Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

Wegkijkfilm. Stukken beter dan ik had verwacht.

Verhaal is erg flauw, maar dit is waarschijnlijk wel het laatste waar ik naar kijk bij dit soort films. Ben zeker niet Carrey's grootste fan maar heb toch wel wat films met hem gezien. In z'n 'serieuzere' rollen is hij geregeld best wel te pruimen. Maar gekke bekkentrekkerij is en blijft z'n ding en dat bewijst hij ook hier maar weer eens. Like it or not.
In Yes Man is Carrey gewoon weer eens Carrey en ik vond vooral Zooey Deschanel wel overtuigen. Knappe verschijning ook wel.

Heb hier wel om moeten lachen en bij de aftiteling liet het geheel me met een fijn, voldaan gevoel achter.

Prima (feel-good) vermaak als je het mij vraagt.

3,5 *

avatar van 1311811
Denveen schreef:
En Eternal Sunshine en Truman Show dan?

Die ken ik! Ik bedoel, dat als Jim in een komedie speelt, hij dan vaak steengoed is. Net als in bijvoorbeeld Liar, Liar.

Dat vind ik persoonlijk tenminste.

Als Jim Carrey erin speelt, moet het wel een zeer komedische film zijn, dus ben benieuwd:D

avatar van SpooXxX
Yes man vond ik een middelmatige film. Ik vind dat Jim Carrey wel kan acteren ( dus meer dan alleen gekke bekken trekken ) De grappen en mimiek van Jim Carrey kwamen te geforceerd over. Dat vind ik jammer want ik heb dubbel gelegen bij bijv: Me, myself and Irene.

Zijn vrouwelijke tegenspeler vond ik veel natuurlijker overkomen, dus ik heb ook meer om haar moeten lachen. Al met al is het wel een leuke film om te kijken. Echter is het niet de allerbeste komedie allertijden.

mwoeb
LezLo07 schreef:
Ik heb zojuist vanacht de film kunnen bekijken, prima dvd ripje .

bij mijn weten is er nog geen dvd-rip op het web.

er is wel al een dvdrip van te vinden maar jammer genoeg nog geen subs

mwoeb
Wil ik wel eens een bewijs van hebben, de Telesync is vandaag pas gelekt, zag ik.

avatar van schram101
Superkomische film! Gewoon gaan zitten en lachen gieren brullen! Hoewel ik het acteerwerk bij een comedy altijd lastig(er) beoordelen vind, zit het naar mijn mening daarmee goed in orde.

Waar het verhaal heel erg zoutloos is boeit dat geen moment!

avatar van finitio
een film die veel plezier geeft op een avondje, btw zijn goede cams te downloaden.

avatar van Friac
Zit iedereen nu tegenwoordig illegaal gedownloade films te bekijken of zo? Ik hoop dan op zijn minst dat het om 'sneak previews' gaat en dat er nog voldoende op de correcte (en kwalitatief hoogstaandere) manier naar films wordt gekeken.

Ik had iets meer verwacht van Yes Man, gezien de vrij hoge ratings in de Belgische pers (komedies krijgen meestal maar één à twee sterren, dit keer kreeg de film vaak drie sterren). Ik heb het hardst moeten lachen met het 'smoelwerk' van Jim Carrey de tape rond het gezicht, maar vooral hoe hij dood ligt in zijn eigen droom, misschien zegt dat wat over de rest van de humor in de film? Soms wel gegniffeld, een paar keer gelachen ook, maar niet echt gelachen zoals ik bijvoorbeeld bij een aflevering van The Office kan lachen (maar dat soort humor mag je niet verwachten bij dit soort Hollywoodkomedies). Zoals hier al veel gezegd is heeft het verhaal niet veel om handen en kan je van in het begin van de film al voorspellen hoe het allemaal zo ongeveer zal verlopen. De humor mocht iets pittiger zijn, maar de aanwezigheid van Carrey is zeker en vast een pluspunt voor de film.

avatar van Koerok
"Zit iedereen nu tegenwoordig illegaal gedownloade films te bekijken of zo?"

