Police Academy 5: Assignment: Miami Beach (1988)

geregisseerd door Alan Myerson
met Bubba Smith, David Graf en Michael Winslow

Tijdens de diploma-uitreiking van de politieschool kondigt commissaris Hurst aan dat Lassard met pensioen gaat. Het nieuws slaat in als een bom, niet alleen voor de commandant zelf maar ook voor zijn trouwe leerlingen. Er bestaat geen twijfel over dat Harris hier iets mee te maken heeft. Hij aast immers al een hele tijd op de baan van de commandant. Hurst meldt ook dat Lassard benoemd zal worden tot agent van het decennium tijdens de nationale conventie in Miami Beach. Lassard wil dat zijn leerlingen aanwezig zijn op de huldiging en betaalt hun tickets. In het vliegtuig zitten ook drie gangsters, die net een geslaagde diamantroof gepleegd hebben. Bij hun aankomst in Miami neemt Lassard per ongeluk hun tas mee. Ondertussen zijn ook Harris en zijn assistent Proctor aangekomen.