X-Men Origins: Wolverine (2009)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Gavin Hood
met Hugh Jackman, Liev Schreiber en Danny Huston

Logan en Victor zijn broers en tevens mutanten met bijzondere gaven. Nadat ze als soldaten worden gearresteerd, vraagt kolonel William Stryker het tweetal voor een bijzondere opdracht met een speciaal team van mutanten. Ze besluiten het te doen, maar op een gegeven moment stapt Logan op, om een vredig leven te starten. Als Logan een aantal jaren later echter wordt geconfronteerd met zijn gewelddadige broer Victor, besluit hij opnieuw met Stryker in zee te gaan. Stryker maakt van hem een uitzonderlijke mutant, sterk genoeg om Victor te verslaan. Wolverine is geboren.

avatar van HarmJanStegenga
Zal ongetwijfeld een kaskraker worden deze nieuwe X-Men. Het duurt nog langer dan een jaar voor deze in de bioscoop te bewonderen is, dus dat word wachten geblazen. Heb zelf alleen het eerste deel uit de reeks gezien, maar heb me nog niet aan de rest gewaagd. Daar heb ik genoeg tijd voor tot deze uitkomt.

avatar van Phoenix
Ik dacht dat het verleden van Wolverine uit het 2e deel betrekkelijk duidelijk was geworden?

Laten we hopen dat Hood er nog een interessante draai aan weet te geven.

avatar van Jaxxx
Deze film speelt zich voor de 3 andere x-men films af. Personages als Gambit, Sabretooth, Deadpool en William Stryker komen er in voor. Vol spanning afwachten dus!

Pastichio Rocker
Hopelijk worden Charles Xavier en William Stryker dan wel door Patrick Stewart en Brian Cox vertolkt.

avatar van Mark W
Jaxxx schreef:

Voor de andere drie delen? Ik dacht dat Wolverine in deel 1 behoorlijk vreemd opkeek bij het zien van Charles Xavier (na de aanval van Sabretooth) Niet echt het weerzien met een oude bekende ofzo...

Maar ik ben iig benieuw. Wolverine was altijd al mijn favo personage, dus leuk om zijn karakter uit te diepen. Al is hier met hem als hoofdpersonage in X 1,2,3 al ruimschoots de tijd voor gehad.

avatar van DVD-T
Ik kijk hier heel erg naar uit en eindelijk,na al die jaren wachten,Gambit.

avatar van BlueJudaskiss
Regie Gavin Hood??!!?! Gavin, wat doe je ons aan???

DVD-T schreef:
Ik kijk hier heel erg naar uit en eindelijk,na al die jaren wachten,Gambit.

vind het ook leuk dat Gambit meedoet. is altijd al mijn favoriete mutant geweest

avatar van as
as
Bovenstaande verhaal lijkt me ook niet echt te kloppen. Logan kende Xavier niet eens in die tijd. Het hele Weapon X programma liep jaren voordat hij de X-Men ontmoette.

avatar van Prudh
Het speelt zich toch gewoon af in het heden van X-Men?

avatar van Co Jackso
Gavin Hood heeft geld en naam nodig voor zijn toekomstige projecten. Overigens vond ik de tekenfilm afleveringen waarbij het gevecht tussen Wolverine en Sabretooth centraal stonden best spannend. Dus wie weet wordt het wel wat.

Co Jackso schreef:

ook het gevecht in de strips van x men tussen wolverine en sabretooth waren leuk

avatar van nightbreed
Hmmz, het zou zou zomaar kunnen zijn dat ze aan elk personage een film gaan koppelen zodat we over 7 jaar X-Men 12 kunnen gaan kijken.

avatar van as
as
Prudh schreef:
Het speelt zich toch gewoon af in het heden van X-Men?
Nope. Jaren eerder volgens mij. Zo zegt ook de IMDB plot outline: "Origins" hints at a prequel of sorts, allowing us to look back at the origins of Wolverine and the shadowy Mutant X program.

Ik kan niet wachten op deze film.
Zal zeker veel geld in het laadje brengen.
Wolverine was altijd de favoriete van mij.

ik kan echt niet wachten tot deze film uitkomt!
wolverine doet het hem en dan doet gambit ook nog mee dan is de film voor mij al super!
naja ik hoop niet dat die tegenvalt...

avatar van tesskuipers14
ik kan niet wachten tot deze film uitkomt.. ik dacht eerlijk gezegt dat het wel zou ophouden met de eerste 3. ook omdat de laaste 'the last stand' heet. maar het kan op zich ook wel.. omdat het zich in het verleden afspeeld. dominic monaghan en ryan reynolds er ook in! dat maakt het ook zeker leuk! ben benieuwd...

avatar van Hankster
tesskuipers14 schreef:
En er komt heus ook nog wel een X-Men film

Deel 3 leverde toch meer op dan dat de studio van te voren had verwacht, en wanneer de beide Origins films het goed doen dan zal het licht heus wel op groen gaan voor X4.

Pastichio Rocker
Ik hoop dat Paul Anderson X-Men deel 4 gaat regisseren!

Pastichio Rocker schreef:
Ik hoop dat Paul Anderson X-Men deel 4 gaat regisseren!

Die kans is erg, maar dan ook erg klein denk ik

avatar van Spetie
Bryan Singer zou ook prima zijn.

en nu wachten op x-men origins: Magneto

Kevin13 schreef:
en nu wachten op x-men origins: Magneto

Poeh, nou het wachten op deze film duurt eerst al lang genoeg denk ik...

Pastichio Rocker
Geen Brian Cox als William Stryker???

Mr_White
Er blijft een vies nasmaakje hangen bij deze films. De X-Men trilogie staat al bekend als de Wolverine-trilogie (in alle drie de films speelt hij een belachelijk grote rol t.o.v. de andere X-Men) en zijn verleden was al aangestipt in deel 2. De toevoeging van Gambit (die toch echt niks met zijn verleden te maken heeft) en Deadpool (wel onderdeel van Weapon X, maar te uniek en apart voor een nietszeggende bijrol) lijkt mij meer een tactiek om extra publiek binnen te halen (want populair zijn ze wel).

Pastichio Rocker
Dat komt omdat Wolverine gewoon veel toffer als al die andere X-kneuzen.

avatar van Obiwan
Volgens mij moeten ze hier niet aan beginnen !! Jammer

Pastichio Rocker schreef:
Dat komt omdat Wolverine gewoon veel toffer als al die andere X-kneuzen.

ik vindt wolverine juist de stomste van allemaal

The Last
Is dit nou een prequel of sequel van X-Men (eerste deel uiteraard)?

avatar van Clueless Dork
Lees de beschrijving.