ad
  • 8.115.123 stemmen

xXx (2002)

Actie / Misdaad | 124 minuten / 132 minuten (director's cut)
2,77 2.201 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 124 minuten / 132 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: Rob Cohen

Met onder meer: Vin Diesel, Asia Argento en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 9 augustus 2002

Over xXx

"A New Breed Of Secret Agent."

De charismatische Xander Cage, topper in 'extreme sports', wordt door een overheidsagent ingehuurd om een Russisch misdaadkartel te infiltreren. Het kartel wordt geleid door de mysterieuze Yorgi, die hem al snel op een serie avonturen stuurt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Chattingforum

Chattingforum

Dit is gewoon echt de ultieme brute actiefilm die er is gemaakt.

Je moet er wel van houden, want het is ook wel erg overdreven.

avatar van PsychoTiger

PsychoTiger

Aaah:P Rammstein!:D

avatar van sabsabsab

sabsabsab

100%actie. en leuke opmekingen van vin diesel. en het aller mooiste van alles rammstein

avatar van PsychoTiger

PsychoTiger

Het begin is zo geweldig:P Rammstein concert:P Dan spelen ze 'Feuer Frei'. De hele song nogwel! Geweldig!

Dat liedje met die auto stunt was van Drowning Pool! Het nummer 'Bodies'.

Gewoon 2 van mijn lievelings bands (Rammstein en Drowning Pool) in 1 geweldige film! En dan ook nog hele leuke liedjes:P WHOEI!!

avatar van Max en Joep

Max en Joep

I LIVE FOR THIS SHIT!!!

(maar Argento blijft een mooie meid)

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een moderne versie van James Bond met alles wat dit genre nodig heeft: snelle auto's, snufjes, oneliners, een hoop Russen, vrouwelijk schoon en een hoop scènes met de nodige adrenaline. Vin Diesel past wel goed in dit genre en het doet dan ook deugd om een nieuwe generatie van actie-acteurs te zien in de stijl van Arnold Schwarzenegger, JC Van Damme, Chuck Norris en Sylvester Stallone. Geen topacteurs, maar wel figuren die de nodige amusante actiefilms hebben afgeleverd.

Vin Diesel als xXx is zeer geslaagd en het geheel is dan ook een aangename blockbuster waarbij je niet moet nadenken. Maar de film verhult dat ook niet en je weet waar je aan begint. Gewoon kijken en genieten dus.

avatar van OlafK

OlafK

xXx ('Triple X') is een vlotte actiefilm die voor de rest weinig om het lijf heeft.

Vin Diesel heeft een echte 'actie'-kop. In mijn ogen is Jason Statham wel nog een flink stuk beter, maar ook Diesel staat zijn mannetje. Verder veel harde soundtracks; komt de film volledig ten goede. Hoogtepuntje wat dat betreft was de openingsscène met een live-concert van Rammstein.

xXx is een erg vlot filmpje, dat fijn wegkijkt. Toch ergerde ik me regelmatig aan een aantal zaken; zoals het knullige acteerwerk van sommige Russen. Ook het 'pro-Amerika' dat er weer doorheen gedrukt wordt (Diesel die bijvoorbeeld afdaalt in een parachute met opdruk van de Amerikaanse vlag), stoorde me behoorlijk.

Maar ach, als je daar verder doorheen weet te prikken, is dit gewoon een fijn filmpje, dat zelfs enkele grappige momenten kent. 2,5 sterren.

avatar van JacoBaco

JacoBaco

Verschrikkelijk zo'n film.

-I live for this shit!!

-I told him that cigarette would kill him one day

Proberen er ook nog een soort van anti-rook reclame in te stoppen ofzo?

-Samuel L. Jackson hoort ook echt niet thuis in deze film.

-Wel een paar goede songs in de film zoals 1 van Hatebreed.

Ik word gewoon misselijk van deze film.

avatar van Ninto

Ninto

Nouja, slecht geacteerd, allemaal super over de top, en toch vermakelijk. Thats it...

Hankieh

"If there is one franchise I hate more than almost all others, it's got to be the xXx franchise that began way back in 2002. I have never seen nor will ever see either the first xXx or xXx: State of the Union."

Hmm aparte conclusie als je de film niet hebt gezien...

