Police Academy 6: City under Siege (1989)

geregisseerd door Peter Bonerz
met Bubba Smith, David Graf en Michael Winslow

De wijk Wilson Height wordt geteisterd door een bende dieven. Dit is ontzettend gênant voor Harris, die verantwoordelijk is voor die regio. Aangezien hij en zijn hulpje Proctor de situatie niet de baas kunnen, roept de burgemeester versterking in. Hij vraagt commandant Lassard en zijn team om orde op zaken te stellen. Wanneer de bende zelfs hen te snel af is, wordt vermoed dat er een lek is in het politieapparaat. Dit wordt al snel bevestigd. In het kantoor van Lassard is immers een deel van de gestolen diamanten gevonden.

avatar van Spetie
Verrassende film.

Natuurlijk moet deze film het niet van het flinterdunne verhaal hebben, maar van de af en toe wel zeer flauwe humor. De humor is echter leuker, of beter gezegd minder flauw, dan in de twee voorgaande delen en daarom is deze film nog wel enigszins te genieten. De scène waarin Michael Winslow een vertolking weergeeft van Jimi Hendrix is zelfs bijna briljant te noemen.

Verre van goed, maar toch nog vrij makkelijk door te komen en duidelijk het pluspunt van de laatste vier films.

avatar van Richard_Voorhees
Meer van hetzelfde, maar het blijft vermakelijk. Lassard met zijn droge one-liners, Jones met zijn gekke geluidjes, enzovoorts. Al vind ik het jammer dat men niet alle personages meeneemt in de saga. Zo vond ik bijvoorbeeld een aantal personages uit de derde Police Academy zo leuk dat ik het jammer vind dat die niet meer terug kwamen.

avatar van Beertje45
Met dit zesde deel stopt voor mij de marathon van de voorbije dagen, het zevende deel heb ik niet in bezit en zal hem nooit aanschaffen. Herinner me dat karakters Hooks, Nick Lassard, Hightower, Proctor en Fackler niet langer deelnamen en het feit dat ik de film ronduit slecht vond. Ik herinner me niet 1 grap en dat is voldoende om er niet op te reageren.

Terug over het zesde deel. De film is iets beter dan het vorige deel en Matt McCoy aka Nick Lassard kon ik wel apprecieeren als vervanger van Mahoney. Het is een simpel verhaaltje met cliché boeven, maar ik heb me toch nog eens vermaakt met de zacht verteerbare kluchten van het onhandigste politiekorps van de filmgeschiedenis.

avatar van alexspyforever
Dit is de Police Academy die ik het minst heb gezien. Ik weet er nog maar heel weinig van. Jones zorgt nog voor een aantal leuke momenten, maar voor de rest vond ik er weinig aan.

ipman-99
"Fighting is one thing, but bad jokes is where I draw the line!" ... " !!!

Heerlijke Komedie (6-de deel) (Heropfrissing) !!! 'Police Academy 6' zonder
Mahoney, Zed en Sweetchuck maar wel terug met de rest van de cast
en Fackler (terug van weg geweest) !
Opnieuw over the top humor met droge dialogen en absurde toestanden.
Puur vermaak met die heerlijke typische karakters in weer een over the top
avontuur. Michael Winslow alias Jones zet zichzelf weer helemaal in de verf.
Heerlijk avontuurlijke komedie die niks meer wil zijn !

Ok, vanaf hier neemt de serie een gigantische duik in de poel van ongeinspireerde stront. Een van de minst interessante personages keert terug (Fackler), de compleet charismaloze protagonist uit de vijfde film is hier nog erger aanwezig, Harris is weer een slachtoffer van superlijm en alle andere agenten doen weer hun zelfde, steeds irritanter wordende typetjes. De vorige film had een pluspunt doordat er een leuke badguy aanwezig was, dat is hier compleet het tegenovergestelde. Verder zijn weer terug in die lelijke en saaie stad, dat is erg jammer na de fijne afwisseling in de vorige film. Ik heb nu al geen vertrouwen meer dat de zevende film uberhaupt nog zou kunnen entertainen, maar ik betwijfel of het zo erg is als deze zooi.

avatar van SanderPuntCom
Toch geen slecht deel van Police Academy (?), in ieder geval een stuk grappiger als het saaie 2de deel. Ja, dit is het 3de deel uit de reeks dat ik volledig heb gezien (naast de eerste 2 delen) en hiermee heb ik terug de 'hoop' gevonden om alle delen te bekijken.

