Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van mikey
Leuk concept, jammer van dat eeuwige 'moraal van 't verhaal' en dat vreselijke vriendinnetje.

avatar van TheLionKingFan
Erg leuke komedie,beter dan Liar Liar!

avatar van Waackx
TheLionKingFan schreef:
Erg leuke komedie,beter dan Liar Liar!

Dat is jouw mening.

avatar van TheLionKingFan
Waackx schreef:

Dat is jouw mening.

Ja,dus?

2 sterren vanwege Jim. Anders 1. Heb weinig maar wel goed kunnen lachen. Dat wel, maar het verhaal is S L A P.

avatar van Roger Thornhill
Ik blijf het toch wonderbaarlijk vinden hoe Jim Carrey zulke standaardhandelingen en -dialogen er spontaan en geïmproviseerd uit kan laten zien. Knap -- misschien wel knapper dan deze film verdient.

avatar van Rmie
Echt de slechtste komedie ooit.

avatar van mikey
Rmie schreef:
wat?

avatar van tattoobob
Leuke film....zeker niet de leukste van Carrey...maar ook zeker niet de minste!!

Ik ben geen Jim Carrey fan, maar vind dit toch wel een leuke film.
Leuk concept ook. Stel je voor je zegt overal een dag lang "yes"op.

Ha leuke film!

't gaat natuurlijk helemaal nergens over.... maar ik heb me zeker goed vermaakt

Een hele leuke film voor als zin hebt om te lachen. Met 2 van mn favoriete acteurs wist deze film me na de 5e keer te vermaken. Zeker een om te downloaden/kopen.

avatar van lars-pixar
'Goed uitgewerkt verhaal in een verfrissende feel good komedie met onder andere Jim Carrey'

Meer dan ander half uur goed vermaak, met veel uitwegen in het verhaal en wisselende wendingen.
Het genre komedie valt daarin tegen, er valt niet heel veel te lachen tijdens de film. Maar het heeft wel leuke moment en dat heeft mij kunnen vermaken.
Acteur Jim Carrey speelt niet zoals in de films The Mask of Bruce Almighty, toch beviel mij de acteer prestatie van Carrey, die samen speelt met Zooey Deschanel en Bradley Cooper (verfrissende cast)
Persoonlijk geef ik niet zo gauw vier sterren voor een film en zeker geen halfje er bij, maar Yes Man verdient het wel naar mijn idee!

avatar van The One Ring
Ergens na Eternal Sunshine of the Spotless Mind leek Carrey's carrière stoom te verliezen. Volgens mij zat er nog wel een klein succesje hier en daar tussen, maar nergens leek hij meer één van de grote komische sterren, zoals hij wel was in de jaren '90 en de vroege 2000's. Nou is Carrey altijd een sterk love-it-or-hate-it-acteur geweest, met uitzondering van a-typische bijdrages in onder andere The Truman Show en Eternal Sunshine, maar ik heb altijd wel een zwak gehad voor hem en ook zijn manische kant.

Yes Man valt een beetje in tussen de volledig komische Carrey en de wat meer serieuze. Dit is geen volbloed komedie, want ondanks de vele humor wordt er ook tijd besteed aan het opbouwen van zijn depressie. Dit maakt het verhaal wat meer invoelbaar en zorgt er wat mij betreft voor dat de verplichte, serieuze twist van de derde akte werkt, al zijn er duidelijk weinig gebruikers het daar met me eens; wellicht uit principe.

Verder is dit geen baanbrekende film, want het doet wat vertrouwd aan en écht grappig werd het eigenlijk voor mij maar zelden. Toch werkt het op een bepaalde manier. Het helpt dat het gegeven vrij prikkelend is en dat de makers gelukkig ook enkele groteske grappen ermee maken, zoals met de Perzische bruid of de buurvrouw. Iets in me had misschien net zo lief een totaal over-the-top-film gezien met alleen maar dit soort elementen, maar als een net wat meer karaktergedreven komedie met een vriendelijk moraal werkt het best aardig.

avatar van Samuel85
Oke een week geleden gezien Ik was onder de indruk van deze film met Jim Carrey maar ik zie mening staan oke dat is zijn mening ofcourse daar staat beter dan Liar Liar (1997) daar ben ik niet mee eens Waarom omdat ik Liar Liar grappen veel leuker vind en heb er meer om gelachen
Maar vind het altijd wel grappig hoeveel verschillende meningen op 1 film geplaats zijn en dat is soms verwarring omdat als je op een mening af gaat en dat blijkt niet goed te wezen dan mis je of vergis je in een film LOL
BTW: Ik persoonlijk mijn mening dus vind Dumb & Dumber (1994) 1 van de beste van Jim Carrey had het niet meer bij deze film lache movie bij Dumb & Dumber maar om niet af te dwalen heb ik wel genoten van Yes Man zeker de moeite waard bro's een mooie punt waard

Gr Sam

avatar van Jaarme
één tip doe dit dus echt nooit na

Mwoah.. viel tegen. De film heeft me nergens verrast. Het was ook geen echte comedy. Ik heb weinig kunnen lachen. Ik had verwacht dat hij echt heel vaak knettergekke dingen ging doen omdat hij overal ja op ging zeggen. Dus dat viel tegen. In plaats daarvan kregen we een levensles. Ik heb er niks op tegen als er een goeie boodschap in een film zit (zoals in bijvoorbeeld Avatar), maar deze boodschap hoef je mij niet te vertellen hoor. Dat dringt ook wel door als je laat zien dat overal ja op zeggen heel gekke situaties oplevert.

Hmm, ik had al op enter gedrukt. Ik kan nu geen cijfer meer geven. Maar voor de goede orde: 2.

