Genre: Fantasy / Drama
Speelduur: 189 minuten
Alternatieve titel: Stephen King's The Green Mile
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Frank Darabont
Met onder meer: Tom Hanks, David Morse en Bonnie Hunt
IMDb beoordeling:
8,6 (1.552.879)
Gesproken taal: Frans en Engels
Releasedatum: 9 maart 2000
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Green Mile
"Paul Edgecomb didn't believe in miracles. Until the day he met one."
Nu Paul Edgecomb zijn dagen slijt in een bejaardentehuis, kijkt hij terug op zijn leven als gevangenisbewaker. Jarenlang heeft hij dienst gedaan in de 'Dodengang' van de Cold Mountain gevangenis. Paul denkt vooral terug aan 1935. Ten tijde van de Grote Depressie ontwikkelde Edgecomb een bijzondere band met één van de gevangenen. De zwarte reus John Coffey werd beschuldigd van de verkrachting en de moord op twee kleine meisjes. Er was alleen iets heel bijzonders met hem aan de hand...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,6 / 1552879)
- Trailer (YouTube)
- The Green Mile (BoekMeter)
- The Green Mile (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Paul Edgecomb
Brutus 'Brutal' Howell
Jan Edgecomb
John Coffey
Warden Hal Moores
Eduard Delacroix
Arlen Bitterbuck
Percy Wetmore
'Wild Bill' Wharton
Dean Stanton
Reviews & comments
Paardje
-
- 14 berichten
- 26 stemmen
Bericht van Leno
In Engeland verkozen tot de tweede veste film waarom mensen moesten huilen. Nr 1 is E.T. en nr 3 is Titanic.
Daar kan ik me wel in vinden. Ik moest namelijk ook janken, zo slecht vond ik 'm. Vals hollywood sentiment ten top. Tom Hanks past perfect in deze voorspelbare en gehypte troep.
Het zal geen toeval zijn dat ik om de nr. 3 ook al om dezelfde reden moest janken..
Ik sluit mij volledig aan bij Leno!
Ess-86
-
- 40 berichten
- 0 stemmen
Tom Hanks acteerde uitstekend in deze film. Op zich is het een prima film, wat ik jammer vond is dat het zo onrealistisch wordt gemaakt met dat magische gedoe.. Dat heeft voor mij de film naar beneden gehaald. Jammer.
erwsc
-
- 25 berichten
- 0 stemmen
mikoz schreef:
ach..... sommige mensen vinden het moelijk om een andere mening te accepteren ... en dan gaan ze maar zielig doen ..
Get a life!
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Magnifieke film, allerbeste der gevangenis-films. Soms misschien zelfs té zielig.
4,5 en geen 5,0 sterren i.v.m. het beetje onrealistische bovennatuurlijke gedoe. Hadden het iets minder opvallend moeten doen want ik vind het niet eeerg onrealistisch of zo....
Cool JJ
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Waarom zou het niet in een drama gebruikt kunnen worden. Het wordt hier goed gebruikt. De paus koort magie overigens niet goed.
Ben het met the One Ring eens, en ik wil eigenlijk ook reageren op: erwsc, XfofaXX, Leno en Paardje.
Ik vind ook dat het paranormale in deze film inderdaad goed gebruikt wordt. Het wordt echt uitgediept en goed uitgewerkt, dat is in niet veel films zo. Het gaat heel diep, vooral op het laatst, als Paul Edgecomb (Tom Hanks) vraagt aan John Coffey wat hij moet doen: hem vrijlaten, hem executeren... Als het gaat over de ellende van de wereld, het niet meer aankunnen ervan, liever geexecuteerd worden, verlangen naar de hemel. Dit herkende ik bij mezelf. Opmerking die ik nog wel maak is dat ik geloof - het gaat nu dus om mijn eigen mening - dat je niet in de hemel kan komen, bij God, zonder echt in Zijn Zoon, Jezus, te geloven. Klinkt keihard dat weet ik, maar de waarheid moet - omdat zij liefde is - ook keihard, eerlijk zijn. Dit is dus wat ik geloof, en ik mag dit niet opdringen, heb ook respect voor hen die dit niet geloven. Even terzijde was dit, maar ik vond het belangrijk erbij te zetten zodat je me beter kan begrijpen.
