Accepted (2006)

geregisseerd door Steve Pink
met Justin Long, Blake Lively en Mark Derwin

Omdat hij is afgewezen door elke universiteit waar hij zich had aangemeld, besluit Bartleby "B" Gaines om met zijn vrienden een fictieve universiteit op te richten, South Harmon Institute of Technology, om hun ouders voor de gek te houden. Hun bedrog werkt echter zo goed dat elke afgewezen student zich inschrijft bij deze nepschool. Ondertussen probeert Bartleby ook het hart van zijn buurmeisje te veroveren.

Beetje te cliché en te Amerikaans. Het moest een komedie voorstellen maar ik heb nauwelijks moeten lachen. Het verhaal is in het begin nog wel redelijk maar na 30 minuten wordt het echt een gevecht om de film uit te kijken, zo slecht wordt het. Het einde was natuurlijk super Amerikaans en gelijktijdig dus ook belachelijk te noemen.

avatar van kimberlyVD
Ontspannend tienerfilmpje. Heel cliché en voorspelbaar maar bij dit soort films weet je dat op voorhand... Voor de rest een vrij vermakelijke film. 3,5

eclipx
leuke film, veel grappige momenten, maar is dit in het echt realtisch? kan je zomaar een school opstarten? (legaal)?

In Nederland in ieder geval wel, als je je niet weet te vinden binnen de schoolsystemen dieer zijn...

avatar van AardeWerk
I told you (3,5*)

oooh wat was dit een slechte film zeg! Ik hou heel erg van zulke highschool films, maar dit was toch wel zo pijn voor de ogen...

De acteerprestaties waren zo belabberd, en het verhaal werd slecht en onrealistisch uitgewerkt.

Jullie mogen het dan misschien niet met me eens zijn, maar ik denk dat ik deze film veel en veel beter kon uitwerken door het simpelweg een heel stuk realistischer te maken.

leuke doordeweekse avond film.

avatar van timmaah
Toch een mooie film! Leuk plot, had misschien iets meer van gemaakt kunnen worden maar toch zeer vermakelijk! Een aanrader om lekker weg te kijken.

Er zaten wel grappige stukjes in de film,
maar ik vond hem een beetje te overdreven.
Het was een beetje een standaart film.
wel oke, maar goed niet.

avatar van Zymovie
leuke tienerfilm, wel onrealistisch Amerikaans (zoals vorige posts al zeggen).

Uiteindelijk toch een leuke film. Verstand op nul en kijken maar.

ik vond hem wel grappig maar sommige stukjes waren zo ingestudeerd, zoals die speeches van Bartleby "B" maar het was wel een goeie film, je zou er bijna zelf een school van willen oprichten:P

avatar van Wesley29m
Alleen al leuk om Blake "Gossip Girl" Lively te zien

Is stiekem toch wel de reden dat ik als man kijk naar Gossip Girl.

*zucht*.......

avatar van Minority_Check
al is het onrealistische en nep
is het nog steeds erg leuk
de film hoort niet echt te zijn een school bedenken verzin je niet zomaar

avatar van Sportingerke
Bij een komedie verwacht ik af en toe te kunnen lachen, maar het niveau van de grappen was zo laag (en er waren er ook niet zo veel) dat er slechts af en toe een grijns op mijn gezicht verscheen.

Ik vraag mij ook af waarom in dergelijke films mensen die tegen de kuddegeest willen ingaan steeds moeten voorgesteld worden als mensen waaraan iedereen al van ver ziet dat ze afwijken van de in de maatschappij gestelde verwachtingen.

Het nogal voorspelbare einde werd wel relatief goed gebracht wat mijn beoordeling een half sterretje hoger brengt.
Ook de rol die Lewis Black (de oom die uit de schoenenwinkel ontslagen werd en zijn kijk op de maatschappij met de nodige fuck's mocht verkondigen) vertolkte was een schaars lichtpunt.

Vandaar: 1,5 sterren

avatar van Fryce
Lekkere no-brain movie.

