• 8.561.763 stemmen

Geregisseerd door: Peyton Reed

Met onder meer: Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Releasedatum: 8 januari 2009

Plot Yes Man

"One Word Can Change Everything."

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van stefan dias

stefan dias

Leuke film.
Zonder meer.
De humor is juist gedoseerd. Terrence Stamp zet zijn minrol grandioos neer. Zooey Dechanel is heerlijk schattig. Jim Carrey kan niet veel fout doen bij mij. De scène met de vlieg is hi-la-risch. Rhys Darby (Norm) steekt Carrey qua mallotigheid zowaar naar de kroon…
Toch krijg je het gevoel dat de twee hoofdpersonages niet écht bij elkaar horen. Heel het plot is een beetje take-it-or-leave-it ( en ik bedoel dan de voorspelbare barst en dan toch het eind-goed-al-goed moment)
Aardig vermaak, zeker het bekijken waard. Dat is dan net 3 mooie sterren.

avatar van Angel9999

Angel9999

Ik ben totaal geen Jim Carrey fan maar door sommige onderstaande reacties toch de film bekeken en de film is inderdaad meer dan de gewoonlijke komische uitspattingen van Jim Carrey. Ik heb zelfs moeten lachen bv. de scene met die stomme plakband om zijn koppie. Deze film was aangenaam.

avatar van perceived

perceived

Ben niet zo wild van Jim Carrey, maar deze was leuk!

Tof geschoten, vlotjes verloop, aardige soundtrack, goed spel van de cast en niet onbelangrijk: er valt genoeg te lachen. Stuk beter en frisser dan de gemiddelde Hollywood meuk.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Hey, Carl... you wanna give your money away to some homeless guy? Yes, yes I do. How 'bout letting him use up the phone battery so that you can't get help when your car runs out of gas? You know what? That sounds like a fuckin' great idea!”

Heerlijke Carrey film weer hoor. Ik heb me uitstekend vermaakt met deze toch best simpele film. Het is allemaal natuurlijk niet heel ingewikkeld maar zo kennen we Carrey vaak ook wel. Het is een bescheiden filmpje met een leuke feelgood verhaal, heerlijke komedie en scenes waar we ‘u’ tegen zeggen. Het is allemaal prachtig in beeld gebracht en Carrey acteert hier wel weer erg leuk, moest er in ieder geval vaak genoeg om lachen! ‘Yes Man’ heeft ook een leuke drama kant in zijn verhaal die gelukkig niet echt heel erg aanwezig is waardoor het niet hinderd. Ik heb me vermaakt, toffe film.

avatar van Woland

Woland

Serieus, gasten? 3.2 sterren, hiervoor? Misschien is dit een duidelijk geval van de verkeerde film op het verkeerde moment, maar dit was zeldzaam ongrappig en voorspelbaar. Jim Carrey doet alle grappen van Liar Liar nog een keertje over. Nog een half puntje voor Zooey Deschanel en het idee dat wat vaker ja zeggen soms geen kwaad kan, maar dit was om te huilen. En dan heb ik nog niet eens een hekel aan Jim Carrey.

avatar van mjk87

mjk87

Best aardig. Carrey is weer heel erg Carrey, iemand die een trucje goed kan en er een film mee sterker maakt, alleen soms ook wat in de overdrive gaat. Gelukkig valt dat mee in deze film en is dit ding vooral plezierig. Enkele prima grappen, leuke wisselwerking met Deschanel en een fijne flow.
Wel jammer dat zo richting het eind er natuurlijk eerst weer een breuk moet komen, wat onnodig drama om uiteindelijk weer goed te komen. Als men dat soort onzin nu eens laat, want het doet afbreuk aan ook deze film die anders zeker hoger had gescoord. 3,0*.

avatar van Rickyman

Rickyman

Erg flauwe en tegenvallende film met Carrey in de hoofdrol, van een Bradley Cooper had je zoiets kunnen verwachten maar heb me hoogstens een enkele keer kunnen betrappen op een glimlachje.

Weinig humor voor een komedie en dan duurt zo'n film eindeloos lang.

Al verscheidene malen gezien en nu via netflix samen met mijn zoontjes nog eens herbekeken. Middels dumb and dumber, ace ventura, the mask, fun with Dick and Jane en cable Guy zijn ze net als ik grote Jim Carrey fans geworden.

De film toverde de hele tijd een brede smile op mijn gezicht.

Zoë Deschanel is een schatje en de optredens met haar band waren hilarisch. Een rake parodie op al die miskende arty farty indie rock bandjes die menen grote kunst te brengen maar wekelijks optreden voor 5 man en een paardekop (In dit geval Jim Carrey).

De Harry Potter meeting was ook 1 van mijn favorietjes en een geestige trouvaille naast vele andere avonturen waar hij in verzeild geraakt.

De film was in dit geval net iets beter dan het boek.

avatar van Rood1974

Rood1974

Beetje voorspelbaar, maar dat geeft niet. Paar echt goeie grappen, maar als film wat onevenwichtig. Aardige wegkijker, feel good movie.

avatar van janpacino64

janpacino64

Prima vermaakt,leuke film.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Niks vernieuwends, geen cinema van wereldklasse, maar wel een verrassend leuke film, eentje die ik eigenlijk had onderschat van te voren. Zooey Deschanel is schattig - verrassende casting ook, gezien haar verschil van 18 jaar met Carrey - en de film oogt fris. Een ruime 3,5*.

avatar van umbra

umbra

Snap echt de hoge score niet voor dit saai gedrocht, zeer zwakke film...

avatar van Daniëlle73

Daniëlle73

Heerlijke film dus 5 sterren!

avatar van Brabants

Brabants

Yes Man is een hele leuke film met een grappig concept en een uitermate leuke cast. Een productie waarbij je heerlijk kunt lachen.