Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van Taken
Superkomische film! Gewoon gaan zitten en lachen gieren brullen]

YES!

Fantastisch, hilarisch, geweldig! Jim Carrey is helemaal mijn ding, heb enorm genoten van deze fijne film. Lang geleden dat ik echt lol had met een comedy.

Jim Carrey still rules!

avatar van ArcovandenBroek
Heerlijk filmpje hoor, met een aantal briljante grappen. De scene met z'n buurvrouw, en de zwarte kat die ineens langs komt lopen..

Ook al heb ik een zwak voor Jim Carrey, de rest van de cast doet het ook prima. M'n vriendin genoot van Bradley Cooper en ik genoot van Zooey Deschanel.

Aardig tussendoortje.

Toch had de film op de meeste fronten nog wel wat beter gekund. Vond Carrey wel leuk maar regelmatig slaat hij door en komt het typische gebektrek weer boven. Past niet bij deze film.

Ook de humor is bij momenten best leuk, op andere momenten verre van grappig en erg beproefd (die zwarte kat bijv). Zo schommelt de film de hele tijd over en weer.

Ook het einde met het verplichte dramatische dipje is niet bijster leuk, daartegenover staan dan weer een aantal leuke typetjes en een paar geniale scenes met de buurvrouw.

Best fijn om een keer gezien te hebben, maar had wat consistenter gemogen. 't Is allemaal geinig en aandoenlijk, maar ook vaak voorspelbaar en soms wat irritant.

avatar van vigonoah
Ik heb deze film vandaag in de bios gezien,
en ik vond hem echt veel leuker dan ik verwacht had!
Ik vind het idee ook wel origineel,
ook al zaten er een paar standaard Jim Carrey grappen tussen.
4 sterren.

avatar van Al DeNiro
Leuke feel-good film waar veel te lachen valt.

Net als in Liar Liar raakt Jim Carrey verzeild in grappige situaties, omdat hij verplicht is dat ene uit te voeren.
Niet origineel, maar met Carrey heb je de juiste man ervoor.
Want Carrey is en blijft de koning van de comedy
Al vind ik Robin Williams ook een geweldige grappenmaker.

avatar van jumpstylemovie
Geweldig om Carrey weer terug te zien op het witte doek!
Precies wat ik ervan verwacht had.
Ouderwets lachen met Jim, en hem verzeild zien raken in vreemde situaties.
Hij is weer lekker bezig

avatar van Devoo
Gisterennacht in de bioscoop gezien, en ik vond het een aardige film. Vaak gelachen. Het is een echte Feel-Good film. Ook de opwakkerende romance tussen Jim Carrey en Zooey Deschanel vondt ik goed evolueren.

avatar van Corneillsjuh
Beste komedie dak ooit gezien eb daarom een grote 4,5 op 5.
super grappige film.
Jim Carrey Rockz!

deTuinman
Corneillsjuh schreef:
Beste komedie dak ooit gezien eb

Is dit je eerste komedie?

Corneillsjuh schreef:
Beste komedie dak ooit gezien eb daarom een grote 4,5 op 5.
super grappige film.
Jim Carrey Rockz!

de beste?
smaken verschillen natuurlijk, maar kan toch wel zooi leukere films bedenken

was wel grappig
niet dat je continu lacht en echt in een deuk ligt
maar kijkt wel leuk weg en zitten grappige dingen in

avatar van Angel8203
Ben gisteren naar deze film geweest in de bios, en moet zeggen heb me prima vermaakt.
Vond het een leuke komedie en Jim Carrey was weer geweldig.

avatar van Charlie Cheese
Yes! Eindelijk weer eens een leuke film gezien in de bioscoop.

Ik vond wel dat het de hele film hetzelfde was, maar dat wil nog niet zeggen dat hij slecht is .

Go Jimmy!

Wat ik wel raar vond was dat, na de 'suprise party' die Jim aan de verloofden gaf, ik eerst dacht dat er nu even een 'down' stukje kwam, maar toch draaide dat om en vond ik de rest van de film een beetje anders aanvoelen. Net iets minder dan daarvoor.

Hoop dat iemand begrijp wat ik bedoel, maar ben er bang voor.

SanneW
Opzich wel een leuke film, maar vond hem niet geweldig.

Gisteren geweest naar de bios, heb hem gezien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hoge verwachtingen had van deze film, na LiarLiar van Jim Carrey dacht ik dat ik nog zoiets te zien zou krijgen. Vond LiarLiar gewoon briljant, maar dit was het niet. Ben wel teleurgesteld eigenlijk, komt meer doordat ik hoge verwachtingen had denk ik. Film was zeker niet slecht, maar had gewoon die oude Jim Carrey lachbui verwacht. 3.5* (7/10)

avatar van B_B
B_B
Vind over het algemeen Jim Carrey komedies erg leuk. Toch lijken ze vaak erg op elkaar: hij is niet helemaal tevreden met zijn leven, hij krijgt een gave of iets dergelijks, het gaat even goed, daarna mis, en uiteindelijk eindigt het met een happy end. Zo ging het o.a. bij Bruce Almighty, Liar Liar en hier ook weer.

Toch vind ik deze film misschien nog net wat leuker dan voorgenoemde films. Jim Carey is goed op dreef en doet veel meer dan alleen zijn "gekkenbekkentrekken" trucje. Verder zitten er een aantal leuke typetjes in de film en een aantal hilarische scènes. Ook de soundtrack is verre van slecht voor zo'n komedie.

