The Incredible Hulk (2008)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Louis Leterrier
met Edward Norton, Liv Tyler en Tim Roth

Dr. Bruce Banner (Edward Norton) probeert te leven met zijn alter ego The Hulk, een groen, groot en enorm sterk wezen dat verschijnt als hij kwaad begint te worden. Dit is absoluut niet eenvoudig aangezien er horden mensen achter hem aan zitten die misbruik willen maken van zijn bijzondere krachten. Maar dan ineens verschijnt The Abomination (Tim Roth), een kwaadaardig en wild beest. Banner ziet zichzelf genoodzaakt zijn krachten te gebruiken om de stad te redden van dit afschuwelijke monster.

avatar van Bibelonseberg
Gave film! Ik heb nog steeds dokter David Banner (Bill Bixby) uit de jaren 70 voor ogen, dat was al heel wat maar heel klungelig dat een body builder (Lou Ferigno) zich uit lompen moest worstelen.. Nee geef mij dan dit maar, vol special effects en actie. Alhoewel de film hier en daar weleens een beetje stilvalt. Daarentegen een hele vermakelijke film en daarom vier punten.

hollywood king
wasta schreef:
Dankzij Edward Norton het afkijken waard. Special-effects te nep!

dankzij edward norton ?? hij was een van de slechtste acteurs in deze film

avatar van roelv
fasca schreef:

Mee eens.

Ik 2

avatar van ossi43
aan het einde zie je die wapenfabrikant van "Iron Man"...
dus volgens mij zit er vets aan te komen.

ossi43 schreef:
aan het einde zie je die wapenfabrikant van "Iron Man"...
dus volgens mij zit er vets aan te komen.

Ya, denk je het zelf ????

Dat is namelijk de vorming van the avengers of hoe heten ze ook. Hoop dat er een film van komt. Ma nu gaak eerst stephen kings it kijken en zien wat al die fuss is en daarna als afsluiter incredible hulk

avatar van KB-013
Ik vond de vorige Hulk film een stuk beter qua begin. Het verhaal werd toen tenminste uitgelegd. Als je nog niks van de Hulk afwist kon het af en toe wat vaag zijn, maar gelukkig wist ik er iets vanaf en vond vooral de special effects érg cool gedaan.

avatar van ®Tc
Mijn eerste Hulk film en niet echt mijn kopje thee.

Al kan ik net meteen neertypen waarom. Vond het nogal leeg en da bedoel ik vooral het gebrek aan een goede bad guy. De laatste 5 minuten vult Roth die rol in maar dat is snel weer voorbij. Nu kun je wel zeggen dat het leger achter hem aan zit maar voor een Hulk kan ik niet de sympathie opwekken om het leger als bad-guy te gaan zien.

Als de tijp rijp is zal ik me wel eens aan die van Ang Lee wagen. Vind je toch makkelijk in uitverkoopbakken.

avatar van sander.h
Vond dit een prima film. Veel actie, goeie special effects en persoonlijk was ik blij dat de hele Hulk-introductie in de eerste 5 minuten kort werd uitgelegd, ik bedoel, de meeste mensen weten nu wel hoe het zit. Een goede spektakelfilm voor de zondagavond (eventueel ook voor andere avonden). 4*

lordmars
ik heb hem net gekeken en ik moet zeggen dat hij best lekker was. lekkere actie en mooie effecten, gewoon een superheldenfilm om van te smullen. alleen als je de hulk verder niet ken is het er wat lastig in te komen denk.

avatar van Aapje81
Toch wel een kleine teleurstelling. Norton en Tyler doen het niet onaardig en hier en daar zijn de effecten best goed en heeft de Hulk wel wat aandoenlijks. Maar het scenario is erg zwak uitgewerkt waardoor ik geen moment interesse op kon brengen voor de personages. Het was me allemaal veel te vluchtig en nietszeggend. Van de recente stripverfilmingen geef ik nog altijd de voorkeur aan de eerste twee Spidermanfilms. Die actie en drama mooi wisten te combineren.
Overigens wel leuk om de orginele Hulk even voorbij te zien komen als bewaker.

avatar van Awake78
Begin was nog wel aardig, maar aan het eind vond ik dat de film iets 'miste'. Special effects waren best aardig, maar vergeleken met genre-films zoals Transformers, The Dark Knight en Wolverine zakken ze flink door het ijs.
Heb het idee dat de script-schrijver/regisseur niet echt wist wat ze nou met deze film aan moesten, welke koers ze moesten varen. Toch meer drama? Richten op de GCI? Het verhaal uitdiepen? Ik vind dat ze op alle punten een kleine onvoldoende halen, een beetje een niks-film.

