Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

Algemeen goede film vind ik.

Er zitten zeer grappige stukken in. Het is geen super film maar gewoon typisch Jim Carrey

vond het ook zeker een aanrader. Het begin kwam wel een beetje te goed overeen met de trailer, maar goed... dat is m'n eigen schuld
Jim Carrey doet het meer dan behoorlijk; ideale film om eens ff weg te zakken in de examenstressperiode

(btw: gewoon gezien in bios)

avatar van otherfool
Liar Liar maar dan net effe anders.

Leuke komische rol voor Carrey al is de man door de jaren heen wat ingetogener geworden. Uitgangspunt is natuurlijk prima voor een avondje vermaak en de bijrollen zijn goed verzorgd (Cooper als down to earth vriend, Dechanel als uber-schattige love-interest maar vooral Rhys Darby als nerdy baas Norman blinken uit). Film mist vaak wel net even die volgende stap; hilarisch wordt het (buiten de scenes met Norman) bijna nergens. Ook de scene met zijn buurvrouw lijkt niet echt te passen in deze verder vrij brave familiefilm.

3*.

Aardig tussendoortje.

Toch had de film op de meeste fronten nog wel wat beter gekund. Vond Carrey wel leuk maar regelmatig slaat hij door en komt het typische gebektrek weer boven. Past niet bij deze film.

Ook de humor is bij momenten best leuk, op andere momenten verre van grappig en erg beproefd (die zwarte kat bijv). Zo schommelt de film de hele tijd over en weer.

Ook het einde met het verplichte dramatische dipje is niet bijster leuk, daartegenover staan dan weer een aantal leuke typetjes en een paar geniale scenes met de buurvrouw.

Best fijn om een keer gezien te hebben, maar had wat consistenter gemogen. 't Is allemaal geinig en aandoenlijk, maar ook vaak voorspelbaar en soms wat irritant.

avatar van jumpstylemovie
Geweldig om Carrey weer terug te zien op het witte doek!
Precies wat ik ervan verwacht had.
Ouderwets lachen met Jim, en hem verzeild zien raken in vreemde situaties.
Hij is weer lekker bezig

avatar van tommykonijn
Van Yes Man had ik hoge verwachtingen, en het was ook zeer zeker een leuke film. Jim Carrey is goed op dreef, en zonder hem zou de film erg weinig voorstellen denk ik. Zeker niet de beste film van hem, dan vind ik Dumb & Dumber nog wat beter. Ook de rol van Zooey Deschanel vond ik wel goed, wel verschrikkelijk voorspelbaar soms en het verhaal is eigenlijk nogal raar ... ik zie eigenlijk niet in waarom een mens alleen maar ja of nee zou zeggen, terwijl dit beiden ook kan.Uiteindelijk toch nog een leuke film met de nodige hilarische momenten.

avatar van OlafK
De laatste jaren wisselt Carrey komische rollen steeds meer en meer met serieuze rollen af. In Yes Man speelt hij in ieder geval weer een typische 'Carrey-rol', waarin het werkelijk waar lachen, gieren en brullen geblazen is!

Want wat komt er t eerste uur een shitload aan grappen op je af. En eigenlijk zijn ze allemaal raak. Van de geweldige typjes (Rhys Darby als de neurotische, nerdige, idiote, filmfreake en onvolwassen baas!!) tot de vunzige grappen (buurvrouw!); alles klopt.

Ik kan ook maar weinig met de kritiek dat Carrey opnieuw teruggrijpt op gekkebekkentrekkerij. Zo nu en dan wordt daar zeker gebruik van gemaakt, maar het is zeker niet zo dat dit de film bepaalt. En ach, dat er een sentimenteel stuk in voorkomt? Na een uur lach heerlijk dubbel te hebben gelegen, nam ik dat graag op de koop toe.

