Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van stefan dias
Leuke film.
Zonder meer.
De humor is juist gedoseerd. Terrence Stamp zet zijn minrol grandioos neer. Zooey Dechanel is heerlijk schattig. Jim Carrey kan niet veel fout doen bij mij. De scène met de vlieg is hi-la-risch. Rhys Darby (Norm) steekt Carrey qua mallotigheid zowaar naar de kroon…
Toch krijg je het gevoel dat de twee hoofdpersonages niet écht bij elkaar horen. Heel het plot is een beetje take-it-or-leave-it ( en ik bedoel dan de voorspelbare barst en dan toch het eind-goed-al-goed moment)
Aardig vermaak, zeker het bekijken waard. Dat is dan net 3 mooie sterren.

avatar van Angel9999
Ik ben totaal geen Jim Carrey fan maar door sommige onderstaande reacties toch de film bekeken en de film is inderdaad meer dan de gewoonlijke komische uitspattingen van Jim Carrey. Ik heb zelfs moeten lachen bv. de scene met die stomme plakband om zijn koppie. Deze film was aangenaam.

avatar van perceived
Ben niet zo wild van Jim Carrey, maar deze was leuk!

Tof geschoten, vlotjes verloop, aardige soundtrack, goed spel van de cast en niet onbelangrijk: er valt genoeg te lachen. Stuk beter en frisser dan de gemiddelde Hollywood meuk.

avatar van Kondoro0614
“Hey, Carl... you wanna give your money away to some homeless guy? Yes, yes I do. How 'bout letting him use up the phone battery so that you can't get help when your car runs out of gas? You know what? That sounds like a fuckin' great idea!”

Heerlijke Carrey film weer hoor. Ik heb me uitstekend vermaakt met deze toch best simpele film. Het is allemaal natuurlijk niet heel ingewikkeld maar zo kennen we Carrey vaak ook wel. Het is een bescheiden filmpje met een leuke feelgood verhaal, heerlijke komedie en scenes waar we ‘u’ tegen zeggen. Het is allemaal prachtig in beeld gebracht en Carrey acteert hier wel weer erg leuk, moest er in ieder geval vaak genoeg om lachen! ‘Yes Man’ heeft ook een leuke drama kant in zijn verhaal die gelukkig niet echt heel erg aanwezig is waardoor het niet hinderd. Ik heb me vermaakt, toffe film.