X-Men Origins: Wolverine (2009)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Gavin Hood
met Hugh Jackman, Liev Schreiber en Danny Huston

Logan en Victor zijn broers en tevens mutanten met bijzondere gaven. Nadat ze als soldaten worden gearresteerd, vraagt kolonel William Stryker het tweetal voor een bijzondere opdracht met een speciaal team van mutanten. Ze besluiten het te doen, maar op een gegeven moment stapt Logan op, om een vredig leven te starten. Als Logan een aantal jaren later echter wordt geconfronteerd met zijn gewelddadige broer Victor, besluit hij opnieuw met Stryker in zee te gaan. Stryker maakt van hem een uitzonderlijke mutant, sterk genoeg om Victor te verslaan. Wolverine is geboren.

avatar van Materny
Al DeNiro schreef:

Hij bracht zijn jeugd door in een nazi kamp, en dat kan heel intressant zijn.

Ja, in X-men 1 & 3 werd dat al naar voren gehaald.
Zou best wel eens interessant kunnen zijn inderdaad.

avatar van deLeeuw
bennyboy schreef:
nog een x-man worden het dan niet iets te veel.ik geef toe het zijn goeie films,maar nog éé...

Allemaal films die men maakt voor dé '' The Avengers '' -film..

Alle leden van dit team (zie evt. wikipedia) krijgen een EIGEN film (zoals deze, met Wolverine) maar ook Spiderman (deel 4), Ant-man, e.a.

Er zijn al films uit (Iron Man en Hulk 2) die ook al bedoeld zijn voor de aanvulling van een complete reeks.

In 2011 komt de Avengers-film.

Ben benieuwd hoe heel het zooitje zal lopen, en dat men niet te haastig de films zal afwerken alleen door het streven naar een complete collectie (in zeer korte tijd moet ik zeggen) met als afsluiting 'The Avengers'

deLeeuw schreef:

In 2011 komt de Avengers-film.

en wat komt er na The Avengers?

Pastichio Rocker
Er is toch al een Avengers-film?

Hoe kan er trouwens al een recensie zijn?

avatar van Uier
Pastichio Rocker schreef:
Ik hoop dat Paul Anderson X-Men deel 4 gaat regisseren!
Poeh, aub niet zeg... .

Graag minimaal één tikkeltje diepgang in de X-Men series.

Mr_White
deLeeuw schreef:

In 2011 komt de Avengers-film.

Fout. The Avengers zullen alleen personages bevatten van wie de rechten bij Marvel Studios liggen. Zowel de rechten van zowel X-Men en Spider-Man liggen nog bij andere studios (Fox en Sony) en dus komen ze niet voor in The Avengers (en anders toch al niet omdat de film over de originele Avengers gaat waar Spider-Man en de X-Men geen rol in hadden).

avatar van 606
is dit nu orgineel deel 4 of appart verhaal

Pastichio Rocker
Het is een appart verhaal.

avatar van Albus Dumbledore
Trailer is opzich wel cool. Het heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Kevin13
Trailer heeft mij nog niet overtuigd. Wolverine zelf vind ik al een irritant personage. En we weten toch al genoeg over hem? ze hebben het er 3 films over gehad.

Komt er nu ook nog een X-Men Origins: Magneto of was dat maar een gerucht ?

Kevin13 schreef:
En we weten toch al genoeg over hem? ze hebben het er 3 films over gehad.

dan zou ik hem herbekijken want het is NIET zo dat alles al uitgelegd is over Wolverine en Sabretooth (die meedeed in eerste X-Men)

Van Magneto is het geen gerucht, het komt er wel van.

avatar van JacoBaco
X-Men is nog lang niet voorbij.

X-Men: First class is ook alweer aangekondigd.

Fantastische trailer, dit zou zomaar beter kunnen zijn dan de mindere deel 3 van de X men. Sabretooth, Deadpool, Emma Frost, Gambit en de Blob zijn ook van de partij, voor een Wolverine is dit een lust.

Hier alvast een preview

Ooh, zet het geluid niet al te hard aan, zie het als een tip.

avatar van HarmJanStegenga
Trailer. Wow, dit ziet er geweldig uit!

Schitterende trailer!

avatar van JohnMcLane
HarmJanStegenga schreef:
Trailer. Wow, dit ziet er geweldig uit!

Zeker weten!!

avatar van Metalfist
Alleen Gambit slaagt wat tegen en Sabretooth moet langer haar hebben

Kevin13
Trailer ziet er wel cool uit. Maar Gambit trekt dus echt op niets hoor! Sabretooth ziet er dan wel weer goed uit.

"I'm going to cut your fuckin head off"

Was het maar waar, dan zou deze zeker weten 16 jaar e.o zijn, als het a niet was.

Altijd al een Wolverine fan geweest, een mutant die zichzelf kan genezen, onverwoestbare klauwen tevoor schijn kan halen, ook al doet het verdomd pijn, omdat de klauwen zijn vel scheuren.

Bekend zijn met vrijwel elke martial art in de wereld en meer dan 100 jaar oud. Yep, Wolvie is some badass. Ryan Reynolds (Blade Trinity) als Deadpool is een fucking goede keus. Hij moet gewoon voor humor zorgen.

En iedere X-men fanaat heeft op Gambit gewacht. Dit wordt zeker een bioscoopje bezoeken.

avatar van Albus Dumbledore
Heb de nieuwe trailer gezien en die ziet er wel goed uit. Ik denk dat het wel gewoon het niveau van de vorige drie X-Men films zal hebben.

avatar van dvd-me
Dit lijkt mij zo een goede film, ik kan niet wachten!

avatar van Embie
Ik vond alle X-men goed, ik wacht in spanning af hoe deze is!!

avatar van JacoBaco
Erg overdreven weer allemaal als ik de trailer bekijk.

Maar ondanks dat kijk ik er wel erg naar uit.

avatar van Vascago
Ik vond alle x-men films wel goed, maar dit lijkt me echt een topper worden. In de tekenfilms vond ik de gevechten tussen Wolverine en Sabretooth ook altijd het mooiste en ook het verhaal hoe hij zo geworden is vond ik altijd het meest fascinerende aan de tekenfilm.

avatar van Nicholas
"I know who you are, Gambit..."

avatar van Iron Maiden
Trailer deed me denken aan Highlander met aan die veldslagen!
Ze hebben Gambit trouwens wel in een homo veranderd met zo'n bolhoed, terwijl hij in de series mijn favoriete personage was,

mwoeb
De X-Men-reeks heb ik altijd net dat tikkeltje beter gevonden dan de andere superhelden-films. Na het zien van de trailer lijkt deze me wederom eentje om in de gaten te houden.

avatar van Flipman
Ik heb laatst de zesdelige comicserie Origin gelezen, over de jeugdjaren van Logan. Indrukwekkend! Ik hoop dat dat hier allemaal een beetje in verwerkt wordt.

avatar van Al DeNiro
Trailer ziet er veelbelovend uit.
Ik ben vooral benieuwd naar Gambit.

Sabretooth (Liev Schreiber) had er wel wat beter uit kunnen zien.
Nu zie je alleen wat baard, scherpe tanden en lange nagels.

Dan vind ik Sabretooth van X-Men toch indrukwekkender met zijn bouw, lichaamshaar, donkere ogen en gebrul.

Al is Liev Schreiber wel een veel betere acteur. Dat geef me toch weer wat hoop.