Ehhh...ja!
Ik ga nog wel regelmatig naar de film (vooral met de kids), maar het is al jaren geleden dat ik een film huurde bij de videotheek.

"dat er nog voldoende op [...] een kwalitatief hoogstaandere manier naar films wordt gekeken"

De thuisbios kan het nog niet helemaal winnen van een echte bioscoopervaring, maar divx doet weinig onder voor een normale DVD hoor. Van 'Yes Man' is helaas nog geen goede versie beschikbaar...

avatar van AGoos
Friac schreef:
Zit iedereen nu tegenwoordig illegaal gedownloade films te bekijken of zo?
ik heb hem gewoon netjes in antwerpen in de bioscoop gezien...op 31 december..vorig jaar al weer...

avatar van Maruk_17
Vond het een zeer leuke komedie, zeker een aanrader deze

vond het ook zeker een aanrader. Het begin kwam wel een beetje te goed overeen met de trailer, maar goed... dat is m'n eigen schuld
Jim Carrey doet het meer dan behoorlijk; ideale film om eens ff weg te zakken in de examenstressperiode

(btw: gewoon gezien in bios)

avatar van roc12345
net gezien en moet je zeggen hij is terug dan ooit tevoren

de film is grappig en begint goed op rolletjes de personages waren
ook wel best oke alleen aan wie ik mij het meeste ergde was de viendin van jim carrey in deze film o mijn god was het toen ik dat liedje
hoorde en de personage zag wat een -+,.-+=:!#"$ ......
het zou beter zijn geweest met een diva personage maar voor de rest oke

Hercules
Je word echt doodgegooid met reclame over Yes man. In de krant in elke hoek van elke pagina, op de msn site waar je weer verplicht heenmoet als je je afmeld uit je mailbox vliegt Jim Carrey over je scherm heen. op de tv....pff Jim was best grappig in dumb en dumber maar de reclame over deze yes man sjit is echt te klote zo veel. Verhaal klinkt ook erg onnozel maargoed wie weet is ie hilarisch, ik heb hem nog niet gezien weetje.

avatar van roc12345
Hercules schreef:

waar wacht je dan op ga kijk en lach

avatar van Pilcrepus
Ik vond deze film wel om aan te zien. Ik verwachte een middelmatige Jim Carrey film maar bespeurde meer interessante personages.
Het No-Man concept werd er in het begin wel erg dik opgelegd. Alsof het meeste publiek nog niet begreep dat Carl nergens zin in heeft.
De verandering die het personage doorgaat is vervolgens erg komisch. Het zet je inderdaad aan het denken wat er kan gebeuren als je "Ja" zegt op hele vreemde voorstellen. Iets kleins kan de loop van je hele leven bepalen.

Zooey Deschanel was een charmante verschijning. In dit soort films wordt vaak iemand gecast die fysiek aantrekkelijk is maar verder geen magie kan uitwerken, maar zij zette perfect haar personage neer.

Ik zou deze film 3 sterren geven vanwege de amusementswaarde maar ik doe er een halfje op omdat de clichés goed werden gecamoufleerd door amusante scènes.

Friac schreef:

Ik kreeg hetzelfde idee. Persoonlijk vind ik cam versies van films te vreselijk om aan te zien. Ik ben deze film gewoon in de bioscoop gaan zien, was wel lekker rustig...
Een dvdrip kan ik dan nog wel aanzien, maar het is kwalitatief meestal net niet goed genoeg. Het geluid is bijna altijd in stereo en ik ben een 5.1 persoon.

avatar van otherfool
Liar Liar maar dan net effe anders.

