Police Academy 5: Assignment: Miami Beach (1988)

geregisseerd door Alan Myerson
met Bubba Smith, David Graf en Michael Winslow

Tijdens de diploma-uitreiking van de politieschool kondigt commissaris Hurst aan dat Lassard met pensioen gaat. Het nieuws slaat in als een bom, niet alleen voor de commandant zelf maar ook voor zijn trouwe leerlingen. Er bestaat geen twijfel over dat Harris hier iets mee te maken heeft. Hij aast immers al een hele tijd op de baan van de commandant. Hurst meldt ook dat Lassard benoemd zal worden tot agent van het decennium tijdens de nationale conventie in Miami Beach. Lassard wil dat zijn leerlingen aanwezig zijn op de huldiging en betaalt hun tickets. In het vliegtuig zitten ook drie gangsters, die net een geslaagde diamantroof gepleegd hebben. Bij hun aankomst in Miami neemt Lassard per ongeluk hun tas mee. Ondertussen zijn ook Harris en zijn assistent Proctor aangekomen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Mijn god, de delen bleven ze maar uitpoepen en elk vervolg was slechter. Wat is er in godsnaam nog leuk aan deeltje 5? Zelfde grappen, zelfde niet leuke verhaal en alle karakters kennen we nou wel....hihihaha wat leuk...niet.

avatar van ®Tc
Ik snap niet waarom al de Police Academys zo lage rating hebben. Zijn goede filmpjes om eens een avondje te ontspannen, het moet niet altijd zware kost zijn

avatar van Woutrr
Dit soort """humor""" is iets TE laag voor mij...

avatar van Elineloves
Waarom zijn ze niet gewoon gestopt na 2 films? Deze uitgemolken zooi is ook niet meer leuk.

avatar van movie fan
iets mindere film , maar vondt hem ook niet slecht , leuke vermakkelijke film , heb er toch wel van genoten .

avatar van film88888
Uitmelkerij, en een pure herhaling is dit.

2,5 sterren.

Vond het een leuke film. Maar het kon veel beter./

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Is het geen opleiding met een resem practical jokes, dan krijg je weer een recrutering van nieuw bloed of in dit geval een beurs met allerlei demonstraties. Opnieuw dus weer van het zelfde met tussendoor een Bassie en Adriaan verhaaltje. Zelfs een glimlach kan er amper af. Er zijn delen die nog meer irriteren, dit is gewoon vervelend.

avatar van DragQueen
Een handjevol grappige momentjes, en een paar bekende gezichten die het lef hebben om terug te keren. maar deze komedie slaagt nergens, en de formule wordt maar verder uitgemelkd. 1 ster.

avatar van Clubber Lang
Ach mensen, zo slecht is het allemaal nog niet. De film heeft weer wat grappige momentjes en is op leuke locaties gefilmd. Leuk voor 1 keertje, dat wel...

avatar van aburex
Als liefhebber van de Police Academy-films vond ik deze toch één van de zwakste. Alleen George Gaynes en G.W. Bailey konden me nog aan het lachen brengen

avatar van stalinorgel
Het ontbreken van Guttenberg schaadt de film. De saaie Matt McCoy als 'Nick Lassard' doet Guttenberg niet vergeten maar maakt het gemis juist nog duidelijker en erger. Tevens keert ook Zed niet terug in deze film waardoor nog meer komisch element is verdwenen.

avatar van lars-pixar
Police Academy 5: Assignment: Miami Beach, Erg slap verhaal met slapen grappen als gewoonlijk, het acteer werk blijft nog wel redelijk ondanks ze al 7 delen hebben gemaakt.Er valt veder wijzig over te praten echte fans (als die er zijn?) zullen deze film erg waarderen. 2,0*

avatar van _Moonwalker
Slechtste film tot nu toe eigenlijk. Zonder Zed en andere karakters is het gewoon niet hetzelfde. Grappen leken wel gemaakt te zijn voor kinderen ipv volwassenen. Jammer.

