Max Payne (2008)

2,64

Canada / Verenigde Staten
Actie / Misdaad
100 minuten / 103 minuten (unrated)

geregisseerd door John Moore
met Mark Wahlberg, Mila Kunis en Beau Bridges

De doorgewinterde DEA agent Max Payne (Mark Wahlberg) moet een serie gruwelijke moorden in New York zien op te lossen. Hij wordt daarbij geholpen door de beeldschone Mona Sax (Mila Kunis). Zij heeft een appeltje te schillen met de moordenaar van haar zus. Wat begint als een simpele moordzaak, verandert al snel in een nachtmerrie. Niet alleen de maffia, maar ook een meedogenloos bedrijf zit achter het tweetal aan.

700 BERICHTEN 46 MENINGEN
redelijke film met een degelijke Wahlberg.
Naar het einde toe zakt het allemaal wat in elkaar.

avatar van Daan258
Lekker actie/misdaad filmpje.
Allereerst dacht ik bij mezelf na 45 min kijken: waar is het verhaal gebleven? na 45 min gaat de film qua verhaal een hele andere kant op dan bij de Max Payne games. Eerst had ik daar even moeite mee maar na toch nog even door kijken ging ik het niet meer vergelijken met de games, en dan was het eigenlijk best wel vermakelijk.
Het had een lekker duistere, grauwe sfeer (wat juist wel weer veel weg had van de games) prima actie en toffe slo-mo scene's. De cast had in mijn ogen iets beter gekund, zelfs Mark Wahlberg kwam bij dit filmpje niet altijd even overtuigend over.

Al met al is dit een prima actie filmpje als je het verhaal maar niet al te veel gaat vergelijken met die van de games

Ook maar een keertje meegepikt.

Ik heb de games nooit gespeeld, aan de reacties te zien helpt dat wel bij het kijken van de film. Vond Wahlberg namelijk erg geschikt voor z'n rol, maar weet niet hoe de echte Payne zich zou moeten gedragen. Verder wist ik ook niks van de wereld of het verhaaltje, dat zal ook wel een beetje geholpen hebben.

Want een échte actiefilm is het niet, daarvoor is het wat sloom. Doet inderdaad denken aan Sin City, maar dan met een scheut Blade. Gelukkig wel beter dan beide films. Vond de setting erg fijn in ieder geval. Sneeuw misschien wat fake soms, maar veel vervallen gebouwen en duistere kamertjes. Vage personages ook die, ondanks vaak beperkte screen time, toch een indruk nalaten.

Pas na een uurtje komen de echte actiescenes bovendrijven en die mochten er toch ook wel zijn. CG is zeker niet van het hoogste niveau maar vond de stijl zeker niet verkeerd. Mooie finale ook, enkel de post-credits scene is een beetje stom, vooral omdat er 7 jaar later nog steeds geen vervolg is. Dat hadden ze tijdens het maken van deze film allicht anders gezien.

Best oké actiefilmpje dus.

avatar van W.V.
Onlangs deze gezien op een filmkanaal, beetje een tegenvaller, ik ken de game niet, misschien is dat een nadeel, maar ik vind dat het verhaal te veel ondergeschikt wordt gemaakt aan enerzijds de actie en anderzijds de verhalen van de junks. Dat Wahlberg wanhopig op zoek is, dat is wel duidelijk, maar dat een z.g. vriend van hem een corrupte oud-diender is, is iedereen al snel duidelijk. Ik vind dat altijd storend wanneer de who done it al snel duidelijk wordt, maar de speurneus heeft niets in de gaten. En de kijker moet dan nog een tijd zich verbijten omdat de diender, die nou ook niet direct veel sympathie op wekt, nog een moeizame tocht moet doormaken voordat hij de antwoorden kent. Het slot was zoals te viel verwachten, met veel spektakel routineus in beeld gebracht. Maar dat mystieke had van mij niet zo gehoeven.
Wahlberg kan veel beter.

avatar van Cicero83
Wel gave film, heb het spel ook gespeeld en zag verschillende elementen terug in de film. Het script was niet heel geweldig en er had naar mijn mening ook wel wat meer bullet-time scenes in mogen zitten, dat is toch wel kenmerkend van Max Payne

avatar van Duke Nukem
Waackx schreef:
Je vraagt af of de makers ooit dit spel hebben gespeeld toen ze deze film maakte.
En waarom ze Wahlberg hebben gekozen tja, ze hadden voor ouder iemand moeten gaan en die er meer op de "echte" Max Payne leek.
En Mila Kunis als Mona Sax,tja kan je het nog slechter casten ?
Het is gewoon niet leuk meer om je favoriete spellen zo behandeld zien te worden
Het jaar daarvoor hadden ze al een andere klassieker verneukt:
Hitman en nu deze weer.

