The Ring (2002)

Verenigde Staten / Japan
Horror / Mystery

geregisseerd door Gore Verbinski
met Naomi Watts, Martin Henderson en David Dorfman

Een mysterieuze videoband richt een ware slachting aan onder een groepje tieners. Iedereen die de video kijkt, krijgt een telefoontje met de mededeling dat hij of zij nog maar een week te leven heeft. De jonge reporter Rachel gaat op onderzoek uit, maar nadat zij samen met haar zoontje de band bekijkt, raakt ze verwikkeld in een race tegen de klok.

avatar van chevy93
Mystery/Fantasy. Hetzelfde garen, maar op een ander klosje.

avatar van Filmkriebel
moviemafketel schreef:
The ring kan toch ook nog staan voor het telefoontje dat volgde als je de videoband bekeek? Ring ring

Je zit er pal op man.

avatar van mikey
moviemafketel schreef:
Het is dan ook geen fantasy he?
Jaha or whatever this isss..

avatar van mikey
Maar kijk een ring is rond en uiteindelijk kwamen ze weer in het hutje aan waar het allemaal begon.. dus: de circel was rond.. snap je?
Die hoofdrolspeelster begon haar avontuur in opdracht van de moeder van die dochter in het begin. Maar daar is de film ook helemaal niet op terug gekomen. Dat is toch gek?
En wie heeft die band nou gemaakt? Waar komt ie nou vandaan???

avatar van moviemafketel
Zijn ook goede vragen die je stelt. Wie de band nou echt gemaakt heeft is nergens op het i-net terug te vinden en dus ook niet waar hij pcies vandaan komt. Je moet hier verder maar niet te veel over nadenken.
Watts begon idd om een ander te helpen, maar toen ze band zelf bekeek had ze zelf ook nog maar 7 dagen he. Dus ik neem aan dat je dan vooral aan je eigen hachje denkt. Misschien moet je proberen iets meer langs de schoonheidsfoutjes te kijken van deze toch wel behoorlijke horrorfilm.

avatar van jeroentjuhhhhh
Je moet hier verder maar niet te veel over nadenken.

Precies, mysterie maakt het beter.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Mmm... toch een halve stem verhoogd na herziening. Als je de film bekijkt in z'n genre is dit best nog niet zo slecht. Beetje mysterie, de nodige schrikmomenten, drama, ... Een film die je best ziet in de goeie omstandigheden om in de mood te geraken. Meer dan 4* zal de film zeker niet krijgen, maar ik heb best genoten van de film en zelfs bij herziening blijft hij overeind.

avatar van Filmkriebel
Film Pegasus schreef:
en zelfs bij herziening blijft hij overeind.

Inderdaad, heb hem al vier keer gezien, en ook al ken ik die film intussen wel, de effectiviteit en de suspense blijven goed.

avatar van -droodylover-
ik vind de ring echt helemaal niet eng !!!
ik vond hem ook niet echt saai
srry dat ik het zeg de teletubbies waren enger

avatar van kennethv
Ik was 11 toen ik hem keek,
vond hem uiteraard eng.
maar als je het nu terug ziet merk je dat het niet zo eng meer is.

avatar van FelixTheCat
Ik keek hem toen ik 12 was ofzo en ik had er echt meer van verwacht. Wel een goed verhaal alleen echt niet eng. Misschien kwam dat omdat ik de Japanse versie had gezien. De originele.

avatar van Thorak
De japanse serie is ook zóó veel beter!
In Hollywood blijven ze het mar proberen maar het is ze nog geen enkele keer gelukt om een Aziatische film te re-maken die wél goed is. Alleen Pulse is iets beter dan het origineel maar ook dat is een bagger film, de Aziatische versie overigens ook.

avatar van Psolitsa
Prachtig. Ik snap al de lage stemmen eigenlijk niet zo goed.
Altijd dat gewauwel dat de Aziatische versie beter is... Dat is in sommige gevallen zeker zo, maar niet bij deze film.
Deze film heeft mij weten te boeien van begin tot eind..
De sfeer, de video, het 'liedje' wat dat kind zingt.. Het is allemaal..ontzettend creepy. Nu , 8 jaar later alweer, weet ik het verhaal nog precies na te vertellen. Het was toen aardig nieuw in zijn genre..
Prachtige thriller/horror die zeker 5 sterren verdiend..
Bravo bravo . Trouwens: Naomi Watts..super actrice!!