Een positieve noot: Het is aanzienlijk minder vermoeiend dan de American Pie reeks: 1.00 (1.10)
De humor is wederom ver te zoeken, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het zowaar best te doen was, beter in elk geval dan het vorige deel. Omdat ik niets met de personages heb laat de leegte die Guttenberg achterlaat me koud, al kan ik me enigszins voorstellen dat de verbindende factor voor velen met hem toch is weggevallen. Och ja, het moest er een keer van komen, niet waar? Hoewel het stomzinnige verhaal nergens over gaat slaagt regisseur Myerson er redelijk in om alles op een rijtje te krijgen, te meer daar voorgangers er nogal eens een onoverzichtelijk zootje van wisten te maken. De rest van de cast kon als gewoonlijk geen potten breken, hooguit irriteren. De cinematografie laten we dan ook maar voor wat het is. Wat ik nooit voor mogelijk had gehouden is toch bewaarheid, een halve ster blijft vooralsnog uit! Na vier steeds lagere beoordelingen richt Police Academy zich enigszins op, al vindt ik het geven van anderhalve ster weer het andere uiterste, dus die vlieger gaat (vooralsnog) niet op!

avatar van erik1677
Hmmmmm jammer dat steve Guttenberg niet meer mee doet, en ook dat sweetchuck en Zed er niet meer inzitten.
wat mij betreft allemaal wel wat minder.

avatar van m1chel
Police Academy gaat naar Miami toe. Opnieuw een flinterdun verhaal, veel minder dan z'n 4 voorgangers, maar toch erg leuk. Steve Guttenberg mis je wel in de rol van Mahoney, maar het neefje van commandant Lassard (George Gaynes) Nick Lassard (Matt McCoy) vangt het geheel toch in een soort gelijk karakter goed op. Het is weer in een prima 1988 sfeertje opgenomen. De film speelt prima in op de conga muziek die erg in was dat jaar.

Proctor (Lance Kinsey) en Kaptain Harris (G.W. Bailey) zijn ook weer aanwezig en zetten zichzelf zo ald gewoonlijk weer goed voor schut. Zoals de film in de grond word geboord door de meeste mensen hier verdiend de film niet. De "Dork" scene, wat door Nick Lassard op de borst word geschreven met zonnenbrand olie bij Harris vond ik zeer grappig, en zulk soort grappen word nog steeds in films gebruikt. Als je de film gewoon met een korrel zout neemt is hij prima te doen. Toch geef ik 3* aan deze toch wel leuke Police Academy film.

Mahoney en Zed weg, en dat komt deze film zeker niet ten goede. Lassard blijft natuurlijk op de lachspieren werken, en het bijhorende verhaal hoeft niet heel goed ineen te zitten, maar soms vraag je je toch af waarom er zoveel delen moesten gemaakt worden van deze (aanvankelijk) goede reeks.

avatar van Spetie
Vijfde deel uit de reeks en in dit deel zijn Mahoney en Zed er niet meer bij, wat de serie zeker niet ten goede komt voor zover dat nog kon. De leuke grappen zijn op een vinger te tellen en het niveau is ronduit belabberd.

Ook hier dus flauwigheid troef en echt een zeer slechte film, waar blijkbaar nog steeds geld mee verdiend werd, want er kwamen nog twee vervolgen.

avatar van moviemafketel
Na zoveel jaar toch nog steeds moeten lachen zo hier en daar. De badguy lijkt net de Baron uit Bassie en Adriaan. Ook het korps is een stelletje ongeregeld bij elkaar die uiteindelijk op onorthodoxe wijze de klus klaren. Miami is een mooie setting en hier wordt ook goed gebruik van gemaakt. PA is natuurlijk altijd een nobrainer, maar als je in de juiste stemming bent is het vermakelijk genoeg om te blijven kijken.

avatar van Richard_Voorhees
Iets minder dan de voorgaande films. Het is allemaal wel erg flauw. Al blijf ik vooral die Lassard een heerlijk typetje vinden.