Ik begrijp dat John Coffey bovennatuurlijke krachten heeft en die gebruikt, en er zelf niks aan kan doen deze te hebben. Dit gebeurt echt, ik ken mensen die dit ook bezitten, wel niet zo als hij maar wel wat daarvan. En ik vind het goed dat in de film genoemd wordt waar John Coffey die kracht vandaan heeft: van God. En daar geloof ik ook in. Veel westerse mensen geloven niet in God, vaak alleen omdat God niet goed te beredeneren valt en we er rationeel gezien niet alles van begrijpen, maar in afrika, azie en zuid-amerika gelooft wel iedereen in (een) God. Waarom zij (3/4 vd wereld of meer) wel en wij niet?
Het goed en kwaad wordt in the green mile echt benoemd, en dat IS er ook gewoon. Kben alleen niet helemaal eens met de strekking van de film en met Stephen King en zijn boeken maar dat is een ander verhaal denk ik.
Kheb ook moeten huilen bij de film en vond de verhaallijn echt bijzonder mooi, dat sentimentele dat komt gewoon voor (mensen hebben toch emoties?!) Zo'n film mag er gewoon zijn is mijn mening. Je kunt wel stoer zijn en zeggen: die film doet me niks, en ik geloof niks van spiritualiteit en God en bovennatuurlijke dingen enzovoort, maar ben je dan niet té nuchter? Iedereen is uiteraard anders, en natuurlijk hoeft deze film je niks te doen, maar echt saai... vond ik absoluut niet. Maar goed, dit vond ik dus. Wel lang (3 uur) maar dat kon ook niet anders om geen afbreuk te doen aan het verhaal.
Kunnen wij echt alles verklaren? Ik geloof van niet, en geloof ook dat God ons gemaakt heeft, en dat God sommige mensen bijzondere gaven gegeven heeft. Maar je kunt daarmee ook de verkeerde kant opgaan denk ik ook, naar het kwade. Dat is denk ik het gevaar.
Beetje lange reactie, maar ik kan het niet korter zeggen wat ik vind, sorry.
Groetjes Cool JJ
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Nou nou nou.... Dus wij zijn slimmer omdat we 1 of andere loze opleiding hebben gehad? No way! Ik heb eerder het idee dat veel mensen uit die landen juist slimmer zijn dan wij. Ze staan dichter bij natuur en leven en worden niet afgeleid door een zakelijke wereld, consumptie etc. Ze zijn misschien juist wel dichter bij de waarheid des levens OMDAT ze het juist zoeken in spiritualiteit en religie en niet in de wetenschap. Ik sta nog steeds tussen wetenschap en religie in en ik heb een hekel aan zowel de mensen die maar stellig beweren dat God de enige essentie des levens is, als de mensen die er zo zeker van zijn dat wetenschap de ware religie is en dat god enkel een verzinseltje is om mensen hoop te geven, god als weermiddel tegen angst. We weten het gewoon niet (daarom houd ik ook zo van Ingmar Bergman, een regisseur die juist die twijfel mbt God in zijn films verwerkt).
Ik vind dat de diepgang in de film ver te zoeken is, maar bovenal heb ik dan een enorme hekel aan de eindmoraal in deze film (aansluitend bij de theorie die jij, Cool JJ, erop na houdt):
Ervan uitgaand dat Coffey een unieke gave van God gekregen heeft en dat de bewakers dit als zodanig erkennen... Is het dan niet ongelooflijk walgelijk egoistisch dat de bewakers zich niet verzetten tegen de executie? Maar nog erger: is het niet nog egoistischer van Coffey om de dood te verkiezen TERWIJL hij de gave heeft om nog vele andere ongelukzaligen te helen? Wat een ongelooflijk laffe en gemakzuchtige sukkel!
