The Ring (2002)

Verenigde Staten / Japan
Horror / Mystery

geregisseerd door Gore Verbinski
met Naomi Watts, Martin Henderson en David Dorfman

Een mysterieuze videoband richt een ware slachting aan onder een groepje tieners. Iedereen die de video kijkt, krijgt een telefoontje met de mededeling dat hij of zij nog maar een week te leven heeft. De jonge reporter Rachel gaat op onderzoek uit, maar nadat zij samen met haar zoontje de band bekijkt, raakt ze verwikkeld in een race tegen de klok.

• vanaf woensdag 6 maart te koop op blu-ray

avatar van petey
Ringu 0 waarschijnlijk.

avatar van BoordAppel
julio9 schreef:

3.Waarom hebben ze de banden niet meteen vernietigd i.p.v.ze te kopieren

Omdat haar zoontje dood gaat als er geen kopie is die door iemand anders bekeken wordt.

Dat weet ze pas op het einde van de film, althans in het origineel.

avatar van theresia
Padd0 schreef:

Hij gaat dood omdat hij de band niet gekopieerd heeft. Je overleeft het dus enkel als je de band kopieert.

Jeetje is het zo simpel, ik dacht dat er veel meer achter zou zitten... inderdaad waarom mocht ze het meisje niet uit de put halen:?
In ieder geval thanks

Ik vond deze remake een stuk spannender dan het japanse orgineel,maar bij het japanse orgineel was er toch meer mysterie om het meisje en was de video ook een stuk onduidelijker en interessanter. De twee zijn dus niet echt hetzelfde, maar deze vond ik ook zeker de moeite waard.

Jordy (admin)
dit keer geen last van vervelende mannetjes in een lift die de hele film even uitleggen aan de kijkers?

nee dat niet, maar er kwam wel een lift in voor

3.Waarom hebben ze de banden niet meteen vernietigd i.p.v.ze te kopieren

eerste 2 vragen heb ik geen antwoord op, hoewel ik wel vind dat niet elke vraag die een kijker kan hebben beantwoord hoeft te worden (dit laat dingen over aan de verbeelding)

derde vraag is: niemand gelooft bij aanvang in de uitwerking van de tape.
daarna is het mooi onderzoeksmateriaal.

Iets minder dan ik verwacht had. Het einde maakte uiteindelijk heel veel goed.
Deed me denken aan: de principe van een kettingbrief, ik heb er weleens 1 ontvangen, werd er van me verwacht dat ik er kopieen van moest maken anders zou ik een vroege dood sterven. Nu ik er aan terug denk, had ik beter die kopieen moeten verspreiden.

Heerlijke spanning en angst , deze film moet je niet alleen in bed kijken !!!

het overkomt me niet vaak maar deze film liet me echt schrikken. Goed verhaal met leuke verrassingen.

voor de liefhebbers van enge films die ook echt eng zijn kan ik session 9 aanraden

ND
Leuke film, deed me een beetje denken aan Strir of Echoes uit 1999 met kevin Bacon.

Goed verhaal, beetje onwerkelijk, vermakelijk

temper
Goede film. Sterke schrikmomenten. Uitstekende acteerprestatie Naomi Watts (laatbloeiertje?). Ik had voor de rol van Noah liever een wat volwassener acteur gehad (bv. Michael Vartan). Verder vond ik de rol van het zoontje (Aidan) wat beperkt, die had best wat groter mogen zijn. 4 sterren.

Jordy (admin)
Ondanks dat ik het origineel niet zo boeiend vond was de verleiding van 2 uur Naomi Watts toch iets te groot

Vond 'm wat beter dan het origineel. Nog steeds een te belachelijk en vergezocht uitgangspunt om het echt goed of spannend te maken, maar er zaten dit keer wél een paar creepy scenes in, en de film zag er ERG ERG mooi uit

Jordy schreef:

Nog steeds een te belachelijk en vergezocht uitgangspunt
valt nog al mee, ik heb er gezien die veel erger zijn.... wat vond je er zo belachelijk aan dan?

wat denk je zelf

avatar van Mirandak
Vorige week naar toe geweest, was dit eigenlijk niet van plan. Uiteindelijk een goede keuze geweest.

