Accepted (2006)

geregisseerd door Steve Pink
met Justin Long, Blake Lively en Mark Derwin

Omdat hij is afgewezen door elke universiteit waar hij zich had aangemeld, besluit Bartleby "B" Gaines om met zijn vrienden een fictieve universiteit op te richten, South Harmon Institute of Technology, om hun ouders voor de gek te houden. Hun bedrog werkt echter zo goed dat elke afgewezen student zich inschrijft bij deze nepschool. Ondertussen probeert Bartleby ook het hart van zijn buurmeisje te veroveren.

avatar van FillumGek
Geen aanrader. Alles wat je ziet is al in andere highschool films gedaan. Het is een origineel ideetje, een school oprichten, maar in feite komt het op hetzelfde neer: feesten, zuipen en ouwehoeren. American Pie is naar mijn mening toch wel koning op dit gebied.

De film heeft leuke momenten maar te weinig. Leuk voor een keertje, maar als je hem niet te pakken krijgt, geen zorgen want je mist niks.

avatar van Ajax&Litmanen1
De film was best oke, maar de echte tiener highschool humor (sex, platte grappen) ontbraken.
2* voor de moeite.

Beetje te cliché en te Amerikaans. Het moest een komedie voorstellen maar ik heb nauwelijks moeten lachen. Het verhaal is in het begin nog wel redelijk maar na 30 minuten wordt het echt een gevecht om de film uit te kijken, zo slecht wordt het. Het einde was natuurlijk super Amerikaans en gelijktijdig dus ook belachelijk te noemen.

avatar van Showey
'Ask me about my wiener'
'I'm saying I wanna be a S.H.I.T. head.'
'An explosion of flavor. I'm working with some very unstable herbs. '

Erg simpele film, zit geen groot denkwerk in. Gelukkig maar, want de film komt zo het beste tot zijn recht. Voorspelbare film wat gewoon in dit genre hoort.

Wat een geweldige types zitten er in deze film, Justin Long als hoofdrolspeler die zelf een beetje slungelig over komt maar geweldig om naar te kijken.
De speler waar ik het meest om heb kunnen lachen was 'Glen' (Adam Herschman). Deze droge humor kan ik echt wel waarderen en kan ik behoorlijk in een deuk van liggen.

Naast deze spelers natuurlijk nog zat andere waar je om kunt lachen.

Natuurlijk is dit geen topfilm, en dat horen deze films ook niet te zijn. De simpelheid en voorspelbaarheid maakt deze film zo leuk, toegankelijk en perfect voor een avondje vermaak!

Matige highschool-comedie over een jongen, die na een aantal afwijzingen van universiteiten, zijn eigen nep-universiteit begint. En uiteraard loopt dit flink uit de hand. Stereotype personages en een voorspelbaar einde. Gelukkig wordt het nergens echt flauw en hier en daar komt de vraag naar boven over de inhoud van het onderwijs. Net niet genoeg voor 3 sterren.

avatar van rep_robert
Matige college-movie waarbij je echt je best moet doen om de ongeloofwaardigheid voor lief te nemen. De ene na de andere onlogische scene krijg je voor de kiezen en het resulteert helaas uiteindelijk ook in een voorspelbare film. Het luchtige sfeertje zorgt er nog voor dat je nog enigszins kan genieten en nergens zakt het niveau door de ondergrens, maar echt veel verwachten moet je niet van deze film.

Ik ben niet zo’n liefhebber van Amerikaanse studentenkomedies, omdat die doorgaans volgepropt zitten met platvloerse onderbroekenlol. Deze film is voor mij een van de weinige uitzonderingen. Een origineel idee, aardig uitgewerkt en af en toe echt hilarisch.

And someone get a rabbi down here to bless this chicken. Tomorrow we're gonna go kosher.

Heel aardig.

avatar van Shinobi
Redelijke comedy met standaard personages. Overigens wel aardig geacteerd.
Hier en daar wat leuke scènes die voor een glimlach zorgen, maar dat is het dan ook wel weer.

2,5 Sterren.

