The Ring Two (2005)

Alternatieve titel: The Ring 2

Horror / Mystery
111 minuten / 128 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Hideo Nakata
met Naomi Watts, Simon Baker en David Dorfman

Rachel is met haar zoon Aidan naar Asheville verhuisd en werkt bij de plaatselijke krant. In de archieven ontdekt Rachel een moordzaak en het lijkt erop dat de zaak te maken heeft met de mysterieuze videoband. Dan wordt Aidan opgenomen in het ziekenhuis: bewusteloos, onderkoeld en vol blauwe plekken. Rachel denkt dat dit het werk is van Samara Morgan en ze gaat terug naar Seattle om dieper te graven in haar verleden.

Chloe Moretz
Is er nog wat nieuws over een The Ring 3 ik ben wel nieuwsgierig!

avatar van dvd-me
Ben best wel bang geweest tijdens de film en die nacht
erg goed en maakt die enge sfeer helemaal eigen.
ik kon er niet omheen en kon mijn ogen niet meer van die film afhouden.

avatar van serpico
Jezus, dit is wel héél erg slecht. Horror is over het algemeen toch al een slap net-niks genre, en dit soort films maakt het alleen maar erger.

Deel 1 heb ik niet gezien, en ik heb ook niet de behoefte om hem alsnog te kijken. De oh zo cruciale informatie die nodig is om dit deel te begrijpen kun je gaandeweg wel oppikken. Kennis van deel 1 had denk ik geen zak uitgemaakt.
De film is gewoon barslecht. Ik stond te kijken van het waardeloze script. Er is amper samenhang tussen de scènes. Iedere 10 minuten gebeurt er weer iets nieuws, iets dat eng moet zijn, en keer op keer is het eerder lachwekkend dan eng. Of het nou een kelder is waarin de lichten uitgaan of een vrouw met een niet zo flatteus kapsel, het is allemaal zó uitgemolken cliché en zó voorspelbaar dat niks wil beklijven.

Camerawerk en acteerwerk is ook absoluut niet boeiend. Alles is standaard, plottwisten zijn oliedom en het enige wat leuk is om naar te kijken is het kapsel van Naomi Watts.

De crème de la crème van de waardeloosheid van de film is samen te vatten in één woord: onlogica. In deze film kan alles. Dat is dan ook het enige waaruit de spanning moet komen. Laat je kind alleen in een kamer en dadelijk verandert hij in een meisje en noemt hij je "Mommy", of weet ik veel. Je bent nergens veilig, iedere tv kan fatale beelden uitzenden en iedere kraan vormt een toegang tot een andere wereld. Maar alleen als het de makers uitkomt natuurlijk. Er is absoluut geen enkele logica in te vinden. Ik vroeg me steeds af hoe de personages het zelf nog allemaal konden snappen. Mis ik iets, of is het logisch om jezelf een televisie in te laten trekken, een put dicht te duwen, zelfmoord te plegen en weer bij je kind terecht te komen?

Dat kind is ook verschrikkelijk irritant trouwens. Het enige acceptabele aan de film is Naomi Watts, die wel in achting is gedaald bij mij door deze film. Wel grappig was "I'm not your fucking mommy!!"

Er is geen binding met de personages, geen spanning, geen logica, geen verhaal. Alleen maar vaag gedoe, hocus pocus en een hoop slaapverwekkende onzin. En het wordt helemaal tenenkrommend als de film probeert te schokken. Blegh. Kutfilm, zogezegd.

serpico schreef:
Jezus, dit is wel héél erg slecht. Horror is over het algemeen toch al een slap net-niks genre.

Bekijk de klassiekers als The Excorcist, Halloween, Scream, Psycho en het wat nieuwere [REC] en je weet dat dit wederom een kul-opmerking is!

Het is troep als The Ring Two die dit geweldige genre een slechte naam geven.

avatar van serpico
Tja, ik zeg ook heel delicaat dat niet alle horrors slecht zijn. Maar als er één genre is dat een hoop rotzooi ter wereld brengt is het wel horror. En dat tast de goede naam van het genre nu eenmaal aan.

De (hopelijk) beste horrors, zoals die jij noemt, moet ik nog zien. The Shining zit er binnenkort aan te komen.

avatar van BlueJudaskiss
Laat me proberen je er anders tegenaan te kijken. Ik las een tijdje geleden in een Amerikaans boek over filmdistributie dat je als jonge, enthousiaste filmmaker het beste een actie-of een horrorfilm - typische genrefilms - kan maken.

