Police Academy: Mission to Moscow (1994)

Alternatieve titel: Police Academy 7: Mission to Moscow

geregisseerd door Alan Metter
met George Gaynes, Michael Winslow en David Graf

Moskou is helemaal in de ban van de peetvader van de Russische maffia. Door middel van een nieuw videospelletje wil de snoodaard in alle informaticabronnen ter wereld infiltreren. Zo hoopt hij de machtigste man op aarde te worden. Gelukkig zijn er nog de onvermeende klungelaars van de Police Academy. Ze worden naar Moskou gezonden voor een speciale missie om een einde te maken aan de alleenheerschappij van de maffioso.

avatar van lars-pixar
Police Academy: Mision To Moscow, Ik heb voorlopig de Dvd box van Police Academy kunnen lenen van een vriend omdat ik toch vandaag niks te doen had ging ik maar een van die film kijken namelijk deel 7, erg gelachen af en toe maar er zaten ook weer heel veel melige en slappe grappen in die ook al werden gebruikt in de vorige delen.Het verhaal is simpel en ook af en toe aan de saaie kant.Ik vond het nog wel een redelijken film. 3,0*

avatar van _Moonwalker
Net zo slecht als de vorige deel. Tot nu toe heeft alleen deel 2 en 3 mij weten te bemoeien. En dat komt vooral door Zed.

Niet verwacht, toch nog gekomen! 0.50 (0.50)
Na vijf jaar schoot er ineens iemand achter het bureau wakker met het briljante idee nog een zevende Police Academy te schieten. Wonder boven wonder wist men toch weer enkele vaste members naar binnen te liegen, waarschijnlijk omdat hun carriere behoudens Police Academy nooit van de grond is gekomen, maar dat terzijde. Het geeft echter hoop voor deze zevende aflevering, maar die hoop is na de eerste paar minuten reeds vervlogen. Het verhaal is kansloos, de actiemomenten troosteloos met als dramatisch dieptepunt de vechtpartij tussen Konali en Lassard (waarom laat iemand die oude man niet tegen zichzelf in bescherming nemen) en kunnen de vaste personages uit de vorige zes films geen moment hun stempel drukken, noch nieuw elan in de vorm van Forlani.

tijd geleden dat ik hem heb gezien ik kan me herinneren dat ik hem redelijk vond destijds een 2 en een half

avatar van PEN15
Wel moedig van je dat je ze allemaal achter elkaar hebt gekeken. Had je een police academy-a-thon gehouden of kwam het door een verloren weddenschap?

avatar van m1chel
Wat een belachelijk slechte film was dit zeg. De humor is niet leuk en tot overmaat van ramp zie je alles al ver van te voren aankomen. Ik weet niet wie dit soort scripts schrijft maar zoiemand moet nooit meer iets mogen schrijven. De oude garde acteren nog op hun eigen niveau maar de rest acteerd heel slecht. Cadet Connors spant daarbij wel de kroon. Ron Pearlman en Christopher Lee hadden denk ik heel erg hard geld nodig, want dit zijn echt films die je cariere om zeep kunnen helpen. Schande voor de "Police Academy" serie die na deel 4 toch al hard achteruit ging, maar dit... Ik had hem op 1.5* staan maar ik was toch echt vergeten hoe slecht dit was. 0.5* ik had graag hoger gegeven omdat ik een zwak heb voor de "Police Academy" serie, maar dit kan ik niet hoger geven.

op 2 weken tijd ze allemaal gezien, en dit is toch duidelijk een van de minder goede, zoniet slechtste uit de reeks. De grollen zijn uitgewerkt, de acteurs worden een jaartje ouder; en de sterkhouders van de eerste films zijn er al een tijdje niet meer. Zelfs Lassard brengt niks meer teweeg.

Een echte ontgoocheling, 1,5*

Deze film staat volledig terecht in de flop 100!

avatar van Spetie
Police Academy was een succes en bij vlagen best wel leuk. Er kwamen een aantal vervolgen, waarvan de één wat beter dan de ander was. Op een gegeven moment moet je dan als maker stoppen. Zeker als er steeds minder van de oorspronkelijke castleden overblijven. Deel 7 heeft zeer weinig leden over van de oorspronkelijke cast en is een ongelooflijke draak van een film. Ik heb precies 0 keer kunnen lachen. Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar!

Een film zoals deze moet het namelijk niet van het verhaal hebben, maar van de goed geslaagde grappen. Deze zijn echter niet te bespeuren. De film is te afgezaagd voor woorden en ik kan echt werkelijk waar geen positief puntje opnoemen aan deze film. Een triest einde van een reeks, die toch al niet zo’n bijster hoog niveau had, maar slechter dan dit is haast niet mogelijk.

avatar van MatthijsGr00t
Het slechtste deel van de slechte reeks van Police Academy. Dat zegt in principe al voldoende. De gehele reeks bestaat al uit matigheid en dit deel zakt nog verder weg. Niet leuk, niet grappig, nep en zeker niet overtuigend. 1,0*!

avatar van Richard_Voorhees
_Moonwalker schreef:
En dat komt vooral door Zed.