Eindelijk weer eens een college film gezien met een orginele verhaal
Was gewoon een makkelijk wegkijkende film, geen bijzonder uitgewerkte personages, grappen waar en redelijk tot goed maar hoe en daar te ongeloofwaardig

avatar van PopcornMonster
Redelijke college-comedyfilm met Jonah Hill en Justin Long

Hill en Long waren hilarisch in deze film. Ik moest vooral lachen om Ask me about my wiener en de vrouwelijke gil van Jonah
Fantastisch acteerwerk, af en toe flauw, maar daar kan ik wel tegen. Goed verhaal, soms komt het wat ongeloofwaardig voor. Lekker origineel. Een frisse film, dat na het een keer gezien te hebben, wel goed genoeg is.

3,5 sterren omdat ik toch wel vaak gelachen heb. Een origineel verhaal, geinig. Heb me geen moment verveeld.

avatar van Halcyon
Erg grappige komedie met veel typetjes die elk hun steentje bijdragen aan de hilariteit. Het idee van enkele misfits die het ver weten te schoppen op hun eigenwijze manier is op zich vertederend, maar in deze vorm ook enorm lachwekkend. De timing van de grappen in combinatie met het talent van de acteurs is het succes van de film. Ook voor de moraal kan ik wel sympathie opbrengen. Dit is wat mij betreft het betere werk in het genre.

avatar van JoeCabot
Ongetwijfeld de fantasie van menige puber. Een school, maar dan zonder het saaie gedeelte (les) en met een halfpipe.

Natuurlijk beseft zelfs de meest zweverige hippie dat zo'n school weinig levensvatbaar is. En daar wringt het een beetje. Op zich niets mis met een concept dat volledig van de pot gerukt is, maar probeer er dan ook geen legitimiteit aan te geven. Die rechtszaak op het einde (inclusief de gangbare melige speech) was echt genant.

Los daarvan best een fijne komedie. Justin Long's personage is een sympathieke kerel en ook zijn entourage is OK. De grappen kunnen er zeker mee door ook al lag ik niet bepaald op de grond van het lachen. Er wordt nogal netjes binnen de lijntjes gekleurd.

Vergelijk het met een sitcom. Gepolijst, family friendly, maar wel pretentieloos. Vliegt ook voorbij. Enkel de lachband ontbreekt. 3*

avatar van Vinokourov
Aan de kinderachtige kant met een rise-and-fall verhaal waarvan je weet dat het dan in de dying seconds van de film het toch nog goed komt. Justin Long gaat een eigen universiteit (genaamd SHIT) oprichten nadat ie nergens anders aangenomen wordt. Het onmogelijke gebeurt: het wordt een waanzinnig succes omdat allerlei andere sociaal gestoorden, psychopaten, etc. zich aanmelden. Heel gezellig allemaal, maar het komt nooit lekker uit de verf door gebrek aan humor. Dit had nooit een superfilm kunnen worden vanwege het gebrek aan originaliteit maar wat leukere, scherpere grappen had de film prima kunnen redden.

avatar van IH88
“I want to learn how to blow shit up with my mind.”

Leuk. Accepted is een film waar het plezier vanaf straalt en de humor werkt. Acteurs als Long, Hill, Lively, Herschman en Short doen het goed, en het idee van een zelfverklaarde college vol met misfits wordt sterk uitgewerkt. Het einde is uiteraard voorspelbaar, maar dat doet voor de rest niets af aan een film die een aanstekelijke mix is van goede humor, leuke acteurs en een degelijk coming of age verhaal.

Best lollig.

Nog net voor de tijd van Superbad, wanneer humor vooral rond overdreven platvloersheid zou gaan draaien. Daar was dit ook eigenlijk de perfecte film voor geweest, met een fake universiteit vol misfits, maar op de één of andere manier weet Pink dat mooi te omzeilen.

De luchtigheid is een duidelijke pré, ook Justin Long is best goed op dreef. Hij is niet overdreven grappig, wel vrolijk en vaak best gevat. Hij wordt omringd door een redelijke cast, nogal wat bekende karikaturen maar toch aardig ingevuld.

Verder is het vooral de vlotheid waarmee alles zich ontvouwt die weet te charmeren. Weinig tijd voor echte tegenslagen of overdreven drama, behalve dan kort op het einde. Meestal gaat het Long voor de wind en binnen een comedy zorgt dat toch voor een veel fijner sfeertje. Iets waar veel Amerikaanse comedies wat van zouden kunnen leren.

Groots is het uiteraard niet, maar best oké voor een keertje.

avatar van Jeilloc
"This is your curriculum?"

Lang niet zo vermaakt met een film.

