Dot the I (2003)

Verenigd Koninkrijk / Spanje / Verenigde Staten
Drama / Romantiek

geregisseerd door Matthew Parkhill
met Gael García Bernal, Natalia Verbeke en James D'Arcy

Nadat ze een gewelddadige relatie in Spanje is ontvlucht, vindt Carmen rust en veiligheid bij haar verloofde Barnaby. Carmen hoopt dat een huwelijk met hem haar stabiliteit en zekerheid zal bieden die ze zo nodig heeft. Tot ze op de vooravond van haar huwelijk kennis maakt met Kit, een jonge, verlegen acteur en ze verscheurd wordt tussen haar emoties enerzijds en haar loyaliteit voor de man met wie ze zal trouwen. Een passionele relatie, even plots als brutaal, bloeit open tussen hen beiden en Carmen leert dat zaken en mensen niet steeds zijn wat ze lijken.

Leuke debuutfilm.
Ben hem deze week gaan bekijken in Metropolis en ik was aangenaam verrast. Film met aan het einde een hele reeks twists in het verhaal. Goede casting ook. Die Argentijnse hoodrolspeelster mag er best wezen.
3,5 *

Inderdaad veel twists, maar nooit te moeilijk vond ik. Vooral de muziek was erg goed en het acteren was ook niet mis. Was de film origineel in het engels of spaans? Het leek engels overgedubt maar was niet zeker. Al bij al 3.5*

hmmm goede film !! maar best wel even wennen Gael Garcia Bernal in het Engels te horen , net als die Brasiliaanse acteur (Rodrigo...) in love actually ...

Ook ik was best aangenaam verrast door deze film.
Het plot is interresant en heeft een aantal twist (niet bijster nieuw of orgineel maar wel net uitgevoerd, ook in de gehele context van de film) maar de uitwerking van de film is terdege degelijk dat Dot the I ook los van de Twist overeind weet te blijven als Drama met een wat zwart (sadistisch) randje. Gael García Bernal en Natalia Verbeke leveren ook een prima prestatie af.
De film is hier en daar wat onrealistisch en de style ietwat wat overdone en tevens komt Dot The I iets te afstandelijk over. Overall echter een vermakelijke film

Twijfel tussen *** en ***1/2, voordeel van de twijfel voorlopig op

***1/2

Vandaag de film gezien. de film heeft me erg verrast. hoe je met weinig geld een indrukzekkend filmpje kan maken. leuk om het laatste halfuur van de ene plottwist naar de andere over te gaan. Heel leuke muziek. aardig debuut van Matthew Parkhill, hij is eentje om te volgen. Gael Garcia Bernal was uiteraard weer erg sexy, die lichaamstaal, mmmh. James d'Arcy kende ik alleen van Britse tv series, maar hier komt ie ook wel erg goed over. en Natalia Verbeke deed het ook erg goed. zeker een aanrader. 4,5*

avatar van DeVrouw
Een van de beste films die ik dit jaar heb gezien. De chemie tussen de hoofdrolspelers is duidelijk te voelen. Het verassende verhaal en ja natuurlijk Gael Garcia Bernal, een van mijn favoriete acteurs.

avatar van grid8400
leuke film, leuke plottwist aan het einde, en een hele prettig hoofdrolspeelster

Vermakelijke film met een matig plot dat alleen het laatste half uur verrassend en goed uitpakt. Beetje vergezocht allemaal, maar leuk gedaan.
Natalia Verbeke is een middelmatige actrice. Het helpt al niet dat de motieven van haar personage vaag zijn, maar dramaturgisch overtuigt ze nergens.

avatar van Psyché et Amor
Ik heb lang gezocht voordat ik deze film eindelijk vond.
Zonet gekeken.. en hij is me best wel tegengevallen helaas.
Ik vond vooral die hoofdrolspeelster erg slecht spelen.. totaal niet overtuigend. Ook Bernal was zeker niet op zijn sterkst hier.
Ik heb me het eerste uur eigenlijk alleen verveeld, er gebeurde vrij weinig en ik irriteerde me aan het slechte acteren. De passie die er zou moeten zijn tussen Kit en Carmen voelde ik echt niet.
De laatste 20 minuten.. moest ik juist weer moeite doen alle rare plotwendingen bij de benen.

avatar van v1ce
Vermakelijk liefdes verhaal met een heerlijke twist.
Natalia Verbeke is ook wel een lust voor het oog!

Een leuk, verrassend en origineel thrillerachtig liefdesverhaal. Kortom plezierig om naar te kijken.

avatar van JDSsmetje
Komt woensdag op 2BE.

Aangename film. De twists op het einde zijn wat ongeloofwaardig maar toch wel leuk gedaan.

avatar van JDSsmetje
Achteraf gezien is de film bedoeld om te entertainen, maar dat doet het niet. Ik had vooral problemen met Natalie Verbeke. Niet direct maar haar acteerwerk (alhoewel dat ook een beetje), maar vooral met haar personage. Ik krijg er echter geen sympathie voor. Ik vind ze lastig en eigenwijs waardoor ik me irriteerde. In het middenstuk is het ook steeds hetzelfde liedje qua plot. Ze kan niet echt een keuze maken tussen beide mannen. Ze wil niet kwetsen, maar doet uiteindelijk steeds wel. Daarna kent de film een verrassende maar helaas ook ongeloofwaardige wending. De film wil spannend worder, maar ondanks de unieke (en ongeloofwaardige) wending barst het eindstuk (en helaas ook de volledige film) van clichés. Neem daarbij het ellendig acteerwerk van James D'Arcy en de Hollywood achtige uitwerking en je hebt zin om de tv uit te zetten...

avatar van jippie2010
Dit is een film van uitersten.
Aan de ene kant heeft het een goed script, plus de nodige twist die het verhaal uiteindelijk boeiend maakt. Aan de andere kant wordt er bij vlagen hopeloos geacteerd, en worden sommige bijrollen over the top neergezet.
De liefde en de passie waren voor mij niet overtuigend genoeg. Het onvermijdelijke slot was een passend einde aan deze film, maar was tegelijkertijd ongeloofwaardig. 2.5

gauke schreef:

De regisseur had bij zijn debuut ook het script geschreven van deze energieke, intrigerende, complexe en sfeervolle liefdesthriller, al was het romantisch plot wat voorspelbaar. De openingsscène van een bijna onmogelijke huiselijke gelukzaligheid. Ik ben niet zo weg van de acteerprestaties van Gael García Bernal, maar hier paste hij: charmant, leuk, grappig, vol onschuld en trouw.

avatar van 93.9
Ongeloofwaardig, slecht geacteerd, tv film-achtig vanwege karige settings, irritant hip camerawerk.

Maar toch een voldoende, omdat ie nergens ėcht vervelend werd. Het is zo'n lekkere wegkijkfilm.