• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.801 films
  • 12.257 series
  • 34.050 seizoenen
  • 648.768 acteurs
  • 199.214 gebruikers
  • 9.385.205 stemmen
Avatar
 
banner banner

X-Men Origins: Wolverine (2009)

Actie / Sciencefiction | 107 minuten
3,37 2.866 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 107 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gavin Hood

Met onder meer: Hugh Jackman, Liev Schreiber en Danny Huston

IMDb beoordeling: 6,5 (564.973)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 28 april 2009

Plot X-Men Origins: Wolverine

"Witness the origin."

Logan en Victor zijn broers en tevens mutanten met bijzondere gaven. Nadat ze als soldaten worden gearresteerd, vraagt kolonel William Stryker het tweetal voor een bijzondere opdracht met een speciaal team van mutanten. Ze besluiten het te doen, maar op een gegeven moment stapt Logan op, om een vredig leven te starten. Als Logan een aantal jaren later echter wordt geconfronteerd met zijn gewelddadige broer Victor, besluit hij opnieuw met Stryker in zee te gaan. Stryker maakt van hem een uitzonderlijke mutant, sterk genoeg om Victor te verslaan. Wolverine is geboren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Logan / Wolverine / Weapon X

Victor Creed / Sabretooth

William Stryker

Kayla Silverfox / Silver Fox

Remy LeBeau / The Gambit

Chris Bradley / Bolt

Fred Dukes / Blob

John Wraith / Kestrel

David North / Agent Zero

Wade Wilson / Deadpool / Weapon XI

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Orizzonte

Orizzonte

  • 60 berichten
  • 60 stemmen

Hier kijk ik echt naar uit!

Vond de X-Men trilogie al geweldig, met Wolverine als favoriet, en ookal werd hij al behoorlijk meer naar voren gebracht dan de andere X-Men, is een film over zijn verleden denk ik zeker wel de moeite waard

Trailer ziet er ook echt super uit! Ben niet echt bekend met de stripversie van X-Men, maar aan de verhalen te horen, is onder andere Gambit een grote toevoeging, dus daar kijk ik wel naar uit.

Dus nog ruim een maandje wachten en dan een bioscoopbezoekje zit er wel in. Hoop wel dat ie niet gaat teleurstellen, maar ja, anders nog genoeg eyecandy aan Jackman met z'n heerlijke spierbundels.


avatar van wolverine77

wolverine77

  • 21 berichten
  • 188 stemmen

Ben benieuwd. Nickname moet genoeg zeggen.


avatar van aerts007

aerts007

  • 1324 berichten
  • 54 stemmen

wolverine77 schreef:

Ben benieuwd. Nickname moet genoeg zeggen.

77?


avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

  • 1664 berichten
  • 105 stemmen

Wolverine is ook altyd één van mijn favorieten geweest .

Enkel Magneto vind ik beter.

Maar ik ben vooral benieuwd naar het team waar Wolverine deel van uitmaakt, de nieuwe Sabretooth en natuurlijk Gambit.


avatar van Sasja

Sasja

  • 1338 berichten
  • 120 stemmen

ik ga deze lekker vanavond kijken, tis alleen jammer dat het een workprint is (speeltijd is dan korter en de special effects zijn dan nog niet afgemaakt, dus je zie bv de acteurs aan touwen hangen) maar als ik deze vanavond heb gezien ga ik nog geen cijfer geven (omdat het niet de uiteindelijke film is) en dan ga ik einde van de maand deze lekker nog eens in de bios kijken


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Sorry, maar die nieuwe poster vind ik echt zo lelijk! Die vorige vond ik dan nog mooier.


avatar van julo

julo

  • 18 berichten
  • 145 stemmen

Goede film mooie special effects


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

julo schreef:

Goede film mooie special effects

Lulkoek.


avatar van Ricky Roma

Ricky Roma

  • 302 berichten
  • 26 stemmen

De special effects waren juist niet in de film (de versie die jij gezien hebt). Niet allemaal alleszins. Daar gaat de kans op een Wolverine sequel . Ongelooflijk hoe snel zoiets kan leaken.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

De gelekte workprint schijnt een 'nog niet affe' versie te zijn met andere muziek er onder en niet alle special effects zijn compleet (voornamelijk op het einde heb ik begrepen), maar wel met alle scènes. De vraag is maar of je dan de ultieme kijkervaring beleeft (waarschijnlijk niet, maar dan weet je in ieder geval of het verhaal en acteerwerk goed is).


avatar van freekoz

freekoz

  • 121 berichten
  • 94 stemmen

Ricky Roma schreef:

Daar gaat de kans op een Wolverine sequel

Hoezo?


avatar van ali-a-92

ali-a-92

  • 2 berichten
  • 20 stemmen

Mr_White schreef:

De gelekte workprint schijnt een 'nog niet affe' versie te zijn met andere muziek er onder en niet alle special effects zijn compleet (voornamelijk op het einde heb ik begrepen), maar wel met alle scènes. De vraag is maar of je dan de ultieme kijkervaring beleeft (waarschijnlijk niet, maar dan weet je in ieder geval of het verhaal en acteerwerk goed is).