De uitvoering is niet groots, maar het eindresultaat wel.

De cast met Long, Lively en Hill werkt fantastisch en vooral Herschman steelt de show.

De comedy is soms wat minder en vrijwel cliché, maar het werkt in deze film.

Hele vermakelijke en leuke film.

avatar van Kondoro0614
“Do me a favor, enjoy your time here. You've got four years - the best years of your life. And then, you're f***ed!”

Deze is door Netflix geplaatst en ik heb hem ergens ooit gemist, hier had ik blijkbaar nog niet op gestemd maar hij stond ook niet in mijn lijst. Dus toch een best geinige tegenkomen deze film, die eigenlijk wel veel weg had van de oudere ‘Jonah Hill’ films. Toch vooral het verhaal over wederom een school met veel drank en mooie vrouwen maar toch, ook weer wat netter als andere films in zijn genre.

Het verhaal vond ik namelijk in deze film best geinig. We volgen ‘Bartleby Gaines’ die op alle universiteiten werd afgewezen. Hij besloot met een groepje zijn ‘eigen’ universiteit op te zetten om zo zijn ouders om de tuin te leiden en zich beter voor te doen. Echter loopt het uit de hand, en komen er steeds meer mensen in die allemaal waren afgewezen. Het lijkt nu op een echte school to ze met een andere school in de knup komen waarna ze zo goed als verbannen waren tot dat ze een kans kregen en deze aanpakten.

Het is allemaal niet heel bijzonder om uit te spitten, dit is echt een heerlijke doorsnee komedie film die je even lekker mee neemt maar, zeker niet te veel van hoef te verwachten. De cast deed het overigens erg leuk, de komedie was leuk en het draaide niet constant om typisch Amerikaanse seks en alcohol nee, het wou ook de boodschap overbrengen om niet stil te zitten bij een afwijzing maar er zelf keihard voor te gaan knokken om zo te overwinnen.

Leuk, zeker geen topper maar dat hoeft ook totaal niet. Kijkt snel weg en is nog vermakelijk ook. Het verhaal kon je in het begin al uitspitten. Het is allemaal erg cliché, en dat weet de regisseur zelf ook.

avatar van Shadowed
Leuk.

Niet meteen verwacht, maar wel 1 van de vlottere Amerikaanse komedies. Vaak nogal Amerikaans, maar hier lijkt het stukken beter te werken dan de gemiddelde vulgaire Rogen-komedie. Zo'n film als deze kan ik veel beter waarderen van Rogen-films.

Vooral het acteerwerk is stukken beter en de acteurs lijken in hun rollen iets meer ruimte te krijgen om goed te presteren. Vooral Long maakt daar toch wel dankbaar gebruik van. Niet meteen verwacht, want doorgaans als komiek vind ik hem maar zo-zo, maar hier doet hij het echt leuk.

Ook Hill speelt hier als komedieacteur 1 van zijn betere rollen. Hij is oprecht grappig hier. Als acteur weet ik al van hem dat hij goed is, maar hij kiest toch wel voornamelijk de verkeerde soort komedie. Hier doet hij het stukken leuker. Ook Lively was leuk, een beetje een on-and-off actrice voor mij, maat hier is het een on.

Verhaal is voor de rest best leuk bedacht, ultiem ongeloofwaardig en ridicuul uitgevoerd met nog een slotfase die bijna het toppunt van onrealistische cinema bereikt. Verhaal is dan ook niet al te knap doordacht, maar wel vermakelijk ten top. High-school films gaan er standaard wel goed in, en deze werkt toch wel iets beter.

Oprecht weleens kunnen lachen hier. Wat transparante kritiek op studies, maar deze is niet al te serieus gebracht en kan je ook moeilijk serieus nemen. Het is vooral een vlotte high-school film die weet te vermaken en te boeien. Duurt ook precies zo lang als het zou moeten. Geen minuut langer. Leuk Netflix-tussendoortje.

avatar van Sergio Leone
Vermakelijk.

Accepted is een brave film uit het high school/college-genre. Het moraaltje van acceptatie en zelfontplooiing ligt er elke minuut redelijk bovenop. Dat bederft gelukkig de pret en de fun niet die vnl. de hoofdrolspelers met zich meebrengen. Met een speelduur van goed anderhalf uur verliest de film zich nergens in langdradigheid. Een sympathieke tussendoor is het logische eindproduct.