Police Academy 2: Their First Assignment (1985)

Alternatieve titel: Police Academy 2: De Beuk Erin

geregisseerd door Jerry Paris
met Steve Guttenberg, Bubba Smith en David Graf

De agenten uit Police Academy I hebben hun opleiding afgerond, en kunnen aan hun eerste opdracht beginnen: het optreden tegen een graffiti-verspreidende bende.

avatar van film88888
Een tweede deel dat er best nog mag wezen.

Terug zalige grappen van Jones zoals de eerste film.

Maar hier was de sfeer weg dat de eerste had van de gekke avonturen, en streken op de *Academy* zelf, maar heb nog steeds goed kunnen genieten, en zeker de streken dat Mahoney uitsteekt met Mauser was nog wel lachen.

Verder ongeveer het zelfde einde als de eerste.

avatar van Movie Jim
Zed de leider van die bende vind ik erg goed. Don't make me flare my nostrils!

avatar van AGE-411
Vrijdag 4 juni om 22:20u op VT4

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Beter uitgewerkt dan het eerste deel en genoeg leuke grappen om de film uit te zitten.
Wat ze in deel 1 wouden bereiken, doen ze als nog met deel 2.
Zeer aangenaam en vermakelijk om te kijken

avatar van Jan met de pet
Zoals deel 1, leuk om nog eens te bekijken:3,0

avatar van stalinorgel
een waardig vervolg
Cpt Harris wordt gemist, absoluut, en Mauser is weliswaar een vermakelijke vervanger maar het hoogtepunt in dit deel is Bobcat Goldthwait (Zed)

avatar van movie acteurs
Een leuk vervolg die wel wat minder is dan de eerste film. Maar ook dit mag er zeker wezen. Op de laatste 2 delen na, kan ik deze reeks best waarderen. De film krijgt van mij een 3,0.

avatar van _Moonwalker
Dit is zeker beter dan het eerste deel. Zed de leider van de bende is een erg goed karakter die zijn rol ook overtuigend heeft neergezet. Heb me slap gelachen om hem. Ook andere grappen waren mooi om te zien.

Uit nostalgie en omdat er niet meer zulke mooie films gemaakt worden krijgt deze deel een 4 van mij.

Two down, five to go: 1.00 (1.20)
Flauw en een bovenal weinig tot niets toevoegend vervolg op het origineel. Het uitgangspunt kon niet veel simpeler, maar de uitwerking is dat uiteindelijk wel. Een script dat uit los zand bestaat en in feite weinig meer is dan vier verhaaltjes die amateuristisch in elkaar worden gevlochten. Het gaat nergens over, de grappen zijn allesbehalve grappig en het vertrek van enkele personages liet zich nu al voelen en dan zijn we pas bij aflevering twee. Hoe moet dat straks dan als Guttenberg afzwaait, veel positieve invloed zal het in elk geval niet opleveren. Maar goed, zover is het nog niet. De onervaren Paris stond erbij en keek ernaar hoe de gehele crew lekker plezier maakt, wat gage opraapt, en de kijker met een enorme desillusie achterlaat. Gelukkig was het in een schamele tachtig minuten alweer voorbij.

Na het destijds leuke eerste deel waren de verwachtingen voor dit tweede deel best hoog. Maar dat maakt dit tweede deel dus niet waar. Integendeel zelfs want het is gewoon bar slecht en te lachen valt er niets of nauwelijks. Jammer dat men na deze film nog een aantal delen heeft gemaakt, want die waren zelfs nog slechter dan deze.

avatar van m1chel
Gisteren weer eens gekeken en ik pas mijn sterren toch aan naar 4*, ik vond deze toch iets leuker dan deel 1. Met de komst van Vinnie Schtulman (Peter Van Norden), Sweetchuck (Tim Kazurinsky ) en Zed (Bobcat Goldthwait) komen er hilarische momenten in de film. Lt. / Captain Mauser (Art Metrano) vervangt Harris prima en kontenlikker Proctor (Lance Kinsey) vult hem prima aan. Het verhaal is eenvoudig en daarom ook flinter dun, maar door een aantal komische momenten word de film prima gered en blijft deze film ook erg leuk. "The Blue Oyster Bar" keert weer terug en zorgt voor mij weer voor een van de meest komische momenten van de film.