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik heb hier een 4 staan en vind dat jij gewoon overdrijft Ramon.
Zo slecht is de film niet, anders had ik hem niet af kunnen zien. ! Dit is geen Seul Contre Tous. 
chipigirl
-
- 28 berichten
- 0 stemmen
Green mile.
IS een leuke film, maar het is erg zielig.
Ik vind dat deze onderwerp echt gebeurt kan
zijn wand er zit niet fantasie in.
Tenminste niet veel.
Ik vind dat ze de goede persoon hebben uitgezogd die bij de rol hoort, dat maakt de film leuk.
Groetjes Chipigirl
kos
-
- 46735 berichten
- 8888 stemmen
berichten over godsdienst en wetenschap verplaatst naar Evolutie vs. creationisme
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik heb hier een 4 staan en vind dat jij gewoon overdrijft Ramon.
Zo slecht is de film niet, anders had ik hem niet af kunnen zien. ! Dit is geen Seul Contre Tous. 
Van een moderator zou ik toch een beter gemotiveerde repliek verwachten 
Ramon geeft tenminste een uitgebreide motivatie waarom hij de film niet goed vind.
Van de fans lees ik meestal "fantastische film, deed me huilen".
Wanneer iemand het aandurft een gemotiveerde kritiek te geven, wordt hij afgebroken met ongemotiveerde cliché's.
Zelf werd ik kortzichtig genoemd, omdat het paranormale voor mij in een dramatische film niet moet ...
Ik vind deze site erg goed, maar "The Green Mile" is zwaar overgewaardeerd. Hij hoort niet in een top-100 aller tijden thuis. Als je op andere sites en in filmmagazines kritieken leest, word hij nooit zo absurd hoog gewaardeerd.
De film zelf dan, zit, net zoals zijn fans, vol cliché's.
- alles wordt zwart-wit voorgesteld, iemand is heel goed of heel slecht, er zit niets tussen.
- de film is belachelijk moraliserend, op en top amerikaans.
- het is een 'mooi verhaaltje', om te wenen, net zoals ET en andere tranerige sprookjes. Meer dan dat is het, naar mijn mening, niet.
- stereotypes blank/zwart worden bevestigd
- de sfeer in 'death-row' wordt verbloemd
- er wordt eigenlijk geen statement tegen de doodstraf ingenomen (kan ook moeilijk in de VS)
- de karakters, relaties, ... zijn niet uitgewerkt
- het paranormale is er bijgesleurd als een systeem waarmee je alles kan uitleggen. Daarna kan je natuurlijk het argument 'geloofwaardigheid' niet meer hanteren, je moet ervoor 'openstaan' 
Let wel, ik zou er niet zo op reageren, als deze film niet zo belachelijk hoog gewaardeerd zou worden op MM. Er zijn veel films die niet geven wat ik ervan verwacht.
Het probleem is de sfeer die er hier rond gecreerd is. Kritikasters worden zonder enige argumentatie neergesabeld.
En nu zal wel iemand zeggen dat de film terecht zo hoog staat, aangezien hij nu eenmaal zoveel stemmen krijgt. Sta me toch toe daarbij op te merken dat het stemsysteem, dat op zich wel interessant en boeiend is, gemakkelijk gemanipuleerd kan worden. Ik heb zo een beetje op de namen geklikt van zij die 5 punten gaven, en wat me opviel is dat er veel mensen bij zijn die maar één keer op deze site geweest zijn (eerste bezoek = laatste bezoek), snel een aantal films 5 en 0,5 punten gegeven hebben, en nooit meer teruggekeerd zijn. Dit ruikt echt wel naar manipulatie.
btw, Fisherking, hier is het echt wel één tegen allen. Je moet maar eens kijken wat er gebeurt als iemand het aandurft kritiek te geven 
Voila, ik heb mijn zegje gedaan. Laat de guillotine maar aanrukken 
RRT
-
- 241 berichten
- 4920 stemmen
"The Green Mile" is zwaar overgewaardeerd. Hij hoort niet in een top-100 aller tijden thuis.
