Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

Geweldig gewoon! vooral als hij die marokkaanse bruid besteld haha ik heb dubbel gelegen. En ja ik ben sowieso een Jim Carrey fan!

avatar van juliegirlxoxo
Geweldige film,Jim Carry speelt zoals gewoonlijk weer een geweldig komishe rol waarbij je mondhoeken automatsch naar boven krullen tijdens deze film.

avatar van Thomas83
Film van nogal twijfelachtige kwaliteit. De grappen zijn vaak wel erg flauw en voorspelbaar en de cast speelt over het algemeen nogal houterig. Zooey Deschanel ziet er weer prachtig uit en wat wilder en minder lievig wat haar leuker maakt, maar heb haar nog nooit zo zwak zien spelen.

De bijrollen zijn ook maar lauwtjes, en alleen die Britse kantoorbaas had wel potentie, maar er wordt niet echt het maximale uitgehaald. De grapjes met de bejaarde geile buurvrouw zijn echt bedroevend. Het liedje van Carrey voor de springer is precies drie seconden grappig, de verhoorscène op het vliegveld was verder nog best geinig. "We knew another Karl".

avatar van Ragna
Leuke film. Ik houd juist niet zo van die onderbroekenlol films en de meeste films van Jim Carrey vind ik ook niet zoveel aan maar deze film had wel wat meer voor mij. Geen super grappen, maar daarom juist wel leuker, paradoxaal genoeg.
Zooey vond ik dit keer wel erg grappig spelen en ze zag er goed uit. Jim was ingetogener en daardoor veel leuker vond ik! Het verhaal sprak me ook erg aan, de boodschap is mooi en zo waar. Ja, totaal cliché en super Amerikaans om zoiets natuurlijk weer in een film te verwerken maar daarom kan het nog niet minder waar zijn.

confucius repeat
Geef toe, hij kan het brengen die idiote smoelen en nog idiotere teksten. Maar aan mij zijn die niet besteedt. Ik ergerde mij blauw aan zijn pseudo grappen die door anderen al duizend maal zijn voorgekauwd. Deze Yes Man is duidelijk een No Movie. Red bull (de sponsor) zal het niet graag horen. Bij de zelfmoordscene (oeps) hield ik het voor bekeken, nog meer zatte onzin kon ik niet meer aan. De échte Jerry Lewisfans (want daar heeft Carrey de mosterd gehaald) zullen hier ook niet om kunnen lachen Maar daarin ik kan me vergissen.

avatar van witboek
rebecca-angel90 schreef:

Marokkaanse bruid??

avatar van Jawaddedadde
Fijn filmpje dat je verplicht om zelf eens in de spiegel te kijken.

Althans, dat gevoel had ik toch. Iedereen kent dat wel, je hebt iets te doen maar om de een of andere reden geen zin om te gaan en dan zoek je een excuus. Ga je toch, dan blijkt het veel beter mee te vallen dan gedacht.

Is een beetje de kerngedachte achter deze film. Soms gebeuren onverwachte dingen als je jezelf er voor open stelt. Dat wordt hier natuurlijk in een het extreme doorgetrokken, daarvoor is het film.

Heb Carrey altijd al een toffe acteur gevonden. Heeft een elastisch smoelwerk waarmee hij de gekste bekken kan trekken, maar de brave man kan ook gewoon acteren. En de chemie tussen Carrey en Deschanel is zeer overtuigend aanwezig. De humor is geslaagd en het verhaal leuk om volgen.

avatar van jippie2010
Ik hem em net voor de tweede keer bekeken, en het blijft een hele leuke film!
Je moet wel een Jim Carrey-fan zijn, en dat ben ik...
Het enige wat ik jammer vond is het leeftijdsverschil tussen de geliefden,
dat maakte het voor mij minder geloofwaardig.
Maar het onderwerp, en hoe het is uitgewerkt, vind ik steengoed. Een dikke 4.0!

avatar van Ragna
Leeftijdsverschil is 17 jaar? Valt mee, vind ik?

avatar van maxroelofs
Dutchero schreef:
Wat een slappe vertoning...........

De film staat hier aangeduid als komedie. Nu ik heb welgeteld één maal moeten lachen om deze film, en dat was al na tien minuten. De overige grappen missen scherpte, missen lef en zijn goedkoper dan goedkoop. Nu hoeft een komedie het niet altijd te hebben van grappen, het kan ook via grappige situaties of een geinig plot. Van dit alles is al helemaal geen sprake. Het plot brengt slechts slappe moraal en grappige situaties ben ik niet tegengekomen. Van scherpe komische dialogen hebben de makers van deze film helemaal nog nooit gehoord.

