Transformers (2007)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

Heel lang geleden was er een oorlog op de planeet Cybertron, tussen de Autobots en de Decepticons. Vele jaren later, op de planeet Aarde, koopt de jonge Sam Witwicky zijn eerste auto en komt tot de ontdekking dat het de Autobot Bumblebee is. Deze is er om Sam te beschermen, aangezien Bumblebee niet de enige Transformer is die op Aarde is gekomen. Ook de Decepticons zijn op Aarde en beginnen het Amerikaanse leger aan te vallen. Als Sam en zijn vriendin Mikaela dan ontdekken dat het leger van plan is zowel de vijandige Decepticons als de vredelievende Autobots te vernietigen, proberen ze een nieuw plan te bedenken om de Decepticons te stoppen.

avatar van darthconner
zalige film, ik ben nu al aan het uizien naar transformers 2

avatar van roc12345
zeker wel te overtreffen met Star wars en matrix enzo maar zulke verdomde goeie special effects zijn van een ander jaartal ¨2110

Een dikke 4,5 mooooi kijk al uit naar transformers 2
nog moooier

avatar van leidsehoodie
Die special effects, die snelle actie, die geile......... robots! Alles klopt!

Film die je echt in de bios moet zien, ik werd bijna van mijn stoel geblazen!

avatar van wyatt earp
erkin17 schreef:

eey wat bedoel jij daarmee
ik had die top tien effe snel ingevoerd hoor
ik had ook kunnen uitzoeken wat echtt`!!! mijn leukste film was

Ook zo logisch dat je zomaar wat films in je top 10 zet, en films die je echt leuk vind er niet inzet. Maargoed, dat moet jij weten.

Gister gezien en is me een beetje tegengevallen. Het zag er allemaal wel goed uit, vooral de robots, daar zeg ik niks van. Maar het was allemaal erg over the top. Waarschijnlijk is het gewoon het soort actiefilm waar ik niet van hou. Verder zat er allemaal domme ongein in als compensatie. Het was wel grappig maar het maakt de film er niet beter op.
Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het 0,5* te geven. Zo slecht isie ook weer niet. Daarom 2*

wyatt earp schreef:

je hebt gelijk
ben een beetje lui om dat te doen

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Het luchtige verhaaltje wordt verzopen in aktie. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar hier blijft er zodoende weinig over. Veel clichés en voorspelbaarheid, zeker m.b.t. de zogenaamde twist. Toch is de film enigszins onderhoudend. Germiddeld.

avatar van fieko
vond het einde een beetje tegen vallen..
voor de rest keiharde film!

Hij was vanavond in hd formaat op tv en ondanks dat ik de film inmiddels al 11 keer gezien hebt blijft het echt een topper.

De basis van het verhaal is inderdaad simpel, maar ik vind juist dat ze dat in de film zeer goed opgebouwd en verwerkt hebben.

Bumbelbee was volgens mij echter een "kever" maar ja dat terzijde.

Zeer goed gelukte remake van de serie, gewoon puur vermaak met prachtige scenes. Ik kreeg zelfs even kippenvel bij het moment dat de transformers op aarde komen...zo mooi gedaan, in cominatie met de muziek..gewoon subliem.

Al met al voor mij dus echt jeugsentiment die ik zeker heb kunnen waarderen.

En meer van dat soort ongein komt er in voor. Ook hoe de Autobots zichzelf nog beter maken als auto door gewoon te scannen. En waarom worden ze geen straaljagers als ze ergens snel moeten zijn. En hoe werd Megatron dit wel terwijl hij van voor de Oorlog bevroren was. Ik denk duidelijk te veel na, maar een goede film laat mij dat niet doen.
Enfin, heb me wel vermaakt, LaBeouf speelde prima en de CGI zag er goed uit. Megan Fox ook. 2*[/quote]

avatar van nacbreda076
geweldige film! Kijkt heel snel weg... Kan ook echt niet wachten op deel 2!

avatar van SilenceMurderer
hell301 schreef:

Ehm, in de film wordt al gezegd dat alle technologie dat de mensheid heeft uitgevonden, eigenlijk afkomstig is van de transformer Megatron die bestudeerd is door de mensheid. Op de details is niet verder ingegaan in de film anders zou het saai worden. Misschien moet je je verstand op nul zetten?[/quote]

Bij dit soort films heb je zulke brede mogelijkheden dat je sommige dingen zoals deze gewoon aan zal moeten nemen. Als je verder over de mogelijkheden wilt gaan nadenken, ga je gang maar je bent eeuwig bezig.

Voorderest vind ik deze film ondanks de rest van de films die ik heb gezien toch nog uit een orginele hoek vallen. Het is toch iets anders, leuk om naar te kijken!

avatar van Hansjoh21
Leuke film!

