The Incredible Hulk (2008)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Louis Leterrier
met Edward Norton, Liv Tyler en Tim Roth

Dr. Bruce Banner (Edward Norton) probeert te leven met zijn alter ego The Hulk, een groen, groot en enorm sterk wezen dat verschijnt als hij kwaad begint te worden. Dit is absoluut niet eenvoudig aangezien er horden mensen achter hem aan zitten die misbruik willen maken van zijn bijzondere krachten. Maar dan ineens verschijnt The Abomination (Tim Roth), een kwaadaardig en wild beest. Banner ziet zichzelf genoodzaakt zijn krachten te gebruiken om de stad te redden van dit afschuwelijke monster.

avatar van nightbreed
Mooi stukje entertainment met goede en overtuigende acteurs. Ik vond de vorige Hulk al redelijk goed maar deze is stukken beter. Ik vind het script ook goed, niet al te veel randzaken, waardoor de film van de eerste tot de laatste minuut boeiend blijft. Aan het einde komt Downey (Iron Man) ook nog even ten tonele, misschien een hint voor een combinatie van Hulk en Iron Man die er komen gaat, vraagteken.

avatar van Betamax
Vond deze een stuk beter dan Hulk.
De Special effects vielen net als in Hulk tegen.
De Hulk lijkt wel getekend.
Verhaal was wel lekker spannend.

avatar van Yamato
De kijker krijgt te weinig tijd om zich in de benarde situatie van Dr. Banner te verplaatsen waardoor de film die wat mij betreft over de lijdensweg van Banner zou moeten gaan omslaat in een film die voornamelijk interessant is om zijn actie. Er wordt dan ook flink uitgepakt, soms wat te veel wat mij betreft. Als je net zonder effect een bazooka af hebt gevuurd op de Hulk zonder effect heeft het toch geen enkel nut om hem vervolgens nogmaals met een mitrailleur onder vuur te nemen. Hou toch op zeg...

Norton redt de film van een compleet fiasco.

avatar van Rosicky
Van de pot gerukte actiefilm. Geen verhaal, geen diepgang, en een verschrikkelijke held. the Hulk doet me echt helemaal niets. Een superheld zonder logica, een brein of een persoonlijkheid, daar kan ik dus niets mee.

Edward Norton is een van de betere acteurs ter wereld. Niet dat hij de kans krijgt om echt te acteren in deze film, maar zijn aanwezigheid alleen al doet veel goed. Ook Tim Roth - die ik sinds Reservoir Dogs erg hoog heb zitten - is leuk om erbij te hebben. Zijn personage stelt echter ook niets voor. William Hurt met hippe snor is een mooi extratje, Liv Tyler een lelijk extratje.

Neen, hier kan ik niks mee. Leuke acteurs, slechte film. Dat Robert Downey jr. op het einde nog even langskomt is ook best leuk, al kijk ik niet uit naar een samenwerking tussen Iron Man en the Hulk. Iron Man is ook geen goede superheld, maar zijn sfeertje bevalt me vast veel beter dan the Hulk ooit zal doen.

avatar van huVILEub
Beetje standaard actie/'superhelden'-film. Leuke actie, matige acteurs, slecht verhaal. Maar wel leuk voor de actie/'superhelden'-film fans.

Menace2society
Rosicky schreef:

Ben het op zich bijna helemaal met je eens,en denk zelf dat The Hulk gewoon niet echt een personage is om een film te dragen en echt iets speciaals van te maken,maar een film met Iron Man EN the Hulk en ook die andere Avengers lijkt mij juist wel een leuk idee,want The Hulk is best leuk om in een film te zien,maar dan niet als die een film alleen moet dragen.

avatar van FelixTheCat
Een leuke (superhelden/actie) film. The Hulk blijft leuk.

avatar van Delvenaartje
Vond het mooi gemaakt.. en het verhaal dat ie op de vlucht is blijft ook leuk.. alleen blijft het verhaal je niet lang genoeg boeien..

Leuke film, maar geen echte 'die moet ik meerdere keren zien'.

Mijn favoriete Superheld samen met Wolverine en Iron Man

Na da flop van The Hulk (2003) wouden de producten nog een film maken van de Hulk. Maar inplaats van een vervolg een reboot. en het is een goed idee geweest want dit verhaal blijft dichter bij de stripboeken en de televisieserie uit de jaren 70.

Het verhaal zit dichtbij de originele strips en televisieserie. We zien Bruce Banner, die in Brazilie zit om een oplossing te zoeken om ze alter ego voorgoed uit ze lichaam te krijgen. in de tussentijd werkt hij bij een lokale frisdrank frabriek en krijg training in vechtsport en ademhalingstechnieken om ze alter ego rustig te houden.
Toch weet de overheid hem te vinden via een melding. Bruce moet weer op de vlucht slaan om te zorgen dat ze ze DNA niet krijgen.

