ad
  • 8.115.026 stemmen

xXx (2002)

Actie / Misdaad | 124 minuten / 132 minuten (director's cut)
2,77 2.201 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 124 minuten / 132 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: Rob Cohen

Met onder meer: Vin Diesel, Asia Argento en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 9 augustus 2002

Over xXx

"A New Breed Of Secret Agent."

De charismatische Xander Cage, topper in 'extreme sports', wordt door een overheidsagent ingehuurd om een Russisch misdaadkartel te infiltreren. Het kartel wordt geleid door de mysterieuze Yorgi, die hem al snel op een serie avonturen stuurt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van cbokhove

cbokhove

Ik vind hem wel leuk voor een actiefilm. Originele stunts ook en compleet Over The Top.

avatar van cbokhove

cbokhove

Die lawine scene, wow.

avatar van Boddhi

Boddhi

Ik moest een beetje aan de vroegere James Bond films denken. Veel gewaagde actiescenes, mooie vrouwen en auto's, technische snufjes, spionnen uit beide kampen [usa en ussr], onomwonden oneliners, fraaie plotwendingen en een verhaal dat niet verveelt.

avatar van schaap2403

schaap2403

heerlijke over de top actie film.

avatar van mappi

mappi

• 1963 stemmen

Levensgevaarlijke film dit...

xXx 3 x niks

avatar van DwarreI

DwarreI

Over het algemeen wijger ik films als deze te bekijken, maar toen ik hier afgelopen avond op tv langs zapte bedacht ik me dat ik dit misbaksel in een grijs verleden ooit eens gezien had..

0,5* uiteraard, verdere uitleg lijkt me overbodig.

avatar van JacoBaco

JacoBaco

Hoe erg standaard Hollywood kun je een film maken? Nou, door er een anti-rook reclame in te stoppen.

avatar van DwarreI

DwarreI

Terwijl Vin Diesel zelf een roker is

avatar van van duijn

van duijn

De film begint erg interessant met goede actie en prima acteerwerk. Maar het zakt af. Het word langdradig,saai en voorspelbaar. Jammer, want het had een leuke film kunnen worden...

avatar van pierrrke

pierrrke

deel 3 xXx: the return of xander cage op komst

eig wel een beetje zin er in

avatar van m1701

m1701

• 2084 stemmen

Idd. film was in het begin goed en spanning maar daarna zakte het wat in. De actie was aardig. Verhaal niet heel boeiend

Maar heb toch zeer genoten van Vin Diesel

avatar van donkied

donkied

Redelijke film opzich maar niet veel bijzonders. Wel goede stunts en leuk camerawerk maar daarnaast kan ik weer echt niet tegen Vin Diesels flauwe acteerwerk.

Verhaal was erg eenvoudig en best wel voorspelbaar.

avatar van Lennert

Lennert

Ik ben niet zo'n gigantische fan van 'extreme sports' en de hippe cultuur die daar bij hoort, maar moet toch toegeven dat ik me zeer vermaakt heb bij het zien van deze film. Diesel geeft hier zijn beste rol tot nu toe (beter geacteerd dan Riddick, al vind ik dat personage gaver), de stunts zijn uitzonderlijk knap, goed geschoten en afwisselend, terwijl de rest van de cast ook nog eens zijn best doet.

Jammer dat de actie in enkele gevallen ook echt overdadig is door de erg lange speelduur. Zo'n 20 minuten minder had de film iets makkelijker uit te zitten gemaakt, nu zat ik echt op bepaalde momenten op de klok te kijken wanneer het nu eindelijk afgelopen zou zijn. Teveel actie kan verkeerd uitpakken. Desalniettemin aangenaam popcorn vermaak.

avatar van Pipoo!

Pipoo!

Hap, slik, weg...

Leuke action flick, dat dan weer wel. Die one liners zijn wel een beetje flauw. Maar goed, xXx doet wat het doen moet.

avatar van mnrk

mnrk

Dit is gewoon een lekkere overdreven/over the top actie film...

Lekker naar kijken en gewoon genieten...ook de soundtrack is erg sterk in deze film, met natuurlijk de optredens van Rammstein en Orbital !

ik vind dit een van de mindere films die k heb gezien best wel slecht eigenlijk

als vin diesel er niet in had gezeten was hij dubbel zo saai geweest

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

In 'xXx' poogt men een nieuw type geheim agent te lanceren, waarbij men wil laten uitschijnen dat 007 passé is. De verwijzingen naar de Bond-formule zijn dan ook haast niet te tellen, en soms lijkt het gewoonweg zelfs een parodie. Maar dat maakt nog geen goede film, want de aandacht die uitsluitend naar de aktie ging resulteert in een zwak verhaal, gebrekkige continuïteit en een flauwe finale. Alleen de spectaculaire stunts kunnen nog enigszins boeien, maar daar blijft het bij. Leuk geprobeerd, maar te licht bevonden.