Het verhaal stelt niet veel voor, maar dit is wel het type film waarbij je het volume net weer ff harder zet.. De muziek en actiescenes zijn geweldig.. De sene waarbij ze op aarde landen is gewoon subliem, de muziek, de sfeer, de beelden, prachtig!

Bij dit soort films krijg ik een grote smile met m'n 5.1 DD set en daar is het tenslotte ook voor bedoeld!

echt een goede film vind ik.
ga zker deel 2 kijken

bobolinski
gave animaties, realistisch. goed verhaal erdoor...

Super gave film, met super special effects! een stoer verhaal..

kortom een film die je MOET zien! net zoals deel 2;)

Had er naar uitgekeken maar vond het achteraf maar niks, niks op de special effects aan te merken maar robots van pak 'm beet 20? meter hoog die zich gaan verstoppen in een garage? nee bedankt...

avatar van eltorro
Tammo schreef:
`

Die robots waren nog geen eens 10 meter groot, en ja ze veranderen in auto's en aangezien die in een garage passen, zouden ze ook wel als een robot in een garage moeten passen.

MJK: je staat toch wel in je hemd met jouw beoordeling.
Het is gewoon een goeie film in dit genre.
Opm.: Producent is Steven Spielberg. Velen weten dit misschien niet eens.

Pastichio Rocker
Dat Spielberg de producent is maakt het nog geen goede film. En dat is het dan ook niet.

Ach ja, als hersenloze actie zonder verhaal je ding is...

avatar van TheVoice
Voordat ik de film ging kijken was mijn verwachting niet al te hoog gespannen. Ik ging uit van een middelmatige actiefilm en dat was het eigenlijk ook. Neemt niet weg dat er lekker veel stuntwerk in zit.

Van het verhaal moet deze film het niet hebben, maar dat had ik ook niet verwacht. Beetje overbodig vind ik het wel om hier ook nog eens een sequel van te gaan maken. Deze film zat al vol van de actie en om er nu nog meer actie in te gaan stoppen is misschien teveel van het goede.

2 *

avatar van schram101
Goede film! Heb van nature een hekel aan SF maar vond dit een toppertje!
Fantastische actie, een goed acterende LeBeouf en een lekker wijf!
Top! Op naar deel 2!

under/the/sea
Een van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Wat een kinderachtige pulp film zeg. Iedereen acteerst slecht in de film. Ja zelfs de auto's. En de actie scenes vond ik nergens spannend of spectaculair. Ik viel bijna letterlijk in slaap. Deel 2 zal ik dus ook niet meer kijken.

avatar van helleke
Nog eens terug bekeken.
Spectaculaire special effects en het verhaal zit redelijk ineen.
Zeker geen topfilm, maar verstand op nul en genieten.

avatar van darthconner
ik snap niet waarom er zoveel zo'n lage stemmen geven. het is gewoon een zalige film met zalige effecten en zalige actie.

Waarom deze film niet slaagt heeft simpelweg met het verhaalijn te maken.
Het is onmogelijk voor de acteurs om ook maar een beetje realitisch over te komen tegenover de robots.Ze hadden manier waarop de robots naar aarde komen uitgebreider mogen neer zetten.En dat het personage van Megan fox belabberd is, is een feit die meid kan totaal niet acteren en speelt in de films puur omdat ze mooi is om naar te kijken.
Zij moet gewoon verder gaan met B-tv programma`s.
Maar wat betreft de special effects zijn onzettend mooi,eigelijk de enigste reden om deze film te kijken.
Hopelijk is de 2de stukken beter kwa verhaal, zou dat lukken dan is de film af.

avatar van Flipman
darthconner schreef:

Ooit bij je opgekomen dat mensen misschien ook iets anders zoeken in een film? Ik zou hem sowieso niet hebben gezien als mijn broer hem me niet had uitgeleend.

Ik heb het niet op Michael Bay. Armageddon sprak me na alle dingen die ik erover vernam al niet aan. Vernam, ja. Mag ik dan wel een oordeel vellen? Nou, als Pearl Harbor van hetzelfde kaliber is, een sentimentele boutfilm die zich het meeste richt op romantiek, spektakel in plaats van historisch accuraat te willen zijn, dan hoeft 't voor mij al helemáál niet meer. Maar goed, mijn broer, die vandaag langskomt, kan dan mooi z'n DVD weer meenemen en ik kan zeggen dat ik 'm heb gezien.