Leuke komische rol voor Carrey al is de man door de jaren heen wat ingetogener geworden. Uitgangspunt is natuurlijk prima voor een avondje vermaak en de bijrollen zijn goed verzorgd (Cooper als down to earth vriend, Dechanel als uber-schattige love-interest maar vooral Rhys Darby als nerdy baas Norman blinken uit). Film mist vaak wel net even die volgende stap; hilarisch wordt het (buiten de scenes met Norman) bijna nergens. Ook de scene met zijn buurvrouw lijkt niet echt te passen in deze verder vrij brave familiefilm.

3*.

avatar van Katharina
Grappige film. Carrey kan grappiger zijn, maar desalnietemin is deze film toch een aanrader.
En die scene met de buurvrouw vond ik er ook niet echt in passen en vond ik ook niet grappig, ofzo.

avatar van SSeagal
Fantastisch, hilarisch, geweldig! Jim Carrey is helemaal mijn ding, heb enorm genoten van deze fijne film. Lang geleden dat ik echt lol had met een comedy. (laatste was superbad) **** voor Jim

avatar van Boogeyman
Al met al een leuk exemplaar maar waarschijnlijk zal hij snel in de oude doos verdwijnen.

Alhoewel het moraal van het verhaal net goed genoeg om het mensen te laten onthouden.
Alleen jammer dat het opzich een beetje ongeloofwaardig en moeilijk is neergezet,

Carrey heeft maar weer eens bewezen dat hij een acteur is met kwaliteit, want ook al had hij een slechte dag tijdens te opnames hij heeft nog steeds de beste acteerprestaties gelevert.
want de kwaliteiten van zooey hadden haar waarschijnlijk in de steek gelaten,, kon geen hoogte van haar krijgen.

ten slotte; de filmd zit vol met clichés anti-climaxen e.d.

Maar goed dat houd je toch,,en heb me verder wel vermaakt met deze film.

avatar van Willy Wonka
Ik vind dit echt een grappige komedie, een van de weinige. Scène met gitaar is wat flauw..

Hmm had wel wat meer verwacht..
Ik zie touwens dat de waardering op imdb ook aan het terugzakken is.

avatar van amanda22
Leuk en grappig!! Heb er erg van genoten!! Dus 4,5*

De film an sich is matig en niet erg origineel. Het volgt een vaste formule zodat je op het begin al weet hoe de hele film gaat verlopen. Toch maakt Jim Carrey (een van mijn favoriete acteurs) veel goed met gekke gezichten en goed getimede grappen. Voor het verhaal hoef je de film dus niet te bekijken, maar voor Carey fans is het een leuk tussendoortje.
Trouwens, de rol van de baas van Karl, Norman, lijkt verdacht veel op die van Steve Carrel en Ricky Gervais in The Office series. Sterker nog, hij lijkt er regelrecht vandaan gejat.

Zodra ik weet hoe ik moet stemmen geef ik de film 3* .

deTuinman
jemoedurrr schreef:

Nonsens. Het Norman is het stereotype baas die regelmatig op werkvloeren te vinden zijn. The Office directeur is meer een aftreksel van het stereotype.

Dit is een film in de voetsporen van Bruce Almighty. Wederom beschikt hij als hoofdpersoon over een gave die eerst positief oogt, maar al snel negatieve effecten opwerkt. Gelukkig komt alles weer goed.

Mooie knipoogjes naar dump and dumber te vinden en deze keer een goede muziekkeuze!!

Jim Carrey still rules!

Ik bedoel niet alleen het leuk doen en slechte grappen maken, dat inderdaad stereotype "baasgedrag" is, maar ook de uitvoering daarvan. Het deed me vooral aan Carrel's vertolking van Michael Scott denken. Sommige scenes leken rechtstreeks uit The Office nagemaakt. Ik heb alle afleveringen van de US versie (ook van de UK overigens) en sommige situaties en reacties van personages komen precies hetzelfde in die serie voor. Daarom haalde Norman voor mij het niveau van de film ook omlaag (al was het Harry Potter feest idee wel leuk).

deTuinman
Maar het is een stereotype. Niets nieuws.