Toch gooien ze het over een andere boeg als in de eerste film en dat houd het best origineel.Vegeet niet dat deze film 26 jaar oud is en toen waren het originele komedie's waar veel mensen naar uit keken. Ik vind zelf nog steeds dat de films prima alles nu de tijd nog doorstaan, de films zijn gedateerd, maar dat maakt het ook weer erg komisch. De grappen vind ik zelf niet echt gedateerd want ik zie in tegenwoordige komedie's (bv. Scary movie en dat soort films) de zelfde grappen gemaakt worden. Ik zeg niet dat Scary movie op deze films lijkt, maar sommige grappen wel, het blijven flauwe grappen die zo flauw zijn dat je er wel om moet lachen (ik tenminste wel). Het moet denk ik ook een beetje je ding zijn, maar ik vind dat deze films ontzettend lage waardering krijgen en daar sta ik wel een beetje van te kijken, want de meeste mensen die ik ken vinden deze films toch wel erg leuk blijven. Een vriend van mij heeft een DVD winkel en die had 100 boxen van Police Academy in z'n winkel liggen voor 25 euro ,alle 7 de films en die was hij binnen 1 1/2 maand allemaal kwijt, dus zijn er genoeg mensen die het toch wel leuk vinden.

Maar goed dat is ieder voor zich en ik geef deze film toch 4* omdat ik toch weer erg heb gelachen om Mahoney en zijn bende agenten.

Mja, vroeger leek deze mij toch net iets beter te zijn. Na revisie een stuk minder bevonden dan deel 1. De grappen komen over als 'heb ik al eens gezien' en er wordt weinig nieuw materiaal aan toegevoegd. Wat niet wegneemt dat het bij momenten lachen blijft, al worden die momenten al iets schaarser

avatar van Spetie
Zwak vervolg op een niet onaardig eerste deel Alle "helden" van het eerste deel doen weer mee. De onhandige Douglas Fackler (Bruce Mahler), de reus Moses Hightower (Bubba Smith), De geluidseffectenvirtuoos Larvell Jones (Michael Winslow) en de schietgrage Eugene Tackleberry zijn de bekendste van het stel.

De film heeft eigenlijk weinig nieuws te bieden ten opzichte van het eerste deel. Het leukste vond ik de bendeleider Max Zed, gespeeld door Bobcat Goldthwait, die in de twee volgende delen mocht terugkeren als agent. Zijn accent is erg apart en veroorzaakte bij mij toch nog een aantal keren een glimlach. De rest van de grappen die de film bevat zijn erg flauw en voorspelbaar. De dalende lijn in de reeks is hier echter al flink zichtbaar.

avatar van MatthijsGr00t
Waar ik in het eerste deel nog wel kon genieten van de humor was het in dit deel grotendeels verdwenen. Te simpel, te flauw, te overdreven, te zwak geacteerd, weinig overtuigend. Kortom; leuk voor een avond flauw vermaak maar echt niets meer dan dat. 1,5*

avatar van Richard_Voorhees
Het tweede deel is niet zo vermakelijk als het eerste deel, maar ik vond hem nog wel door de beugel gaan. De bekende typetjes worden weer lekker fout neergezet en het verhaal is lekker gek. Een leuke, luchtige komedie.

avatar van Beertje45
niet zo goed als deel 1, miste Harris in dit deel, maar vond hem nog best te pruimen. Deze films doen me steeds denken aan de Keystone Cops uit vervlogen tijden. Vond én vind dat ook nog steeds erg grappig om te zien. Leuke nieuwe personages Zed en Sweetchuck

yorgos.dalman
Erg aangenaam om 'de film uit mijn jeugd' weer eens te zien. Dezelfde nostalgie als The last dragon (hoewel deze laatste een echt meesterwerkje is en PA2 gewoon errug leuk...)

Edit: R.I.P. Bubba 'Hightower' Smith (2011). 66 jaar is te jong.

avatar van alexspyforever
Minder sterk dan deel 1, maar heeft toch een aantal heel leuke scènes. Zed en Sweetchuck zijn alvast geweldige aanwinsten. Verder is ook de romance van Tackleberry met de blonde politieagente heel vermakelijk.

ipman-99
"Hey, wait a minute! My hands are stuck with my head! What the fuck?" ... " !!!

