Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 124 minuten / 132 minuten (director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Rob Cohen
Met onder meer: Vin Diesel, Asia Argento en Samuel L. Jackson
IMDb beoordeling:
5,9 (194.104)
Gesproken taal: Tsjechisch, Engels, Duits, Spaans en Russisch
Releasedatum: 24 oktober 2002
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot xXx
"A New Breed Of Secret Agent."
De charismatische Xander Cage, topper in 'extreme sports', wordt door een overheidsagent ingehuurd om een Russisch misdaadkartel te infiltreren. Het kartel wordt geleid door de mysterieuze Yorgi, die hem al snel op een serie avonturen stuurt.
Externe links
Acteurs en actrices
Xander Cage
Yelena
Yorgi
Agent Augustus Gibbons
Agent Toby Lee Shavers
Milan Sova
Kirill
Kolya
Viktor
Senator Dick Hotchkiss
Video's en trailers
Reviews & comments
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Paar jaar geleden gezien toen hield ik ook al niet echt van actiefilms maar deze heeft me best wel vermaakt. Was toen nog niet bezig met een beoordeling geven maar als ik wat in m'n geheugen probeer te graven geef ik maar een 2.5 
enzyme
-
- 84 berichten
- 835 stemmen
Het superheldgehalt van Cage (Diesel) was te groot naar mijn zin.
Ik vond het niet veel.
2 sterren
Xander
-
- 87 berichten
- 1414 stemmen
Ik weet niet of dit een goeie film is, maar ik moet hem gewoon zien aangezien de hoofdrolspeler mijn naamgenoot (toch in de film) is. 
NightWolf
-
- 339 berichten
- 527 stemmen
Wel een fijn sit-back and relax filmpje 
Ontploffende dingen, leuke gadgets. Het verhaal was wel ok.
3*
Youri
-
- 197 berichten
- 34 stemmen
Proberen ze hier een James Bond film na te doen. Het verhaal gaat eigenlijk nergens om, de special effects zijn vermakkelijk, maar kunnen de film niet redden van de ondergang, met als dieptepunt het einde.
KaniffNL
-
- 53 berichten
- 0 stemmen
Alhoewel ik een fan ben van Diesel vind ik deze film wel wat tegenvallen niet zozeer Diesel maar het verhaal en alles desondanks staat deze dvd mooi in me kast 
ILDIB
-
- 3081 berichten
- 2395 stemmen
Magertjes, matige acteerprestaties en een verhaallijn die nergens een kant raakt.
Het slot is al helemaal om te grienen. Gelukkig zijn er hier en daar hoogtepuntjes en de soundtrack is ook niet beroerd.
predator
-
- 1673 berichten
- 1957 stemmen
aardige actiefilm, maar slecht acteerwerk en nietszeggend verhaal. Wel mooie beelden van Praag.
2,5*
Sal
-
- 34 berichten
- 239 stemmen
heel jammer vond ik deze, had er enigszins wel wat van verwacht... actie was wel leuk maar die vin diesel kan echt niet acteren... en die teksten af en toe ('I life for this sh*t!'
)
2*
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Suffe bedoening van de bonk met de diepe stem. Na een aardig begin verzandt de film in suffe oninteressante actie scene's en een verhaal waar de logica volledig ontbreekt. Dit wordt helaas ook niet opgevangen met een goede knipoog naar de 007 reeks. Van enig ritme heeft Cohen geen kaas gegeten. Snel vergeten.
bartsch
-
- 213 berichten
- 282 stemmen
Dit is toch wel één van de aller-aller-slechtste films die ik ooit gezien heb. Wat een smakeloze slechte goedkope kutfilm.
Het acteren gaat nergens over, echt slechter als hier vind je het niet. Het verhaal is ...wacht er zat geen verhaal in.
De "held" van het verhaal die 1 seconde voor dat de bom ontploft, de bom onschadelijk maakt. En dat in het 2e millenium.....
Het gaat al helemaal mis als het ventje "gerecruiteerd" wordt. Hij wordt gekozen omdat gewone geheimagenten het werk niet aankunnen.... Vervolgens infiltreerd hij de criminele organisatie door met een infiltrant een louche bar in te lopen om die dan vervolgens aan te geven als een spion (met politie-papieren op zak!). Vervolgens kan hij voor (letop!!) 1,2 miljoen 10 ferraris en een lada gto kopen! En nu de klapper: hij krijgt een rekening nummer om geld naar over te maken (....) en dat is te herleiden naar prostitutie, afpersing en het omkopen van russische wetenschappers die biologische wapens maken!
Een gemiddelde a-team aflevering heeft meer diepgang en orginaliteit. Wat een ongelofelijke slechte kutfilm! Een wa-a-anzinnige slechte film. Ik had 'm nooit moeten kijken, Rob Cohen is verzekerd van een plaatsje in de hel!
Bah!