Jim Carey is terug in zijn comfortzone : flauwe, platte, af en toe grappige smoelentrekkerij in een melig romantisch sausje. Al deze verwachtingen komen uit in Peyton Reed's 'Yes man', ja ja ja is de positieve boodschap, al mag een nee van tijd tot tijd ook wel eens. Zijn innerlijke strijd is ontroerend mooi, net als de ogen van Zooey Dechanel. 3*

Komedies zijn niet mijn favoriete genre, maar deze film is me toch wel goed bevallen.
Leuk in vele opzichten, en een prima Jim Carrey, en ook leuk de ravissante Zooey Deschanel.
Kortom: vermakelijke prent !!

avatar van N23
N23
Erg leuk, met een goed verhaal. Leuke dialogen en humor met een traan.
Aan te raden voor met je partner.

Leuke vermakelijke comedie

avatar van Antonev
Prima komedie. De insteek is orgineel en de humor slaat prima aan. Carrey doet gewoon waar hij goed in is, fijn de paljas uithangen.

Voor de derde keer gezien en hij blijft gewoon geniaal. Dit verhaal spreekt mij echt aan, en de situaties waarin Jim Carrey verzeild raakt zijn hilarisch. Pas bij de derde keer kijken heb ik overigens de bijrol van Rhys Darby als Norman (collega van Jim Carrey) op waarde weten te schatten. Wat een heerlijk karakter lijkt me dat om te mogen spelen. Als ik deze film over een paar jaar weer op tv zie voorbijkomen weet ik zeker dat ik weer dubbel lig van het lachen. Meesterwerkje in z'n genre.

avatar van panax
leuke film,lekker gelachen !!

avatar van hijman1946
Rmie schreef:
Echt de slechtste komedie ooit.

Schoon broekkie?

avatar van des1
"Are you stalking me?"
Carrey: "Nooo... I wouldn't do that... By the way, nice furniture"

avatar van IH88
“The era of "yes" has begun.”

Overal 'ja' tegen zeggen. Ik zou het vooral vermoeiend vinden. Maar in Yes Man gaat Jim Carrey de uitdaging aan en het resultaat is een grappige film die wel iets te veel binnen de lijntjes kleurt. Natuurlijk moet Carl (Carrey) uiteindelijk een levensles leren, en natuurlijk hoort daar een nieuw vriendinnetje bij.

Het overal 'ja’ tegen zeggen levert veel leuke situaties op, maar echt komisch is de film niet. Carrey is wel goed en ook de andere acteurs doen het naar behoren. Maar het sentiment en het moralistisch toontje gaan op een gegeven moment in de weg zitten. De lol is er een beetje vanaf en de scherpte ook. Jammer, want Yes Man is op zijn best als Carrey overal ja op zegt.

avatar van Duke Nukem
utrecht boy schreef:

Hij was ook al geniaal in de serie Flight of the Conchords.

Dit is overigens één van mijn favoriete Jim Carrey films. Een sterk uitgangspunt, goed uitgewerkt, wordt nergens saai. Carrey acteert niet zo gek als hij soms doet, maar ook niet te serieus zoals hij in sommige films probeert te doen, maar ergens mooi er tussenin. Ik kan deze film dan ook gerust meerdere malen opnieuw bekijken en geniet er elke keer evenveel van.

avatar van Daan258
Lang geen film van Jim Carrey gezien dus had ik gister Yes Man maar is opgezet.
Jim Carrey is juist bekent met z'n achterlijke typetjes en juist nu had ik daar wel even zin in. Daarnaast klonk het verhaal ook nog is leuk dus ik dacht dit wordt wel even lekker anderhalf uur lachen.
Maar juist bij deze film zet hij juist een redelijk normale rol neer zonder overdreven te acteren enz.
Helaas was de film ook nergens echt grappig en vond ik het absoluut meer een romantische film als een comedy. Ik denk dat ze vooral met dit verhaal een erg grappige film hadden kunnen maken.
Verder wel goed mee vermaakt en ook een prima cast maar helaas kan ik de film geen voldoende geven.

avatar van Rafasol
Ik moet zelden veel lachen met films die als comedy bestempeld worden, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Maar deze is niet volledig zo bedoeld, het luchtige verhaal maakt het ook wel aangenaam om volgen op zich. Hier verwacht je niet de filmervaring van uw leven mee te maken natuurlijk, maar zin om hem af te zetten had ik nooit. Wat bij menige komedies wel het geval was. Binnen het genre 3 à 3.5, maar als globale stem ga ik het op een 3 houden, want anders dreig ik andere films tekort te doen. Maar 2.5 vind ik dan weer te weinig. Ok, zonder meer.

avatar van stefan dias
Leuke film.
Zonder meer.
De humor is juist gedoseerd. Terrence Stamp zet zijn minrol grandioos neer. Zooey Dechanel is heerlijk schattig. Jim Carrey kan niet veel fout doen bij mij. De scène met de vlieg is hi-la-risch. Rhys Darby (Norm) steekt Carrey qua mallotigheid zowaar naar de kroon…
Toch krijg je het gevoel dat de twee hoofdpersonages niet écht bij elkaar horen. Heel het plot is een beetje take-it-or-leave-it ( en ik bedoel dan de voorspelbare barst en dan toch het eind-goed-al-goed moment)
Aardig vermaak, zeker het bekijken waard. Dat is dan net 3 mooie sterren.

avatar van Angel9999
Ik ben totaal geen Jim Carrey fan maar door sommige onderstaande reacties toch de film bekeken en de film is inderdaad meer dan de gewoonlijke komische uitspattingen van Jim Carrey. Ik heb zelfs moeten lachen bv. de scene met die stomme plakband om zijn koppie. Deze film was aangenaam.