avatar van Aapje81
Toendertijd in de bioscoop gezien en toen maakte deze film toch wel veel indruk. De mooie beelden, aardige schrikmomenten, interessante ontknoping en vooral Naomi Watts deden de rest.
Hoogtepunt vond ik de mooi opgebouwde scéne met het paard

avatar van Jessen0wnt
Goede horror/thriller. Het verhaal slaat totaal NERGENS op, maar toch heb ik de film meerdere malen serieus gekeken. En leefde ik mee met het verhaal. Mooie, donkere beelden en een mysterieus sfeertje. Het acteren kon ermee door, ''het meisje'' was heel creepy, een nieuw horror-icoon (toen de tijd).

3 sterren

avatar van Riddierid
-droodylover- schreef:
ik vind de ring echt helemaal niet eng !!!
ik vond hem ook niet echt saai
srry dat ik het zeg de teletubbies waren enger

Idd helemaal niet eng! ik dacht echt dat de film eng zou zijn omdat veel mensen dat zeggen en omdat hij vaak ergens in de top staat van enge films..... maja, zelf vond ik de film een beetje saai vooral op het begin er gebeurde nie tzo veel.... maja de teletubbies zijn niet echt alleen die groene die geeft me de kriebels maar toch een redelijke film... deel 2 vind ik persoonlijk iets beter

avatar van Layla!
Kijk hem nu weer en was even vergeten hoe erg ik dat jongetje haatte.. -__-''

avatar van movie acteurs
Tja, engste film ooit, klinkt heel wat. Je wordt er zo nieuwsgierig van dat je hem zelfs gaat kopen.

Ik vond het maar een lachertje in zijn genre. Heb de film daarna ook niet meer gezien. In ieder geval vond ik het helemaal niks.1,0
ik vraag me af hoe de originele is.

avatar van jasper1991
jesus christ, wat kan ik boos worden op dit soort films. mijn beoordeling steeg met de minuut en plots was hij afgelopen zonder dat ik weet hoe of wat, deze film verdiend geen beoordeling.
0,0

wat heeft die bloedneus te betekenen? -0,5
wat heeft die bloedafdruk op de armen te betekenen? -0,5
wat is de toegevoegde waarde van de vlieg op het scherm? -0,5

avatar van TragieStar.*
Waar slaat deze hele reactie van jou op?

Volgens mij heb jij niet eens zo goed opgelet maar oke, vind het wel knap dat je alles met -0,5 beoordeeld.
Ga vooral zo door.

avatar van jasper1991
was een beetje in de emotie, eigenlijk wel goede film. bij vlagen doodeng. jammer dat ik mijn reactie nou niet kan wissen.

avatar van Lysander
een van de beste film die ooit gemaakt is

avatar van clockwork72
Lysander schreef:
een van de beste film die ooit gemaakt is

Grapjas.

avatar van Thorak
Ik denk dat hij het origineel bedoelt

avatar van jesse39
wrm gaat aiden niet dood hij had de video ook gekeken ?
en in deel komt ie gwn weer terug
toch top film

clockwork72 schreef:

Grapjas.
Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen. Ikzelf ben ook een grote fan van The Ring. Helaas is deel twee mij niet meer zo goed bevallen. Dit blijft echter een topper in mijn ogen.

avatar van clockwork72
Idd smaken verschillen maar deze film is gewoon in 1 woord: crap. De horror is in deze film ver te zoeken.

avatar van TragieStar.*
Daarom gaat het gaat ook niet alleen om het genre.

clockwork72 schreef:
Ik respecteer je mening hoor, Jelle. Niet dat je denkt dat ik het slecht met je voorheb, buddy!

avatar van Demeter
jesse39 schreef:
wrm gaat aiden niet dood hij had de video ook gekeken ?
en in deel komt ie gwn weer terug [...]

Omdat hij de videoband copieert, waarmee hij zorgt voor de verspijding van de boodschap van het meisje en haar dus tevreden stelt