Gelukkig bepaal jij dat niet, en er zijn zat andere films waar mensen ook hun eerste, en tevens hun laatste stem bij uit gebracht hebben.
Als jij schrijft dat deze film niet in de top-100 hoort, hoop ik dat je bedoelt dat JIJ dat vindt. Eenieder heeft recht op z'n eigen mening, en ik respecteer de jouwe ook, maar ga niet zeggen wat hoort en niet hoort, want zelfs jij bent daar niet almachtig genoeg voor.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Gelukkig bepaal jij dat niet, en er zijn zat andere films waar mensen ook hun eerste, en tevens hun laatste stem bij uit gebracht hebben.
Als jij schrijft dat deze film niet in de top-100 hoort, hoop ik dat je bedoelt dat JIJ dat vindt. Eenieder heeft recht op z'n eigen mening, en ik respecteer de jouwe ook, maar ga niet zeggen wat hoort en niet hoort, want zelfs jij bent daar niet almachtig genoeg voor.
Het heeft niet lang geduurd 
Dat is het verschil, ik zeg waarom ik de film niet goed vind, de fans zeggen me waarom ze mij niet goed vinden.
Kwestie van verstandige, gemotiveerde replieken te geven.
Trouwens, het is evident dat wat iemand typt zijn eigen mening is, dat geldt voor mij zowel als voor jou. Ik meende duidelijk gemaakt te hebben dat deze film nergens zo hoog gewaardeerd wordt als hier, waardoor het zeker niet enkel mijn mening is.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ik kon het niet meer met je oneens zijn KrisV.
Vind juist dat de karakters uitstekend uitgewerkt zijn. En verder is het gewoon een verfilming van een verhaal dat voor mijn gevoel helemaal geen statement wil innemen omtrent de doodstraf. Dat paranormale kun je bovendien de film niet verwijten aangezien deze gewoon het boek volgt. wat de stemmen betreft worden we er door jou voor gewaarschuwd vooral niet aan te komen met het feit dat hij terecht op deze plaats staat vanwege het grote aantal stemmen, maar vervolgens gebruik jij het wel als een argument (dat deze film op andere sites lager gewaardeerd wordt) om de film verder af te kraken. Het sprookjesachtige kan niet jou ding zijn maar daar zul je je inderdaad wil je deze film goed willen vinden voor open moeten staan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hem nog iedere keer dat ik hem zie geweldig vindt en absoluut een plaats in de top 20 vindt verdienen.
RRT
-
- 241 berichten
- 4920 stemmen
Het heeft niet lang geduurd 
Dat is het verschil, ik zeg waarom ik de film niet goed vind, de fans zeggen me waarom ze mij niet goed vinden.
Kwestie van verstandige, gemotiveerde replieken te geven.
Trouwens, het is evident dat wat iemand typt zijn eigen mening is, dat geldt voor mij zowel als voor jou. Ik meende duidelijk gemaakt te hebben dat deze film nergens zo hoog gewaardeerd wordt als hier, waardoor het zeker niet enkel mijn mening is.
Nog even voor de duidelijkheid, heb niet gereageerd op jouw kritiek op de film, want jij hebt dat zo ervaren, punt.
Alleen vraag ik me af waarom jij het zo absurd vindt, dat andere mensen een andere mening hebben als jou. Maar als je mijn stukje goed gelezen hebt, wist je dat al. Er zijn verschillen in mening en smaak, dat is ok, maar ga dan niet een ander zijn mening afdoen als absurd, en accepteer dat een hele hoop mensen dit een goede film vinden, zonder dat ze verplicht zijn om aan jou uit te leggen waarom.
erwsc
-
- 25 berichten
- 0 stemmen
Als het gaat over de ellende van de wereld, het niet meer aankunnen ervan, liever geexecuteerd worden, verlangen naar de hemel. Dit herkende ik bij mezelf.
