Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

Ik zie vooral een trucje dat we bij Liar Liar ook al zagen. Laat Carrey zich maar gaan focussen op het serieuzere werk. Met films als deze heeft ie al lang laten zien dat ie dit wel kan. Begint nu een beetje vervelend te worden...

avatar van HarmJanStegenga
Ben eerder blij dat-ie weer eens terug is op het ''lollige'' pad. Hierna mag Carrey wel weer serieus gaan doen.

Vind hem nog steeds het beste in The Truman Show en vooral Man on the Moon. Vooral in die laatste is ie Grandioos.

avatar van HarmJanStegenga
Twee prachtige rollen inderdaad, maar een ''slechte'' Carrey kan ik me eigenlijk ook niet herinneren. Vind 'm in bijv. Ace Ventura, Liar Liar en Dumb en Dumber ook geweldig. Ik vind het in ieder geval leuk dat Carrey in een komedie te bewonderen zal zijn.

under/the/sea
Lijkt me een flauwe film. Eigenlijk heb ik ook geen zin in deze film. Zelfs de trailer kon ik niet uitkijken, omdat het me begon te vervelen. Ik wacht wel op I Love You Phillip Morris.

gotti schreef:

En Eternal Sunshine dan?

Jim is germaakt voor comedy, serieuze rollen staan m niet. Ik ben benieuwd.

Bovengenoemde films gezien?

Hankieh
Hahaha, geniaal die trailer!!

avatar van brabusRUS
HarmJanStegenga schreef:

Slechte Jim Carrey: The Cable Guy.

Vond de serieuze films van Carrey zoals The Truman show niet leuk, dus ben ik blij dat Jim de comedie kant weer op gaat. Ben benieuwd naar deze film. Danny Masterson speelt er ook in.

avatar van Amercianpie
ben benieuwd...

avatar van Devoo
Hier kijk ik wel naar uit! Word denk ik een fantastische film.

avatar van 1311811
Jim Carrey = 100% Komedie

Looking forward to it!

avatar van JohnWilliams
Leuke januari film wanneer de dagen zo donker zijn even naar deze film om even te lachen!

1311811 schreef:
Jim Carrey = 100% Komedie

Looking forward to it!

En Eternal Sunshine en Truman Show dan?

Al-one schreef:
Jim is germaakt voor comedy, serieuze rollen staan m niet. Ik ben benieuwd.

Heb je de films die ik hieronder ook al eens heb neergezet al eens gezien dan?

die 5.0 stem van ricinhoo slaat natuurlijk nergens op.

Ik heb zojuist vanacht de film kunnen bekijken, prima dvd ripje

Wat ik kan zeggen is hij is goed, en dan ook gewoon goed

Alles is goed in beeld gebracht, grappige dialoge, jim carrey trekt weer aardig wat leipo koppen(met name als hij droomt dat ie dood is en hij ijsbevroren als een bever op de bank ligt)

al met al prima genoten, veel gelachen

Eerst kwart van de film is wat minder vol van humor als de rest van de film, wat tevens ook nodig was om dit allemaal goed voor de kijkertjes in beeld te brengen uiteraard...

geweldige film dus, denk ook dat er veel mensen deze film zullen gaan zien en ook positief terug komen.

avatar van kMal
@ LezLo07
Als de film nog niet zo lang uit is, hoe heb je dan een DVDrip kunnen downloaden? En waarom niet lekker in de bioscoop kijken? Je hebt al een MustSee pasje voor 20 euro per maand. Lekker onbeperkt naar de bioscoop gaan.. Jim Carrey is het toch wel waard?

avatar van Tun-89
Hmm.. Klinkt als een leuk verhaal.
Ik verwacht dat ie íets weg heeft van Liar Liar in de zin van het
''ja zeggen'' in deze film. Maar dat maakt niet uit.
Ik ben grote fan van Carrey's films en dan vooral Komedie.
In andere genres vond ik hem niet goed.
Bijvoorbeeld The Truman Show en Man on the Moon
vond ik niet om aan te zien.
Ik vind hem beter passen bij Komedie als acteur.
Maar dat is mijn mening.

Ik wil 'm wel zien in de bios

avatar van selfhealing
Lijkt zo''n Adam Sandler film , 3 maal niks dus.

avatar van tommykonijn
Ik ben er echt benieuwd naar nu hij binnenkort uitkomt, maar de Veronica-gids geeft hem wel maar 2,0*.

avatar van AGoos
precies wat je er van kan verwachten... 104 minuten lang leuk en grappig...een typische, pretensieloze jim carrey komedie...gewoon leuk dus

avatar van jumpstylemovie
tommykonijn schreef:

Veronica gids geeft hun eigen mening, en gaat niet uit over het algemene gedeelte.
Ze gaven American Pie (I) bijvoorbeeld 5 sterren.

jumpstylemovie schreef:

Ze gaven American Pie (I) bijvoorbeeld 5 sterren.

Ja, ze werken niet met getallen als : 2,5*. Ik had beter kunnen typen 2*.

tommykonijn schreef:

Je moet ook niet naar de Veronica-gids luisteren, dat slaat toch nergens op

Denveen schreef:

Je moet ook niet naar de Veronica-gids luisteren, dat slaat toch nergens op

Ik zeg toch niet dat doordat de Veronica-gids hem 2* geeft dat ik hem niet meer wil zien .

avatar van jumpstylemovie
In 2009 ga ik veel films kijken in de Bioscoop.
Dit lijkt me een goede film om mee van start te gaan.

Deze film vandaag in België gekeken, was al 31 december op het doek te zien.

Het is een leuke en vermakelijke film, verwacht geen diepgang of iets dergelijk maar een leuke comedie die ik goed heb ervaren.

Dialogen zijn leuk, en aantal grappen zijn voldoende uitgewerkt, het is geen film die ik moet hebben en vaker ga kijken, maar als deze opgezet wordt kijk ik graag weer een keer mee.

Voor mij een 3* waard.

Algemeen goede film vind ik.

Er zitten zeer grappige stukken in. Het is geen super film maar gewoon typisch Jim Carrey