Yes Man is een geweldig leuke, hilarische komedie!

avatar van Martijnnn
Erg leuke feel good comedy met Jim Carrey in 1 van zijn leukere rollen, dit keer met maar 1 keer een gekke bekken scene, die nog grappig is ook. Leuke bijrollen van Danny Masterson (ja dat moest ik opzoeken ) die hier even dunnetjes zijn rol uit That 70’s show na doet en Bradley Cooper die op een of andere manier gewoon een sympathiek hoofd heeft zodat hij eigenlijk niets fout kan doen. Ik moest wel even 3 keer kijken voordat ik hem herkende als hoofdrol speler in Midnight Meat Train.
Zelfs Zooey Deschanel die mij altijd een beetje denken aan een oude versie van MSN met een beperkt aantal emoties: en :O valt niet tegen. Wat ik wel verwachte naar het fiasco The Happening. Blijkt toch dat ze veel beter thuis is in films als dit waar je met een schattige blik al een heel eind komt.
Maar de beste bijrol komt toch wel van Rhys Darby compleet onbekend maar wat een grappige rol.

De film is zon beetje de hele tijd erg grappig, wordt maar 1 keer bijna te zoet en op het einde hou je er ook nog eens een goed gevoel aan over , wat valt er voor zon film als dit nog meer te wensen?

Bewonderenswaardig grappig en vooral leuk. Waar ik vreesde voor een gekke bekken show á la Ace Ventura, bleef dit gelukkig grotendeels achterwege. Alhoewel het verhaal enigszins voorspelbaar is, zit het toch op vele punten en met veel leuke details vernuftig in elkaar. Daarbij blijft Carrey sterk in (semi-) serieus drama en blijkt Zooey Deschanel het ideale vriendinnetje van elke man te zijn. Een aanwinst voor de toekomst!

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik las dat de kritiek op de film was dat de makers te weinig fun uit het concept hebben gehaald en daarmee ben ik het ook eens.

Leuk idee, enkele geinige momenten van uitwerking die geslaagd waren maar het ging niet ver genoeg en was niet lang grappig genoeg. Zonde, want het idee is niet verkeerd dat een persoon op alles ja gaat zeggen. Toch vind ik wel dat Jim Carrey wel vaak hetzelfde blijft doen. Met Liar Liar was hij anders doordat hij niet kon liegen en bij Bruce Allmighty was hij anders door goddelijke krachten te bezitten.

Nu we het toch over Bruce Allmighty hebben; deze film lijkt er ook heel erg op. Geinig concept, paar keer leuk uitgewerkt maar ook daar niet lang en grappig genoeg om de hele film te blijven boeien en ook daar verdween de humor op een gegegeven moment en ging het door tot een soort romantische film met een drama tintje erop. Jammer. Jim Carrey doet het goed, al vind ik hem in herhaling treden, maar hij is gewoon beter als hij grappig moet zijn. En dan bedoel ik niet de flauwe, voorspelbare gekke bekken momenten die ook nu weer helaas in de film zaten. Kan ik weinig om lachen. Verder was hij wel grappig. Helaas in een niet te diep uitgewerkt plot dat ook naar het einde toe heel voorspelbaar werd.

Redelijke komedie, die toch niet een heel erg grappig resultaat heeft. Er zit zelfs af en toe een wat triestig sfeertje door de film heen.
Carrey doet het , zoals meestal, erg aardig, maar het hoe en wat van het concept zie je uiteraard van mijlenver aankomen en er had toch wel wat meer ingezeten dan dit denk ik.
Die hele Yes Man groep is erg irritant (jammer dat Stamp alleen nog maar in dat soort rollen te zien is) en scenes zoals die met de buurvrouw zijn wel pijnlijk treurig van Scary Movie niveau.

avatar van HarmJanStegenga
Faranoush

Erg leuke, grappige film. Carrey is goed op dreef, al slaat ie' soms wel erg door met zijn gebruikelijke gekke gezichten te trekken. Zooey Deshanel heeft gewoon ''iets'' wat ik helemaal geweldig vind. Ze ziet er prachtig uit, maar is gewoon ook leuk. Prima prestatie van haar kant. Ook de bijrolletjes (Bradley Cooper en co.) doen het leuk.