Eigenlijk gaat deze film gewoon over een jonge man die moed toont om een auto voor elkaar te boksen en ook nog eens een vriendinnetje te krijgen. Daarvoor trekt ie een blik... tja, een heel blik blík open. Weer 's wat anders dan bling bling. Rappend blik, nog wel! Crisis, hé! RAPPENDE ROBOTS?! Hoe ongeloofwaardig wil je je film krijgen?? Hoe snel wil je het kleine beetje inlevingsvermogen dat deze... tja, film(?) biedt razendsnel de kóp indrukken?! Echt, ik was dan ook ontzettend blij dat die Jazz, over wie het hier gaat, total loss raakte! Thank you, Megatron!

Verder hebben deze robots natuurlijk ook meteen weer een levensfilosofie over de mensen. Een onderdaad van de grote Optimus Prime vraagt zich af waarom deze zo graag de mensheid wil verdedigen? Gelukkig doet hij dat omdat hij, OP -hihi, 'Opie'!- heeft gezien dat de mensheid ook in staat is tot goeddoen.

Echt.

Serieus, deze film zou zoveel beter zijn als Prime nou 's de waarheid over de mensheid in z'n algemeenheid naar voren zou brengen. Dat zou kunnen op een manier dat de film toch nog normaal voortgezet zou kunnen worden. Waarom komt ie op voor de mensheid? Omdat ie op onze planeet is. Omdat wij hier het dominerend ras zijn, ook al steken we voortdurend messen in elkaars ruggen en doen we eigenlijk nooit iets onbaatzuchtigs. Ook al duwen we deze planeet gezamenlijk naar de schroothoop en kan geen enkele Incontinente Trut hier iets aan doen, het blijft onze planeet. De robots hebben hierover niks te oordelen, zijn hier eigenlijk 'te gast' en dát is dan dus de reden dat Prime ons niet in de weg wil zitten.

Dat vind ik nou een goeie theorie. Alleen zou dat te deprimerend zijn voor alle kinderen die deze film zouden gaan kijken. Dus laten we het dan maar op de ouwe, vertrouwde sentimentele, ongerechtvaardigd optimistische en bij tijd en wijle ook -natuurlijk, hoe kan 't ook anders?!- patriottistische tour gooien. Maar wat een deceptie moet het dan zijn als kinderen erachter komen dat de roze bril, die hier als de film Transformers vermomd is, een compleet verkeerd beeld van de mensheid geeft, hoe diep is het Zwarte Gat dan waarin ze zullen zakken?

OK, misschien overdrijf ik, maar dit is wel het superirritante aan deze film.

Verder, als de karakers in deze film maar een paar woorden hadden gehoord, leken ze meteen overal verstand van te hebben en te weten welke gevolgen bepaalde gebeurtenissen zouden hebben. Rrriiiight...

Ik moet toegeven dat die robots er retegaaf uitzagen. En hoe knap ook, het is voor deze tijd niet echt wat bijzonders meer. Hoe dan ook, er zitten wel wat leuke momenten in, er is humor en het spektakel is... spectaculair. Kijkt lekker weg.

Maar ik hou wel van een beetje diepgang. Dat is hier niet. De dialogen waren ook wel leuk, behalve dan de eerste woorden van Megatron toen ie ontdooide: 'I am Megatron!' That's.... just... LAME!!! Oh ja en natuuurlijk al dat cliché gewauwel tussen Optimus Prime en Megatron toen ze aan het stoeien waren. En die belachelijke, tenenkrommende en gedateerde voice-over op het einde, blergh!

Ik heb de film nu al drie punten gegeven, maar die verlaag ik naar twee. Een wegkijkfilm, maar zeker niet iets om meer dan eens te zien.

avatar van Amazing
Zwaar ruk, maar gered door de waanzinnige special effects. Stond soms echt met verbazing te kijken. Hoe krijgen ze het gemaakt. Kan geen andere film bedenken die betere special effects heeft als deze.

avatar van Odie
Niet mijn genre, maar vond toch wel vermakelijk en goed gemaakt

avatar van josseheijmen
Die focking - Shia - La Beouf. Mazzelpik. Engerd!
Dat jij gewoon een aantal draaimaanden met Megan Fox hebt mogen werken.

Ik vind Fox wel een beetje een kindsterretje, maar o, zo, lekker! Een compleet H 'tje.

Dus. Verder is de film heel aardig! Wat ik nooit, nooit had verwacht. Dit leek me een van de vreselijkste films ooit gemaakt. Maar ja, als je vriend er graag heen wil, wat doe je dan? Inderdaad, dan zet je je trots opzij.

Een aantal hele leuke, memorabele stukjes. Verhaal stelt natuurlijk bar weinig voor, maar als een aantal scènes erg leuk zijn vergeef ik dat de film graag.

avatar van josseheijmen
Flipman schreef: