The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

4,24

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy
201 minuten / 251 minuten (extended edition) / 263 minuten (Special Extended Blu-Ray Edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen

De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige Ene Ring te vernietigen. De legers van Gondor proberen ondertussen de stad Minas Tirith te beschermen tegen Sauron's legers.

5856 BERICHTEN 79 MENINGEN

Als ik me basseer op je top-10, ben ik er zeker van dat je deze film veel beter zou vinden als pakweg Gandalf een grote, bruine hoed en een revolver zou hebben.

avatar van wyatt earp
Handsome Bill schreef:

Meer verwondering over al die bewondering.
Waarom, je zegt net zelf dat je de omgeving mooi vind. Daar kun je toch wel bewondering voor hebben?

avatar van planet_of_death
Avatar schreef:

Opzich zou dat wel vet zijn, maar punthoeden zijn het vetst.

Handsome Bill schreef:
Heb ik niet gezegd.
Jewel, ik quote:
Maar de dingen die jij noemt, camerawerk, costuums, omgeving etc vind ik niet zo bijzonder.
Sorry hoor, tegenwoordig gaat het eenmaal met de computer. Dan kan je wel dwars gaan liggen, door een 0,5 te gaan geven.
Maar bij een fantasyfilm kan je verwachten dat het met de computer is gemaakt!
Puur en echt is een kenmerk van schoonheid.
Dit komt misschien als een schok, maar 95% van de films is nep

Handsome Bill
Nogmaals, in relatie tot de film is de omgeving niet bijzonder.
Deze omgeving is vele malen mooier dan in dit prul naar voren komt.
Dat komt omdat er enkele snapshots van de omgeving zijn gemaakt, vervolgens in een bak met softeware gegooid zijn, een beetje knippen en plakken en volia, er schijnt iets van een mooie omgeving te zijn.

avatar van chevy93
Dan nog. Je moet nageven dat ze schitterend werk hebben verricht. En zoals ik al zei: 'Fantasyfilms worden met de computer gemaakt'. Dat had je van tevoren kunnen (lees: moeten) weten

Kevin13
Maar visueel is dit toch wel een klein meesterwerkje niet? Als je zou vergelijken met andere fantasy films springt Lotr er toch vaak uit.

avatar van JacoBaco
chevy93 schreef:
En zoals ik al zei: 'Fantasyfilms worden met de computer gemaakt'. Dat had je van tevoren kunnen (lees: moeten) weten!

Net als deze? Unendliche Geschichte, Die (1984)

Die ken ik niet
Is er wat speciaals met die film?

avatar van JacoBaco
Nee niet echt. Het is alleen maar een fantasyfilm die niet met de computer gemaakt is.

avatar van chevy93
Dacht ik al, maar die is van 1984 . Ik doel meer op de fantasyiflms na, laten we zeggen, 2000.

chevy93 schreef:

Uiteraard wist ik dit van te voren.
Ik had iets gehoord over pratende bomen enz.
Die ben ik nooit tegen gekomen dus het moest wel fantasy zijn ja.

Maar goed, ook met dit gegeven in het achterhoofd werd het voor mij een lijdensweg om deze trilogie door te komen.

avatar van chevy93
Wat ik dan wel niet begrijp, waarom kijk je alledrie de films als de 1e film al een lijdensweg is?

avatar van ®Tc

Ik bedoel.. je wist dat deel 2 en deel 3 niet anders zouden zijn.

Waar je aan begint maak je toch af?

avatar van planet_of_death
JacoBaco schreef:

Het is zeker een aanrader!

Ik bedoel.. je wist dat deel 2 en deel 3 niet anders zouden zijn.

Dit heb ik enkel gedaan om er een goed oordeel over te kunnen geven.
En je hebt toch zoiets van; de halve wereld heeft het erover, het zal toch wel een keer beginnen ....misschien deel twee dan....enz .
Maar het bleef een hoop bombarie om niets.