Het verhaal is stompzinnig, maar dat hebben veel komedies ook wel nodig om leuk te worden denk ik. Bij deze film werkt het in ieder geval prima. De film kent een paar hilarische scénes (die Faranoush aan dat tafeltje, die vechtpartij wanneer Carrey de verkeerde ramt bijv.) en nog veel meer. Toch zijn er ook minder punten, zoals die baas van Carrey, wat een irritant figuur zeg en die oma scéne is wat té veel van het goede, maar die wordt weer redelijk goed gemaakt op het laatst. Mjah, de tijd vloog weer voorbij, ik heb me een paar keer rotgelachen en je wordt er toch altijd wel een beetje vrolijk van. Althans, ik wel Dikke voldoende voor deze film dus ook.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Echt zo'n typische jaren '90 komedie, hier kun je in de tijd van de Apatows en de Tropic Thunders imho niet meer mee aankomen. Het volgt allemaal de standaard "Da Derp Dee Derp Da Teetley Derpee Derpee Dumb" blauwdruk, en een Jim Carrey op de automatische piloot kan hier niet veel aan toevoegen. Een wederom schattige Deschanel en een paar glimlachmomenten maken het allemaal wel redelijk te kijken, maar ik had toch om een of andere reden het idee dat dit een leukere film zou zijn.

avatar van Captain Pervert
Best een leuke film die in het verlengde ligt van "Liar, liar". Een aantal erg leuke scènes maar ook een aantal ongrappige tot ronduit pijnlijk onleuke missers, zoals de buurvrouw-scène, maar die achterlijke vechtpartij met een vreselijke nep-dronken Carrey was het dieptepunt. De balans slaat uit naar de goede kant, maar van Carrey ben ik beter gewend.

3 sterren

avatar van wwelover
Geinige film, zoals gezegd is er niet genoeg uit het concept gehaald. Ze hadden wat meer maffe dingen erin mogen gooien. Verder heb ik me overigens wel erg vermaakt, 't is een erg grappige film zoals zo vaak met Jim Carrey. En ik vind het persoonlijk wel leuk dat hij al die gekke bekken doet, kan er altijd erg om lachen. Tuurlijk is het erg voorspelbaar, maar dat hoort bij dit soort films.

Leuke cast ook, met natuurlijk de altijd grappige Jim Carrey. Hij speelt weer erg leuk. Maar je moet er van houden natuurlijk. Maar dit is de soort rol wat hem goed ligt. Overige castleden zijn ook goed. Vooral Zooey vond ik geinig.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Carrey is almost back.

Maar niet helemaal. Deze romcom is best te pruimen, maar met Carrey aan boord willen we toch minstens één keer in een stuip liggen. En helaas kan deze film dit niet bieden. Het verhaal is uiterst voorspelbaar en soms zelf een beetje flauw, evenals de humor. Ook Carrey kan e.e.a. niet dragen en wordt ook al niet geholpen door de rest van de cast. Een verplicht nummertje lijkt het wel, maar voldoende voor een glimlach.

Redelijk.

avatar van patrick21079
Leuke film, ik heb een paar keer flink gelachen, voorderest niet te veel van verwachten en eindelijk weer eens een aardige, bij vlagen grappig en vermakkelijk comedie met Jim Carrey erin.

Ik ben eigenlijk ontgoocheld na het bekijken van deze "komedie". Soms eens glimlach, maar meer niet. Ook weer zo typisch dat de trailer de beste stukken prijsgeeft... Jammer!

avatar van Chimpz
Jim Carrey is niet grappig meer, helaas. Hij is nu een brave Amerikaanse huis-tuin-en-keuken "komiek". Yes man toonde bij momenten echter meer inhoud dan de meeste van zijn laatste pogingen tot comedy. Paar keer gelachen en kon me in ieder geval entertainen tot het einde. En anderhalf uur Zooey Deschanel is nooit slecht.

avatar van dartviper
Typische Jim Carrey film. De humor die hij vroeger had kwam in deze film wel weer een beetje terug. Echter was dit geen meesterwerk maar zeker wel vermaak tot het eind. Geef hem 4 sterren.