De acteurs van dienst kunnen zo'n slap filmpje nog wel eens redden, zoals bijvoorbeeld gebeurde in The Bucket List. Die film, met dezelfde mierzoete moraal (Carpe Diem), is leuk door het samenspel tussen de hilarische Nicholson en de serieuzere Freeman. Hier hebben we alleen de constant gekke bekken trekkende Carrey, waar je eigenlijk niet langer dan tien minuten naar kan kijken voor je hem zat bent. Dan hebben we nog de manager van die bank, het zegt veel over deze film dat ik zijn naam alweer kwijt ben, die slechts irriteert en op de zenuwen werkt.

Dit alles heeft geleid tot een komedie die niet grappig is, erg lang duurt voor 104 minuten, en dan wordt er ook nog zo'n makkelijke moraal door je strot heen gepropt. Ik heb voorlopig wel weer genoeg van die moralistische Hollywood onderbroekenlol. En ook van Carrey trouwens.

Ik zag dit berichtje staan als recensie bij wat er op tv komt en ookal is het al een paar pagina's terug ik moest er even op reageren.

Dat het niet je humor is kan natuurlijk maar dat het aan lef onbreekt klopt van geen kant. Er zitten een aantal scène in (o.a. harry potter feestje) die toch erg goed gevonden zijn. Moeten grappen persé scherp zijn om leuk te zijn. Dat zou wel een erg beperkte visie op komedies zijn. Veel grappen zijn niet scherp maar wel grappig, op een melige of droge manier bijvoorbeeld.

avatar van Number23
Tweede herziening en begin deze film steeds leuker te vinden. Ben een die-hard-Jim Carrey-fan en deze film kan misschien op weg zijn naar Carrey's Hall of Fame (Ace Ventura, Bruce Almighty en Me, Myself & Irene). Nog meer moeten lachen, ook om Masterson.

avatar van Jessen0wnt
Motiverend.

Al met al een erg leuk filmpje dat vooral tijdens het kijken erg motiverend en stimulerend werkt voor mijn leven. De boodschap zit er natuurlijk dik en dik boven op, het wordt herhaaldelijk verteld en het onderwerp word bijna angstvallig benadert door een zijde van het verhaal, als we de cliche problematiek van vriendin en vrienden achter ons laten, toch raakt het mij en zit er gewoon een kern van waarheid in. We leven maar een keer, dus laten we volmonds JA schreeuwen en het leven omarmen (zakdoekjes voor de sentimentaliteit die eraf druipt).

Hoewel het een toch wel diepgaand en ''waar'' feel-good spirit is, leunt de film vooral op Carrey die heerlijk deze rol weet te vertolken. Niet zo zeer heel knap of vernieuwend, maar wel weer lekker vlot en met een dosis bruikbare en werkende Carey-humor die mij wel ligt, is dit een geslaagd filmpje.

Opbouw is lekker snel en werkt daarom ook goed. Hoewel het sfeertje normaal bij komedies nogal goedkoop werkt, werkt het hier juist wel gezien het thema. De film houdt het positieve sfeertje gelukkig heel lang vast waardoor je als kijker ook echt mee kan gaan in dit YES-gevoel, en daarom slaat de film ook zo aan. Het ''laten we een tegenslag verzinnen''-trucje is natuurlijk nodig om het als een verhaal af te ronden, maar aan de ene kant vond ik het jammer. Van mij mocht het wel over the top, als een sprookje af lopen, terwijl de film nu meer leunt (met name met het einde) op het Hollywood-plan.

Geslaagde positieve film die het moet hebben van Carrey, de sfeer en de gek genoeg stimulerende drive die er achter zit. Ik heb in ieder geval al wat feestjes door laten gaan die ik het liefst had willen afzeggen, haha.

Positive, 3,5 ster

avatar van ILDIB
Simpeltjes, helaas iets teveel blije stereotiepe zaken maar zeker wel ook veel leuke passages..

Top film

avatar van Aazhyd
Matige film. Hij wordt nergens echt grappig en Carrey lijkt het op de automatische piloot te doen.
Aardigste scene vond ik die Landmark-achtige goeroe in het theater.

Sjabloonfilm. Carrey kan toch echt beter, waarom doet hij dit soort films nog?

avatar van chucknorris
misschien een formulefilm, maar bij mij sloeg hij zeker aan! Kreeg er een goed gevoel van en moest ook af en toe nog eens onbedaarlijk lachen. Wat wil je nog meer?
Alleen wel, zoals zovaak, zakt het tegen het eind wat in.

Ik ga het morgen ook eens proberen:YES!