avatar van Johan24
Het punt van deze flauwe serie is dat elke film hetzelfde is en de kijkervaring dus steeds minder wordt. Ik heb ook niet het idee dat deze film zoveel slechter is dan de voorgaande delen, maar het wordt echt tergend om naar te kijken. Hoe is het mogelijk dat zo'n slechte serie zoveel delen heeft gekregen?

avatar van Ajax&Litmanen1
Deze hele reeks is al erg matig en simpel, maar bij dit zesde deel gaat het wel echt helemaal mis. Wederom een superflauwe zet van herhalingen, maar daarnaast ook erg irritant. Ben al die geluidjes en andere ongein echt zat aan het raken. Dieptepunt was wel die hele ongrappige Terminator / robot vertolking richting het einde. En ook de ellende die captain Harris overkomt is niet grappig. Niet eens een klein beetje. Waar ik de vijfde film die zich in Miami afspeelde nog wel aardig vond is dit echt een dieptepunt. Dit moet echt gemaakt zijn om te kunnen cashen, niet omdat er nog werd gedacht dat je het publiek hier een plezier mee zou doen lijkt me.

1,5* (was destijds 0,5* maar dat was misschien wel weer iets te extreem)

avatar van Vdk_Movie
En echte melkkoe reeks

Met veel schaamte deze trieste Komedie film zonet bekeken (puur uit verveling) op de televisiezender Veronica en in plaats ervan opgewekt en vrolijk te worden door veel te lachen of te glimlachen, raak je juist gedeprimeerd door deze film want er valt gewoon niets te lachen (zelf niet te glimlachen) en het is ook nog eens allemaal bar slecht, tot het beschamende af (regelmatig met het schaamrood op de kaken zitten te kijken en soms heb ik zelfs Russische roulette erbij gedaan, ik won dus wel steeds ).

Normaal gesproken kijk ik geen films op de commerciële televisiezenders i.v.m. de vele irritante reclames en vooraankondigingen van vreselijke Nederlandse programma's ertussendoor, maar bij deze film is dat juist een godsgeschenk (eigenlijk ook nog grappiger dan de film zelf), zodat je weer even kan bijkomen van deze bar slechte zogenaamde komische film, die gewoon in alle facetten slecht is en dan doel ik op het flauwe en achterlijke verhaal zelf, de uitvoering van het verhaal, de humor en de cast (ook nog eens zonder hoofdrolspeler Steve Guttenberg, in de rol van Carey Mahoney, die tenminste nog een beetje kon acteren).

Het eerste deel van Police Academy, welke ik destijds zelfs in de bioscoop heb gezien, was nog leuk (zeker als tiener van 13 jaar destijds), maar de delen erna zijn eigenlijk allemaal niet meer om aan te zien en ze worden ook met het deel slechter (mede ook door het afhaken van bepaalde leden van de cast). Na deze film werd ook nog eens het laatste van de Police Academy reeks (inderdaad een echte melkkoe reeks zoals "Vdk_Movie" dat boven mij omschrijft) uitgezonden, maar daar ben ik maar niet meer aan begonnen, want anders had ik het waarschijnlijk ook niet meer overleefd (dan was ik waarschijnlijk Russische roulette gaan spelen met meerdere kogels i.p.v. eentje).

een zeker nog wel een vermakelijk deel.maar toch minder dan zijn voorgangers.maar toch weer lachen hoor.

avatar van Movie Jim
Vond dit 6de deel toch niet zo slecht.

Ik vond de 4de Citizens on patrol de minste police academy film.
vindt zelf persoonlijk in deze film
Hightower, Tackleberry, en Lassard het leukste
Deze film vond ik minder irritant
dan de vorige 2 delen,
natuurlijk een minder script
maar het heeft toch wel wat.
De actie was goed en
het einde,
gevecht tussen Hightower en kale boef
was toch wel het hoogtepunt!
het dieptepunt van de film is
natuurlijk captain Harris
erg irritant figuur af en toe dan

avatar van dutchtuga
Beter dan deel 5, tot nu het minste deel uit de reeks. Police Academy 6 is zelfs een van de leukste van het stel. Ik kon die hele Scooby Doo -achtige plot best wel smaken en de pesterijtjes jegens Harris zijn hier weer erg leuk. Hoewel de hele PA reeks nergens echt excelleert is het toch een van de meest constante reeksen die er bestaan. Ik heb me met elk deel prima vermaakt. Op naar het laatste deel.