avatar van Beertje45
Ik vind dit ook een zwakkere film in de reeks en Zed en Sweetchuck worden toch gemist. Steve Guttenberg's plaats word meer dan behoorlijk vervangen door Matt McCoy. Locatie Miami? Vond ik minder leuk en er zijn wel minder geslaagde grappen aanwezig. Die gangsterleider, Tony, vond ik wel lekker hypernerveus. Op naar deel 6 die ik dan wel weer leuker vind.

avatar van Movie Jim
Ik vind dit wel een leuke Police academy film.
Voor een keertje te ontspannen.
Ik heb alle reacties gelezen op deze film.
En met sommige reacties ben ik het eens.
Bijvoorbeeld dat het een Bassie & Adriaan verhaal
is dat is overduidelijk: ja natuurlijk.
Het gemis van Steve Guttenberg, en Zed
is groot.
In deze film blijf ik nog altijd Tackleberry, Hightower, Callahan, Captain Harris, Proctor,
en commandant Lassard het leukste vinden.

Voor Jones (Michael Winslow) heb ik een zwak en zie ik altijd
als een soort verlengstuk een stuk opvulling zeg maar.

ipman-99
"Some dickhead is standing in my sun!" ... " !!!

Heerlijke Komedie (5-de deel) (Heropfrissing) !!! 'Police Academy 5' zonder
Steve Guttenberg alias Mahoney mag zeker en vast de pret niet bederven !
De personages Zed en Sweetchuck zijn er ook ditmaal niet bij.
De rest van de cast is weer van de partij met enkele
heerlijke opvullingen qua andere karakters.
Die gangsterleider Tony gespeeld door Rene Auberjonois vond ik echt
geweldig in zijn rol, bijna een stripachtige figuur (in mijn ogen) !
De humor is steeds aanwezig in alweer een heerlijk actie-vol avontuur
waar de karakters weer een zotte kunstjes kunnen bovenhalen !
Dit is puur vermaak en ik verveel me geen seconde bij deze
nostalgische heropfrissingen ..., want dat zijn ze zeker en vast !

Ik begon met het haten van deze film, totdat Rene Auberjonois in beeld kwam en er zodoende meteen voor zorgde dat de filmreeks ook eindelijk eens een echte herkenbare badguy had. Dat Guttenberg er niet is hindert niet omdat ik zijn personage toch nooit heb gemogen, wel jammer dat Zedd er niet meer bij was. Verder heb ik me naarmate het geheel vorderde steeds minder zitten ergeren. Niet constant weer een herhaling van grappen (geen Blue Oyster Bar!) die we al honderden keren hebben gezien, een leuke badguy en eindelijk eens een afwisselende locatie ten opzichte van die oersaaie stad. Wonderbaarlijk, maar ik heb me hier eigenlijk nog het meeste mee vermaakt.

Blijft verder wel te stom voor woorden, maar goed.

avatar van Ajax&Litmanen1
Andere locatie (pluspunt), zelfde flauwe grappen. En toch was het best vermakelijk. De pesterijen tegen Harris en Proctor zijn voorspelbaar, maar daarom nog best grappig. De scene waarin Harris een meisje probeerde te versieren was dan ook leuk. Idem met de controle op het vliegveld. Verder valt er eigenlijk weinig over deze vijfde editie te vertellen, behalve dat ook deze middelmatig is, zoals de hele reeks. Het kost best wat moeite om mezelf te motiveren deze reeks af te kijken. Wat vroeger leuk was is vele jaren later allang niet meer zo.

2,5* (was 1*)

avatar van Vdk_Movie
Snik

weer een leuke foute vervolg.al vind ik dit deel toch minder dan zijn voorgangers.maar nog steeds wel genieten.je moet je verstand echt op nul zetten bij deze films.juist omdat het zulke flauwe grappen zijn.en dan is het de 80s sfeer die ik ook gewoon geweldig vind in deze films.