avatar van wendyvortex
Hoogstwaarschijnlijk ben ik 1 van de weinigen die die Ang Lee Hulk geweldig vindt.
Dit is wat meer het standaard-Marvel-voer.
Best grappig filmpje en met name het eindgevecht in New York is erg leuk.
Maar mist een beetje de diepgang die de Spiderman-trilogie boven de standaard uittilde.

avatar van krosnicky
is dit een vervolg op de film hulk

avatar van krosnicky

MR APOCALYPSE
wendyvortex schreef:
Dit is wat meer het standaard-Marvel-voer.
Best grappig filmpje en met name het eindgevecht in New York is erg leuk.

Welke diepgang zat er in spiderman dan??

orbit
Mjep, meer gooi- en smijtwerk dan ooit tevoren, in die zin true aan de comics.. maar op film wordt het na een tijdje zo afgezaagd dat ik er languit bij ga zitten gapen. Ook Nerd Norton en Liz Tyler willen niet geloofwaardig worden, zelf William Hurt als kolonel red dit gratemagere sfx vehikeltje niet, op de grote grijze plank van Transformers, PJ's King Kong en vele vele anderen..

dit deel vind ik toch wel leuker dan de eerste deel . hij is wat spannender dan de eerste vind ik. en ik vind dat edward norton de hulk wat beter speelt.

Heb hem net eindelijk gekeken en vond het wel een ok film, niet super maar ok. Beetje voorspelbaar en wat drama 'omdat het moet of zo'. Gewoon een lekkere actiefilm denk ik.

avatar van riesma
orbit schreef:

Amen

avatar van Tommeh
Simpel popcorn filmpje. Af en toe vette actie, maar vaak een overdaad aan CGI met als dieptepunt het belachelijke eindgevecht. Verder een standaard en afgezaagd verhaaltje wat zelfs door Norton niet omhoog getild kan worden. En Tyler heeft een Botoxhoofd.

avatar van eltorro
MR APOCALYPSE schreef:

Welke diepgang zat er in spiderman dan??

Er zat in spider-man redelijk veel diepgang, met name spider-man 2, die werd zo geprezen omdat dat daar van alles wat in zat, actie, verhaal enz.

avatar van RSmovie91
krosnicky schreef:
anders is deze veel beter dan hulk

Volgens mij is dit wel een vervolg, aangezien hij op de vlucht is.
Ik vind het wel een vette film. Special effects zijn goed, acteerwerk kan wel wat beter, maar is niet onaardig. Het gevecht op de University vind ik ook erg vet.

avatar van Near_Dark
Het begin was meteen raak, in een opwindende achtervolgingscène zien we Bruce die in de Favela's wordt achternagezeten door het Amerikaanse leger omdat hij het 'Hulk-virus" in zijn bloed heeft.

Je hoort het mij niet gauw zeggen maar nu doe ik het toch: ik vond dat er te veel romantiek doorheen het verhaal verweven zat. In zulke films draait alles rond verbluffende actiescènes en dan vind'k al de rest bijzaak

De actie is grotesk en lekker over-the-top zoals ik het graag zie, een typische jongensfantasie

7/10.
Een vlotte actiefilm die aangenaam wegkijkt, vooral het eindgevecht is erg spectaculair !
Ik ben al benieuwd naar het vervolg dat er ongetwijfeld gaat komen afgaande op de 'vertegenwoordiger' van Shark Industries die op't einde nog in beeld komt

Filmsite : http://incrediblehulk.marve...

avatar van Metalfist
You'll like him when he's angry

Gisteren was ik met een maat in de videotheek maar we vonden echt niets naar onze zin bij de dagfilms. Dan maar naar de 'gewone' films waar het nog lang duurde eer we iets deftig hadden maar dan kwam deze Incredible Hulk op de proppen.

