ad
  • 8.149.941 stemmen

xXx (2002)

Actie / Misdaad | 124 minuten / 132 minuten (director's cut)
2,76 2.202 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 124 minuten / 132 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: Rob Cohen

Met onder meer: Vin Diesel, Asia Argento en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 24 oktober 2002

Over xXx

"A New Breed Of Secret Agent."

De charismatische Xander Cage, topper in 'extreme sports', wordt door een overheidsagent ingehuurd om een Russisch misdaadkartel te infiltreren. Het kartel wordt geleid door de mysterieuze Yorgi, die hem al snel op een serie avonturen stuurt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van SanTheMan

SanTheMan

In deze film zitten echt onwaarschijnlijke acties, zelfs voor een film. Maar daarom was het wel even leuk om hem te kijken, heb wel een paar keer moeten lachen.

avatar van synesthesia

synesthesia

Weer zo'n hersenloze actiefilm. Het enige dat me is bij gebleven is zo'n zinnetje van (volgens mij) die Russische geheime agente: "Ooh, four syllables!". Die maakte het toch weer heel wat beter! Ik kan de stem van Diesel gewoon niet uitstaan, dus prettig kijken was het ook niet. Natúúrlijk komt hij weer veilig door alle stunts heen, geen bom is hem teveel.

Toen ik van tevoren het verhaal las had ik echt gedacht dat daar meer in zat. Ik weet gewoon zeker dat dat kon. Het sprak me op zich wel aan. Het beste aan de film vond ik de muziek... De special effects zagen er ook wel goed uit natuurlijk, maar ik vond het toch maar een mislukte James Bond kloon. Ik twijfel tussen ** en **½....

XfofaXX

Man, wat een ongelooflijk vuil stoeferke is die Vin Diesel! Zijn manier van praten, zijn manier van lopen, zijn voorkomen, zijn manier van kijken, (*slaat zijn keyboard kapot van woede*)

Oh ja, over de film: wel, ik kan met vreug mededelen dat dit de enige (en hopelijk de laatste?) waar ik in het midden van er ben vandoor gegaan. Ik vond het saai. Punt.

Een leuke reactie van 'Focus Knack' die al 3 jaar is blijven hangen:

'De James Bond voor de Playstation-generatie'

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.

avatar van Remi

Remi

Ik vind het een beetje flauw...

Vooral die grappen op het verkeerde moment

avatar van Edie

Edie

Vond hier TOTAAL niets aan, enorm overdreven ook (de een houd ervan, de ander niet. En ik ben die ander...) nee, bah.. 1.5 sterren.

avatar van Nieke

Nieke

3*. Waarom? Omdat ik Diesel fan van het eerste uur WAS.

3*. Waarom? Omdat ik ondanks alle dingen die hier al beschreven staan het best wel een leuke film vond, die meer verdient dan het gemiddelde (wat dus twee-en-half zou zijn).

3* dus, vanwege de x-factor (héél toepasselijk) en de amusementswaarde.

Diesel speelt maar wie hij moet spelen, ik had eerder een afkeer van het Russisch vrouwtje.

Nieke schreef:

3* dus, vanwege de x-factor (héél toepasselijk) en de amusementswaarde.

Sinds 'Idool 2004' ben ik nogal allergisch aan de x-factor.

avatar van Nieke

Nieke

:d

avatar van schaap

schaap

leuke sneeuwscene special effecten waren leukverhaal een beetje slap yorgi kan niet acteren praag leuk om weer te zien

XfofaXX schreef:

Sinds 'Idool 2004' ben ik nogal allergisch aan de x-factor.

Wie kijkt er dan een film met 3 xen dan vraag je om moeilijk heden

was wel aardig ... 3 xen .. onee sterren (flauw)

luuk1988 schreef:

Wie kijkt er dan een film met 3 xen dan vraag je om moeilijk heden

was wel aardig ... 3 xen .. onee sterren (flauw)

Ik bedoelde het weliswaar als grap.

luuk1988

o zit dat zo:P.. dacht je dat ik serieus was?

avatar van xangadix

xangadix

Een door hitte geleide raket die op een sigaret afgaat (roken is slecht voor de gezondheid, kinderen!) is natuurlijk wel heel erg triest... Maar goed, volgens mij neemt de film zichzelf niet helemaal serieus, waardoor hij nog enigszins te kijken valt.

mee eens

avatar van Tanja83

Tanja83

Vermakelijke film, verhaal en humor waren soms echt om van te genieten!

Desondanks acteert Diesel bij vlagen wederom als een draak.

*** sterren misschien *** 1/2

avatar van Nightstalker

Nightstalker

Leuk actiefilmpje om te zien. De actiescenes zagen er goed uit. En de humor was ook wel leuk om te zien. Hopleijk word het 2e deel ook super. Toppie !!!

avatar van ericos

ericos

sPr g0ede film v0nd ik t0en ik hem in de bi0s zag in 2002...!!!!

Lekker veel actie...daar h0u ik van!

h0pen dat deel 2 n0g beter w0rd!!!

avatar van IcU

IcU

ericos schreef:

sPr g0ede film v0nd ik t0en ik hem in de bi0s zag in 2002...!!!!

Zit zeker veel op msn

IcU schreef:

Zit zeker veel op msn

Nee, zijn 'o'-knop is duidelijk geëxplodeerd. Ofwel heeft hij aandelen bij '0' en co.

(wat ben ik weer een lolbroek vandaag)

avatar van IcU

IcU

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 1975 stemmen

James Bond maar zonder de charmes en de smoking

Niet echt mijn ding

avatar van gekke soip

gekke soip

goeie film ik heb hem gisteren gezien.

mooie special-effects, maar op veel

dingen erg onrealistisch

verder goed verhaal.

avatar van moviemansion

moviemansion

Ach wat verwacht je van een film die xXx heet, ik vond hem wel leuk, kan er mee door.Echt een A-Team film, maar ja dat vind ik ook leuk.Daarom 3*

avatar van aegron

aegron

Bah wat een prutsfilm. Slecht gemonteerd, vreselijk dramatische cutscenes in praag, neppe actie, slechtere one-liners dan James Bond, kortom en prutsfilm. 1 *

avatar van the_watcher

the_watcher

Mijn verwachtingen waren na jarenlang promo-materiaal gezien te hebben wat overspannen. Het begin van de film was nog te verteren als een lekkere over-the-top actie film, maar naarmate het einde naderde werd het almaar erger en erger. Sommige stunts waren bovendien te erg voor woorden: soms was de stuntman te herkennen, soms de dummy en soms de waardeloze computeranimatie. Heel jammer.

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Bedoeld om de James Bond-reeks te vervangen, maar dat is niet bepaald gelukt. Wat wel gelukt is, is het maken van een (net zoals Moviemansion zegt) 'A-Team'-film. Vette stunts, een vette rol van Vin Diesel en vette muziek voeren de boventoon en dat is genoeg om van 'xXx' een vermakelijke film te maken. > 3.5*

avatar van Leno

Leno

Gisteren gezien en ik weet nu al niet meer waar het over ging, behalve dat er veel bijzonder onwaarschijnlijke actiescenes inzaten. Het zegt voldoende.

avatar van Mauricio

Mauricio

Halverwege de film maar iets anders gaan kijken. Geef mij maar James Bond

avatar van indiana helsing

indiana helsing

Uitstekende film, goede stunts en mooie special effects. 5*

avatar van alexis

alexis

john bond, ipv james bond. de amerikaanse versie van james bond is platter en ontbeert stijl. verder zijn er veel overeenkomsten

**1/2