Een van de leukere komedies van de laatste tijd: 3.5 ster.

avatar van Morton Rainey
Echt een Jim Carrey film,
Ik zelf vond hem harstikke leuk!!

avatar van White Trash
Vond hem wel leuk om te zien maar niet de beste comedy van Jim Carrey. De ander mensen in de zaal dachten daar blijkbaar anders over want die lagen contineu in een deuk.
Scene met de buurvrouw vond ik het meest geslaagd..

avatar van Pim1993
Deze ga ik sowieso bekijken ik ben zeer benieuwd!

avatar van ralfsjam
leuk doorsnee lach-fillupie. alles zit er in wat er in moet zitten, daarom ook zo voorspelbaar. moest een paar keer lachen, en de film keek lekker weg. niets nieuws onder de zon, maar velen zullen er van smullen. 3

avatar van Toemoesh
Ik vond hem niet zo eigenlijk. Er waren zeker een aantal momenten in de film waarbij ik wel heb moeten lachen, maar over het algemeen viel het me een beetje tegen. Jim Carrey is toch teveel van hetzelfde denk ik.

Ik had er hoge verwachtingen van, maar aan het einde had ik zoiets van "mwah..."

AHWA
Niet helemaal geslaagd, maar bij vlagen toch wel erg leuk, mede dankzij het toch weer leuke spel van Jim Carrey. Bij sommige dingen die hij tegen Deschanel zei, moest ik even nadenken of een vrouw dat wel leuk zou vinden om te horen. Grapjes die misschien niet bij iedere vrouw op prijs gesteld zouden worden, maar Deschanel is weer cute as hell in deze film, vooral in het moment waar Carrey haar oppakt en naar de vliegtuigbalie loopt, of wanneer ze gaan kleiduifschieten. Dan smelt je helemaal weg voor die vrouw

Het script wist me te verrassen door de twist om Carrey te ondervragen of hij een terrorist was. Dat had ik niet zien aankomen. Helaas wordt daar verder niet veel meer gedaan en ontaardt de film in een standaardromkom, maar toch. Het was een leuke twist.

De rol van de baas van Carrey had iets gedoseerder gemogen, ik werd hem aan het einde een beetje beu.

De film duurt niet heel erg lang en dat is maar beter ook. De dingen waar Carrey ja tegen zegt, zijn soms heel grappig en soms wat minder, maar uiteindelijk heeft hij genoeg aan z'n charme om een degelijke film neer te zetten.

Munchhausen By Proxy

avatar van Imperial Figure
Ben nog nooit naar de bios geweest voor een komedie maar goed heb het dit keer dus wel gedaan en daar blijft het ook bij want komedie in de bios springt niet echt tot leven.
De film heeft een erg standaard concept en verhaal wat we al eens eerder hebben gezien maar toch zaten er af en toe wel originele momenten in.
Wat ik nu wel weet is dat oude vrouwtjes veel ervaring hebben op seksueel gebied maar of het aantrekkelijk is, is weer een ander verhaal .
Jim Carrey is back in een wat andere aanpak, in plaats van gekke bekken trekken op natuurlijke wijze is plakband nu aan de orde wat er trouwens erg lollig uit zag.
Maar al om al is het een vrij normale komedie in de stijl van een Steve Carell achtige manier.

avatar van queenie
De film op zich ging wel. Maar ik vind dat de film beter had kunnen zijn. Jim Carrey heeft betere rollen gespeeld en eigenlijk komt iedere rol op hetzelfde neer en dat wordt een beetje flauw.

avatar van ralfsjam
Jim moet gewoon een keer stoppen met comedy. in The Number 23, The Truman Show en Eternal Sunshine of the Spotless Mind is hij op z'n sterkst volgens mij. maargoed, dit zal wel beter betalen en 't hem makkelijker af gaan ofzo. zonde! ik wacht weer op een drama, de rest sla ik over...

Er zaten een paar zeer goede zaken in deze film, al ontbrak er hier en daar wel iets. Soms is hij hilarisch, soms iets flauwer. Al bij al heb ik wel geen spijt dat ik hem gezien heb!

avatar van Poppe
Jim stoppen met comedy?, alsjeblieft niet.. Jim is nog steeds koning op het gebied van popcorncomedy.. Je ziet ook echt dat hij het echt leuk vindt om te doen, totaal in z'n element..

De film is aardig, niet hoogstaand, dat had ik ook niet verwacht trouwens....

avatar van IcU
IcU
Leuke film. Het verhaal was maar zo zo, maar de film moest het ook van de Carry momenten hebben. Carry heeft het nog steeds, alleen vind ik hem wel een beetje oud worden zeg. Volgens mij zit er ook wel een filnk leefdtijds verschil tussen hem en zijn tegenspeler Zooey Deschanel. Mede dankzij de belevenis in de bios, iedereen moest wel lachen wat een film ook leuker maakt om naar te kijken, een 3½*

avatar van MissyNador
Heb de film net gezien in de bios. Heb te echt kapotgelachen. Goeie feel-good movie en als je uit de bios bent lach je nog steeds.

gebruiker_56935
Leuke komedie! Jim Carrey blijft gewoon grappig. Mooi meisje ook die Zooey Deschanel.