Volledig eens!

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Max Payne

Het is alweer een enige tijd geleden dat ik zowaar ‘Max Payne’ heb gezien. Destijds vond ik het al een niet al te beste film, was op veel punten aardig saai, het verhaal sloeg niet aan en de CGI zag er niet uit. Toch heeft ‘Max Payne’ een leuk concept wat de film nog aardig weet hoog te houden, zonder dit concept was dit gewoon een poep film. Voor mijn weg om alle stemmen met een mening te voorzien kon ‘Max Payne’ zeker niet uitblijven, een film waarvan ik vooraf toch nog goeie bedoelingen bij kreeg maar me toch erg tegenviel.

Zoals ook al word aangegeven op de site volmaakt ‘Max Payne’ ook een videogame waarvan ik eigenlijk deel drie echt uitgespeelt heb, de andere twee zijn alweer een poos geleden en ben ik al weer een heel stuk van vergeten. Toch vond ik de games wel iets leuker dan de film .

Het verhaal van ‘Max Payne’ viel heel erg tegen. We volgen DET. Max Payne die voor de NYPD werkt. Hij is drie jaar lang opzoek naar de dader die zijn destijdse vrouw heeft vermoord. Op een gegeven moment zit hij achter de verkeerde mensen aan en ontmoet hij Natasha. Een meisje die wel even de liefde wou bedrijven. Wanneer Max weigert loopt Natasha boos naar huis en wil weer wat ‘spul’ hebben. We zien hierna snel de ontmoeting met Jack Lupino, een ex-militair die ook bezeten is door de drugs. Volgens mij moord hij de mensen uit en is hij 1 van de verspreiders van de drugs.

De film gaat eigenlijk heel lang over ene bepaalde drugs. Drugs dat er voor moest zorgen dat de soldaten van Amerika beter gingen vechten. Echter had de drugs een bijwerking: je kun demonen er door zien (dit hallucineer je dan). Wanneer Max steeds dichter bij de waarheid komt, komt hij te weten dat zijn vrouw een onderzoekster was naar deze drugs. Wanneer ze er mee moesten stoppen gingen de verslaafden er achteraan en had Jack haar waarschijnlijk vermoord. Dat was eigenlijk het grootste doel van de film: Max moet de moordenaar vinden van zijn vrouw

Het was allemaal erg simpel en ik vond het een lange zit. De CGI zag er totaal niet uit bijvoorbeeld wanneer Max zelf besluit het middel in te nemen en dan vervolgens ook deze Demonen ziet. Blegh. Er is wat dat betreft wel redelijk geacteerd en Mark deed het keurig. Ook het duistere sfeertje slaat snel aan waardoor je met enig spanning weet te kijken maar, daar blijft het ook snel bij. Ik verlaag me stem toch behoorlijk omdat deze herziening mislukt is.

avatar van horizons
Het spel nooit gespeeld maar deze film kon er redelijk mee door. Aangebrachte visuele stijltje wordt mooi doorgevoerd. Voor iets gelabeld als actiefilm is het eigenlijk vrij rustig wat niet verkeerd uitpakt in de opbouw.

avatar van Ace of Spades
Redelijke film, maar dit heeft eigenlijk bijna niets te maken met de fantastische games.

avatar van IH88
“I don't believe in heaven. I believe in pain. I believe in fear. I believe in death.”

Het computerspel Max Payne heb ik vroeger veel gespeeld, en de film weet de donkere wereld van Max Payne aardig tot leven te wekken. Donkere straten, sneeuw, grauwe buurten en veel criminaliteit en schietpartijen, Max Payne heeft het allemaal.

En bullet time natuurlijk, een handelsmerk van het computerspel. Qua actie valt het tegen en het verhaal is wat voorspelbaar, maar Mark Wahlberg is goed gecast en ook de andere acteurs doen het redelijk. Mila Kunis stelt wel teleur als de mysterieuze Mona Sax en er had beter een andere actrice gecast kunnen worden. Alhoewel het personage ook wel erg slecht uitgewerkt is. Maar visueel ziet het er allemaal goed uit en de vlotte regie van Moore is ook een positief punt. Maar dat er geen sequel is gekomen snap ik wel.