Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van DonOswaldo
Dat is wel een samenvatting van de film, alleen beknopt, zelfde wat jij doet. Wie had het over gevoel, dan kloppen die van jou ook van geen kant.

Los daarvan is wat jij schrijft gewoon een uitbreiding van het mijne met ietsje meer info, maar ook veel subjectieve woorden erin en woorden waarvan ik niet eens snap waarom je ze in de samenvatting van het plot zet (muziek, actiescene's?).

Maar goed, zoals ik al zei, ik doe precies wat jij doet. Nu gaan we niet hypocriet doen he, als het een filmpje uit je top 10 betreft?

avatar van Q Jones
Oke laten we het er dan maar over op houden.

Maar om je nog even te plagen, welke film is dit.
Vrouw dood iedereen

avatar van DonOswaldo
Kill Bill?

Maar je moet me verder niet verkeerd begrijpen, ik vind Shoot 'em up geweldig hoor, 5* en heeft een tijd in m'n top 10 gestaan, dus ik vind evenmin dat zo'n paar woordjes die film recht aandoen. Maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat een paar woordjes elke film onrecht aandoet, omdat elke film meer inhoudt (ook al valt het zo simpel en kort samen te vatten als je zelf wil).

avatar van Q Jones
Ja ik moet eerlijk zijn, daar heb je wel een punt hoe pijnlijk dat het ook is

intezar
Prinsesje.. schreef:
De drama hoeft er van mij niet in.

Die Amerikaanse comedy's proberen altijd krampachtig drama-elementen toe te voegen.
Raar dat de makers altijd geforceerd en krampachtig 'hard' hun 'best' doen om de kijkers te laten huilen, terwijl het publiek gewoon naar een flauwe comedy kijkt...
Logica ontbreekt.

avatar van Q Jones
Dat heb ik wel vaker, bv waarom moet het in elke romkom nou eerst fout gaan en dan weer goed komen, kunnen ze niks anders bedenken

avatar van Waackx
De minst leuke Jim Carrey-komedie.

Hele leuke film! Heb me geen minuut verveeld. ;D

avatar van rambam3
Leuke film, wel een beetje cliche: Het gaat slecht met 'Carl', hij krijgt te maken met het "Yes" woord, vanaf dan gaat alles helemaal goed, vervolgens is er een mindere periode, maar tenslotte komt alles toch nog goed.
De humor was goed en het was gewoon wel een vermakelijke film.
3 sterren

avatar van miss_efron
Hij zal nooit volwassenen worden die Jim Carrey!Noem één film waar hin serieus in is ja the numbers 23 dat was raar? Jim Carrey in een drame/thriller! Yes man was een toffe film.

avatar van YoG
YoG
In Eternal Sunshine of the Spotless Mind is ie behoorlijk serieus.. idem bij The Truman Show

Leuke film is Yes Man.. ik twijfel heel erg tussen 3,5 en 4

avatar van Waackx
Zijn meest serieuze rol is denk ik in The Majestic( waar hij volgens mij geen enkele grap maakt of iets grappigs probeert te doen).

avatar van supadragon8
leuke film maar ik verwachtte meer van jim carrey

Deze film krijgt 3 sterren van mij.

Yes man is een redelijk leuke comedy. Net zoals bij veel films kan je al snel inschatten hoe dingen gaan lopen, maar toch vond ik van tijd tot tijd wel hilarisch. Jim Carry is naar mijn mening sowieso een erg goede acteur op het gebied van comedy.

Het verhaal was leuk en heeft ook een wat diepere inhoud. Op alles nee zeggen kan echt zorgen voor eenzaamheid. Carry kwam er net op tijd achter dat het anders kan.

Leuke komedie !

Dit verhaal past precies bij Jim Carrey.
Er is niemand die dit beter zou kunnen acteren als hem.
Heel erg goed gedaan, zo kijkt deze film heerlijk weg.

En toch heeft deze komedie ook zeker zijn serieuze kant.
Mensen zet dit tot denken en dat vind ik ook erg goed aan zo'n film !

Ik heb in ieder geval anderhalf uur plezier gehad.
3 sterren.

avatar van _Moonwalker
Ik vond het een uitstekende comedy! Geef ieder ander acteur dezelfde lijnen als Carrey en je zult eindigen met slappe humor. Jim Carrey weet hoe hij humor kan overbrengen en dat is zijn kracht.

Veel momenten in de film zijn gewoon hilarisch en het verhaal zet je ook aan het denken.

Mooie film, heb van ieder seconde genoten.

Tja. Een leuk uitgangspunt met voldoende mogelijkheden voor komedie, wat grotendeels ook wel benut wordt, met, zoals gebruikelijk, voldoende improvisatie van Carrey om het allemaal nog fris en levend te houden. Echt hardop lachen gebeurt echter nauwelijks, het is vooral (zoals vele mainstream komedies) een glimlach-film met net voldoende entertainmentwaarde om te blijven kijken.

