She's the Man (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Fickman
met Amanda Bynes, Channing Tatum en Vinnie Jones

Tiener Viola krijgt te horen dat haar meiden-voetbalteam wordt opgeheven. Zwaar teleurgesteld krijgt ze het plan zich voor te doen als haar tweelingbroer, die toch de stad uit is, en ze neemt zijn kamer in op diens high school. Ze wordt echter verliefd op kamergenoot Duke en een ander meisje valt weer voor haar, wat allerlei misverstanden oplevert.

avatar van FillumGek
Verrassend goed. Beetje een standaard plot maar het pakt erg leuk uit. Bynes acteert heel leuk en af en toe was de humor aardig sterk.

Inderdaad leuk om te zien hoe ingewikkeld alles in elkaar zit, tegen het einde aan. Natuurlijk komt altijd alles goed maar dat maakt nu even niet uit. Ik heb me goed vermaakt.

_48_MX_
Ohh... relaxte film. Leuk met veel komische stukjes...
Heerlijk gewoon ...

Goede humoristische film... 4.0

( Alleen het 'filmzoen' fenomeen heb ik nooit echt cool gevonden )

avatar van maxcomthrilla
Weer net zo leuk als Who `s Your Daddy.

Veel ongein, puberale clichès gemixed uit films als: American Pie en 10 Things I Hate About You. Het niveau van de humor die je kunt verwachten? Pubermeisje durft haar vrienden niet aan haar moeder voor te stellen omdat ze zich voor haar schaamt, waarna moeder deze reputatie natuurlijk waarmaakt. Ik blijf er om lachen.

Deze film kijkt gewoon erg lekker weg en verveeld geen moment, je moet alleen geen goed acteerwerk, een ingewikkeld plot of veel visuele flair verwachten. Des te meer een brave film die geen originele momenten kent, een wel erg happy family sfeertje schept richting het einde van de film en het enige goede acteerwerk van de hand van Vinnie Jones komt. Toch, blijf ik een zwak voor dit soort films houden. Er worden geen zware thematieken in behandeld, de film blijft lekker luchtig en probeert zelfs nog geen dramatisch tintje aan het verhaal mee te geven. De muziek varieerde van fijn tot aangenaam. Met name Ooh La La klonk lekker louncy. En als er wat versiert wordt, komt Shaggy `s Hey Sexy Lady ook van pas. Mijn grootste ergermoment bevond zich in het midden van de film toen het thema jaloezie werd verwerkt.

Leuke film dus, je moet er alleen van houden. 3,5*

Geldt dat niet voor de meeste films, maxcomthrilla?

avatar van maxcomthrilla
Evil Empire schreef:
Geldt dat niet voor de meeste films, maxcomthrilla?

Ja, inderdaad. Maar wat ik dus wil zeggen: clichés in komedies kan ik goed hebben, maar bij andere genres ben ik hierin weer stukken minder tolerant. De meeste mensen zullen de vele clichés niet in dank afnemen.

avatar van Redrabbit
1 van de beste films die ik al gezien heb dit jaar. Heb me meer dan eens kapot gelachen tijdens deze film. Heb hem dan ook aangeschaft op dvd. 5* dubbel en dik verdiend

avatar van rroossiiee
Hij viel me een beetje tegen, maar desondanks was die nog wel grappig (net) een 3*

ik vind het een hele humoristische flim en zo'n film heb ik nog nooit gezien. en het heeft een leuk einde.

Ik heb hem vandaag gekockt alleen nog niet gezien,, zo te lezen is ie wel leuk, maar voorspel baar. geen enkele film is voorspel maar. de verhaallijn wel maar de rest niet.

Ik vindt de film echt te gek!
Want er zit goede acten in enzo allemaal...

En uhm.. ja ik kan er gewoon niet veel over zeggen
dat ik de film gewoon leuk en grappig vindt..

Vooral op dat voedbalveldt op het laatste,
kijk de film maar dan weet je waar ik het over hebt!?

Geen slechte film, leuke tienerkomedie. Het had in het begin allemaal iets inleidender mogen zijn, want je krijg even het gevoel dat je gewoon ergens in gegooid wordt zonder echtbetrokken te zijn. Na een half uurtje begon ik echter wel met de karakters mee te voelen, en heeft de film me echt geamuseerd

De meest afgrijselijke film die ik ooit gezien heb. Ik vond het spel ronduit slecht, het verhaal voorspelbaar en bovendien erg clichématig. Er zijn vast genoeg mensen die dit wel een leuke film vinden, maar zoals hopelijk duidelijk is, behoor ik niet tot die groep.