Ik begrijp dat John Coffey bovennatuurlijke krachten heeft en die gebruikt, en er zelf niks aan kan doen deze te hebben. Dit gebeurt echt, ik ken mensen die dit ook bezitten.
Ik heb ook moeten huilen bij de film.
Groetjes LL Cool J
Beste LL Cool J, vervelend voor je dat je alle ellende in de wereld niet meer aankunt en dat je verlangt naar de hemel. Misschien maakt het verlangen naar een hemel het leven op aarde voor jou wat draaglijker. Kijk echter niet raar op wanneer er uiteindelijk helemaal geen hemel blijkt te zijn en god alleen in jouw fantasie (en die van anderen) heeft bestaan...
Ik ken ook mensen die bovennatuurlijke krachten bezitten. Tenminste dat geloven ze zelf. En dat is nu net het gevaar. Ze stralen water in en lichten (goed)gelovige mensen op...
Ik heb ook moeten huilen bij de film, maar dan omdat het zo'n slechte film was.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik kon het niet meer met je oneens zijn KrisV.
.
Ik ben blij dat je het niet meer kon, blijkbaar was mijn argumentatie dan eindelijk voldoende duidelijk 
Je hebt in elk geval evenveel gevoel voor drama als de film zelf 
Blijkbaar heb je het moeilijk om een argumentatie te volgen. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een film, boek, politieker, zanger, ... niet de beste is omdat hij een popularity-poll wint. De beoordelingen waarnaar ik verwijs zijn dus meestal beoordelingen, gegeven door filmcritici. En ik weet wel dat die ook niet altijd gelijk hebben, maar het is in elk geval geloofwaardiger dan een poll waarbij je niet kan controleren of er niet gesjoemeld wordt. Zo haalde 'the green mile' als ik het goed heb, maar twee top-oscar-nominaties, en geen enkele oscar, in tegenstelling tot American Beauty, dat The Green Mile gewoon van de mat veegde. Maar ook een film die zich in een vergelijkbare sfeer afspeelt, The Sixth Sence, haalde 5 nominaties. En ik haal de oscars enkel als voorbeeld aan, geen enkele filmcriticus waarvan ik een recensie gelezen heb, schat de film zo hoog in als de MM-leden doen.
Het is best je recht om te vinden dat deze film de 5de beste aller tijden is, maar je zou toch moeten kunnen relativeren.
Ik heb op het einde van vorig jaar een 'top 100 (popmuziek) aller tijden gezien (Radio Donna) waarin, als ik me goed herinner, een 7-tal nummers van Marco Borsato en een 7-tal nummers van Clouseau stonden. Zij zouden dus belangrijker in de geschiedenis van de popmuziek zijn dan bvb. The Doors, Dire Straits, Presley en vele anderen. Don't think so.
Laat me dit illustreren met een voorbeeld dat jullie Nederlanders nog vers in het geheugen ligt. Pim Fortuyn wordt in een groots opgezette verkiezing verkozen tot "grootste Nederlander aller tijden". Betekent dit dat hij dit ook effectief is ? Of dat zijn fans allen in het werk gezet hebben om hem postuum die eer nog te gunnen ? Want hoeveel charisma hij ook had, er zijn toch wel Nederlanders die meer betekend hebben dan hij ?
Waarmee ik dus geen politiek standpunt inneem, maar gewoon mijn visie wil illustreren dat een minder goede film in een dergelijke verkiezing, door een fanatieke schare supporters, overgewaardeerd kan worden.
"The Green Mile" verdient het niet om te eindigen voor grensverleggende films als 'The Matrix' en 'Lord of the Rings'. Het is een leuke film, maar er zijn zeker 100 films die, kwalitatief gezien, gewoon beter zijn.
