Accepted (2006)

geregisseerd door Steve Pink
met Justin Long, Blake Lively en Mark Derwin

Omdat hij is afgewezen door elke universiteit waar hij zich had aangemeld, besluit Bartleby "B" Gaines om met zijn vrienden een fictieve universiteit op te richten, South Harmon Institute of Technology, om hun ouders voor de gek te houden. Hun bedrog werkt echter zo goed dat elke afgewezen student zich inschrijft bij deze nepschool. Ondertussen probeert Bartleby ook het hart van zijn buurmeisje te veroveren.

avatar van lotteke_ik
Heel erg leuk bedacht. Alleen jammer dat het allemaal zo voorspelbaar is. vooral het einde is nogal te verwachten. dat met die auto is wel geniaal! Verder heb ik wel heel vaak helmaal dubbel gelegen. Zitten leuke types bij. Vooral die freak die dingen wil opblazen en die hele domme met zweetband

avatar van Showey
'Ask me about my wiener'
'I'm saying I wanna be a S.H.I.T. head.'
'An explosion of flavor. I'm working with some very unstable herbs. '

Erg simpele film, zit geen groot denkwerk in. Gelukkig maar, want de film komt zo het beste tot zijn recht. Voorspelbare film wat gewoon in dit genre hoort.

Wat een geweldige types zitten er in deze film, Justin Long als hoofdrolspeler die zelf een beetje slungelig over komt maar geweldig om naar te kijken.
De speler waar ik het meest om heb kunnen lachen was 'Glen' (Adam Herschman). Deze droge humor kan ik echt wel waarderen en kan ik behoorlijk in een deuk van liggen.

Naast deze spelers natuurlijk nog zat andere waar je om kunt lachen.

Natuurlijk is dit geen topfilm, en dat horen deze films ook niet te zijn. De simpelheid en voorspelbaarheid maakt deze film zo leuk, toegankelijk en perfect voor een avondje vermaak!

avatar van MyOwnStyle
Weinig vernieuwend en nogal cliché, maar zeker ontspannend en vermakelijk om een avondje mee te vullen. Film waarbij je weinig hoeft na te denken.

Toffe film, zeer vermakelijk.
Zaten zeer toffe elementen in gebracht om de humor op te krikken + goede acteurs...

avatar van SmackItUp
Totaal niet origineel en het acteerwerk heeft me weinig tot niet geboeid. Op een paar glimlachjes na heb ik me niet vermaakt.

avatar van erpunited
Niet heel origineel maar zaten zeker een paar grappige stukken in waardoor hij wel vermakelijk werd

avatar van De Knip
Verrassend genoeg wel mee vermaakt, heb me eigenlijk niet een seconde verveeld.
Verhaal stond me wel aan. Was ook niet zo'n doorsnee-student. Zesjes-cultuur:

****

avatar van 606
Vermakelijke film en een goed en grappig verhaal.
Goed geacteerd en komische stukken.

3,5 ster

Matige highschool-comedie over een jongen, die na een aantal afwijzingen van universiteiten, zijn eigen nep-universiteit begint. En uiteraard loopt dit flink uit de hand. Stereotype personages en een voorspelbaar einde. Gelukkig wordt het nergens echt flauw en hier en daar komt de vraag naar boven over de inhoud van het onderwijs. Net niet genoeg voor 3 sterren.

avatar van rep_robert
Matige college-movie waarbij je echt je best moet doen om de ongeloofwaardigheid voor lief te nemen. De ene na de andere onlogische scene krijg je voor de kiezen en het resulteert helaas uiteindelijk ook in een voorspelbare film. Het luchtige sfeertje zorgt er nog voor dat je nog enigszins kan genieten en nergens zakt het niveau door de ondergrens, maar echt veel verwachten moet je niet van deze film.

Ik ben niet zo’n liefhebber van Amerikaanse studentenkomedies, omdat die doorgaans volgepropt zitten met platvloerse onderbroekenlol. Deze film is voor mij een van de weinige uitzonderingen. Een origineel idee, aardig uitgewerkt en af en toe echt hilarisch.

And someone get a rabbi down here to bless this chicken. Tomorrow we're gonna go kosher.

Heel aardig.

avatar van Oliveri
Ik sluit me aan bij de enthousiastelingen over deze film. Alles wel erg overdreven en ongeloofwaardig maar een goeie sfeer en het kijkt lekker weg. Dikke voldoende

avatar van Shinobi
Redelijke comedy met standaard personages. Overigens wel aardig geacteerd.
Hier en daar wat leuke scènes die voor een glimlach zorgen, maar dat is het dan ook wel weer.

2,5 Sterren.

