Police Academy 3: Back in Training (1986)

Alternatieve titel: Police Academy 3: 't Zal Je Leraar Wezen!

geregisseerd door Jerry Paris
met Steve Guttenberg, Bubba Smith en David Graf

Gouverneur Neilson heeft aangekondigt dat hij vanwege budgetaire redenen een van de twee politiescholen zal sluiten. Welke moet verdwijnen hangt af van het rapport van de evaluatiecommissie. De kans is zeer groot dat het de politieschool van commandant Lassard is die opgedoekt wordt. De recruten zijn ook nu weer ontzettend lomp, naiëf, onbeholpen en ongedisciplineerd. In allerijl worden de afgestudeerden van de politieschool opgetrommeld. Mahoney, Tackleberry, Hightower, Hooks, Jones en Callahan moeten de nieuwe lichting zo opleiden dat ze de recruten van commandant Mauser kunnen verslaan.

m1chel
De leukste Police Academy van allemaal. Cadet Sweetchuck (Tim Kazurinsky) en Cadet Zed (Bobcat Goldthwait) maken de hele film. Aan het begin van de film wanneer Zed naast Sweetchuck op zijn motor komt rijden is echt een super moment. "Nice bike,where do you keep the battery's" ik moet er telkens nog hard om lachen. Het deel dat Sweetchuck karate staat te oefenen en zijn schoen uitschopt in de mond van Zed, Zed op de bongo's dat zijn echt hilarische momenten. Ook in de openings scene's met Sgt. Moses Hightower (Bubba Smith) die op het bankje als vrouw verkleed zit en Sgt. Eugene Tackleberry (David Graf) die als Rambo uit zijn eigen jungle springt maken de film ook erg leuk.

Van het verhaal hoeft ook deze Police Academy het niet te hebben. Het is weer eenvoudig en flinterdun.Regiseur Jerry Paris, die ook de regie van deel 2 op zich had genomen, heeft de sfeer en de Police Acedemy look goed aan gehouden en dat maakt de films ook erg leuk. De heerlijke 80's sfeer die de film uit ademd en de simpel heid van de grappen pakken ook erg goed uit. Ook voor deze weer 4*, alhoewel ik deze echt de leukste van allemaal vind. Na deze film gaat de serie wel wat achteruit.

vind deze zeker minstens even goed/slecht ('t is maar wat je verkiest ) als deel 2 uit reeks.
Al wordt alles nu wel nog maar eens uitgemolken...

avatar van Spetie
Derde deel in de reeks en samen met deel zes, het enige deel van de vervolgen waar nog een beetje door te komen is. Alle hoofdrolspelers van de eerste twee delen doen in ieder geval weer mee en dat is een positief punt.

Deze film heeft zoals reeds gezegd nog een paar momenten waarop je moet glimlachen, maar over het algemeen gezien is het erg flauw en wordt het eigenlijk nooit echt heel leuk. Misschien wat minder slecht dan deel vier, vijf en zeven, maar als je blij bent dat film van een krappe anderhalf uur aflopen is, is dat toch nooit een goed teken.

avatar van MatthijsGr00t
Het derde deel zet het niveau van het tweede deel voort. Het is grotendeels een herhaling van het voorgaande deel en niet vernieuwend. Conclusie is hetzelfde, namelijk: leuk vermaak voor een avond maar eigenlijk stelt het niets voor. Te makkelijk allemaal. 1,5*

avatar van 606
Vond het eigenlijk gewoon erg leuk, kan er niks anders van maken.