avatar van HASCH
Dit is typisch zo’n film die je niet af zet omdat je hoopt dat het toch nog leuk wordt. Echt heel leuk wordt het niet, wel een paar keer moeten glimlachen.

avatar van maxcomthrilla
Zwaar vermakelijke film,

Het idee dat als je op alles yes zegt het je voor de wind zou gaan, wordt bij vlagen op een goede manier ingezet. De scenes op het kantoor, bij de bezetene Yes Man - instructor, met de buurvrouw en in de club zijn geweldig. Helaas kantelt de film eenmaal Carrey gearresteerd wordt op het vliegveld en z`n vriendin vervolgens achter de ware toedracht van hun relatie komt. Dit soort tegenslagen is echt schering en inslag in Hollywoodfilms en het maakt films als deze er zeker niet beter op. Voelt als een verplicht nummertje waar we natuurlijk tot tranen geroerd worden als Carrey zijn sympathieke vriendin mis dreigt te lopen. Not! Toch voelde de film in zijn geheel wel lekker fris aan. De Yes Man yell wordt hier inmiddels veelvuldig ingezet.

Had aanvankelijk niet echt zin in deze film, omwille van Carrey. Maar gelukkig laat hij zijn gekke bekkenreservoir grotendeels achterwege. Wel typisch dat de meeste mensen in de bus lachten als hij wel een gekke bek trok.

avatar van Rianneke_Dan
Het verhaal vond ik wel leuk bedacht, en het begon allemaal goed. Jim Carrey zette een grappig personage neer als Carl Allen, en ik blijf altijd lachen om de bekken die hij kan trekken. Maar halverwege word het saai, voorspelbaar en totaal niet grappig meer. Dat was wel even een tegenvaller omdat het in het begin leek alsof we naar een leuke comedie zaten te kijken. Ik vond deze film dus persoonlijk niet zo heel leuk, maar ik denk dat de echte Jim Carrey fans zich wel vermaken met Yes Man, want het idee was in ieder geval erg leuk, jammer van de matige uitwerking. Oh ja en ook jammer van Zooey, ik heb echt niks met die actrice, vind haar eerder erg irritant overkomen.

Magere 2* omdat ik hier en daar toch wel kon lachen om het hoofd van Jim Carrey.

avatar van Friday the 13 th
Carrey is slechts bij vlagen vermakelijk. Hij is vooral oud geworden, dat viel me het meest op. Wat me nog opviel en het is misschien hier al gezegd geweest, is dat het personage dat Allison speelt als twee druppels water lijkt op de zangeres Katy Perry, ik dacht echt dat zij het was met dat zingen en zo.

De film duurde voor mij iets te lang. Het concept is leuk, maar aan de andere kant erg mager. Er gebeurd iets te weinig, maar het gaat wel allemaal vlot. Toch kon het allemaal iets meer grappiger, zoals bij zijn ouder werk.

avatar van FillumGek
Typisch Hollywoodfilmpje. Wel aardig, maar soms ook vervelend.

Was wel weer benieuwd naar een komedie van Carrey. Vroeger één van mijn favoriete acteurs, tegenwoordig vind ik hem 'slechts' leuk. In feite is de film niet veel anders dan Liar Liar. Daar kon Carrey niet liegen, hier kan hij geen 'nee' zeggen. In beide films raakt hij hierdoor in de problemen, maar loopt het naar verwachting goed af.

Carrey doet het niet verkeerd, al gaan die gekke bekken nu onderhand wel een beetje vervelen. Ik heb een paar keer goed gelachen, maar de film is op momenten ook flauw. Het verhaaltje is nog een grootste minpunt. Ongelofelijk voorspelbaar en dan dat einde...

avatar van Metalfist
One word can change everything

De laatste tijd vond ik dat Jim Carrey zijn niveau van vroeger niet echt haalde maar op aanraden van een kameraad deze gisteren toch maar eens gaan huren en het was een aangename verrassing.