3 1/2*

!

avatar van bartsch
Heerlijk positieve film die eigenlijk niets om het lijf heeft. Het is allemaal vrij voorspelbaar, de grapjes flauw etc., maar de gedachte achter de film sprak mij onwijs aan! Mijn vier sterren zijn persoonlijk en garanderen niets, maar ik vind het wel een aanrader.

avatar van RuudC
Verrassend leuk op enkele onsmakelijke dingen na. (oma’s…. brrrr). Het hele yes-gebeuren spreekt natuurlijk wel aan, omdat het lekker avontuurlijk is. Daarnaast ben ik absoluut van mening dat wanner Jim Carrey in een film speelt, deze automatisch een ruime voorsprong heeft. Nu kon ik ‘m eindelijk goed kijken. Een paar jaar geleden werd hij in Groningen op de Vismarkt vertoond tijdens de keiweek. Na de tweede pauze van minimaal een half uur, vond ik het wel welletjes. Iets wat wel vreemd is, want Yes Man is een erg vlotte film. Verveelt niet en bevat genoeg leuke personages. De plottwist kwam nog behoorlijk als een verrassing. Het is normaal gesproken wachten tot de prille, net opgebloeide liefde bekoelt. Uiteindelijk is het hier wel leuk opgelost. Aanradertje. YES!! YES!!!

avatar van Yolan_
Leuke film.

avatar van rambam3
1 grote cliche film. de man lijdt een vervelend leventje, ontdekt iets nieuws, zijn leven word enorm leuk, dan volgt er het dalletje waarin alles tegen lijkt te zitten, maar uiteindelijk komt toch alles weer goed. heb me hieraan enorm zitten ergeren. Gelukkig maakte Jim Carrey met zijn geweldige uitdrukkingen een hoop goed.
al met al 2.5 ster. Niet de beste film van Jim Carrey

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Jim Carrey is zo'n acteur die met z'n acteerprestaties op het randje zit. Meestal wel leuk, maar af en toe er gewoon over en richting irritante. Hier valt de man gelukkig nog mee, al wordt hij op den duur wel een parodie van zichzelf. Het blijft flauwe humor natuurlijk. Yes Man is gelukkig een verhaal dat voor humoristische grappen zorgt, maar bijzonder is het ook weer niet. Het geheel is een rode draad van dolkomische situaties waarbij het leuk is om een ander te zien afgaan. Dat zorgt voor een aangename komedie, meer niet.

avatar van Tun-89
Erg leuke en inspirerende film,
een rol die perfect bij Jim Carrey past en
hij laat ons weer erg hard lachen!
Heel vermakelijk en positief.
en Oja: Zooey Deschanel Super grappig en
nu eindelijk haar eigen serie 'New Girl'

3,5 *

avatar van K. V.
'k vond hem niet mis, maar m'n verwachtingen waren dan ook niet groot.
'k dacht in het begin dat het een soort "Liar Liar" ging worden, maar het verhaal was toch anders. 'k vond het wel een leuk verhaal met enkele toffe elementen. Jim Carrey deed het zeker niet slecht, maar echt verrassen deed hij niet.
'k heb me wel met deze film geamuseerd en 'k vond hem toch de moeite om te bekijken.

avatar van john mcclane 2
vermakelijke film.met een kern van waarheid.
de ja filosofie,.. zou ieders leven een stuk interesanter maken.
maar werkt natuurlijk niet altijd (wil je je leven lang jehova getuigen worden en
leven volgens strikte bijbel regels? ehh no!) voorbeeldje.
aantal goeie grappen,spontaan uiteraard.
en zooey is natuurlijk ook wel een leuke verschijning

avatar van Fryce
Leuk! Erg genoten van deze feelgood comedy!

Een gewone romantische comedy met een leuk verhaal waarin Jim geen moment over de top was. En dat beviel me wel. Daardoor alle ruimte om gewoon van het verhaal te genieten.
Wel vond ik het erg leuk dat in enkele scenes de ouwe Jim ff boven kwam drijven, als een knipoog naar het 'toen' zeg maar.
Niet hoogdravend maar zeker een verfrissing een Jim in actie te zien zónder de edgy absurditeit.
En die Zooey......yummie, een dame die ik zeker vaker terug wil zien......wat een lady...

avatar van zxstyle
Gisteren naar deze vermakelijke comedy zitten kijken.
Maar meer dan vermakelijk kan ik deze film niet noemen.
Het begin, wanneer de oude vriend langs komt met een folder over de yes conferentie, dacht ik te herkennen uit 'the game - 1997', alleen dan een stuk minder subtiel uitgewerkt.

Verder was het verhaal verder ook best uitgekauwd en niet echt meer origineel.
Ook moest ik het lachen slechts bij enkele momenten laten.
Best jammer want ik had hier meer van verwacht, vooral qua originaliteit en humor.

avatar van Triple G
Ik mag de man graag. In z'n comedy's en z'n serieuzere werk waarin-ie heeft laten zien meer te kunnen dan gekke bekken trekken. Dat helpt waarschijnlijk. Ook van deze film, waar ik eigenlijk niets van verwachtte (dat helpt waarschijnlijk óók) heb ik best genoten. Carrey speelt z'n bekende rol, nog steeds lekker, en in een motiverend verhaal (tje). Het einde was, zoals zo vaak, te makkelijk. Beetje jammer dan wel weer. Toch de moeite waard.

avatar van Koen87
Ik ben totaal geen fan van Carrey, maar in deze speelt die wel erg goed. Al wordt de film (naar mijn mening) meer gedragen door het script en Zooey.