Inderdaad erg jammer dat hij niet meer terugkeerde in de saga, ik vond hem ook een vermakelijk personage.

avatar van Dennis Evahi
Dat mensen nog moeite doen om dit te bekijken....

avatar van alexspyforever
Ik vond deze dan toch nog iets beter dan de voorgaande, maar ook een onvoldoende. Het hoofdpersonage vond ik maar niets. Vooral de sexy momenten van Callahan zijn nog het leukste.

avatar van Movie Jim
Toch nog een redelijke lach film.

Hoogtepunten blijven toch Tackleberry, Jones,
commandant Lassard, and captain Harris

ipman-99
"Everything about me... is real." ... " !!!

Heerlijke Komedie (7-de deel) (Heropfrissing) !!! 'Police Academy 7' is weer
een luchtig avontuur dat zich ditmaal afspeelt in Moskou.
De humor is misschien allemaal ietsje minder aanwezig, maar vermaak
en entertainment kunnen ook smaken.
Tackelberry, Jones, Callahan, Capt Harris en Lassard zorgen weer voor een
heerlijk luchtig avontuur !
Acteurs David Graf (Tackelberry) overleed op 07 april 2001 en Bubba
Smith (Hightower) op 3 augustus 2011.
Deze heropfrissingen staan ook in het teken van deze acteurs en wil
een eerbetoon brengen !!!

Ik heb altijd het idee gehad dat het schrijven van een haatrecensie vele malen leuker en makkelijker is dan het schrijven van een lofrecensie. Misschien heeft dat te maken met het feit dat ik wat cynischer word met de jaren en zodoende meer geniet van gal spuwen, maar het is toch wel frappant hoe weinig zin ik heb om een recensie te schrijven over dit misbaksel. Want ja, het lijkt er toch echt op dat ik een film gevonden heb waarvan ik het niet meer dan logisch vind dat deze in de flop 100 op moviemeter staat. Het punt is dat ik gewoon weinig meer over deze film te zeggen heb dan dat het wanstaltige bagger eersteklas is. Niets meer of minder. Ik kan wel zeggen dat Lassard te oud en seniel voor zijn rol is geworden, ik kan wel wijzen op het feit dat de ooit leukere personages van Tackleberry en Jones er ook weinig zin in lijken te hebben of het feit dat capabele acteurs als Lee en Pearlman ook verschrikkelijk acteren. Ik kan vermelden dat ik me als niet-Rus beledigd voel voor de verschrikkelijke weergave van dit land en zijn mensen. Ik zou zelfs nog iets kunnen melden over hoe dom de reden is waarom de groep in dit hele land beland.

Het ergste van deze film is echter dat ik geen glimlachje heb kunnen oproepen. De film is zo godsgruwelijk doods en niet grappig dat het pijn doet. Of juist vooral niet, pijn zou nog een emotie oproepen. Deze film roept zo weinig bij me op dat het verschrikkelijk is. Bagger eersteklas en een jammer einde van een verder erg matige filmreeks. Blij dat ik er vanaf ben.

avatar van SanderPuntCom
Een iets minder leuk deel van Police Academy, komt soms wat te onsamenhangend over en ook een paar personages uit de vorige delen (met Hightower als grootste gemis,..) zitten niet in film, al heb ik wel een paar keren goed kunnen lachen. Lachen met flauwigheden, altijd fijn als je er in de mood voor bent en er momenten zijn die die absolute flauwigheden in zich hebben, dus waarom niet.

avatar van Ajax&Litmanen1
Yes, goddank. Het einde van de kwelling die ik had om deze reeks volledig opnieuw af te kijken. Destijds vol goede moed mee begonnen, maar na 1 film wist ik al dat het herkijken van deze reeks veel van me zou vragen. Middelmatig is nog de meest positieve term om deze 7 films mee te beschrijven.

De afsluiter van de reeks focust zich op een trip naar Moskou. Nou was de film waar ze naar Miami gingen misschien wel de leukste van het stel, dus het is op zich wel prima dat ze weer eens een andere locatie gebruiken. Sowieso waren de films die zich in de stad afspeelden maar eentonig. Jammer dat ze heel weinig met het thema Moskou doen wat de moeite is. Alle cliches over Rusland worden erbij gehaald en de humor is zo flauw en simpel dat ik er nul keer om heb hoeven te glimlachen, laat staan echt lachen. Dat doe ik sowieso al nauwelijks of niet bij de gehele reeks, maar dit is echt het dieptepunt. Geen acteur lijkt er nog zin in te hebben er wat leuks van te maken en geen enkele scene was de moeite. Sterker, er zaten juist enorm veel irritante stukken in de film, helemaal richting het einde. De onsmakelijke restaurantscene was nog wel het ergste.

