Doom (2005)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Verenigde Staten / Tsjechië
Actie / Sciencefiction
100 minuten / 113 minuten (director's cut)

geregisseerd door Andrzej Bartkowiak
met Dwayne Johnson, Rosamund Pike en Karl Urban

Nadat in het jaar 2145 een gruwelijk ongeluk, als gevolg van een experiment, in de basis Phobos heeft plaatsgevonden, moet een groep mariniers strijden tegen de monsters die als gevolg daarvan de basis zijn binnengedrongen.

Matige film. Het begin is nog aardig maar maar halverwege gaat de film de verkeerde kant op en wordt het gewoon belachelijk slecht. De acteer prestaties is ook niets om trots op te zijn.

avatar van Gitarist187
Lennert schreef:
Vreemd, ik vond Doom absoluut geen goeie film, maar weldegelijk vermakelijk door de one-liners, overdreven actie en het feit dat de film zichzelf duidelijk niet serieus lijkt te nemen. Het sfeertje van Doom 3 werd in ieder geval goed overgebracht (al blijft het jammer dat het hier geen demons, maar mutants waren). Het sympathieke acteerwerk van Karl Urban maakt daarnaast een hoop goed.

Zoals gezegd absoluut geen topper, maar met de nodige knipoog weldegelijk geschikt voor een hersenloos avondje vermaak.

ik ben het hier dus totaal mee eens
gisteren de film nog eens bekeken en ben er voor gaan zitten als een gewone sci-fi actie film, de one-liners zijn super maar het acteer werk slecht maar hier kan ik me neit zo aan ergenen mede omdatk fan ben van B-horror films , invergelijking was dit nog goed! maarja ik vond het gewoon een leuke film om naar te kijken vandaar de 4sterren

leuke aktie maar nogal donker 2.5

De film bevat alle clichés die het actie/horrorgenre rijk is maar toch vond ik de Unrated versie een vermakelijke film. Natuurlijk is het niks hoogstaands qua acteren of verhaal maar de productie maakt een hoop goed. Ik vond de film er goed uitzien. De basis/lab ziet er goed uit en de monsters ook.

3 sterren.

Goeie Film

Vond het op zich wel een vermakelijke film, heb hem vorig weekend nog ingepopt. Komt soms nog grappig uit de hoek, zeker als je portman in beschouwing neemt. Lady's i'm just gonna have to stripsearch you! Maar kvind hem uiteraard ook niet echt supergoed. Ik sluit me aan bij de meeste en zeg het volgende: Huren als je er geen zak om maalt. Kopen als je een doom fan bent.

Het enige wat ik uiteraard ook mis zijn de vijanden. Ik wou wel wat meer zien dan wat ze uiteindelijk toonden.

avatar van ;)
;)
erg vermakelijke film had veel slechter verwacht.
ook erg te danken aan "the rock" dwayne johnson

aerts007
Middelmatige prent, 2de helft van de film vind ik iets te veel van het goede. Zeker met de beelden nagedaan van de film.

avatar van H1DD3
Het spel was niks, en de film ook niet. Het sprak me gewoon helemaal niet aan.

Pastichio Rocker
Het spel Doom is een klassieker in zijn genre.

avatar van H1DD3
Hmm, ja ik heb alleen Doom 3 gespeeld, die vond ik niks.

avatar van BoordAppel
Zelfs buiten zijn genre. Maar deze film is natuurlijk vooral gebaseerd op Doom 3.

BoordAppel schreef:

Dat is waar. Deel 3 was op zich ook wel aardig, maar werd op een gegeven ogenblik vrij vermoeiend en voorspelbaar.

Niet heel slecht. Maar toch niet mijn ding met die monsters. Anders had het wel iets goed geweest. Ze hebben toch goede acteurs gebruikt dat maakte het nog zienbaar.

avatar van megaman
Deze film is zoals 'Aliens' niet had moeten zijn.

avatar van evolva20
heel bout, dit moest ook wel fout gaan, je zal nooit het succes van het spel toppen,
de intro was al heel slap, de hele setting is al heel snel boring, op geen enkel moment spannend, mislukt helaas

avatar van Mister_Movie
skipy05 schreef:

Goede acteurs ??? Mijn god, ze waren afschuwelijk.

Wat een bagger!! speelde Doom 3 vroeger op de PC maar je ziet maar weer dat spellen verfilmen negen van de tien keer fout gaat.

avatar van bennyboy
leuke film meer niet

avatar van BjornH
Vrij aardige film, maar niet meer dan dat. Je kon in t begin al zien wat er aan de hand was met al die monsters en hoe het zo gekomen was. Actie is vrij standaard en van de dialogen moet de film het niet hebben. 'Heroïsche' oneliners komen om de zoveel tijd de hoek om en The Rock liet een beetje zn spieren rollen.

orbit
De titel van deze film telt een 'O" teveel..

AchmedATM
De FPS scene vind ik wel goed gedaan, zoiets hoort ook in een Doom film Verder was het wat slapjes qua acteerwerk, maar het verhaal was tenminste eerlijk t.o.v. het spel.

avatar van Lexcoaster
Totale onoriginele onzin, maar wel vermakelijk.

avatar van Zizzo
Als groot fan van de orginele 'doom' computer game, viel dit natuurlijk tegen, het had meer weg van doom3, ze hadden het een andere naam moeten geven en het een losstaande film van moeten maken, jammer genoeg willen ze mee liften op de merknaam Doom.

de film zelf: Dwayne "The Rock" Johnson speelt matig, net als de rest van de cast, niet echt topwerk. De film is erg donker waardoor het soms moeilijk is te zien wat er nou presies aan de hand is. het verhaal is wel ok, maar heeft weinig tot niks te maken van de computer game. De special effect zijn redelijk, maar de sfeer is ok. Overal een matige film die met de merknaam Doom, heéééél wat beter had moeten zijn.

Pastichio Rocker
Deze film is dan ook gebaseerd op Doom3.

Pastichio Rocker schreef:
Deze film is dan ook gebaseerd op Doom3.

en jammer genoeg is het toch niet zo goed uitgepakt als je het mij vraagt.

Pastichio Rocker
Dat is een ding wat zeker is. Maar op de één of andere manier vind ik dit toch een leuke film.

avatar van Zizzo
het is zeker geen slechte film ofzo, ik heb er zeker van genoten.. ik heb hem zelf op dvd ze hadden de film gewoon een titel als "terror on mars" moeten geven

orbit
Tsss.. nog zoveel prese om dit videogame misbakseltje. Ga eens Alien kijken als je echte film wilt zien. Dit is niks.

avatar van Al DeNiro
Als je houd van Resident Evil en Alien-reeks, dan zou je deze ook leuk moeten vinden.

Het niveau is natuurlijk niet hetzelfde, maar dat hoeft ook niet.

Sterkste scene was op het einde, waar Karl Urban de gangen schoonveegt. Het lijkt dan alsof je een game aan het spelen bent, omdat je alleen zijn wapen en zicht ziet.