Heerlijke Komedie (Sequel) (Heropfrissing) !!! 'Police Academy 2' is een
voor mij een nostalgische heerlijke komedie!
Het begint al meteen als de ietwat raar uitziend mannetje al zijn lichten dooft in zijn winkel
om vervolgens heel wat vallen te plaatsen voor inbrekers !
De grappen en geluidjes van Jones waren weer volop heerlijk van de partij.
Lt. Harris wordt hier vervangen door Lt. Mauser ...!
De douche scène met L.T Mauser was echt hilarisch en puur genieten geblazen.
De tijd vliegt bij dit soort films, een heerlijk avontuur volgt met een aantal
heerlijke grappen en grollen.
Heerlijk luchtige nostalgische komedie met telkens dat heerlijke beginliedje !

Ok, de reputatie van deze filmreeks is misschien toch meer verdiend dan ik me herinner. Ik geloofde vooral dat Zed als personage toch best leuk was, maar om nu te zeggen dat zijn bijdrage hier groot genoeg was? Nee, net zoals in de vorige film het geval was lijdt ook het tweede deel onder een behoorlijk gebrek van een overtuigende badguy, want officieren die het iedereen slecht naar zijn zin maken zijn daarin toch echt niet interessant genoeg voor me.

Ik miste Harris gigantisch. Mauser is niet verschrikkelijk, maar te overdreven en veel cartoonesquer dan zijn voorganger. Verder blijven alleen Tackleberry en Jones leuk, de rest (inclusief Mahoney, ook al is zijn grap met de superlijm een van de weinige leuke momenten in de hele film) is gewoon saai en/of te duf voor woorden. Hopelijk is deel 3 beter, want ik begin toch angstig te worden om de reeks uit te gaan zitten.

avatar van Ajax&Litmanen1
Oei, wat vallen de Police Academy films zwaar door de mand bij de herzieningen, vele vele jaren jaren. Maanden terug deel 1 al eens opnieuw gekeken en nu de opvolger. Wat als kind zo leuk leek te zijn, is tegenwoordig enorm slecht, ongrappig en ongeïnspireerd. Enkele agenten vermaken nog wel en van de bekende Police Academy themesong kan ik ook nog wel genieten, maar dat waren dan ook de pluspunten. Ik vroeg me trouwens tijdens de film af waar ik de stem van Zed van herkende, maar nu dankzij Wikipedia weet ik het weer. Hij is de stem van Mr Floppy in Unhappily Ever After, haha.

2* (was 3*)

avatar van Vdk_Movie
"Als kind" zijnde was dit wel leuk om te zien. Maar nu als volwassen persoon de film te hebben herzien valt het zwaar tegen.

toch weer een heerlijke foute vervolg.nog steeds geweldig om te zien.ontzettend flauwe grappen maar dat vind ik juist leuk.echt die 80s sfeer.ja heb ze ook in mijn verzameling en zie ze om de zoveel tijd weer en geniet toch elke keer weer.

avatar van Ebenezer Scrooge
Heerlijk fout en ontzettend flauw. Een paar jaar geleden overkwam mij overigens iets heel eigenaardigs. Ik zat naar het album Achtung Baby te luisteren van U2 toen ik, in het nummer The Fly geloof ik, Bono iets geks hoorde doen met zijn stem waardoor ik opeens besefte dat zijn stem wel erg veel lijkt op die rare stem van Zed uit Police Academy. Vreemde gewaarwording was dat. Sindsdien kan ik ook niet meer naar U2 luisteren zonder aan die rare Zed te denken.
Hij heeft er ook een beetje van weg, vind ik.

Ach ja.

(Héél) Vroeger allemaal al eens gezien, dus als ik nu de kans krijg pik ik ze wel weer een keertje mee. Grootse humor is het niet, het leunt erg sterk op herkenbare typetjes die elke keer weer hun typische dingetje doen, maar binnen dat concept zijn er wel enkele degelijke grappen.

Het helpt ook dat bad guy Zed in deze film geïntroduceerd wordt. Goed geacteerd zou ik het niet durven noemen, maar memorabel is z'n personage wel natuurlijk. Verder is de humor vaak erg flauw, maar hier en daar is er wel een streepje creativiteit te ontwaren.

Veel beter of slechter dan het eerste deel vind ik dit niet. Het is gewoon vlotte, makkelijke comedy die amper bijblijft, maar wel zo voorbij is en nergens echt vervelend wordt. Simpele maar degelijke filler dus, en aangezien het qua echte comedy toch al niet veel is tegenwoordig (in hoeveelheid dan) niet verkeerd om ergens tussendoor mee te pikken.