Een simpel verhaal is het, maar het is beter dan een ingewikkeld verhaal te maken. We krijgen The Hulk nu in beter voormaat van hoe het zou moeten zijn.

De cast is in mij ogen goed. Edward Norton is een prima Bruce Banner en weet heel goed de gevoelens naar boven te brengen.

De special effects zijn ook goed en De Hulk ziet er ook stukken beter uit dan de vorige. Iets lichter van kleur en minder breed. Plus de slechterik ziet er ook goed uit en blijft zich ook trouw aan het personage

De actie is ook goed. We krijgen weer ouwerwetse Hulk gevechten in stripboeken vorm.

Kortom een Film met goede Science-Fiction en Actie die je blijft herkijken.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
The Hulk was een middelmatige actiefilm en ik hoopte op een lichte verbetering met Edward Norton. Na een half uur saaie film was er nog altijd niets gebeurd buiten wat achtervolgen. Het ontbreken van een verhaal probeert men te compenseren met een bekende kop en nog meer special effects. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Verspilling van de tijd en een pak minder dan z'n voorganger.

avatar van simonvinkie
Helemaal met Rosicky en Film Pegasus eens. Wat een baggerfilm zeg. Nog veel slechter dan Ang Lee zijn versie. Slecht verhaal, wat vanaf seconde één voorspelbaar en cliché. De cast is op de het eerste gezicht geweldig, maar ze zetten stuk voor stuk slechte rollen neer. Edward Norten wat absoluut een van mijn favoriete acteurs, speelt hier zijn slechste rol ooit. Niet dat hij er erg veel aan kan doen, aangezien zijn personage ook niets aan diepgang heeft. Liv Tayler doet de hele film niets anders dan flink zielig kijken en een beetje huilen. Tim Roth deed het als enige nog wel aardig.

Een film die toch wel heel dicht tegen de laatste score aanzit. Het superhelden genre doet me sowieso eigenlijk niets. En The Incredible Hulk is absoluut een van de slechste films in dat genre.

avatar van Drs. DAJA
Geslaagde superheldenfilm die duidelijk het bralwerkje van Ang Lee uit 2003 overtreft. Edward Norton doet het netjes en de scenes met spectakel zijn erg goed geregisseerd. Er wordt een degelijke spanning uit getrokken en de film is al met al duidelijk vermakelijk. Ik had enkel wat moeite met de CGI die er in mijn ogen toch wat matigjes uitzag. Zullen ze hier over twintig jaar net zo om lachen als wij om de effecten uit de originele The Lost World of King Kong? Wie weet. Voor mij werkt het in ieder geval nog niet helemaal, Desalniettemin is The Incredible Hulk een zeer degelijke actiefilm.

avatar van pierrrke
tof om te kijken maar dan met verstand op nul of nog daar onder want je hoeft niet veel hersens te hebben om deze film te maken fantasie wel natuurlijk, HULK SLAM! haha een hulk die kan praten is der over natuulijk, hij is wel beter dan die slappe film uit 2003 maar ik heb me zeker vermaakt met deze film hoewel ik niet zo van groene reuzen hou en tim roth als slechterik mag hij er zeker wezen

avatar van paul83
simonvinkie schreef:

Overdrijven is ook een vak........

Daredevil
Catwoman
Fantastic four

Zijn toch echt vele malen slechter dan deze

avatar van Vinokourov
Vroeger was Edward Norton een grote meneer met als hoogtepunten zijn acteerprestaties in Fight Club en American History X. De laatste tijd hoor je maar weinig interessants van de beste man. Een rol als superheld is natuurlijk leuk, maar als acteur kun je moeilijk je eigen ei kwijt in dat soort rollen denk ik. Hij doet het goed hoor, maar hij kan toch beter meer aansprekend werk krijgen? The Incredible Hulk is namelijk niet veel meer dan een doorsnee superheldenfilm. Aardige intense actiescenes, maar voor de rest zeer plichtmatig.

avatar van Creasy_Bear
Dit is hoe de eerste hulk film had moeten worden!

avatar van krosnicky
Lars_1984 schreef:

Is inderdaad een remake, in de trant van "en nu doen we het wel even goed"
volgens mij is de film hulk gebaseert op de strips en is deze gebaseert op de tv serie uit de 70's en de 80's

Nomak
Als film vind ik deze versie beter dan die van 2003. Het verhaal is interessanter en de film is een stuk vlotter. Maar vooral de aanwezigheid van The Abomination geeft deze film iets extra, wat een indrukwekkend beest is dat. Mooi om die twee titanen in actie te zien.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vind dat de Hulk van de andere film er stukken beter uitziet. Ander minpunt is die Liv Tyler, wat een vervelend wijf is dat. Edward Norton doet het gelukkig wel goed, al weet ik niet of het een verbetering is ten opzichte van de andere film, want Eric Bana was natuurlijk ook een prima Hulk.

avatar van AC1
AC1
Rosicky schreef:

