The Ring Two (2005)

Alternatieve titel: The Ring 2

Horror / Mystery
111 minuten / 128 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Hideo Nakata
met Naomi Watts, Simon Baker en David Dorfman

Rachel is met haar zoon Aidan naar Asheville verhuisd en werkt bij de plaatselijke krant. In de archieven ontdekt Rachel een moordzaak en het lijkt erop dat de zaak te maken heeft met de mysterieuze videoband. Dan wordt Aidan opgenomen in het ziekenhuis: bewusteloos, onderkoeld en vol blauwe plekken. Rachel denkt dat dit het werk is van Samara Morgan en ze gaat terug naar Seattle om dieper te graven in haar verleden.

avatar van misterdhdh
Matig filmpje al vond ik hem zeker niet slecht. Deze film kan natuurlijk niet typen aan het goede eerste deel maar ondanks dat vond ik hem toch leuk om eens te bekijken. Het mysterieuze ontbreekt wat in deze film net zoals spanning en schrikmomentjes. Vond hem nooit echt spannend en ben amper geschrokken, wat toch spijtig was. Natuurlijk allemaal veel herhaling maar heb me zeker niet verveeld. Acteerwerk was ook niet altijd super, maar zeker niet vervelend en ik blijf van van Aiden. Scene met die herten stoorde me niet zoals vele mensen hier wel, was eens iets anders en onverwacht al konden ze er wel echter uitzien. Beste scene was ongetwijfeld de eindscene wanneer Samara uit de put probeert te klimmen, was wel lekker eng, die scene verhoogt waarschijnlijk wel mijn score met een half puntje. Film mocht zeker niet langer duren, misschien had zelfs iets korter beter geweest. Einde was natuurlijk voorspelbaar
3/5 +++

avatar van RolandH
Als deel 1 goed is dan valt deel 2 meestal tegen, in dit geval is het helaas ook zo, de film kon mij in tegenstelling tot deel 1 weinig boeien, en een 2.5. is eigenlijk zelfs iets te genereus van mij. Gewoon maar snel vergeten

avatar van Mr-Mcmovie
Zeer goed vervolg natuurlijk is het mystery meer dan niet aanwezig maar stoorde ook niet nu we ook de clue hadden gekregen in de eerste.

Nataka heeft de orginele allemaal voor zijn kar gesleept en dacht ik toen ik deze 11 jaar geleden ging zien in de cinema dacht ik dit gaat eng worden, maar dat viel goed mee. Ook nu bij het herzien vind ik de twee ring films helemaal niet eng maar enorm boeiend dat wel.
Nakata liet zich duidelijk weer gaan met liters water en probeerde het scary effect duidelijk uit dat water te halen.

Minder dan de eerste maar wel ruim voldoende. Heb commentaar over deze 2e film eigenlijk al onder de eerste geplaatst.

ja een leuk vervolg.heb me weer lekker vermaakt.ben benieuwd naar het volgende deel.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De veelgehoorde uitspraak 'het origineel is beter' ging nu net niet op bij The Ring uit 2002, die op verscheidene fronten het alleraardigste origineel Ringu wist te overtreffen. Hideo Nakata, de regisseur van het origineel, kreeg de kans het vervolg op de Amerikaanse remake te maken en levert vervolgens één van de meest zoutloze producties in de franchise af.

Bij sequels moet er vaak net een tandje bij, alles moet net iets extremer en groter opgezet dan de eerste film. Dat gaat meestal mis bij sequels op films die juist zo sterk zijn vanwege hun minimalisme. The Ring nam flink de tijd om de kijker in de juiste sfeer te krijgen en sterke scares voor te schotelen. The Ring Two geeft ons na een half uurtje een kudde herten, die hun oerlelijke CGI koppen tegen de auto van Naomi Watts aanslaan. Naast Watss als Rachel zijn praktisch alle beats uit het script van de eerste film ook weer te zien: Watts gaat op onderzoek uit, ontmoet mysterieuze mensen die iets met de langharige geestverschijning te maken hebben en ondertussen past een mannelijk personage op haar voortdurend moeilijk kijkende en fluisterende zoontje. De nieuwe elementen die The Ring Two introduceert zijn ook niet echt een meerwaarde; het is al vergezocht genoeg dat een geest een videoband heeft opgenomen, dus al die 'ik volg je in je dromen, geesten kunnen je niet horen als je slaapt' bullshit maakt het niet bepaald beter. Verder heeft The Ring Two shots van water te bieden. Heel veel shots van water.

2,5 sterren.

avatar van N. S.
Deze film komt niet in de buurt van het eerste deel. Gelukkig wel dezelfde personages waardoor het niet gelijk een hele andere film wordt. De film gaat door waar ze gebleven waren, alleen dit keer met dat jongetje in de hoofdrol. In dit deel gaan ze ook verder in op de achtergrond van Samara, wel interessant maar zonder verrassingen.

Een geweldige soundtrack, zelfde personages en het verhaal rond om Samara houdt deze film enigzins op de been. Ondanks dat de film verder niets bijzonders is, bleef ik toch geboeid tot het eind.

avatar van Decec
Een goede horror/mysterie film...
Prima verhaal....
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Naomi Watts speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...