Ik vond het een erg leuke film! Hij viel me echt 100% mee! Ik heb erg gelachen om de dialogen soms Het is een leuke film om samen met je vriend(innen)en te kijken!

Natuurlijk is het verhaal soms wel erg zwak.. Maar desalniettemin een leuke film!

avatar van Tars
Helemaal mijn soort film, knap acteerwerk en een leuk verhaal dat niet al 100 keer eerder vertoond is

avatar van Joe-K
Leuke film! Leuk en grappig verhaal en Amanda speelt best wel goed eigenlijk. Maar soms dacht ik wel even van 'Is dat nou echt Amanda?'. Voor de rest eigenlijk niet meer veel aan toe te voegen, leuke film.. en die Vinnie Jones is weer een geweldige coach, echt weer een rol voor hem. 3,5*

avatar van _Daan_
Erg leuke Film met veel leuke humor.. mensen kijken!

avatar van Tun-89
Echt een hele leuke en vermakelijke Komedie met
Amanda Bynes. Gewoon een heerlijke film, met veel grappige stukjes en het is een goed verhaal,
tenminste geen standaart tienerverhaal..
Amanda Bynes speelt heel goed, ook als 'jongen'.
Heb me geen moment verveeld, echte aanrader!
Met die altijd mooie Channing Tatum

Ik vind deze film echt te gek !
Heb ze wel 3 keer op 1 dag gezien omdat ik er niet genoeg van kreeg , & telkens als ik voorbij de dvd kom gelopen in de videotheek , heb ik nog zin om hem te huren .

dat stukje met die spin vond ik het grappigst
ik lag echt in een deuk
in de film step up is Channing Tatum ook geweldig!!
maar ja ik geef de film een dikke 5!!

Door de cover kun je al wat raden welk type film het is. Da's jammer, maar daarom is de film niet slechter. Ik vond het een heerlijke film.

avatar van brielen
Ik vond het een leuke komedie. Eindelijk eens een vrolijke highschoolfilm zonder vulgaire grappen.
Leuk en luchtig vertier.4.

avatar van Diiamond
Erg Leuke Film
aan te raden voor meisjes.
Maar jongens kunnen hem natuurlijk ook best kijken.
Goeie humor.
Acteurs Gaat wel.
Het verhaal is soms iets verwarrend.
Maar word leuk gespeeld.

(...) aaaaaahhw.. You're so full of **** -voetbal tegen zijn hoofd aan-

1 woord: geweldig

Een van de betere tienercomedie's
Wel jammer dat ze Viola niet beter hebben omgetoverd tot jongen, wat ten nadele komt van de geloofwaardigheid.
(want kom op, wie gelooft dat nou?)

Maar wel aan te raden, leuk voor een filmavondje!

avatar van soom
Heerlijke, maffe film. Amanda Bynes, Channing Tatum en een aantal erg goede bijrollen. Plus een goed en grappig verhaal. Heerlijk om dit te zien, absoluut. Lekkere wegdromer weer, en zeker ook lekkere muziek maken de film leuk.
Erg leuke momenten ook.

Eigenlijk nogal formulewerk, maar wel erg fris uitgewerkt.

avatar van Tun-89
ThatsTheWay schreef:
dat stukje met die spin vond ik het grappigst
ik lag echt in een deuk
in de film step up is Channing Tatum ook geweldig!!
maar ja ik geef de film een dikke 5!!

jij deelt wel erg veel 5en uit he,

zelfs home alone 4 !!

klopt ja ik geef altijd een 5 soms iets minder
maar ik stem dan ook alleen maar op films die ik
heb gezien en die ik leuk vond

Ik vond deze film ook beter dan verwacht, lekkere vlotte film en leuk bedacht! 3.0* vermakelijk

ThatsTheWay schreef:

klopt ja ik geef altijd een 5 soms iets minder
maar ik stem dan ook alleen maar op films die ik
heb gezien en die ik leuk vond

Je deelt zowat alleen maar 5en uit, en dan geef je Spoorloos (met een 8.1 op IMDB) een 0,5. Tja beoordeel je de films wel serieus?

carobo schreef:

het maakt niet uit dat jiji er niet van houd als wij dat maar doen en nou is het wel duidelijk dat jiji dit soort films niet meet hoeft te kijken..!

avatar van matthijs_013
Ik vond het juist een van de betere komediefilms. Het was soms cliché ja; Het meisje krijgt de jongen en ze mag uiteindelijk ook, als meisje, meespelen in het team en maakt het winnende doelpunt. Toch vond ik het verhaal redelijk origineel en Amanda Bynes vond ik heel grappig. Ze kon hele grappige gezichten trekken.