Films in dit genre zijn vaak heel uitgesproken, recht voor zijn raap en hebben een vaste schare fans. Kortom: dit soort films zijn erg makkelijk in de markt te zetten. Actie en horror bieden nieuwe filmmakers om door te breken. Dan heb je inderdaad soms troep als Swamp Zombies, maar het kan ook zijn dat er een pareltje in de markt wordt gezet - vergeet The Blair Witch Project niet. Snap?

avatar van serpico
Ik snap. Ik geloof ook wel wat je schrijft, en het genre is absoluut niet helemaal waardeloos, maar die beginnende filmmakertjes vervallen me iets te vaak in The Ring Two-achtige horror cliché'tjes om het genre horror voor mij nog heel aantrekkelijk te maken. Het gros is gewoon prullenbakvoer. Dat kunnen ook de pareltjes niet verhelpen.

Maar ik blijf ervoor open staan!

avatar van BlueJudaskiss
Ik heb trouwens wel respect voor de beginnende makers...ze kunnen, durven (en mogen) vaak meer dan de studioregisseurs. Remember Roger Corman!

avatar van Ciai
Pure bagger was dit.
Het is de bedoeling dat men bang wordt, ik vond het eerder hillarisch. Het was te ongeloofwaardig.
Ik ga een 1.5 geven, en die 0,5 is voor Naomi Watts.

avatar van X.MagnuM
Ik vond deze film wel aardig, van wat ik heb gezien dan.
Want de DVD was nogal van slechte kwaliteit en dus heb ik het laatste half uur gemist...

De scene met dat fototoestel voor spiegel vond ik trouwens ook wel gaaf!

avatar van Nathan013
heel spannende soms enge film, alleen soms niet echt goed geacteerd door Naomi Watts.

avatar van voomzap
serpico schreef:

Wat een onzin. Is dat statistisch onderbouwd? Volgens mij zijn er net zo veel beginnende "filmmakertjes" in veel andere genres. Bovendien, als je bij jouw keuze die "beginnende filmmakertjes" nu eens negeert om risico's te voorkomen, blijven er nog altijd veel goede horrorfilms over. Wellicht een kwestie van weten waar je nu eigenlijk naar wilt kijken?

avatar van the pope
Komt helemaal niet in de buurt van deel 1.

avatar van Spetie
Redelijk vervolg op The Ring, die echter grotendeels een herhaling van zetten is. Ook in dit deel zijn de schrikmomenten weer talrijk aanwezig. Het is echter allemaal wel een stukje minder dan in het eerste deel. Hoewel de schrikmomenten nog wel goed zijn, is het verrassingselement, dat in het eerste deel zat, bij deze film toch wel enigszins verdwenen. Het is meer van hetzelfde en als je het eerste deel gezien hebt is deze film behoorlijk voorspelbaar. Naomi Watts zet wederom een goede rol neer, maar dat is niet voldoende om de film tot dezelfde hoogte te brengen als het eerste deel. Al met al een redelijke horrorfilm, die best onderhoudend is, maar verder nergens bijzonder is of wordt.

nouja ik vond het gewoon een enge film door de tape en de spontane verschijningen van wezens in je huis voor de rest is het niets

Ciai schreef:
Pure bagger was dit.
Ik ga een 1.5 geven, en die 0,5 is voor Naomi Watts.

het klinkt mss raar maar dit soort horror films zijn altijd ongeloofwaardig omdat zoiet nooit kan gebeuren... maar kan het fout hebben. maar even mijn menig:
nou het is een leuke film maar eng nee niet egt net zoals the grudge is the ring niet eng eerder een leuke gezins film om op een regenachtige zaterdag avond te kijken(dat dan omdat het dan nog iets eng is..)
maar ik geef hem een 2 gewoon omdat ie goed is.

avatar van DragQueen
Aardig vervolg, die wel een stuk minder is als zijn voorganger. maar toch is de prent vrij genietbaar. het verhaal kabbelt verder, en dezelfde formule wordt gehandhaafd. op zich niks mis mee, maar het originele is er een beetje af. toch 2,5 sterren.

avatar van Resh
Geweldige horror !