Blij dat het erop zit. Ik verwacht niet dat ik ooit nog 1 van deze 7 films op ga zetten.

1* (was 0,5*)

avatar van j0enne
De zelfpijniging zit erop na alle 7 delen in 3 dagen te hebben gezien.

avatar van Vdk_Movie
Neem aan dat deze film gratis was of uit de bios gesmeten is in die tijd.

Nadat ik vorige week nog het dramatische slechte "Police Academy 6" heb gezien en ik daarbij Russische roulette heb gespeeld om uit mijn lijden verlost te worden (wat dus niet gelukt is), ben ik bij deze Komedie film weer vrolijk verder gegaan en omdat het verhaal zich dit keer ook nog in Rusland (Moskou om precies te zijn) afspeelt, is het ook nog passend (daarom had ik dit keer i.p.v. een pistool ook maar een Kalasjnikov gebruikt).

Dit tenenkrommende slechte zevende en tevens laatste (gelukkig overigens) deel uit de Police Academy reeks kwam 5 jaar uit na het zesde deel en veel personages uit de vorige delen zien we nu ook niet meer terug m.u.v. Commandant Eric Lassard (gespeeld door George Gaynes), Sgt. Larvelle Jones (oftewel de geluiden man Michael Winslow), Sgt. Eugene Tackleberry (gespeeld door David Graf), de rondborstige en rijpe Capt. Debbie Callahan (gespeeld door Leslie Easterbrook) en Capt. Thaddeus Harris (gespeeld door G.W. Bailey). Ondanks het afhaken van veel bekende personages uit de vorige delen, was de cast toch best indrukwekkend, want in dit verhaal pakt men best groot uit met Christopher Lee (in de rol van de Russische commandant Rakov) en Ron Perlman (in de rol van de slechterik Constantine Konali, die de peetvader van de Russische maffia is) en was Claire Forlani (in de rol van de Russische agente Katia Sergeyevna) een fraai verschijning om naar te kijken. Zij en de scene in het badhuis (vanwege het beetje bloot wat daarbij te bewonderen is) waren overigens de enige twee leuke dingen in dit verhaal, want voor de rest is het verhaal wederom verschrikkelijk slecht (inclusief de uitvoering ervan) en de zeer flauwe niet grappige humor kietelde bij mij de sluitspier i.p.v. de lachspier en dat kan toch niet de bedoeling zijn van een komische film. Overigens wel helaas, want dat kost me weer een nieuw bankstel.

Er zit in dit verhaal ook een ietwat onsmakelijke scene en dat is de scene waarbij Sgt. Larvelle Jones undercover (overigens de hele Police Academy cast) is als barman op een casino boot en daarbij met zijn mond (en daarbij het geluid nadoet van een blender) een Margarita cocktail maakt (door van twee flessen wat in zijn mond te gieten) en die daarna in een cocktailglas uitspuugt en geeft aan undercover Cadet Connors (gespeeld door Charlie Schlatter die een hoofdrol heeft in dit verhaal). Omdat de film nog net geen 85 minuten duurt (en dat is inclusief de kozakken scene van de Police Academy cast na het einde), is de marteling om deze film helemaal uit te kijken gelukkig niet al te lang en zoals eerder gezegd verzacht de mooie Claire Forlani ook een heel klein beetje de pijn.

Maar veel stelt het dus weer niet voor en gelukkig is men na dit deel dan ook echt gestopt met het maken van Police Academy films. Maar goed, omdat het tegenwoordig vrij normaal is dat van vrijwel iedere oude bekende film een remake wordt gemaakt, zal het me niet verbazen als dat met Police Academy ook gaat gebeuren. Ondanks dat deze Komedie film gewoon slecht is (dat is een understatement), krijgt hij wel een iets hoger punt van mij dan Police Academy 6, welke ik dus vorige week heb gezien, en dat komt dankzij Claire Forlani en het beetje bloot in het verhaal.

avatar van Dominootje
Pfieuw, laatste van de serie want de films werden er niet beter op. Met de laatste wel echt als dieptepunt. Goh (Diagnosis Murder) 'Jesse' zat in deze film, ook de andere bekende gezichten: leuk om te zien maar het helpt de film niet!
(Officieel is het zo dat de bekende gezichten in deze film voor mij in latere verschijningen bekend werden, maar toch!)

avatar van de Vis
Nee... meer kan ik er niet echt over zeggen...