Het hele gegeven van de film dat je op alles Ja moet antwoorden is op zich wel interessant. Het kan voor leuke verrassingen zorgen maar ook voor een aantal pijnlijkere situaties en dat is nu net wat hier gebeurt. Er zitten een aantal geweldige stukken in maar ook een paar momenten waar je het allemaal toch wel hebt gezien. Zo was het einde waar Carrey kleren is gaan vragen om aan de daklozen te geven wat zoutloos en geforceerd grappig maar gelukkig zijn er meer goede stukken dan slechte.

Carrey is weer als vanouds terug en dat is wat de film ook red van een onvoldoende. Hij is gewoon een genot om weer naar te zien maar ook de bijrollen zijn lekker gevuld. Zo is Rhys Darby als Norman op sommige punten echt hilarisch. Ook Danny Masterson is amusant al doet hij wat teveel zijn rol van That '70s Show over. Maar degene die, naast Carrey, het meest schittert is toch wel Zooey Deschanel. Een mooie verschijning en hier toch wel een type om voor te smelten.

Yes Man is een amusant film met een leuk verhaal en geweldige hoofd- en randpersonages. Alleen heb je het naar het einde toe allemaal wel wat gezien.

avatar van brabusRUS
Topper!

Het lijkt alsof ik de enige die deze film enorm vermakkelijk vond. Super! Opzich niks mis met de yes-filosofie.

en zeker een aanrader!

avatar van Dutchero
Wat een slappe vertoning...........

De film staat hier aangeduid als komedie. Nu ik heb welgeteld één maal moeten lachen om deze film, en dat was al na tien minuten. De overige grappen missen scherpte, missen lef en zijn goedkoper dan goedkoop. Nu hoeft een komedie het niet altijd te hebben van grappen, het kan ook via grappige situaties of een geinig plot. Van dit alles is al helemaal geen sprake. Het plot brengt slechts slappe moraal en grappige situaties ben ik niet tegengekomen. Van scherpe komische dialogen hebben de makers van deze film helemaal nog nooit gehoord.

De acteurs van dienst kunnen zo'n slap filmpje nog wel eens redden, zoals bijvoorbeeld gebeurde in The Bucket List. Die film, met dezelfde mierzoete moraal (Carpe Diem), is leuk door het samenspel tussen de hilarische Nicholson en de serieuzere Freeman. Hier hebben we alleen de constant gekke bekken trekkende Carrey, waar je eigenlijk niet langer dan tien minuten naar kan kijken voor je hem zat bent. Dan hebben we nog de manager van die bank, het zegt veel over deze film dat ik zijn naam alweer kwijt ben, die slechts irriteert en op de zenuwen werkt.

Dit alles heeft geleid tot een komedie die niet grappig is, erg lang duurt voor 104 minuten, en dan wordt er ook nog zo'n makkelijke moraal door je strot heen gepropt. Ik heb voorlopig wel weer genoeg van die moralistische Hollywood onderbroekenlol. En ook van Carrey trouwens.

avatar van Erwinner
Een film die van 2 walletjes eet.

Beetje fun, beetje feel-good, maar wel een leuk script dat je bezighoudt.
Daarom ook probleemloos af kunnen kijken in nogal hopeloze decor's.
De montage technieken stellen eveneens niets voor en de soundtrack probeert gelukkig niet hopeloos op de voorgrond te dringen maar wat je dan wél ten gehore krijgt is niets bijzonders.
Zooey Deschanel is een leuk vrouw trouwens.

Al met al een aardige TV film met een paar grappige scene's maar heb Carrey wel eens véél beter gezien.

avatar van Fran
Dit is best een grappige film. Vermakelijk om naar te kijken. Maar het is nou niet bepaald vernieuwend te noemen. Dit soort films heeft Carrey wel vaker gedaan. Bijvoorbeeld "liar liar". En hij is er goed in.

In deze film vond ik hem wel wat serieuzer dan in andere films waar ik hem in heb gezien. In het begin van zijn carriere vond ik hem ontzettend overdreven. Hij heeft nu een aantal serieuzere rollen gehad en nu is hij toch wat timider geworden. Ik vind het wel prettiger om naar te kijken.

Dit is gewoon een leuke komedie met een romantisch tintje. Niets meer, niets minder.