Ik heb de film vandaag op internet gezien en je hebt helemaal gelijk over dat de film nog niet af is. Je hebt er vrij weinig last van en wat je zegt op het eind is het vooral te merken. Ik had er niet echt last van want ik vond de film geweldig. De actiescenes waren geweldig en hoe hugh het ook weer speelt. Een echte aanrader dus


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

en toch geef je een 5 als de film nog niet afgewerkt is? Pfft, ik vind toch zoiets niet kunnen.

Ik vind het vooral bullshit dat mensen nu via internet naar een onafgewerkte film kijken die vermoedelijk gestolen is, en dan punten geven.

Ik weiger deze film te downloaden, geef mij maar de complete film en een zitje in de bioscoop!


avatar van freekoz

freekoz

  • 121 berichten
  • 94 stemmen

Niemand dwingt jou om het te downloaden


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

maar je kent ondertussen de mening van een echte filmliefhebber.

De meeste filmliefhebbers zullen wel akkoord gaan met mij.

Ik zie heel graag films, maar het moet een complete film zijn, geen onafgewerkte film waarop je stemt...


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Ik heb de stemmen verwijderd.

Het is niet de bedoeling dat je stemt op onaffe versies van films.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ik kijk nooit gedownloade versies voordat ik ze in de bios kijk. Altijd bios. Het kost een beetje geld, maar het is wel leuk, sfeervol, je kunt de film op groot scherm zien, het is altijd goede kwaliteit en je weet zeker dat de film af is.


avatar van Sasja

Sasja

  • 1338 berichten
  • 120 stemmen

dat zijn goede punten, maar ik heb vaak het probleem dat ik dan op een film wacht en dat die dan hier niet speelt. En tegen de tijd dat de dvd te koo/huur is is de film in goede kwaliteit te downloaden en dan is die ook af


avatar van 88Fabian

88Fabian

  • 1527 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb de film gezien,en het viel me meteen op dat het allemaal veel duisterder is,dan de vorige x-men films.de actie scenes waren tof,maar omdat het verhaal naar mijn mening nogal simpel is (wat meestal het geval is bij marvel films) vind ik de film nogal tegenvallen.maar het is de beste x-men film dat wel.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Als ik op de workprint af moet gaan dan wacht een grote teleurstelling. Het plot is slecht uitgewerkt, met vele onlogische scènes, het acteerwerk is nooit slecht maar wordt onderuit gehaald door slechte dialogen. De actie-scènes (zelfs degene die niet af waren) zagen er wel goed uit maar dat is echt niet genoeg. Tenzij hier nog echt hard aan gewerkt is (en ik heb het niet over de special effects, maar over de plaatsing van scènes en montage), wordt dit echt een ondermaatse film.


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Welke idioot kijkt er nu een workprint. Stelletje filmbarbaren.


avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

  • 2806 berichten
  • 9511 stemmen

BoordAppel schreef:

Welke idioot kijkt er nu een workprint. Stelletje filmbarbaren.

Ik had indertijd die hele heisa rond Attack of the Clones gemist dus kon de verleiding niet weerstaan om nu deze (overduidelijke) work-in-progress te kijken.

Je moet er sowieso niet aan gaan beginnen als je er al tijden lang naar uitkijkt of verwacht een finished product te gaan zien, daarvoor moet je gewoon tot eind deze maand wachten.


avatar van UrbanDjampa

UrbanDjampa

  • 206 berichten
  • 659 stemmen

Workprint versie schijnt zo'n 14 minuten te missen. Ik ga 'm sowieso in bios kijken.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

UrbanDjampa schreef:

Workprint versie schijnt zo'n 14 minuten te missen. Ik ga 'm sowieso in bios kijken.