Voor die dingen moet je bij Hulk van Ang Lee zijn.

avatar van timmienoelie
Leuke superhelden-film.
Met één ding zit ik wel nog in mijn kop: het einde vraagt precies om een vervolg. Is dit zo? Zo ja, welke film wordt dit dan?

avatar van kobe bryant fan
Zeer leuke film 4.0*

avatar van erik neuteboom
Ooit zag ik wat afleveringen van de jaren '70 serie De Hulk, dat was indertijd visueel zeer spectaculair maar wat mij betreft niet meer dan dat. Toch was ik wel benieuwd naar deze film en keek mee met een kennis die hem had opstaan om eens te kijken hoe De Hulk er anno 2008 uitziet. Het verhaal heeft niets om het lijf en de personages zijn archetypes op alle gebieden, hier draait alles om het visuele spektakel in de strijd tussen Het Goed in de vorm van De Hulk en Het Kwaad in de vorm van The Abomination. En op dat vlak stelt The Incredible Hulk niet teleur, we zien veel flitsende actie met vlot camerawerk en interessante special effects, onze held rent en springt tussen alles door. De mooie en fragiele Liv Tyler (bekend als dochter van zanger van Aerosmith en natuurlijk vooral uit Lord Of The Rings) zorgt voor het contrast met de spierbundels van De Hulk, zij doet dit vooral met haar zeer welsprekende ogen! Al met al onderhoudend met verstand op nul.

avatar van mnrk
Een prima verfilming van de strip...

Dat het mede zo'n prima film is geworden komt ook door het acteerwerk van Edward Norton. Liv Tyler speelt ook haar rol als Betty erg goed...

De actie was ook goed en de special effect's zagen er goed uit.

Ook goed gedaan is dat andere Marvel striphelden eraan komen...

avatar van EspenSGX
Betamax schreef:
Vond deze een stuk beter dan Hulk.
De Special effects vielen net als in Hulk tegen.
De Hulk lijkt wel getekend.
Verhaal was wel lekker spannend.

Goed nieuws voor jou dan, want in de team-up film The Avengers, wordt de Hulk tot leven gebracht door dezelfde technieken die ook voor de Na'vi in Avatar gebruikt zijn.

avatar van Thorongil
Deze film is al stukken beter dan de Hulk die we in 2003 te zien kregen.
Maar nog steeds is het maar een matig filmpje. Je krijgt maar weinig voeling met Banner en zijn relatie Betty is melig en oninteressant.
De Hulk ziet er gespierd uit, maar de gevechten springen niet in het oog. Hulk smasht altijd alles en iedereen stuk en dat steekt gauw tegen. Verder heb je de typische generaal die geen snars geeft om collateral damage en gewoon zijn missie met succes wil uitvoeren. Ik vind dat het dan ook nog te vroeg was, om na 5 jaar al een reboot door te voeren.

avatar van DonOswaldo
Vermaak.

Fijn actie-werkje uit de Marvel-stal. Voldoende actie, lekker lange speelduur om het verhaaltje op een genietbaar achteruitzak-tempo op je af te laten komen, visueel aardig en degelijke spannende muziekjes. En met Edward Norton en Liv Tyler in de cast kan je op dat vlak ook al vrij weinig fout doen bij mij.

Echt vergelijkingsmateriaal met het eerdere (slechtere?) deel uit 2003 heb ik verder niet omdat ik die of nog niet gezien heb, of te lang geleden gezien.

avatar van fooraap
Films over de Hulk blijven wat mij betreft de zieke broertjes van de andere stripverfilmingen. Zo zijn de Iron Man films toch van een heel ander niveau. Toegegeven, deze film is inderdaad beter dan de vorige Hulk film met Eric Bana.

Voornamelijk pluspunten ten opzichte van het origineel: 3.00 (2.80)
Na jaren was daar dan toch eindelijk het langverwachte vervolg op Hulk, waar het slotakkoord van het origineel al op zinspeelde. Jammergenoeg met een volledig nieuwe cast waardoor de herkenbaarheid een deuk oploopt, ondanks dat de aanwezigheid van Norton een positieve impuls betekent. Het siert Norton dan ook dat hij deze rol heeft gepakt en doet hij het zeker niet onaardig, maar normaliter zijn dit soort films beneden zijn niveau. Tyler en Hurt kunnen hun voorgangers echter niet doen vergeten en ook de toevoeging van Roth komt niet lekker uit de verf. Leterrier heeft echter de grootste invloed want alles wat in het origineel enigszins voor verbetering vatbaar was heeft hij beetgepakt. Dat maakt van deze prent een betere dan zijn voorganger, maar daar is de kous ook wel mee af.

[243/628]

avatar van Cleanshot
Sterke rol van Norton. Marvel is altijd kijkplezier.
Betere Hulk movie dan de vorige.

puckb96
Geniale film. Beter dan de 2003 versie. Beiden goede rollen van Edward Norton en Tim Roth.