (Miles Teller). In 1991 wordt Pazienza in een klap beroemd als hij de ongeslagen kampioen Gilbert Dele (Jean Pierre Augustin) verslaat. Wanneer hij vervolgens betrokken raakt bij een auto-ongeluk en mogelijk nooit meer zal kunnen lopen, lijkt zijn carrière van korte duur. Met behulp van een befaamde trainer, Kevin Rooney (Aaron Eckhart) genaamd, maakt de bokser maanden later zijn comeback.

avatar van schram101
Miles Teller

Is die goochem de nieuwe belofte van Hollywood of zo? Duikt te pas en te onpas op tegenwoordig..

avatar van Brabants
schram101 schreef:
Miles Teller

Zeer goede acteur. Mag van mij wel vaker opduiken.

avatar van orko82
Dit blijft een beetje slappe hap. Dat komt vooral door Miles Teller die ondanks alle mooie make-up soft blijft ogen. Hij doet z'n best, maar kan niet als een De Niro of Stallone de illusie wekken dat ie een echte bokser is. Terwijl wel alle ingrediënten aanwezig zijn voor een episch Rise and Fall boksverhaal. Daarentegen vond ik Aaron Eckhart wel goed spelen als een wat vuige en schmierende bokstrainer.

avatar van John Milton
Aaron Eckhart was inderdaad het hoogtepunt, in wat ik verder een nogal vlakke film vond. De film heeft weinig nieuws toe te voegen aan de bestaande 'rise-fall-rise' films. Ok, het is een vrij ongelooflijk verhaal, maar Ben Youngers script en regie lieten me verrassend onberoerd gedurende de gehele speelduur.

Matige film waarvan ik vooral verbaasd over het imdb cijfer ben. Al heeft die Pazienza vast wel een schare trouwe fans.

Dat we het verhaal al talloze malen eerder hebben gezien is tot daar aan toe, maar al die geacteerde typetjes met dito accentjes en uitdossingen zijn echt niet te harden.

Wel een plusje voor Top Billin' in 1 van de openingsscenes , en dat ik nu weet waar de naam van rapper Vinnie Paz vandaan komt.

Aardige film over een bokser die na het behalen van zijn grootste zege terecht komt in een auto-ongeluk. Een mooi waargebeurd verhaal. Niet bepaald origineel allemaal en ook het verloop is voorspelbaar. Maar het blijft natuurlijk inspirerend om te zien dat hij zijn professionele carrière weet op te pakken na een gebroken nek. Het kijkt allemaal gemakkelijk weg en alhoewel Miles Teller het goed doet, is hij een beetje miscast. Met gemak 3.0 sterren.

avatar van Pazmaster
Uitstekende biografie over the rise and fall and rise again van bokser Vinny Pazienza. Ik had nog nooit van de man gehoord maar het is een geweldig verhaal. Een prima spelende cast met een glansrol van Teller. Na een fantastische rol in Whiplash weet hij ook nu weer indruk te maken in de rol van "the Pazmanian devil", compleet met boksersneus. Het verhaal is misschien niet erg verrassend maar dat maakt het niet minder indrukwekkend. En doordat ik het verhaal niet kende vond ik het einde toch best nog wel even spannend. Prima filmpje dus!

Prima boksdrama die overeind blijft door de sterke acteer prestaties van de gehele cast.
Karakters zijn ook prima uitgewerkt.
Heel raar misschien maar ik vond vooral Ciaran Hinds als Vinnie;s vader een van de meest overtuigende rollen hebben. Bijrolletje is er voor Katey Segal die furore maakte in "Married with Childeren" en later in "Sons of Anarchy". Naar mijn mening haar beste rol ooit.
Hoe dan ook "Bleed for Me" heeft mij zeker geboeid.
Kijk ook nog even naar de aftiteling. Scorcese heeft alle authentieke personages heel knap gekopieerd in
vorm van de acteurs. Gelijkenis is soms verbluffend.
3.5*/4*

avatar van Kenzomovies
wat een bagger film, boeide geen minuut .
Miles Teller is een echte miscast.

avatar van Decec
Een goede drama/biografie/sport film...
Goed verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Miles Teller...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...

Misschien geen mokerslag die hier wordt uitgedeeld, maar een voltreffer wil ik het toch wel noemen. Opvallend toch dat films over de bokswereld overwegend best wel enerverend zijn, echt slechte producties levert dit type films zelden op(de Rocky's Iv t/m VII even buiten beschouwing gelaten), en ook Bleed for This is dan weliswaar niet de allerbeste uit de rij, maar op zichzelf toch een beste kijkervaring. Scorsese is uitvoerend producent en dat is te merken, want ook dit waargebeurde verhaal doet qua stijl lichtjes denken aan het kwalitatief uiteraard betere Raging Bull. Teller is niet de allerbeste acteur(en zeker geen De Niro, Wahlberg, Rourke, Douglas of zelfs Stallone) maar voor zijn doen levert deze babyface hier fatsoenlijk werk en voldoet ie in de hoofdrol. Het feit dat dit ongeloofwaardige verhaal ook nog eens echt gebeurd is, maakt het nog meer bijzonder. Ik heb de volle speelduur genoten.

avatar van dvdfreak123
Toch wel een sterke film vind ik deze bleed for this. Wist me te boeien van begin tot het einde. Mooie film en nog eens waargebeurd ook. Vond Teller toch wel overtuigend spelen in vergelijking wat velen hier zeggen. Prima boksdrama. 7,5/10

avatar van Master Blaster
Aardige film.
Na het auto ongeluk zakte het wat in.

Aardige film,
mooi geacteerd een van de betere boksfilms

avatar van clubsport
had wel moeite om Miles Teller serieus als bokser te zien maar hij doet zijn best in dit aardige boksdrama
Eckhart is verder goed op dreef als zijn trainer .

avatar van jippie2010
Ik vond het juist overtuigend worden omdat het niet overdreven is neergezet. Een verademing in vergelijking tot andere box films. *3,5