Maar goed, hij meld later in het artikel dat er weer een nieuwe xXx komt.

xXx: The Return Of Xander Cage

Overigens staat het ook al half op imdb en is er via google aardig wat over te vinden.

avatar van goneman

goneman

ja goede actiefilm, goed geacteerd ook

avatar van Pimro

Pimro

Goeie film met mooie actie zeker het kijken waard !

avatar van Actionfreak

Actionfreak

Heerlijke actie film, 007 maar dan met een stuntman!

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2057 stemmen

Standaart voorspelbaar actiefilmpje.

avatar van JacoBaco

JacoBaco

Weet je wat het is met deze film..

Waarom likt een hond aan zijn ballen..?

Antwoord: Omdat het kan...

Hetzelfde geld helaas ook voor xXx.

Waarom worden films als dit gemaakt?

Antwoord: Omdat het kan.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2057 stemmen

Zoveelste film waarbij je geen script moet hebben maar het ter plaatse uit je duim kan zuigen.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

De enige film met de waardeloze Diesel die nog enigzins te pruimen is.

Aardige actie met de standaard dingen die we ook al in alle andere actiefilms hebben gezien, maar vermakelijk.

En dat is voor mij nog het belangrijkste bij dit soort films, het moet vermakelijk zijn en niet slaapverwekkend, en in dat opzicht is deze film redelijk geslaagd. 3*

avatar van Yehudit

Yehudit

Hahaha, jaaa heel leuk dit! Echt zo'n heerlijk lompe actiefilm! Vin Diesel is meestal leuk om naar te kijken, al was het alleen maar om dat lijf van 'm, en met toevoeging van Asia als Oostblokkische schone wordt het visueel helemaal dolle pret .. Tuurlijk is dit enorm over the top, maar wat maakt dat nou uit? I live for this shit! Yeaaah !

avatar van demorge

demorge

Tja er zitten tenenkrommend slechte one-liners in maar al dat spektakel maakt het meer dan goed! Vooral de scene in de sneeuw is fantastisch gedaan. En Asia is natuurlijk ook prachtig .

Een prima actiefilm, maar zeker geen hoogvlieger.

avatar van charmed one

charmed one

dit was echt een heerlijke actie film om naar te kijken. heb elke seconde genoten. er komt waarschijnlijk ook een derde deel en dan weer met vin diesel. dat vind ik geweldig. want het tweede deel was een stuk minder dan dit deel. nou ja we zien het van zelf . ik kijk er naar uit.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Een van de eerste films die ik zag met Vin Diesel. En hij beviel heel erg . Die motorstunts zijn pas echt goed. Dat die auto van de brug af gaat en dan met een parachute landt erg cool.

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Jammer dat de film het laatste halfuur kwalitatief in elkaar zakt: 2.00 (2.20)

Het is een hele tijd geleden dat ik een dergelijke hersenloze blockbuster voorbij zag komen. Aangename filmpjes, dat zeker, maar eigenlijk komen ze allemaal op hetzelfde neer: onmogelijk actiemomenten worden afgewisseld met duizenden rondvliegende kogels. Dat klinkt misschien wat negatief, maar in het geval van xXx is dat zeker niet het geval. Afgezien van het erbarmelijk zwakke script waarin een aantal scenes vrijwel rechtstreeks zijn overgenomen uit een aantal niet nader te noemen Bondfilms en de bij vlagen werkelijk tenenkrommende dialogen (zie reactie Jacobaco), sleept de geslaagde actie xXx er op die momenten dat het nodig was doorheen. Alhoewel het scenario ook een aantal aardige momenten kende, maar die sneeuwden volledig onder bij de rest van de prent. Met name het laatste halfuur raakt de film ernstig in het slop, en was ik uiteindelijk blij dat het gedaan was.

Het acteerwerk houdt ook al niet over. Ondanks dat Vin Diesel een gewaardeerde kracht is in dit soort films en hij het niveau van de categorie Schwarzenegger-Stallone-Seagal-Chan-Van Damme over het algemeen toch wel ontstijgt heb ik hem wel eens sterkere rollen zien vertolken. Diesel verliest zijn hoofd in al het spektakel en dat is jammer, daar hij de prent in het eerste halfuur toch wel bij de strot greep. Hetzelfde geldt overigens voor Asia Argento, die in het laatste halfuur geen schim meer is van het interessante personage dat ze in het eerste uur wist neer te zetten. Over de hele linie blijft het acteerwerk overigens achter de feiten aanlopen.