3 sterren

avatar van Richard_Voorhees
De bekende cast keerde weer terug voor de derde film uit de saga. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik ben het met 606 eens dat dit eigenlijk gewoon leuk is. De typetjes worden lekker fout en niet al te serieus neergezet. Zo hier en daar zitten er best geinige grappen in en de jaren '80 uitstraling doet wat mij betreft de rest. Wederom een leuk filmpje.

avatar van Beertje45
Voor het overgrote deel een herhaling van de eerste film waarin een lading nieuwe rekruten in opleiding gaan naar de beruchte politieschool van de wereldvreemde, maar allersympathieke Lassard. Zed en Sweetchuck zijn de allerbeste aanwinst en alle personage's, buiten Capt. Harris, maken terug hun re entree in een nieuw avontuur vol van het ene moment flauwe en dan weer grappige situatie's. Ik heb de ganse reeks al jaren op het schijfje en kan er blijven van genieten. Absoluut geen hoogstaande humor, maar gewoon absurde, simpele humor om met een snackje en drankje van te genieten.

Er is 1 personage uit de originele film die nadien nooit weerkeerde en dat vond ik erg jammer, omdat ik hem een absolute meerwaarde vond geven aan de cast en dat is Donovan Scott aka cadet Leslie Barbara.

avatar van alexspyforever
Nummer 3 uit de reeks vind ik zelfs nog iets leuker dan 2. De terugkeer van de spitsbroeders Kyle en Blankes is alvast een pluspunt. Ook de uiteindelijke inlijving van Zed en Sweetchuck bij het korps is schitterend. Hun gedwongen samenwerking zorgt steeds weer voor grappige momenten. Ook de Japanner was een leuke toevoeging.

avatar van Timothyvdmeer
deze serie is gewoon mijn guilty pleasure.

ipman-99
"Excuse me sir, this is a non-smoking area. I'm gonna' have to ask you to distinguish that cigar." ... " !!!

Heerlijke Komedie (3-de deel) (Heropfrissing) !!! 'Police Academy 3' is een (net
als voorgaande delen) pure nostalgie voor mij !
Gewoon de luchtigheid en de typische karakters die samen een heerlijk
avontuur beleven.
De humor kent over the top en soms absurde toestanden
maar altijd op een leuke manier gebracht.
Heerlijke sfeer van de jaren '80 en met een vette knipoog
allemaal zo fout maar o zo heerlijk !

Meer van hetzelfde, al was deze film door de vergrote rol van Zed (enige leuke nieuwe typetje) nu al een stukje beter uit te zitten dan de vorige. Verder is het een aaneenschakeling van gemakzuchtige locaties (ja, die academie hebben we nu ook wel gezien, net zoals die duffe straten), herhaalde grappen (borsten, geweren, geluidjes) en wederom vervelende nieuwe acteurs die op Zed na echt helemaal niets toevoegen. Hoe vaak kan men die Oysterbar grap nog herhalen? Toch keek het makkelijker weg dan de vorige film, al kan ik toch echt niet wachten tot Harris weer terug komt in het volgende deel. Op naar het volgende deel dan maar...

avatar van Ajax&Litmanen1
Iets leuker dan de voorganger, maar pfff, wat is het pittig om deze reeks anno nu nog te kijken. Achterhaald, flauw en nauwelijks grappig. Gelukkig blijft de reeks altijd een paar redelijk aardige personages houden (Zed is bijvoorbeeld wel geestig), waardoor het niet totaal afschuwelijk is. Deze derde film is zelfs best te doen. Maar al na drie delen slaat de eentonigheid en herhaling van zetten hard toe. Het lijkt allemaal zo erg op elkaar. En dan moet ik er nog vier andere delen opnieuw van zien
Wederom bewijs dat deze reeks de tand des tijds slecht door is gekomen. Wat ik als kind geweldig leuk vond is heel wat jaren later volledig verdwenen.

2,5* (was 3*)

wat een heerlijke foute vervolg weer.kan er niks aan doen maar ik geniet elke keer weer van deze filmreeks.onzettend flauw is het ik weet het.en de homobar grap kan ook hier niet wegblijvenmaar elke keer weer vind ik het geweldig om te zien.al vind ik toch de eerste 4 delen het leukste.