ad
  • 8.115.123 stemmen

xXx (2002)

Actie / Misdaad | 124 minuten / 132 minuten (director's cut)
2,77 2.201 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 124 minuten / 132 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: Rob Cohen

Met onder meer: Vin Diesel, Asia Argento en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 9 augustus 2002

Over xXx

"A New Breed Of Secret Agent."

De charismatische Xander Cage, topper in 'extreme sports', wordt door een overheidsagent ingehuurd om een Russisch misdaadkartel te infiltreren. Het kartel wordt geleid door de mysterieuze Yorgi, die hem al snel op een serie avonturen stuurt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Goodfella

Liefhebbers van totaal hersenloze actiefilms in een mooie verpakking komen hier meer dan ooit aan hun trekken, dus hèn zou ik deze film ten zeerste aanbevelen.

Jordy

ik had me ingesteld op een hersenloos flauwekul-filmpje, maar dit was wel van een heel erg bedroevend niveau

danzij de snowboard-scene (nep, maar spectaculair) nog net 1,5 ster

avatar van Ericinho

Ericinho

slechter, stompzinniger en voorspelbaarder dan de slechtste Bond film.

Een hele prestatie derhalve.

Goodfella

Hebben jullie af en toe niet een beetje kunnen lachen om die totaal over the top-actie? Die motor-scène in Colombia bijvoorbeeld, waarin Diesel met z'n motor meters door de lucht vliegt en ondertussen ALLES ontploft?

nee

oh

Jordy

dat optreden van Orbital was trouwens wel erg stoer...

gotti

Erg slechte film. Bedroevend verhaaltje en het acteerwerk van vooral Diesel is ook ronduit bedroevend. Ook weer het walgelijke "amerikaanse" einde de slechte gaan dood (de Russen) en de goeie (Diesel) blijkt na het redden van de wereld toch nog te leven 2*

avatar van Treht

Treht

ik wel goodfella

avatar van hugohei

hugohei

Ik vond de eerste twintig minuten best okay in het genre, maar god wat werd het daarna vervelend. De tweede helft werd er in mijn herinnering alleen maar gepraat - en dan was er nog een tweedehands James Bond machine met alle voorspelbaarheid van dien - maar slechter. Er is (lees ik) nog een stuntman tegen eén van de bruggen in Praag gekletterd - die had een betere film verdiend om voor te sterven.

Behalve Rammstein zat er ook nog een stukje cithermuziek in van grootmeester Karas. Een verwijzing naar The Third Man, waar die muziek onder de hele film zit.

Jammer alleen dat regisseur Cohen even vergeten was dat de Third Man in Wenen speelt, en niet in Praag.

Per ongeluk in de sneak gezien Hugo?

avatar van Vyvre

Vyvre

Ik niet trechter .

Hugohei: is er uberhaupt iets wat je niet weet ? Sta elke keer verbaasd..

gotti

Een van de goeie punten (zijn die er dan aan deze film ) vond ik het optreden van Ramnstein aan het begin van de film. Prachtig!!

avatar van Vyvre

Vyvre

Die 20 seconden heb ik me prima vermaakt idd .

gotti

Was dat maar zo kort? De tijd gaat snel als je het leuk hebt

avatar van FisherKing

FisherKing

Een van de goeie punten (zijn die er dan aan deze film ) vond ik het optreden van Rammstein aan het begin van de film. Prachtig!!
Wie was daar eerder mee: Deze film of Lilja 4ever ?

Lost Highway

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Haha da's waar!

nou jongens , ik weet niet wat jullie vonden , maar ik vond het een film van TOPklasse !! Vin Diesel Rulezzzz...

avatar van Phooze

Phooze

Ach, gewoon gaan zitten en alles over je heen laten komen, ik beoordeel m dan maar naar z'n genre (hij viel me reuze mee) 3 sterren.

Jordy: danzij de snowboard-scene (nep, maar spectaculair) nog net 1,5 ster

Nou, dat vond ik toch eigenlijk best mooi gemaakt zelfs. Ik kan me nl. geen andere scene van een andere film herrineren met zo'n mooie sneeuw effecten.

avatar van wpstolk

wpstolk

Tjonge, jonge. Wat een sh.. film...! Pief, paf poef en de jongetjes van deze wereld zijn weer tevreden. Het dieptepunt van de afgelopen jaren in het actie-genre. Alleen de lawine was mooi gefilmd. Verder dikke bagger!

Met pijn en moeite **

• 20924 berichten

Leuke film voor jongens van een jaar of 10....

avatar van NERD

NERD

Alles wat The Fast & The Furious wel was....

Zeker een nominatie waard voor de slechtste film die ik ken.

nogmaals

avatar van Riel

Riel

Cool, leuk, ruig, vin is wel lachen, goeie stunts, maar als film en verhaal: whoehaahaa nog nooit zo'n bleude duikboot gezien

Maar je moet deze eigenlijk wel weer gezien hebben. Er zitten echt stukken in waar ik met een smile op mijn gezicht was aan't kijken en daarom wel ***

avatar van Maarten

Maarten

Vette actiefilm met coole stunts!!! Maar zoals zo vaak bij zo'n film, is het echt overdone...Te ongeloofwaardig en een verhaal zonder inhoud. Vond nou ook niet bepaald dat Vin Diesel qua acteerprestaties vooruit gegaan is sinds Fast a/t Furious....

Maar ja, zo is de film nou ook niet echt bedoeld!! Voor de mensen die F a/t F een te gekke film komen is het een echte aanbeveling!! 3 ***

avatar van Yak

Yak

Half puntje voor Orbital, vol puntje voor de schitterende (en bekende) locaties. Praag was voor ons dan ook eigenlijk de enige reden om naar deze totale klotefilm film te gaan.

avatar van Wouter

Wouter

Zit die Diesel ook in iets goeds?

avatar van Macmanus

Macmanus

Saving Private Ryan vond ik goed, en pitch black blijkt ook wel leuk te zijn.

Boiler Room vond ik ook een erg goeie film.

Ben ik nog iets vergeten?

Jordy

in Pitch Black vooral was hij geweldig gecast... ook omdat hij destijds nog onbekend was trouwens