Dat het ondertussen gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, is nergens meer aan te zien; daarvoor is het teveel doorspekt met Holywood clichés en het hier wel erg geforceerde 'er een probleem van maken' in de laatste akte. En da's toch jammer, want ongetwijfeld was Yes Man vele malen leuker geweest wanneer het dichter bij het echte verhaal was gebleven.

avatar van hmaeghs
Tweemaal een hint naar The Beatles. Een is overduidelijk: in het stadion zingt hij voluit "Can't buy me love." De andere verwijzing is subtieler. Nadat Carl door middel van een song iemand weerhoudt van een zelfmoordpoging, roept hij: "I got blisters on my fingers!!!" (Helter Skelter).
Dat vond ik nou wel leuk .

avatar van Waackx
Toen ik deze film keek was ik voor het eerst blij dat een Carrey-film afgelopen was..

Wat een mager plot heeft deze film zeg en vooral de uitwerking ervan.

Carrey is maar af en toe leuk, hij lijkt op zijn retour te zijn en lijkt te oud te worden als een idioot te dragen zoals in Liar Liar.

Plus de rest van de cast was ook niet al te geweldig (alleen de man die zijn baas speelde, was goed/leuk), bovendien mochten ze wel meer van zijn eigen leeftijd geselecteerd worden.
Al zijn vrienden en zijn vriendin waren tegen de 30 en hijzelf is bijna 50.

En er waren wel leukere situaties te bedenken waarvoor hij "Yes" kon zeggen, dan bijvoorbeeld te gaan bungeejumpen.

En de film lijkt wel 1 grote reclame, er komen echt heel wat merken voorbij zoals: Redbull.

Dit is de eerste onvoldoende die ik geef aan een Carrey-komedie want ik kan deze magere film echt niet meer geven dan een 5-je.

heeft er iemand zin om te gaan fotojoggen?

avatar van Rmie
Een van de slechste film met Jim Carrey.
Laat liggen deze film!

Verrassend goede lachfilm. Had mijn twijfels, maar ik heb me korstelijk vermaakt.

dominion
Erg leuke film.

Heb hier wel van genoten en geen moment verveeld.
De film is wel wat serieuzer dan Liar Liar dus er zit iets minder humor in.
Maar toch is het een erg leuke Komedie/Drama.

Jim Carrey acteert hier wel erg goed en speelt een erg leuke rol.
Verhaal is niet zo origineel want hier mag hij geen nee zeggen en in Liar Liar mag hij niet liegen dus het is een beetje hetzelfde.
Maar dit filmpje is toch wel wat leuker.
Zit ook wel een moraal in die ik nu weer ben vergeten .

Maar zeker een filmpje die voor herhaling vatbaar is.

avatar van blisteringdude
shrink schreef:

Korstelijk ja? Hoe moet ik dat voor me zien

avatar van mock turtle
Yes, leuke film!

avatar van JustMike
Yes Man.

Het verhaal is best wel gek, maar ook wel echt geniaal, soms vond ik het wat overdreven. Heel erg grappig, zeker met Jim Carrey
Zeker Kijken!

3.5

avatar van Olifantenstaart
In een sombere bui? Kijken!
Zin in een zot avontuur? Kijken & kopiëren!

avatar van martijn011
Herzien en een halfje verlaagd.

De film is soms wel heel erg flauw en kinderachtig. De bedoeling is ongetwijfeld goed maar wat we voorgeschoteld krijgen is niet echt origineel te noemen.
Vooral de baas van Carrey is wel heel erg flauw hoor en na verloop van tijd begin je je echt te ergeren.

Het verhaal op zich is wel geestig, alleen wordt de nadruk wel veel op de romance gelegd. Zooey Deschanel speelt haar rol goed, zoals ze ook al in 500 Days of Summer deed.
Carrey is altijd goed. Heeft de perfecte kop voor zulke rollen en dankzij hem is de film nog wel redelijk te doen.
Hij zorgt in ieder geval voor de paar glimlachjes die ik op m'n gezicht kreeg.

Prima wegkijker, feel-good movie, maar daar is alles mee gezegd!

avatar van John Lee Hooker
Tegenvaller.

Direct al tijdens het eerste shot wist ik dat het zo'n overdreven bedoeling zou worden. Carrey's gezichtsuitdrukkingen zijn weer over-the-top en ik vond 'm soms echt aanstellerig overkomen.
Vrijwel alle personages hebben een oppervlakkige invulling meegekregen, ook Allison.
Het groepje dat bezig was met yoga, verschrikkelijk. Ze huppelen allemaal precies op dezelfde manier en iedereen heeft een fototoestel in de hand. Ook de FBI was erg ongeloofwaardig met hun eenzijdige vragen. En niet te vergeten die kippenfabriek (''er is weer iemand flauwgevallen''). De locaties zijn lekker divers maar er wordt geen kracht uit gehaald op deze manier.

In de eerste helft zitten een aantal grappige momenten maar dit wordt naar het einde toe steeds minder.

Het concept is wel aardig. Zeg overal 'ja' op, want dan maak je allerlei dingen mee die je je normaal gesproken meteen afslaat. Helaas is de uitwerking belabberd.

avatar van daxclusive
Opzich heeft jim Carrey altijd wel leuke films er tussen zitten. Yes Man vond ik daar in tegen wat minder leuk.