Ik ga hier verder ook niet meer op ingaan, er zijn belangrijkere dingen dat telkens opnieuw proberen te verdedigen dat deze film geen top-100 plaats verdient.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Jezus! Best een aardig betoog maar dan sluit je af met deze filmtitels???
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Tja, ik vrees dat ik minder filmkenner ben dan vele anderen hier
Maar ik vind beide films in elk geval beter dan TGM, en ze hebben daarbij de verdienste dat ze toch trendsetters waren.
Maareuh ... wanneer ik je top-10 bekijk geef ik nederig toe dat je zeker heel wat meer films gezien hebt dan ondergetekende. Je zal dus zeker meer goede films kunnen nomineren dan ikzelf.
Maar ... moet die Jezus daar echt weer bij ? 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Een heleboel
Laat ik vooropstellen dat ik het niet met je eens ben wat je oordeel over deze film betrefd. Ik kan me voorstellen dat mensen niet van dit soort films houden omdat ze niet van dergelijk sentiment houden of gewoon van het genre, maar ik vind sommige (niet alle) argumenten van je een beetje raar. Zo zeg je dat de film discriminerend is. Dat de zwarten dom worden neergezet en de blanken niet, maar zo zwart-wit zit de film nou ook weer niet. Zo zijn Delacroix en Percy volgens mij ook niet zo snugger en ze zijn beide blank. Daarbij wordt John Coffey helemaal niet als iets slechts neergezet; ook daarvoor gebruiken ze weer blanken. En dat John Coffey wat dom is is meer voor het verhaal gedaan denk ik dan om te discrimineren. Of denk je dat er geen domme kleurlingen bestaan? Als je het op die manier bekijkt zouden dommerikken in films maar compleet verboden moeten worden. En ondanks zijn domheid weet Coffey toch echt goed hoe de wereld in elkaar zit en dat is een soort intelligentie.
Een ander argument van je is dat de film geen echt standpunt inneemd wat betrefd de doodstraf. Inderdaad, dat doet het niet. Maar daar gaat de film toch ook niet over. De doodstraf is gewoon een onderdeel die nodig is om het verhaal te vertellen. Wil je een film zien die anti-doodstraf is dan raad ik je Life of David Gale aan, wil je een pro-doodstraf film dan weet ik geen voorbeeld (betwijfel of er een is) en wil je doodstraffilm die beide kanten van de zaak goed belicht moet je Dead Man Walking bekijken. Niet The Green Mile, want die heeft nou eenmaal geen grote boodschap.
Je betrekt ook de oscars bij je betoog. Natuurlijk, The Green Mile heeft niet gewonnen, maar wees eens eerlijk, hoe vaak is de uiteindelijk oscaroverwinnig terecht geweest? Ik vind het altijd leuk om te weten welke film er met de grote oscars naar huis gaat, maar je moet het wel met een korreltje zout nemen. Neem alleen al de overwinning van Shakespeare in Love. Ik kan zo drie films noemen uit hetzelfde jaar die 10x beter zijn. En toch heeft ie gewonnen. De oscar negeert wel vaker goede films. Er zijn niet veel mensen die twijfelen aan de kwaliteit van Full Metal Jacket en toch heeft die maar een oscarnominatie gekregen. Er kan maar één winnaar zijn en in 1999 was dat niet The Green Mile maar een die de oscarmensen beter achten.
En dan begin je over filmcritici die er meer verstand van hebben. Wat zou dat? Omdat er mensen bestaan die meer verstand van film hebben dan de gemiddelde Moviemeter bezoeker doet toch niks af aan het kijkplezier die de mensen aan de film gehad hebben. Critici zijn precies hetzelfde als de bezoekers dier: mensen met een eigen mening. Het enige verschil is dat ze zoveel kritisch zijn geworden dat ze het nog nauwelijks leuk vinden om films te kijken, omdat Citizen Kane meer dan 60 jaar geleden zo goed was.