606
-
- 23883 berichten
- 12351 stemmen
aangename actie film mooie stunts.
en een coole diesel.
en die schurk was ook erg goed.
3,5 ster
brainfailure
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Dit is toch wel één van de aller-aller-slechtste films die ik ooit gezien heb. Wat een smakeloze slechte goedkope kutfilm.
Het acteren gaat nergens over, echt slechter als hier vind je het niet. Het verhaal is ...wacht er zat geen verhaal in.
De "held" van het verhaal die 1 seconde voor dat de bom ontploft, de bom onschadelijk maakt. En dat in het 2e millenium.....
Het gaat al helemaal mis als het ventje "gerecruiteerd" wordt. Hij wordt gekozen omdat gewone geheimagenten het werk niet aankunnen.... Vervolgens infiltreerd hij de criminele organisatie door met een infiltrant een louche bar in te lopen om die dan vervolgens aan te geven als een spion (met politie-papieren op zak!). Vervolgens kan hij voor (letop!!) 1,2 miljoen 10 ferraris en een lada gto kopen! En nu de klapper: hij krijgt een rekening nummer om geld naar over te maken (....) en dat is te herleiden naar prostitutie, afpersing en het omkopen van russische wetenschappers die biologische wapens maken!
Een gemiddelde a-team aflevering heeft meer diepgang en orginaliteit. Wat een ongelofelijke slechte kutfilm! Een wa-a-anzinnige slechte film. Ik had 'm nooit moeten kijken, Rob Cohen is verzekerd van een plaatsje in de hel!
Bah!

tjezus, jij bent echt een beetje vreemd hoor, we hebben het hier over meningen, en jij bekt de hele film gewoon af, en dat hoort niet.
ik vind het btw een geweldige film
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
van een user die zichzelf al "brainfailure" noemt verwacht ik niet anders.. 
thunderball
-
- 5957 berichten
- 1425 stemmen
Ongeloofelijke flutfilm!
Ten tijde van de release durfde men te roepen dat deze film veel beter was dan ene J.Bond en dat die van af toen wel in kon pakken! (ja de koffer van XXX, zodat ie met een enkeltje Timboektoe meekon!)
De film heeft geen enkele klasse en een hoofdrolspeler die geen fatsoenlijk woord uit zijn strot kan krijgen.
Een 1,5 voor een paar aardige actie scene's.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
slechte film.
deze film heeft geen smaak
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
goeie film. aardig geacteerd en een goeie vervolg trouwens. krijgt een dikke 3*
animalkrullie
-
- 546 berichten
- 658 stemmen
Amerikaanse bondfilm met ballen.
Tja, wat zal ik zeggen.......
Diesel blijft zichzelf (erg slecht) acteren.
De aktie maakt best veel goed.
2,5*
sinterklaas
-
- 11831 berichten
- 3325 stemmen
Redelijke film, niks meer niks minder.
Eigenlijk slaat het soms echt nergens op. Vin Diesel vond ik af en toe een miscast. Sommige actie-scenes vond ik leuk, sommige weer flauw en sommige weer overdrevenDie moter die via een dak omhoog racet met daarachter een flinke explosie, of die scene met die vlieger en die brug of die chemische bom(yeah right)
Vin Diesel vond hem denk zelf ook niet zo goed, vandaar dat ie niet in xXx 2:SOU speelde. Ik kijk al uit naar de Hitman 47 film die hij gaat maken.
2,5*
Chr!Zzle
-
- 52 berichten
- 42 stemmen
Goeie sterke film
met een goed verhaal en wat ik hier lees bij sommige dat is onterecht
Vin Diesel acteerde juist wel goed en daar wordt niks aan veranderd
zoals altijd is hij een perfecte acteur en dat laat hij ook in deze film zien en de acties tsja die zijn heel erg mooi
een lekkere actie film met ballen 
Filmfanaat
-
- 61 berichten
- 42 stemmen
Goeie sterke film
met een goed verhaal en wat ik hier lees bij sommige dat is onterecht
Vin Diesel acteerde juist wel goed en daar wordt niks aan veranderd
zoals altijd is hij een perfecte acteur en dat laat hij ook in deze film zien en de acties tsja die zijn heel erg mooi
een lekkere actie film met ballen 
Gaan we nou omdat je een film weer hebt gezien (ondanks zijn klein rol in the fast - Tokyo Drift) met Vin Diesel elke Diesel film bij langs omdat je hem eventjes cool vindt, kom op zeg. Het blijft een commentaar site, waar iedereen zijn verhaal zo kwijt kan dat mensen er op kunnen reageren. Maar jij doet het of je je eigen ei kwijt wil, en meer prive voor jezelf. Opscheppers niet gewenst..
bartsch
-
- 213 berichten
- 282 stemmen
tjezus, jij bent echt een beetje vreemd hoor, we hebben het hier over meningen, en jij bekt de hele film gewoon af, en dat hoort niet.
ik vind het btw een geweldige film
Ehm, tsja ik wilde niet mensen aanvallen die deze film goed vonden, ik geef alleen aan waarom ik het een (hele) slechte film vond, compleet met argumenten enzo.
Pre- en sequels

xXx: Return of Xander Cage
2017
126 reacties

xXx: State of the Union
2005
262 reacties
Het laatste nieuws

Michael Jackson-biopic in 4K op Blu-ray nú te reserveren tijdens laatste Amazon Prime-dag

'Handmaid's Tale'-ster O.T. Fagbenle voegt zich bij topcast in thriller over Agatha Christie

Fantasy-klassieker 'The Dark Crystal' nu gratis te streamen op PlexTV

Eerste trailer voor 'Sense and Sensibility' met Daisy Edgar-Jones verschenen
Bekijk ook

Black Hawk Down
Oorlog / Drama, 2001
798 reacties

Crank
Actie / Misdaad, 2006
937 reacties

Fast Five
Actie / Drama, 2011
682 reacties

Ong-Bak
Actie / Avontuur, 2003
428 reacties

Banlieue 13
Actie / Misdaad, 2004
302 reacties

Desperado
Actie / Romantiek, 1995
258 reacties
Gerelateerde tags
sports carbiological weaponkoude oorlogprague, czech republicmissionnsa agentadrenaline junkiethrill seeker
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