Eindelijk weer eens een college film gezien met een orginele verhaal
Was gewoon een makkelijk wegkijkende film, geen bijzonder uitgewerkte personages, grappen waar en redelijk tot goed maar hoe en daar te ongeloofwaardig

avatar van Corcicus
Een onvervalste mislukking. Ik heb letterlijk nul keer kunnen lachen met dit scharminkel. Dat met die tijdmachine was al absoluut geen hoogvlieger te noemen, maar dit tart toch echt wel de verbeelding. Misschien is het beter dat Steve Pink voor een carriëre als bakker kiest ofzo inplaats van regisseur.

avatar van NLW
NLW
Leuk onderwerp, maar na een tijdje werd de film erg voorspelbaar.
Vermaakte me zeker bij het kijken van deze film.

avatar van KijkopFilm
voorspelbaar, maar leuk. Voorspelbare films kunnen ook leuk zijn. En dit is een leuke, luchtige film..

avatar van missl
flauw en niet leuk.

Ik hou wel van een flauwe film op zn tijd, maar deze viel erg tegen, tot de helft was hij nog aardig te zijn, maar daarna zakte te film diep in en werd alleen maar flauw gepraat.
Het verhaal van de film is wel grappig bedacht: hogescholen weigeren express veel leerlingen, en een jonge man begint zelf een ''nep'' school om zo toch te ''studeren''
Het idee is leuk, maar de uitwerking is slecht, de film heeft gewoon te weinig/geen grappige momenten, en eindigt in een lang praat verhaal wat oersaai is.
Jammer want t had toch welwat kunnen zijn,
2* voor t verhaal

avatar van PopcornMonster
Redelijke college-comedyfilm met Jonah Hill en Justin Long

Hill en Long waren hilarisch in deze film. Ik moest vooral lachen om Ask me about my wiener en de vrouwelijke gil van Jonah
Fantastisch acteerwerk, af en toe flauw, maar daar kan ik wel tegen. Goed verhaal, soms komt het wat ongeloofwaardig voor. Lekker origineel. Een frisse film, dat na het een keer gezien te hebben, wel goed genoeg is.

3,5 sterren omdat ik toch wel vaak gelachen heb. Een origineel verhaal, geinig. Heb me geen moment verveeld.

avatar van Franza
Erg leuke nonsens film .
Deze moet je gewoon kijken als je een flauw filmpje wilt zien met flauwe humor.

De film is voorspelbaar... Maar dat is altijd met dit soort film.
De uitvoering is gewoon goed en met echt goede humor.

Chips of popcorn en een pilsje of wat fris erbij en genieten.
Een dikke 3,5*

avatar van Halcyon
Erg grappige komedie met veel typetjes die elk hun steentje bijdragen aan de hilariteit. Het idee van enkele misfits die het ver weten te schoppen op hun eigenwijze manier is op zich vertederend, maar in deze vorm ook enorm lachwekkend. De timing van de grappen in combinatie met het talent van de acteurs is het succes van de film. Ook voor de moraal kan ik wel sympathie opbrengen. Dit is wat mij betreft het betere werk in het genre.

avatar van clubsport
natuurlijk moet je deze totaal niet serieus nemen , de typetjes zijn soms wel grappig en lekker simpel maar het word nergens te flauw en de film heeft wel zijn charme .

avatar van JoeCabot
Ongetwijfeld de fantasie van menige puber. Een school, maar dan zonder het saaie gedeelte (les) en met een halfpipe.

Natuurlijk beseft zelfs de meest zweverige hippie dat zo'n school weinig levensvatbaar is. En daar wringt het een beetje. Op zich niets mis met een concept dat volledig van de pot gerukt is, maar probeer er dan ook geen legitimiteit aan te geven. Die rechtszaak op het einde (inclusief de gangbare melige speech) was echt genant.

Los daarvan best een fijne komedie. Justin Long's personage is een sympathieke kerel en ook zijn entourage is OK. De grappen kunnen er zeker mee door ook al lag ik niet bepaald op de grond van het lachen. Er wordt nogal netjes binnen de lijntjes gekleurd.

Vergelijk het met een sitcom. Gepolijst, family friendly, maar wel pretentieloos. Vliegt ook voorbij. Enkel de lachband ontbreekt. 3*

avatar van Daan258
Leuke cast, prima acteerwerk maar helaas nergens echt grappig.
Had veel meer in kunnen zitten.

avatar van Proeneke
Echt, dit zijn mijn films! Supergeweldig!

avatar van Iron Maiden
Leuke film met het hart op de juiste plek. Justin Long weet de film te dragen en zorgt voor een aangenaam niemandsdalletje. Hoogstaand wordt het nergens, maar de film is beter dan het lage gemiddelde doet vermoeden.

avatar van m1701
Was best een geslaagde film. Hill gelukkig niet heel irritant. Ja heb me best vermaakt!

avatar van Antonev
Heerlijk luchtige comedy met voldoende leuke grappen en grove momenten. Dat het voorspelbaar is doet niets af aan de pret!

avatar van mikey
flauw jatwerk van Animal House... die nagenoeg letterlijk is gekopieerd. Aan de andere kant: Hill bewees toen al komisch talent te hebben.