Tja.... (wat moet ik hier nu toch eens van zeggen): 1.50 (1.70)
Een leuk bedacht concept dat door de oppervlakkige uitwerking nooit interessant wordt. De dialogen zijn over het algemeen erg standaard, valt de prent nauwelijks op een geslaagde grap te betrappen en neemt de geloofwaardigheid zienderogen af naarmate het einde in zicht komt; met als dieptepunt de dramatische uitwerking van de rechtbankzitting. Bovendien kent de film geen enkel aanknopingspunt waardoor er wellicht meer in het vat had kunnen zitten. De regie van Pink is verder kleurloos, doet de cinematografie nogal troosteloos aan, om maar te zwijgen over de acteerprestaties. Justin Long is één van de weinige die zich nog enigszins staande weet te houden, al was zijn prestatie niet om over naar huis te schrijven, maar hullen Lively, Van Winkle en Hill Accepted definitief in mineur.

avatar van filmfilmfilm
leuk! niet meer dan dat

avatar van Qar
Qar
Tuurlijk is deze film onrealistisch en slaat het nergens op. Maar ondanks dat was het gewoon een vermakelijke komedie.
Zeker niet de beste uit het highschool genre, maar wel grappig en met een leuke afsluiter.

avatar van JSPR_G
Flauwe film. Of het nu al dan niet realistisch is doet er nu niet veel toe. Het is best een leuk idee voor een verhaal, maar in mijn ogen niet goed uitgewerkt. Dit concept had veel meer mogelijkheden. Niets was grappig in deze film. Alles was erg matig, het éne cliché na het andere, het éne voorspelbare na het andere.
De acteerprestaties vallen best wel mee. Justin Long doet het goed.

Hoewel dit op zich (denk ik toch) best een origineel verhaal is, had ik toch iets te veel het 'been there, done that'-gevoel.

scc-j
slechte versie van old school ?

avatar van the new guy
Totaal niet te vergelijken met old school. Ja ook een College movie. Best leuk, hilarische grappen van Jonah Hill. Niet een slechte grappen en natte tieten film maar net iets meer dan dat. Heb me zeker vermaakt met een geweldig eerste half uur, een saai tweede en een clichematig maar vermakend derde.

avatar van the new guy
Weertenaar schreef:
Tja.... (wat moet ik hier nu toch eens van zeggen): 1.50 (1.70)

Echt ongelooflijk dat mensen op jouw manier naar dit soort films gaan kijken. Gooi dan je televisie weg en ga met Andre Nientied zeuren op Nu.nl

avatar van Kr!kke
Leuke komedie met een origineel verhaal.

scc-j
origineel verhaal dus niet en nog eens slap en mega onrealistisch ook nog

avatar van _Moonwalker
Ik vond dit echt één van de beste tienerfilms ooit. Lag meerdere malen in een deuk en het eind speech van de professor blijft historisch (en waar ook nog).

Geweldig film. Heb hem al meerdere malen gezien en blijf het goed vinden.

avatar van mnrk
Welcome to S.H.I.T

Dit was een leuke komedie die me deed denken aan een film van The Nerds....het verhaal is lekker simpel en er gebeurt genoeg waardoor er genoeg te lachen valt.

Justin Long speelde zijn rol goed en werd goed bij gestaan door de overige cast.

avatar van ILDIB
Struikelblok, de kinderlijke eenvoudigheid van alles. Cliche na cliche. Gelukkig is het her en der wel te doen. vooral met lewis, zodat het geen 1 punter wordt.

Wat mankeert die amerikanen toch door te denken dat een vreemd kapsel of neurotisch gedrag grappig is?

avatar van jasper1991
ongecompliceerde over-de-top amerikaanse humor. heb me 90 minuten lang vermaakt.

3,5je

casualjaantje
Leuk bedacht verhaal maar te matig en voorspelbaar uitgewerkt. De cast is over het algemeen goed, zeker Justin Long vond ik de moeite waard om naar te kijken.

Het einde had van mij wel wat minder Amerikaans gemogen.

Standaard.