Avatar schreef:

Dan zou ik erover gaan nadenken of er niet een halfje bij kan Avater
Zijn uitstraling zou dan 100 procent verbeteren.

Normaal kijk ik nooit zulke films. Maar deze vond ik toch wel leuk.

avatar van chevy93
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Sprakeloos . Zo mooi deze trilogie. Ruim 4 uur lang zit je aan de buis gekluistert!

Elke keer als je weer zo'n groot leger ziet, kippenvel! Wat is dat toch machtig mooi. Zet het geluid nog even op keihard en het kippenvel loopt door je hele lichaam. 'Ground, ground, ground...!'.
Het moment dat Rohan aankomt bij het gevecht, dat geluid van al die paarden. Zo machtig mooi!
De gevechten van Lord of the Rings zijn gewoon de beste ooit en zullen dat zeker nog decennia lang zijn.

En wat een prachtig einde! Die muziek, tja.. die 11 oscars stuk voor stuk dik verdient! Niet alleen deze film, ruim 11 uur lang prachtige muziek.

Deel 2 vind ik nog steeds het beste, maar heb nu wel even mijn top 10 veranderd. Uiteraard maak ik er nu een 5,0 van! Één van de beste 682 minuten van mijn leven.

'One Ring to rule them all,
One Ring to find them,
One Ring to bring them all
and in the darkness bind them.
'

avatar van moviemafketel
Ja dat sprakeloze gevoel zul je voorlopig nog wel even houden ja.
De muziek vind ik ook nog steeds onovertroffen.
Zet soms alleen nog een bepaalde scene op om de muziek en beeld samen te kunnen zien en dat blijft kippenvel geven.
Mooi dat je er ook zo van genoten hebt.

avatar van Minotaures
Hm, ik vraag me toch af hoe leuk zo een animatie van LotR zou zijn.

avatar van darkknight
De beste van de trilogie, vooral de gevechten zijn gewoon zo mooi in beeld gebracht, bijvoorbeeld hoe de Rohirrim te hulp snellen. En dan de special effects, de meeste fantastische beesten en schepsels worden tevoorschijn getoverd, de elephaunts, het dodenleger, de nazgul en weet ik wat nog allemaal meer, werkelijk fantastisch. De muziek is ook prachtig en de decors onovertroffen. Zo'n hoge kwaliteit, dit is echt pure klasse. Met stip de beste fantasyfilm ooit!

avatar van Minotaures

Ik bedoel niet zulke prul, maar in de soort van Shrek en Finding Nemo kwaliteit.

waarom zou je deze film onvoldoende geven?
antwoord graag,
want als deze film onvoldoende heeft vind ik dat alle andere films ook onvoldoende zijn

Kevin13
Slechte acteurs, langdradig, bombastische muziek, het musical gedeelte in deze film,...

avatar van RSmovie91
Kevin13 schreef:

Slechte acteurs? Hahaha, da's een goeie.
Langdradig? Kan ik me in vinden.
Musical? Waar wordt er gezongen dan?

Kevin13
Merijn die op een gegeven moment begint te zingen voor Denethor aangesloten met een te sentimentele aanval op Osgilliath. En op het einde zong Aragorn ook. Vond ik beide lachwekkend.

Ook in dit laatste deel wordt al het voorgaande weer overtroffen. Nóg genialer in elkaar gezette gevechtscenes, nóg spannender en nóg meer rare schepsels. Laat je meeslepen in de geweldige fantasiewereld van The Lord of The Rings.
Het lijkt me vrij overbodig te melden dat dit een must-see is, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat hier iemand op moviemeter de reeks nog niet gezien heeft.
Omdat ik dit deel nóg iets briljanter vond dan voorgaande twee delen, een 5*+

avatar van Albus Dumbledore
Whatswithandy schreef:
waarom zou je deze film onvoldoende geven?
antwoord graag,

Je zou deze film een onvoldoende kunnen geven omdat je hem gewoon niet goed vind. En hoe kan iemand deze film slecht vinden? Simpelweg verschil van mening en smaak.