• 10.973 nieuwsartikelen

Releasedatum: 23 februari 1989

• iTunes Bekijk via iTunes
  • HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot The Dead Pool

"Dirty Harry Just Learned A New Game."

Dankzij Harry Callahan komt een gangster in de gevangenis, maar plaatst zichzelf door deze actie als achtste naam op een dodenlijst (Op deze lijst staan eigenlijk alleen maar beroemdheden maar wanneer Callahan erop komt wordt het pas interessant). Mensen mogen inzetten op wie ze denken dat het laatste in leven zal zijn. Eén van de spelers is een horror-regisseur. Een rockster in zijn film staat op de lijst en sterft op de set.

Insp. Harry Callahan

Lt. Ackerman

Patrick Snow

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Meer van het zelfde na deel drie en andermaal wordt het er niet beter op. Wat me overigens nog bij gebleven was van vorige keren, Jim Carey en de vrij onrealistische maar niet minder vermakelijk chase met de radiografische auto.

Dirty Harry is weer terug, hoewel wat ouder en grijzer blijft de aanpak, het loopje en het wapen hetzelfde. Moet wel zeggen dat op wat onenigheid met the chief na en wat journalisten hij toch prima met zijn compagnon omgaat, iets wat ook wel eens anders geweest is. Naarmate leeftijd stijgt lijkt hij toch wat milder. Een vrij simpel plot over een geobsedeerde fan ontvouwt zich, Jim Carey in het begin is komisch, het nummer van Guns 'n Roses is leuk, de chase met de radiografische auto is spannend maar niet bijzonder geloofwaardig. Kan me niet voorstellen dat zo'n ding een normale auto bij kan houden, laat staan dat de dader dat ding bestuurt terwijl hij er zelf achter aan rijd.

Minste van alle delen maar nog redelijk vermakelijk.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Ik vond dit dit Dirty Harry deel helemaal niet zo slecht.

Redelijke 5 de film met een altijd goed op dreef acterende Clint Eastwood.

Liam Neeson speelt ook een mysterieuze geniale rol als regisseur en verdachte.

De achtervolging met de radiografische auto is toch wel het hoogtepunt.

scorsese

Redelijke film waarin een aantal bekende mensenn op een dodenlijst één voor één het loodje leggen. Dit laatste en ook minste deel uit de Dirty Harry-reeks heeft een wat vergezocht plot vergeleken met de rest (ook de bad-guy is een tegenvaller). Clint Eastwood is opnieuw vermakelijk en de beste actie-scene is zeker de scene met de radiografisch bestuurbare auto. Verder ook wel leuk om Jim Carrey te zien in een kleine rol aan het begin van zijn carrière.

avatar van Basto

Basto

Had vandaag plots zin in The Dead Pool.

Een heerlijke lompe macho politiethriller uit de tijd dat mannen nog mannen waren en vrouwen gewoon vrouwen. Toen Liam Neeson nog geen good guy was en regisseurs van horrorfilms op voorhand verdacht waren en onschuldigen gewoon wel in brand vlogen.

Eastwood grossiert weer in de stoere one-liners en zijn Magnum blaft er vrolijk op los.

Het blijft zijn mooiste personage.

Leuk rolletje van Jim Carrey aan het begin, maar vooral de autoachtervolging door de straten van San Francisco en het geweldige eind geven de film extra glans.

90 minuten vertier en vermaak schoon aan de haak. Soms was het vroeger gewoon beter.

avatar van shrink

shrink

• 1986 berichten

Erg gave film. De beste in de reeks. Wat ik ook erg gaaf vond was de rol van Jim Carrey (hier nog James Carrey) en de kleine rolletjes van Guns n Roses.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Tja de 5de en laatste Dirty Harry film vind ik niet de beste uit de reeks, en dat komt vooral door het over de top verhaal maar met actie die de fans dan weer niet zullen teleurstellen. Ok de oneliners van ome Clint zijn natuurlijk ook weer van de partij, dat maakt het geheel wel af als je daarvan houd, ook het kleine rolletje van Jim Carrey is leuk. Voor de rest hoef ik niks verder te vertellen over deze want dat ken zowel iedereen wel

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vijfde en laatste Dirty Harry film. Voor een vijfde film in een reeks trouwens geen slechte. Dead Pool duurt slechts 90 minuten en is daardoor ook een vlotte film. Goed gevonden waren die bomdragende speelgoedautootjes... Best een stevige cast met Patricia Clarkson, Liam Neeson en Jim Carrey waarbij laatstgenoemde na vijf minuten de pijp aan Maarten geeft. Het is niet van het niveau van de eerste twee films maar ik was niet teleurgesteld.

Dirty Harry 3,5*
Magnum Force 4*
The Enforcer 3*
Sudden Impact 3,5*
Dead Pool 3*

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke actiefilm die lekker wegkijkt. Prima mee vermaakt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima actiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

Ik heb de eerste Dirty Harry-film gezien, en dan deze laatste. Alles er tussen nog niet, maar ik betwijfel of dat écht de moeite zal zijn. The Dead Pool is een aardig gedateerde film. Eentje die volgens mij in 1988 al gedateerd was. Clint Eastwood en de zijnen lopen nog steeds rond in stoffige bruine pakken. De jaren 1980-saus aan het begin zal toentertijd misschien nog hip geweest zijn, maar kan nu mee als gedateerd geklasseerd worden.

Het verhaaltje zelf is weinig soeps. Men probeert de kijker op het verkeerde been te zetten, maar dat is al van het begin redelijk duidelijk en dus te voor de hand liggend. Bovendien is het acteerwerk bijzonder matig. Vooral Liam Neeson valt me lelijk tegen. Eastwood zelf mag geregeld een monoloog of een coole oneliner afleveren, maar daar blijft het ook bij. Die oneliners zijn soms wel grappig, maar passen niet echt meer bij de stugge grijze flik die hij in deze film is.

avatar van mikey

mikey

Corny gedoe rondom een dodenlijst van een serial killer met onwerkelijk slecht politiewerk. De whodunnit is zo benedenmaats dat dit slechts te behappen is als de Eastwood onemanshow en zijn fanboys/girls. Buddy van Horn? Wie was die gast, een schoolvriend van Eastwood of zo? Een Aziatische acteur (plus de clichés eromheen) als komische noot voelt ook een tikkeltje niet meer van deze tijd, ook al was hij hilarisch in Kentucky Fried Movie, die nog extremer was qua vooroordelen.