Ik ben bang dat die 14 minuten niets zal verbeteren aan de andere 106 minuten. Maar goed, ik wacht als hij uitkomt sowieso af in hoeverre de theatrale versie een verbetering is van deze versie.


avatar van Filmi Corleone™

Filmi Corleone™

  • 286 berichten
  • 291 stemmen

Het is de vraag hoe 'onaf' het werkelijk is. Zoals gezegd, de kans is niet groot dat je door slechts het missen van een aantal minuten de film volledig mist. En het feit dat sommige 3d graphics niet af zijn, kom op, je kunt zelf ook wel inschatten hoe dat er ongeveer uit gaat zien. Als de vibe en het gevoel voor de film de resterende 100 zoveel minuten niet lekker loopt, wordt het niet in eens een topper als er 14 minuten bij zit.

Overigens vond ik het persoonlijk wel interessant om eens een workprint te zien. Mede door het feit dat je nu goed ziet hoe vaak ze je eigenlijk wel niet foppen.

Ik vraag me alleen af waarom ze transformers muziek hebben gebruikt? Dat moet haast wel een 1-april grap zijn geweest.

Overigens blijf ik er bij als ik aan Gambit denk, ik aan die fransman in de tv-tekenfilm serie denk, die altijd erg sarcastisch is. Deze is dat dus niet.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Filmi Corleone™ schreef:

Overigens vond ik het persoonlijk wel interessant om eens een workprint te zien. Mede door het feit dat je nu goed ziet hoe vaak ze je eigenlijk wel niet foppen.

Ik vraag me alleen af waarom ze transformers muziek hebben gebruikt? Dat moet haast wel een 1-april grap zijn geweest.

Overigens blijf ik er bij als ik aan Gambit denk, ik aan die fransman in de tv-tekenfilm serie denk, die altijd erg sarcastisch is. Deze is dat dus niet.

Ik had hetzelfde. Bij de actiescènes verwachtte ik wel veel 'nepperij' maar op het einde had je ook scènes waar duidelijk was dat iemand er bij een dialoog gewoon bij was geplaatst.

Over de muziek, aangezien het een workprint is kan men er nog geen officiële score onderzetten (omdat er misschien nog zaken veranderen), dus gebruiken ze muziek van andere films om in ieder geval het gevoel erachter te creëren.

En de tekenfilm-Gambit lijkt erg veel op de comic-versie, en dus wijkt de film-versie wel heel erg af.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4899 stemmen

Mr_White schreef:

Ik ben bang dat die 14 minuten niets zal verbeteren aan de andere 106 minuten. Maar goed, ik wacht als hij uitkomt sowieso af in hoeverre de theatrale versie een verbetering is van deze versie.

Wat een onzin allemaal zeg. De versie die jij gezien hebt zal een wereld van verschil kennen met de uiteindelijke bioscoopversie natuurlijk. Ten eerste mist de film 14 minuten, maar de film is gewoon nog niet ''af''. Er zullen nog zoveel puntjes op de i gezet moeten worden, kwa montage, special effects etc. etc. Daarnaast is het zo dat er veel scénes tussendoor missen, waardoor het gewoon niet meer logisch lijkt allemaal. Niet leuk om te kijken zo'n workprint. Beetje jammer eigenlijk


avatar van Filmi Corleone™

Filmi Corleone™

  • 286 berichten
  • 291 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)

Wat een onzin allemaal zeg. De versie die jij gezien hebt zal een wereld van verschil kennen met de uiteindelijke bioscoopversie natuurlijk. Ten eerste mist de film 14 minuten, maar de film is gewoon nog niet ''af''. Er zullen nog zoveel puntjes op de i gezet moeten worden, kwa montage, special effects etc. etc. Daarnaast is het zo dat er veel scénes tussendoor missen, waardoor het gewoon niet meer logisch lijkt allemaal. Niet leuk om te kijken zo'n workprint. Beetje jammer eigenlijk

Sprekend dat je over onzin spreekt. De film is grotendeels wel af, er zal inderdaad alleen puntjes op de I moeten worden gezet. Dat is vaak het verschil tussen een 8 en een 9. En wat betreft dat je de 'clou' zou kunnen missen omdat er tussen scenes missen valt ook wel mee.

Dus om van een wereld van verschil te spreken, nee. Je generaliseert iets te veel. Ja, het zal anders zijn. Ja het zal beter zijn. Maar het zal niet hét verschil brengen tussen een film die wel of niet goed is.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4899 stemmen

Filmi Corleone™ schreef:

Maar het zal niet hét verschil brengen tussen een film die wel of niet goed is.

Wellus.


avatar van Filmi Corleone™

Filmi Corleone™

  • 286 berichten
  • 291 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)

Wellus.

Je zit te stangen of flink te trollen of ik zit er goed naast maar vertel eens. Waarom? Waarom is het zo dat het qua puntjes op de I zetten van een film, een film essentieel zou moeten veranderen?