Of The Green Mile goed is of niet is gewoon een mening, daar is iedereen het over eens. Dat de film het bij een soort van volkstelling het echter goed heeft gedaan is een feit. Daar kan geen oscar of critici iets tegen doen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Het doet er niet toe of ik meer gezien heb, maar juist The Matrix en Lord of the Rings zijn filmreeksen die hun hoge notering danken aan de populariteitspoll waarvan jij spreekt. Net zoals The Green Mile eigenlijk. Ik vind het dus rare voorbeelden. 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Het doet er niet toe of ik meer gezien heb, maar juist The Matrix en Lord of the Rings zijn filmreeksen die hun hoge notering danken aan de populariteitspoll waarvan jij spreekt. Net zoals The Green Mile eigenlijk. Ik vind het dus rare voorbeelden. 
Je zal daarin zeker gelijk hebben. Dat geldt natuurlijk voor véél populaire films : Godfather, Tarrantino, Seven, ... Ik ben geen purist : het is niet omdat er een hype rond een film ontstaat, dat ik hem niet goed kan (mag) vinden.
Ik heb hier trouwens enkel vergeleken met 'The Green Mile' : ik vind beide films (ik doel hier trouwens vooral op de eerste delen van beide filmreeksen) véél beter dan The Green Mile. Niets meer, niets minder. Er zijn zeker betere films dan de geciteerde.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ik vind the fellowship ook beter dan The green mile dus wat dit betreft zijn we het wel weer eens. Overingens ben ik het met je twee voorbeelden ook eens(top 100, Fortuyn). Vindt het alleen net als the one ring raar dat je de oscars erbij haalt, want daar heb ik nu ook niet echt een hoge dunk van. verder blijft het inderdaad een mening en ik vind hem wel in de top 100 thuishoren jij niet. So be it.
RRT
-
- 241 berichten
- 4920 stemmen
Blijft allemaal een kwestie van smaak. Niets meer en niets minder. Daarom is deze site zo leuk. Moet allemaal kunnen. Ook naar m.i. hoort TGM wel in de top lijsten thuis, maar er zullen net zoveel tegen argumenten zijn om 'm er niet in te zetten. Heb ik weer bij andere films, en denk met mij ook weer velen, en dat maakt ons zo uniek. We hebben allemaal een andere smaak, en als we de mening van een ander kunnen respecteren, is 't prima. Blijf 't een mooie film vinden.uit.
RRT
-
- 241 berichten
- 4920 stemmen
Had er op dat tijdstip, met alles wat zich in mijn lichaam bevond, nog wel veel meer kunnen gebruiken. 
Smartass
-
- 31 berichten
- 4 stemmen
Nou over die top 100... Daar hoort deze film dus absoluut wel thuis naar mijn mening. het is een verassende film, niet zo standaard verhaaltje. Goed geacteerd ook, super gewoon 
Scratt
-
- 466 berichten
- 0 stemmen
Klote ! ik heb de film nog altijd niet gezien. Deze zondag was hij op tv maar ik kon hem niet zien... Hopelijk duurt het niet te lang voor ze hem weer uitzenden... hopelijk.... 
erwsc
-
- 25 berichten
- 0 stemmen
niks bij te segge gewoon kapot goede film.
Njee, seker niks bei te segge, gewoon sjitslegte fillum.
Misschien kun je je commentaar de volgende keer door je moeder laten typen!
FAQ - Veel gestelde vragen
Welke Academy awards heeft The Green Mile gewonnen?
- Beste mannelijke bijrol (Michael Clarke Duncan) - Beste film - Beste geluid - Beste scenario
Wat is de speelduur van The Green Mile?
189 minuten
Gerelateerd nieuws

Klassieker 'The Green Mile' van Frank Darabont is binnenkort te zien op Netflix

Dit zijn enkele van de beste films uit de koker van Warner Bros.

'The Green Mile' is straks niet meer te streamen: 'Eerste film ooit waarbij ik traantjes voelde prikken'
Iconische dramafilm 'The Green Mile' keert binnenkort terug op Netflix
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.381 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.571 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.116 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