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Standaard actie met wat mission impossible kantjes.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

De film kent een zeer hoge spektakelwaarde: er zitten veel stevige actiescènes in die er allemaal netjes uitzien. Soms is het allemaal wat over-the-top, maar in deze film paste dat eigenlijk wel. Het verhaal zelf was nogal standaard en ook het einde was nogal voorspelbaar, maar dat zijn elementen die me niet storen in een actefilm. Ook de cast was wel in orde in deze film: iedereen doet het wel aardig, maar Vin Diesel is natuurlijk de grote man van deze film. Hij zet zijn personage op een leuke manier neer en lijkt echt plezier te hebben in zijn rol.

avatar van rambam3

rambam3

3 xxx niks

avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

• 2085 berichten

Leuke actiefilm, lekker veel spanning en redelijk geacteerd. Gewoon leuk om een keertje te kijken.

avatar van DragQueen

DragQueen

Een actiefilm die weliswaar compleet over the top is, maar toch best te genieten valt als je het niet te serieus neemt. Het verhaaltje is niet al te ingewikkeld, en Diesel zorgt eigenhandig voor de nodige brute actie. 3 sterren.

avatar van RuudC

RuudC

Voor de verandering eens een traditionele actiefilm die niet gedragen wordt door martial arts, maar door zogenaamde extreme sports. Leuk voor de verandering en Vin Diesel is daar als acteur uitermate geschikt voor. Er zijn wel enkele dingen die me er van weerhouden hebben om een dikke voldoende te geven, want ondanks de sterke opening (behalve de muziek dan), zakt de film toch redelijk in, wanneer Cage naar Oost-Europa vertrekt. Sowieso is de originaliteit ver te zoeken, maar doordat de film erg langdradig wordt, is het soms vrij saai. Zeker het laatste half uur is lastig uitzitten. Er had toch best meer extreme sportselementen in deze film mogen zitten. Daarnaast zijn er ook een aantal positieve opmerkingen, want de actie is goed en het plot zit redelijk in elkaar. Langzaam maar zeker kan ik best genieten van films met Vin Diesel. Met alle gadgets en het massavernietigingswapen van Russische makelij deed xXx me overigens behoorlijk aan de gemiddelde James Bondfilm uit de tijd van de koude oorlog denken.

avatar van martijn011

martijn011

Echt een hele tijd geleden dat ik 'Triple X' gezien had en vond het tijd voor een herziening.

Vooral omdat ik vroeger nogal een andere smaak had dan tegenwoordig. Waar je vroeger op een film als deze 'kickte' is het nu, na herziening, echt niet best!

Xxx is echt een film die totaal over de top gaat. Natuurlijk moet je het verhaal niet al te serieus nemen, want het gaat tenslotte om de actie. Maar als de actie ook al niet best is houdt je weinig over.

Of die beginscene met Ramstein, verschrikkelijk gewoon!

Het acteerwerk is ook slecht. Diesel doet z'n best, maar moet gewoon niet al te veel praten. Argento is drama, maar dat wist ik nog van de eerste keren dat ik deze film keek.

Nee, de tijd dat ik dit soort films kon waarderen is over. Een verlaging met een heel punt zorgt voor 2*

avatar van MyOwnStyle

MyOwnStyle

Ik vind dat deze toch wel een erg lage score krijgt. Ik vind het een vette over the top actiefilm met hier en daar wat leuke grappen. Vin Diesel is uiteraard erg geschikt voor deze film.

avatar van eavymetal

eavymetal

cbokhove schreef:

Voor een actiefilm is hij inderdaad wel leuk, maar daar is ook gelijk alles mee gezegd.

gauke

Ontelbare explosies, eindeloos gebulder zonder resultaat, halsbrekende stunts, slechte tegenstanders die het onze held o zo moeilijk maken, geile vrouwen en waardeloze dialogen, in een verhaal en twee uur durende stuntshow, waar geen logica in zit. Ik ben de slechte cameravoering nog vergeten. Blijft over: Vin Diesel in strakke hemdjes zodat zijn talrijke tatoeages goed zichtbaar zijn, las ik ergens. En op een of andere manier wordt het dan toch nog leuk.

avatar van MyOwnStyle

MyOwnStyle

gauke schreef:

Geweldig toch

avatar van papaEd

papaEd

Lekker wegkijk actie film. Heb me prima vermaakt. Was weer een tijdje geleden dat ik deze gezien had.

avatar van sofripa

sofripa

Bloedeloze handel (letterlijk) terwijl de halve wereld wordt afgebroken. Right, en dat alles ook nog met ubercoole Diesel. Lamaar. 2 sterren