Hele verassende film. De spanning wordt goed vastgehouden door de hele film heen. Het einde was toch meer onverwacht dan ik tijdens het kijken had kunnen bedenken.

Kijk dit noem ik nou een TOPfilm. De film houd je de hele tijd in spanning. Goed acteerwerk en goeie schrikmomenten. Ik geef deze film 5 sterren zeker zeker zeker weten de moeite waard om naar toe te gaan.

Hmmm, ik kan me anders niet herinneren dat La Lopez hier in meespeelt.

Die kwam toch uit de tv

avatar van Hemdale
Wel een goeie film qua special effekts, maar vond ik het origineel Ringu beter vooral qua schrikeffekten beter...

M. Rodriguez Fan
Zeer goede film. Enigste film die mij ooit angst heef ingeboezemd. Zeer verrassend einde ook net als je denkt dat het afgelopen is krijg je nog een lekker verrassend einde. 4.5 sterren

avatar van bioscoopzaal
Nog eens gaan kijken in de bios, en ik blijf bij m'n stelling dat "The Ring" een van de beste main-stream horrorfilms van de afgelopen tien jaar is. En vooral, en niet onbelangrijk, een uitstekende remake van een minstens even uitstekend origineel.

4.5 sterren en het label: genre-klassieker in spé.

Zo, dat is nog al een compliment.
En dat uit de mond (of vingers) van degene die hier het aantal horrorfilms heeft vertienvoudigd.

avatar van bioscoopzaal
Ik heb blijkbaar een zwak voor "The Ring". Hoe kan het ook anders: kinderlijk simpel maar dodelijk efficient concept, geweldige uitwerking, prima acteerwerk van vooral Naomi Watts, moet ik nog doorgaan?

Het allerbelangrijkste is echter dat ik in geen jaren meer zo zenuwachtig (lees: bang) ben geweest in de bioscoop. Behalve "Blair Witch" en het Japanse "Kaïro" deed me de laatste paar jaar geen enkele film zo huiveren als "The Ring" (n zijn origineel). en dat wil echt wel wat zeggen ...

avatar van pjotr
Heb je Dark Water al gezien? Die is van dezelfde makers als Ringu namelijk.
Dark Water bezorgde me namelijk nog wat vierkante decimeters méér kippevel....

avatar van bioscoopzaal
Ik heb al meer gehoord dat die de moeite zou zijn, maar ik heb hem nog niet gezien. Ik zal toch maar eens de dvd moeten bestellen. Bedankt voor de tip

Ik kom net uit de bioscoop...vond het opzich wel een spannende film ... maar super spannend is anders. Je hebt wel een paar schrik momenten. Persoonlijk had ik er meer van verwacht.

Alleen is het nog de moeite waard om het orgineel te kijken als je de remake hebt gezien????? Want die ligt namelijk voor 4.99 euro bij de free record shop.(leuk voor de verzameling...:))
Wie heeft hier een antwoord op?

Hotnikkels schreef:

Wie heeft hier een antwoord op?

Het is eigenlijk jammer dat je de remake eerst hebt gezien. De originele Japanse versie is nogal verschillend van toon, sfeer en opbouw, en vergt wat meer moeite dan de remake. Het is wat subtieler allemaal, zoals je weet hebben de Amerikanen alles het liefst een beetje voorgekauwd.

Voorbeeld in casu: de bewuste videoband. In de remake staat die zoals je misschien al gezien hebt vol met hints en clous, terwijl de Japanse band veel cryptischer is, veel vager. En dit is nog maar één van de vele verschillen.

Als je geen moeite hebt met Japanse films, dan moet je het origineel toch echt eens proberen (ga hem desnoods eerst ff huren), ik denk dat je hem wel zal kunnen waarderen. Succes!