Dit valt wel mee; er zijn echt wel veel slechtere films in dit genre. De eerste was beter maar dat wil niet zeggen dat deze film slecht is. De sfeer is minder eng maar de effecten zijn ok. Ik vind de commentaren hier toch wat te negatief.

het eerste deel vond ik goed, het tweede echt minder, om het einde moest ik zelfs lachen, toen was voor mij ook de spanning van alles wat er daarvoor gebeurd was eraf. jammer.

avatar van ;)
;)
minder dan het eerste deel.
de spanning was weg en een verhaallijn zat er ook niet echt in.

avatar van sinterklaas
Het lijkt wel een beetje alsof een vervolg van een remake een nieuw verhaal of hele andere elementen heeft nadat het eerste deel bijna exact een kopie was van de eerste delen van het orgineel. Dat was bij The Grudge namelijk ook het geval. Met andere woorden: er zit een beetje een nieuw verhaal aan en ook grotendeels andere elementen. En zo ook bij The Ring 2 (op een paar scenes na dan die gewoon gekopieerd waren, al was het er maar een: die putscene, al is die ook heel anders opgebouwt.

Maar The Ring 2 was wel weer een goed vervolg. Dit keer ook geregiseerd door Hideo Nakata die ook de 2 orginele Ring-delen regiseerde. En zoals gezegt had dit deel hele andere elementen dan Ringu 2. Het verhaal was soms hetzelfte maar ook niet altijd. Naomi Watts speelde opnieuw weer erg goed samen met haar zoontje die verhuist zijn naar een vissersdorpje om een nieuw leven te beginnen en de zaak te ontvluchten. Maarja, dat duurt ook niet lang meer want toevallig is de vervloekte tape ook al in het dorpje opgedoken en de eerste slachtoffer is gevallen en de problemen herhalen zich.

En natuurlijk heb ik gewoon weer opnieuw genoten van het nieuwe hoofdstuk. Echt zo ongelofelijk eng was ie niet. Er zitten wel soms creepy momentjes in en de film oogt ook erg donker en dat weet de aandacht er ook steeds bij te houden. De moordzaken blijven natuurlijk hetzelfte. De slachtoffers zien er na de dood weer net zo eng uit met hun mond die scheef open staat. Daarnaast waren de flashbackscenes ook weer erg creepy gefilmd vanwege het korrelige zwart-wit en ook de tape blijft gewoon eng.En de enige kopie uit Ringu 2 was zoals gezegt die scene in de put. Het is dan wel even wat anders gedaan maar toch ziet het er opnieuw weer freaky uit.

Wat ik trouwens ook niet echt snap is het volgende: Die moeder van die overleden Samara zit in de film in het gekkenhuis. Maar ze had toch jaren ervoor zelfmoord gepleegt?

Maar al met al was dit weer een geslaagd vervolg. Van mij mogen ze deel 0 ook verfilmen.

avatar van royalfox
spannende film dat is het zeker. maar niet zo goed als het eerste deel. (die ik persoonlijk leuker vond) de spannende sfeer van deel één was niet meer aanwezig.

avatar van Friday the 13 th
Saaie goedkope film. Een herhaling van deel 1 maar nu zitten er wat plasjes water bij.

Oninteressant en vreselijk saai en cliché!

wel een spannend vervolg. hier zat ook weer een lekker spannend sfeertje in. dus ik heb me geen moment verveeld. op naar het derde deel.

avatar van Thug_074
Niet slecht maar niks vergeleken bij het eerste deel!

avatar van voskat
Genre misschien aanpassen? Meer komedie dan horror, dit geval.

avatar van TragieStar.*
Iets minder dan deel 1 maar zeker niet verkeerd.
Naomi Watts is weer terug en ze doet het weer uitstekend.
Het verhaal is bijna het zelfde maar toch spannender omdat er meer verschillende dingen gebeuren.
Verder beetje Cliche allemaal maargoed.
Dat boeit mij niet, ik heb echt genoten.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het verhaal wringt zich in bochten om er iets van te maken en de sfeer raakt er maar moeilijk in. De film heeft enkele mooie scènes, maar valt zeker in het niet als je de eerste film niet gezien hebt en heeft ook moeite om zelf recht te blijven als geheel. De cast is niet slecht al was dat toch beter in de eerste film (Brian Cox oa).

Een te vergeten filmpje, dat meer had mogen zijn gezien regisseur Hideo Nakata, die de originele Ringu maakte...

avatar van Psolitsa
Een redelijke thriller.
2 sterren minder dan zijn voorganger, en dat is dan vooral omdat het toch allemaal niet meer zo mysterieus is en een beetje uitgekauwd..
Toch zitten er mooie beelden + spannende momenten in , die dan weer zorgen voor het bekende 'ringsfeertje'.
Geen toppertje maar ook niet slecht. Zeker waard om te kijken als je deel 1 goed vond.