De Marvel films heb ik altijd wel graag gezien. Meestal zitten er echt flops tussen maar de X-Men reeks en Iron Man maken dit wel goed. Dat komt volgens mij omdat het dan ook echt interessante personages zijn en daar zit het grote probleem met de Incredible Hulk voor mij. Ik heb de Hulk altijd al redelijk idioot gevonden. Een soort van moderne persiflage op het bekende Dr Jekyll and Mr Hyde verhaal maar dan zonder diepgang. Waar Ang Lee's versie twijfelde tussen een echte comic verfilming en een serieus verhaal is er bij Leterrier geen twijfel mogelijk, hij kiest resoluut voor de comic verfilming. Ontploffende en vliegende auto's, gebouwen die kort en klein worden geslagen, ... Genoeg actie maar tegelijkertijd ook verschrikkelijk saai doordat de Hulk alleen maar tegen soldaten moet vechten en iedereen die vroeger ooit eens iets van de Hulk heeft gezien weet dat dat niet genoeg is om hem tegen te houden. Ik ben dan ook jammer genoeg halverwege in het slaap gevallen. Gelukkig was het mijn beurt om de film binnen te brengen dus heb ik vanmorgen het laatste half uur met het gevecht tussen Hulk en Abomination nog kunnen zien. Als ze die nu vroeger hadden geïntroduceerd dan was het allemaal waarschijnlijk minder saai geweest.

Naar Hollywoods normen dacht ik eigenlijk altijd dat dit een remake was van Hulk uit 2003. Omdat ze tegenwoordig alles remaken wat er bestaat was de gedachte dat dit een vervolg ging zijn nooit bij mij opgekomen. Gelukkig wordt er de eerste 5 minuten even alles samengevat van wat er in de vorige film is gebeurd.

De aankleding van het Hulk personage heeft een lange weg afgelegd sinds Lou Ferigno zich groen liet schilderen in 1977. Op zich ziet de Hulk er nu natuurlijk een pak beter uit dan een groene Ferigno maar toch miste je iets in zijn aankleding. Is het nu de overduidelijke CGI of iets anders? Ik weet het niet maar ik vond dat de Hulk er soms echt lelijk uit zag, dan zag Abomination er cooler uit. Voor de rest waren de effecten wel in orde.

Ik had mijn twijfels toen ik hoorde dat Edward Norton de rol van Bruce Banner ging vertolken. In mijn herinnering was Banner echt zo'n typische no-self-confidence professor en had Norton een te hoog pretty boy gehalte voor deze rol. Gelukkig draaide dit helemaal anders uit dan ik had verwacht en zet Norton de beste rol van heel de film neer. Vooral in het eerste uur draagt hij de film compleet. Liv Tyler vond ik maar vreemd overkomen eigenlijk. Paste totaal niet in de film en om de een of andere bizarre reden leek het me alsof ze constant een look alike gebruikten. Tim Roth was nog zo iemand die niet in de film leek te passen, dat accent was trouwens afschuwelijk.

Al bij al is dit een serieus twijfelgeval. Dat ik in slaap val bij een film is al geen goed teken al kan dat ook aan mij hebben gelegen. Norton is zeer sterk maar de rest lijkt niet in de film te passen. De effecten zien er dan wel weer vrij goed uit dus wordt het de gulden middenweg.

Hulk Smash!

avatar van MovieHolic
Ik vind de specials zeker wel oke maar ik vind de Hulk hier veel en veel te lief ik had op wat meer "Hulk" gehoopt en minder geleur en romantiek

AHWA
Prima film.

De Hulk is voor mij niet het meest boeiende personage van Marvel, maar hier werd het goed gedaan. Vooral de eerste scenes in de fabriek en in Brazilie waren het mooiste. Lekker vlot gefilmd door Leterrier.

Norton doet het prima, en Hurt en Tyler spelen standaardbijrollen. Roth is ook wel goed op dreef als badguy, maar kreeg iets te weinig screentime.

Het tempo is hoog en er zit niet te veel gezever in.

avatar van notsub
De Hulk staat altijd garant voor leuk entertainment. Deze film staat strak van de special effects, die er best gaaf uitzien. De snelheid in de film is lekker en verder moet je het gewoon over je heen laten komen. Verwacht geen verhaal of diepte, gewoon lekkere fanatsierijke actie.

Xenocrates
Edward Norton, heeft hier weer wat neergezet fantastisch.
Beter dan de 1ste deel die was bagger.!

avatar van Lars_1984
krosnicky schreef:
anders is deze veel beter dan hulk

Is inderdaad een remake, in de trant van "en nu doen we het wel even goed"

avatar van decicco
Normaal niet mijn ding dit soort films, maar nadat ik Hulk had gezien was ik wel benieuwd naar The Incredible Hulk. Vond het eigenlijk wel een vrij toffe film. Erg mooie special-effects, vooral de fights tussen de beide monsters verbaasde me! Vond deze film ook nogal beter dan Hulk.