Alhoewel Cohen cinematografisch onder doet voor rasliefhebbers als Michael Bay en in mindere mate Tony Scott; levert hij al bij al toch weer een bombastische film af, al vond ik het geheel in The Fast and The Furious toch iets beter overeind staan. Neemt niet weg dat het tempo zeer hoog ligt, de meeste actiescenes er erg gelikt uit zien en de stad Praag als voornaamste opnamelocatie zonder meer een goede keuze is geweest. Jammer dat het hier en daar ietwat futuristisch wordt, maar dat is enerzijds ook wel de charme die xXx tracht uit te ademen. Verder is ook de montage over het algemeen in orde. Grootste minpunt is zonder twijfel de lawine-scene. De special effects in die scene waren niet denderend en is het schier onmogelijk dat een snowboarder die een maximum snelheid haalt van ongeveer 120-130 km/uur een lawine voorblijft die met +250 km/h de berg afdendert. Maar goed, als dat de enige scene is waar xXx serieus op zijn bek gaat dan valt de schade reuze mee in een dergelijke film. Neemt niet weg dat xXx het voornamelijk van de actie moet hebben, want buiten dat blijft er verder eigenlijk maar weinig over.

Script / Verhaal:................ 1,50

xXx staat daarmee voor 'Into the Blue' en achter 'Jurassic Park 3'

avatar van EspenSGX

EspenSGX

Hankieh schreef:

Hmm aparte conclusie als je de film niet hebt gezien...

Maar goed, hij meld later in het artikel dat er weer een nieuwe xXx komt.

xXx: The Return Of Xander Cage

xXx: The Return of Xander Cage, is wel aangekondigd, maar is meer aan de hand, lees dit maar voor verder uitleg: xXx - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

Na The Fast and the Furious komt Rob Cohen met een nieuw actie-spektakel: xXx.

Het verhaal belooft op zichzelf al spannend te worden, een crimineel die opeens agent moet zijn kan nooit goed gaan, of toch wel? In ieder geval niet zonder tegenstribbelen of het niet wil houden aan wat hem opgedragen word, wat in het bloed van elke crimineel zit. Ik citeer Samuel L. Jackson in de film: ''I love his attitude''! en ik denk er precies zo over. Vin Diesel speelde deze rol vlekkeloos zoals hij in dergelijke andere films ook heeft gedaan. Er zullen zeker meer zijn die geschikt zouden zijn voor deze rol, maar deze rol past ook volledig bij Vin Diesel.

Een goed uitgewerkt verhaal met verbluffende stunts, en de nodige humor en verrassingen op z'n tijd zorgen voor een zinderende actie-film!

Enige minpunt: Rammstein..

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Herziening heeft geen goed gedaan, hoe kon ik dit ooit een voldoende geven? Wat een clichéfilm, en ik begin steeds meer een hekel aan Vin en z'n films te krijgen, de man is echt een waardeloos acteur. En dat is dan nog zachtjes uitgedrukt.

Een Schwarzenegger/Stallone wannabe met de uitstraling van een lantaarnpaal.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

xXx is wel heel veel hersenloze actie. Maar dat maakt niet uit want het is een leuke film. Gewoon verstand op 0.

Het plot is allesbehalve fantastisch. Ik dacht zelf dat hij niet helemaal uit de verf is gekomen zoals het had moeten komen. Zo dacht ik dat het meer zou gaan om Vin Diesel die eerst allerlei testen moet ondergaan en dan in een echt avontuur komt en dan nog steeds denkt dat het een test is of juist andersom. Dat werd op een gegeven moment nogal vreemd uitgebeeld.

avatar van morgan_freeman

morgan_freeman

2,5 voor de openingsscene met Rammstein Voorderest een film om je dood te ergeren aan slecht acteerwerk en neppe filmbeelden. Af en toe leuke actie maakt het dan nog de moeite waard.

avatar van MyOwnStyle

MyOwnStyle

Gewoon leuke actie, heb er me goed mee vermaakt. 3.5

avatar van schram101

schram101

Hapklare brokken.

Niet te moeilijk doen, maar gewoon kijken en lachen.

avatar van Arnoud87

Arnoud87

dat mensen die hier op het forum zitten en alsnog genres kijken die ze totaal niet bevallen .. en dan klagen over het acteer werk

Gewoon goeie actie film en over the top hoort hier gewoon bij het is geen gtst

de film gaat gewoon helemaal los zoals het hoort bij extreme actie films ook extreme over the top momenten