Doom (2005)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Verenigde Staten / Tsjechië
Actie / Sciencefiction
100 minuten / 113 minuten (director's cut)

geregisseerd door Andrzej Bartkowiak
met Dwayne Johnson, Rosamund Pike en Karl Urban

Nadat in het jaar 2145 een gruwelijk ongeluk, als gevolg van een experiment, in de basis Phobos heeft plaatsgevonden, moet een groep mariniers strijden tegen de monsters die als gevolg daarvan de basis zijn binnengedrongen.

avatar van jex
jex
Wel een mooie logo maar voor de rest belooft de trailer niet veel goeds.

avatar van BoordAppel
De trailer is inderdaad nogal standaard. Toch kan je al zien dat het de sfeer van Doom III wel weet te pakken. Ik heb er nog wel een beetje hoop op, al zal het vast wel niet zo'n revolutie worden voor filmwereld zoals de Doom games dat voor de spellenwereld waren.

heeft opvallend veel gelijkenissen met de eerste "Resident Evil".

Ikzelf ben een lange tijd al gamer, dus kan hier wel mijn mening over geven. Ten eerste, Doom is niet bagger, gezien de goede vervolg delen, Doom II en Doom III. Dat jij het een bagger spel vind is heel normaal aangezien het een genre is waar je van moet houden. Sommige spellen kan je "cool" vinden, andere gewoon "leuk" maar van Doom kan je houden of niet.

In de film wijken ze echter volledig van het Doom "verhaal"(welk?) af:

1). Geen monsters uit de Hell, maar een virus...
2). Geen Mars maar een andere planeet...
3). (Volgens mij) nieuwe monsters en weinnig bekende... (bv. de Mancubes..

Ofwel, het heeft enkel de naam Doom en kan net zo goed anders heten. Het First Person aanzicht klinkt leuk en zal ongetwijfeld voor wat extra vertier zorgen maar ik denk niet dat de film kan tippen aan de Doom serie zelf, te zien aan de screenshots van de film, waarop de "echte Doom" sfeer ontbreekt en dat is jammer.

Misschien kan de film nog goed worden, maar ik denk dat het een film is waar je of met vrienden naartoe gaat voor wat low budget vermaak, of gewoon in je eentje gaat omdat je de Doom serie hebt gespeeld. Maar ik denk dat velen teleurgesteld zullen zijn over het uiteindelijke resultaat.

avatar van BoordAppel
Heb je de trailer wel gezien? Toch duidelijk een Hellknight en een Imp in beeld. En ook het sfeertje leek me goed Doom III donker.

avatar van The One Ring
Doom? Dat is toch een user. Dat users nou ook al een eigen film krijgen.

Ja, ik heb de trailer gezien. De Imp lijkt opzich goed maar op bepaalde screenshots, welke niet in de traiker zitten, die je de Hell Knight zeer goed in beeld en dara ziet deze er toch minder uit Als je er vanuit gaat dat de hele film zo "donker" is dan zal het goedkomen, maar op die screenshots von dik de Hell Knight er gewoon minder uitzien. In de trailer je je hem trouwens ook maar 1 á 2 seconden..

Sry voor de dubbelpost, hier zijn de screens:

avatar van BoordAppel
Ik vind m wel mooi eigenlijk . Vrijwel hetzelfde als de Hellknight uit Doom III, alleen een beetje te klein.

avatar van Flipman
The One Ring schreef:
Doom? Dat is toch een user. Dat users nou ook al een eigen film krijgen.

IK heb mijn eigen Stripverhaal, geschreven door Frank Miller! Het heet "Flipman: Year One".

The One Ring schreef:
Doom? Dat is toch een user. Dat users nou ook al een eigen film krijgen.

Ben zeer vereerd uiteraard...

Film zou wel een flop worden

de trailer is ook echt precies Resident Evil, ik vrees ook het ergste.

Ik zie veel negatieve verhalen op moviemeter.
Erg vreemd omdat ik de reviews heb gelezen waar menig een naar gelinkt heeft op de vorige twee pagina's.
Daar schijnt men hem in 1e instantie geen kans te geven om de hier al bekende redenen ( geen mars/ geen demons etc etc ). Bij nader inzien echter zijn de meeste toch aangenaam verrast.
Hoe dan ook, toch kijk ik erg uit naar de film.
Doom III the game was om 2 uur 's nachts met dolby 5.1 aan ( sorry buren ) toch best wel eng om te spelen.
Dus het concept om er iets goeds van te bakken is er.
Nu maar afwachten.

Ben benieuwd wat dit gaat worden.Doom is idd een zeer goed spel(toch en 1 en 2),3 nog niet gespeeld maar de foto's die ik hier heb gezien zien er toch goed uit en als ze wat de games volgen kan het toch niet slecht zen.Elke gamer die de eerste 2 nog maar gespeeld heeft wilt dit toch zien.
Weet iemand waar er trailers staan?

gewoon ff in google Doom trailer intikken.
Of ff kijken op www.apple.com en dan bij de trailers

avatar van BoordAppel
Hier nog wat over Doom. Pinky ziet er wel cool uit, zn voorkant dan, de achterkant lijkt een beetje op een rolstoel of zo .

Wat ik over de film gelezen heb is het heel wat anders als de games, dat vink wel jmmr. maar wil m toch zien

avatar van Rujar
weer een film die bekendheid gaat krijgen door de naam

Trailer ziet er trouwens wel heel zielig uit!

Raar, ik had niet gedacht dat ze in 2145 nog steeds met P90's schoten.

Hij gaat in nederland als eerst draaien, net zoals The Ring Two hier ook eerder was als in de VS.

avatar van stan
wat triest zeg (de film dan he )

Er komt ook een film van de Xbox topper " HALO "... Ik denk dat dit net zoiets is... Ik ben benieuwd

avatar van Vinco
moviemike schreef:
heeft opvallend veel gelijkenissen met de eerste "Resident Evil".

Ik vind de trailer ook inderdaad veel weg hebben van resident evil,zelfde sfeertje!

krijgen we ook een score in beeld te zien onderaan het scherm? zodat we weten of the rock eindelijk dood is?

dje-em schreef:

Hahahahahaha

Als je bij dit soort films als doom teveel verwacht is het uiteindelijk resultaat altijd slecht...om em een keertje je avond mee te vullen lijkt het me ook geen gekke film

avatar van mikoz
De Trailer zag er IMO toch echt wel aardig uit.

avatar van mikoz
stan schreef:
wat triest zeg (de film dan he )

Hoe weet je dat ?

Ash Krueger
ik weet het ook niet helemaal. over het algemeen hou ik wel van bloederige films, maar als het een baggerverhaal enzo heeft, vrees ik het ergste
Dat "No One Gets Out Alive" op de poster vind ik overigens best wel zielig.

FisherKing
Release verschoven naar 3 November 2005